Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 

The free forums are now under new ownership, a full announcement will be made shortly

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
Electrica675

Locomotivele BB GFR (ex-SNCF)

Cred ca au loc aici niste locomotive franceze aduse la Depoul Pascani
Prima este 25224 in Depoul C.F.R. Pascani


25226 in Uzina G.F.R. Remar Pascani


425181  in Depoul C.F.R. Pascani

sulzerul1175

Multe multumiri pentru poze

O intrebare: aceste electrice sunt cele cumparate de GFR?
Electrica675

Nu ai pt ce!!! Da acestea sunt locomotivele electrice cumparate de G.F.R...eu am prins doar 3 deoarece cateva au fost duse in uzina G.F.R. Remar Pascani...si doar 2 locomotive in hala de la Pascani.
Arhitekt

Locomotivele astea nu nr de ordine ca cele de la noi ?au o numerotatie foarte ciudata n ucred ca respecta codificarea UIC.
Electrica675

Salut!! Nu pot sa iti spun ce codificare au...dar o sa ma interesez si o sa iti spun
Electrica675

Prima locomotiva franceza modernizata si renumerotata
91 53 0 425 208 2

Electrica675

Imi pare rau pt calitatea pozelor....dar locomotiva e remizata exact langa gardieni si abia poti sa faci o poza
sulzerul1175

Salut!

Chiar putem zice ca e o premiera, primele poze despre electricele frantuzesti dupa modernizare. Multumim mult pentru ele!
Important este ca gardianii nu te-au vazut, si nu ai patit nimic
mureseanu_976

"Frantuzoaica" de la GFR chiar ca arata bine...Asta pentru ca a pastrat schema "Multiservice" de la SNCF.

Dar o teorie chiar a aparut...francezilor le pare rau de BB-urile lor care sunt la GFR si noua de EA-urile de la Pascani care stau si ruginesc...puteau ele sa vina in locul EC-urilor croate si aceste BB-uri...
Electrica675

Salut Mureseanu! Intr-adevar ideea ta e excelenta! Mai degraba vindeau locomotivele electrice conservate la pret de fier vechi decat sa stea degeaba sa rugineasca.
Electrica335

EA-urile conservate ale marfii, nu vor pleca la nicio alta companie care apartine concurentei. Este data dispozitie scrisa in sensul asta. Deci nu vor sa le dea la privati, deci la dau ori la infrastructura ori la Calatori (cum s-a si intamplat in cateva cazuri). Prin urmare, privatii inchiriaza masini de la Calatori.

Daca cei de la marfa ar avea cap si s-ar gandi ca mai mult produc locomotivele daca circula, decat daca stau, atunci le-ar inchiria.Dar...
sulzerul1175

Electrica335 wrote:
Dar...


...aici intervine logica CFR-ului...."Daca locomotivele nu funtioneaza la noi, mai bine nu functioneaza nici la ceilalti!"
Electrica675

DA!!! Si logica lor este rea! Eu zic ca ar fi mai bn daca locomotivele conservate le-ar vinde la pret de fier vechi si cu banii acumulati sa le modernizeze pe celelalte care inca circula!
Electrica675

91 53 0 425 208 2

25 170


425 215

Electrica675

425170
Electrica675

425 170

425 181
Electrica675

A doua locomotiva franceza cu inscriptia GFR!
91 53 0 425 218 8
Electrica675

Alta locomotiva franceza cu inscriptiile GFR! 425 204-1
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=228424&nseq=1
Si o poza cu bordul acesteia
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=228558&nseq=0
Electrica335

Imi place foarte mult ca au pastrat schema de vopsire !Sunt scheme frumoase, era pacat sa le strice .
Electrica675

425 125
Electrica675

425 123
Electrica675

Prima locomotiva de langa gard este 425 123, iar a doua este 425 170 04.05.2008
Electrica675

425 125 impreuna cu DA 170 si 94 in curtea depoului Pascani.

425 125, 425 170 si 425 123 in curtea depoului Pascani.
sulzerul1175

Multumim pentru poze!

Eu cred ca Gabi ne-a oferit foarte multe poze despre BBurile GFR, asa  ca putem deschide un topic pentru ele.

Cristi CFR ce zici?
cristi CFR

Da , este o idee excelenta , iatal
Electrica675

91 53 0 425-215-7






Electrica675

425 215-7 a GFR.

425 181 FRET, dar va fi pregatita pentru GFR (in spatele ei este 60-1307-2).
Electrica675

425 204 cu niste Eacs-uri ale Rolling Stock!

425 215

425 170
Electrica675

425 206-6 cu un marfar la linia 6. in spate ii mai pune H-ul GFR-ului 10 Eacs-uri.

Nu am putut poza tot trenul deoarece linia 5 era ocupata de niste vagoane TE.
lde4000

dar dice acu cumparat loco dinestea si nu EA-uri sau EC-uri ...
niste date generale nu are nimeni???
florin.lifticariu

la ce te referi........?
Dr2005

Nu au cumpărat, pentru că CFR Marfă nu vroia să le vândă pe cele din parcul rece, iar ce a fost pe la operatori industriali şi pe la Călători se vânduse deja.
lde4000

Mai am inca o intrebare: cati KW are .... are 3000KW???
shoppy

Poate vrei sa zici cati cp. Este ceva de genul 1kW = 1.4cp, deci 4200cp.
lde4000

locomotivele elctrice din cate styu eu ele nu au CP ele au KW
asa styeam eu cele diesel au CP
Electrica675

Electrica are 5100 kw si 7000 CP..Toate au un nr de KW si un nr de CP
shoppy

Forta de tractiune a unui motor oarecare se poate compara cu forta de tractiune medie a unui cal (rezulta forta in cai putere) sau cu forta de tratiune a unui motor electric ce consuma o putere de 1 kW (rezulta forta in kW). La vehiculele cu motoare electrice de obicei se foloseste valoarea in kW iar la restul in cp (totusi daca o sa pui mana pe un certificat de inmatriculare pentru automobile o sa vezi cifra in kW).

Si incepe si tu propozitia cu litera mare si termina cu . ? ! etc. Si nu mai scrie cate o propozitie pe rand, ca nu e nici messenger nici irc #pantelimon, e forum de oameni culti.
Electrica675

O noua locomotiva pentru GFR 425 124!! Cea din spate este 425 170!!
sulzerul1175

425 226-4 la Arad

dan tm

Am vazut garnitura de frigorifice Servtrans in Arad cu 43 in cap.
Cu frantuzoaica ne-am intilnit mergind la Curtici.
Am remarcat lipsa vagonului uzina care insotea inainte aceste vagoane, e posibil ca acum sa fie adaptate si legate direct la masina?
Alex-DP001

Asa este in fata era 43-0130-5 iar pana in Arad vagoanele au fost trase de 60-1403 de la Via Terra Expedition.Eu am prins trenul in Radna iar frantuzoaica era legata in capatul trenului cu pantografele coborate, lucru care m-a mirat un pik.Acel tren cu 3 locomotive de la diferiti operatori privati.
silviu_alex

425 224-9 (pozata in vara cu un tren lung plin cu dacii sandero si logan breack)
Electrica675

425 204-1 langa poarta halei Pascani (nu am potut obtine o poza mai buna deoarece sunt foarte multi copaci)


Tot pe langa mai sunt inca 3 frantuzoaice, 2 inca ale SNCF si una GFR.
Aia GFR nu am putut sa o pozez deoarece sunt astupate de 3 dieseluri, 723, 1287 si inca unul care nu-l cunosc...
Zoly87

k
Electrica675

425 170-4 a iesit astazi din reparatii...astepata sa plece la lucru.
Electrica675

425-170-4
Hurricane

425 170-4
Electrica675

425 222

sulzerul1175

Electrica675

425 209 dupa o baie zdravana.
Stratan

425 232-2 ratacind prin Gara Constanta .

Dr2005

Una bucata locomotiva GFR in Buc. Nord (425 162-1), in timp ce isi cobora unul dintre pantografe (va dati voi seama care   ):

cezy

425-206-6 GFR Locatie :Timisul de Sus
Electrica675

425-204-1 in Pascani Triaj.
shoppy

425-215
shoppy

425 162-1
shoppy

425 162-1
truscamihai

Locomotivele BB GFR (ex-SNCF)

425 214-0  Ciulnita
http://img195.imageshack.us/i/poza558.jpg/
http://img195.imageshack.us/i/poza559.jpg/
sulzerul1175

Tot 214 dar la Arad cu vagoane Rolling Stock:

Bobby

cezy wrote:
425-206-6 GFR Locatie :Timisul de Sus
...
Sa nu-mi zici ca urca singura panta aia... sau mai inpingea una de la capat...
Dr2005

Poate sunt goale vagoanele.
Electrica675

425 232-2 facea figuri prin gara Pascani...ceva probleme cu anti-patinajul. Apoi o pleaca izolata la Tg. Frumos pentru a o ajuta pe sora ei 1009 sa plece cu niste cisterne la Suceava :

Dr2005

De cand s-au intors in tara multe masini Rolling Stock (desi nu au voie sa le foloseasca in tara) nu prea am mai vazut BBuri... le mai folosesc in serviciu activ, sau le tin doar ca rezerve si masini de ajutor?
Electrica675

Pe aici pe la Pascani, vin mai rar la servici...dar la Suceava se folosesc multe BB-uri de astea si chiar multe EC-uri...
florin.lifticariu

ce masini RS s-au intors in tara ?
sulzerul1175

170:

Alex-DP001

425 210-8 impreuna cu 40-1001-3 se pregatesc sa mearga spre Depoul Cluj dupa ce au venit izolate din Cluj Napoca Est
TaurusFan

425-214 Timisoara 05.02.2010
Stratan


Tranzitand gara Constanta .
Electrica675

425-176 cu un marfar spre Suceava :



Sa ma clarifice si pe mine cineva cu ceva, mai exact cu aceasta masina... Cand a ajuns la hala avea clasa 525, iar dupa RR a primit clasa 425...e aceeasi faza ca la noi, cu diferenta de viteza si boghiuri? (cum ar fi clasa 40 si 41)

Multumesc!
Dr2005

Nu a existat seria 525. Eşti sigur că ai văzut bine?
mureseanu_976

Electrica675 wrote:
Sa ma clarifice si pe mine cineva cu ceva, mai exact cu aceasta masina... Cand a ajuns la hala avea clasa 525, iar dupa RR a primit clasa 425...

Multumesc!


Acea locomotiva a fost repartizata la divizia FRET,toate de acolo (indiferent de tip,configuratia boghiurilor) avand cifra 5 in fata seriei (525 176, 525 181,etc)...Foarte simplu  
Electrica675

Dr2005 wrote:
Nu a existat seria 525. Eşti sigur că ai văzut bine?


Am si o poza, insa calitatea lasa de dorit ...



Mureseanu 181 a fost 425 de cand a venit in culorile FRET. La Pascani din vreo 20 cate s-au facut acesta e singurul care l-am vazut seria 525. Au mai fost si 204 si 228 tot ale FRET, insa tot clasa 425.

Eu am inteles de la cineva, ca se limiteaza viteza de la 130 km/h la 100 si ii creste puterea la 4130 kw.
Dr2005

Nu am găsit pe nicăieri vreo referire la 525... dar dacă aşa apare în poză, asta e.
Totuşi, am găsit 525 la divizia de trenrui regionale a SNCF:

(Foto: Anthony Rizzo , www.railfaneurope.net)

Când au fost produse, toate erau 25.xxx, de aia se şi cheamă BB25000 (şi BB25500 cele de la Regiotrans).
Electrica675

Am cautat si eu, si fara nici un rezultat. Tu ai fost norocos, ai gasit ceva  
Trole

Caile ferate franceze au un sistem de numerotare prin care se adauga o cifra in fata vechiului numar al locomotivei in scopul identificarii departamentului si implicit a destinatiei principale de exploatare a locomotivei.
Cifrele pot fi: 1 - Serviciu international
2 - IC Corail
4 - Marfa
5 - Exprese regionale
6 - Infrastructura
7 - Transilien (echivalent S-Bahn)

In mare parte locomotivele din seriile 25.xxx sunt foste locomotive ale diviziei Marfa (Fret). La aceste modele exista posibilitatea modificarii raportului de transmitere, obtinandu-se carcateristici putere-viteza diferite, astfel ca aceeasi locomotiva putea fi folosita cu rezultate mai bune fie pentru remorcarea trenurilor de marfa, fie a celor de calatori, dupa caz. Avand in vedere vechimea lor, este normal ca majoritatea sa provina de la marfa, insa unele inca au mai facut serviciu si la calatori. De aici 525.
Pentru alte informatii Wikipedia.
mishu88

Trole wrote:
Cifrele pot fi: 1 - Serviciu international
2 - IC Corail
4 - Marfa
5 - Exprese regionale
6 - Infrastructura
7 - Transilien (echivalent S-Bahn)


Trole, mulţumim pentru explicaţie! Eram în dilemă pentru că nu găseam despre seria de locomotive 425... însă m-am lămurit de îndată ce ai publicat mesajul tău.

SNCF 425-125 în Depoul Paşcani - 1 iunie 2008


SNCF 425-170 în Depoul Paşcani - 1 iunie 2008


Despre locomotivele seria BB 25.5xx merită să amintim că nu patinează datorită montării unui boghiu monomotor (25.500 fiind prima serie de locomotive Alsthom cu boghiu monomotor).

Seria de locomotive BB 25.1xx cu boghiu bimotor poate funcţiona atât la curent alternativ de 25kV, cât şi la curent continuu de 1,5 kV. Puterea maximă de care dispune este de 4.130 de kW (curent alternativ 25kV) / 3.400 kW (curent continuu 1,5 kV), atinge o viteză maximă de 130 km/h mulţumită celor 4 motoare TO 136-8 de 1.050 de volţi şi cântăreşte 84 de tone.

Sursă.
shoppy

4 motoare...? Cred ca este o greseala, daca e unul pe boghiu atunci sunt doar 2 motoare.
mishu88

shoppy wrote:
4 motoare...? Cred ca este o greseala, daca e unul pe boghiu atunci sunt doar 2 motoare.


LE: Corect, a fost o greşeală. Un motor pe boghiu = un boghiu monomotor. Valabil şi pentru seria BB 25.500, dar nu şi pentru seria BB 25.100.

Aşa scrie pe Wikipedia, iar pagina 239 din această carte poate ne lămureşte, pentru şi eu sunt nedumerit şi vrea să aflu şi eu mai multe despre acest tip de boghiu.
shoppy

Se pare ca asa este, sunt 2 motoare pe fiecare boghiu, uite aici o fisa tehnica mai detaliata
http://pagesperso-orange.fr/florent.brisou/Fiche%20BB25100.htm

Si ceva istorie pentru estul Frantei
http://ferrovi-est.ifrance.com/pa...siers/25100/carriere-bb-25100.htm
mishu88

shoppy wrote:
Se pare ca asa este, sunt 2 motoare pe fiecare boghiu, uite aici o fisa tehnica mai detaliata
http://pagesperso-orange.fr/florent.brisou/Fiche%20BB25100.htm

Si ceva istorie pentru estul Frantei
http://ferrovi-est.ifrance.com/pa...siers/25100/carriere-bb-25100.htm


Foarte bune linkurile, mulţumesc!

Şi că tot vorbeam despre BB 425-170, mi-am adus aminte că am "surprins-o" pe 25 martie 2010 la podul peste Lacul Herăstrău, în dreptul restricţiei de 15 km/h. Vreau să vă spun că... imediat după ce locomotiva a trecut de indicatorul "sfârşit de restricţie", îmi scuzaţi limbajul, însă a zbughit-o de zici că era un iepure. Mi-a dat senzaţia că e foarte iute la demaraj!

Dr2005

Păi e foarte uşoară, normal că ,,fuge". Bine, e cu dus şi întors, că are aderenţă mai mică decât un EA.


În prima carte scrie că s-a încercat varianta cu boghiu monomotor, dar s-a renunţat la idee, pentru că dacă se defecta un motor, rămânea sărăca locomotivă cu unul singur care, eventual, nu făcea faţă.
mishu88

Dr2005 wrote:
Păi e foarte uşoară, normal că ,,fuge". Bine, e cu dus şi întors, că are aderenţă mai mică decât un EA.


Sigur, e cu dus şi întors.

Coeficientul de aderenţă la demaraj al locomotivei 060-EA este de 0,33 şi el depinde de:
- starea de curăţenie a suprafeţelor de contact
- raza curbelor
- viteza de circulaţie.

Ori dacă francezii de la Alsthom au fost mai deştepţi şi au îmbunătăţit aderenţa prin micşorarea cuplului de cabraj, au cuplat osiile între ele prin angrenaje sau prin reglajul fin al tensiunii aplicate la bornele motoarelor de tracţiune în perioada de demaraj, într-o întrecere NeedForSpeed-iană, tip "drag", s-ar putea ca şi cel mai iscusit mecanic CFR să vadă sigla GFR în faţă...

Acum... majoritatea constructorilor de locomotive electrice lucrează cu un coeficient de aderenţă între 0,30 şi 0,35. Acest lucru se procedează prin aplicarea soluţiei numită: "Tracţiune joasă". Ce înseamnă asta? Înseamnă coborârea cât mai jos a punctului de antrenare a cutiei de către boghiuri. Ar trebui să fim mândri că ASEA a proiectat uzina asta pe roţi într-aşa fel încât EA-ul nostru reprodus la Craiova să pornească de pe loc la fel ca o maşină făcută la Alshtom sau Bombardier.

Mai mult, BoBicele noastre ştiu să coboare cuplul de cabraj prin micşorarea tensiunii la motorul primei osii în sensul de mers. Rade Konkar, again.

Pentru a înţelege fenomenul, gândiţi-vă la un Oltcit încărcat (portbagaj, puntea spate) la maximum. Se ştie că puntea faţă este mai ridicată la acest model de maşină şi patinează în veselie dacă dă de noroi ori altceva. Şi asta datorită cuplului de cabraj: motorul se ambalează, învârte roţile şi mai-mai că vrea să-şi ia zborul rezultând fenomenul de patinare. Deci... plecare întârziată de pe loc. (asta o ştiu de când mă punea tata să stau pe capotă în locurile mocirloase când veneam de la ţară cu sutele de kilograme de ovăz şi secară)

Discuţii pe această temă pot fi multe... Însă voiam să subliniez că o locomotivă Bo-Bo, chiar dacă este mai uşoară, poate porni mai repede de pe loc decât un greoi Co-Co. Care, la rândul lui poate fi proiectat prost şi, deşi are 120 de tone, pleacă după ce mecanicul acţionează nisiparele. Sau invers.

Sigur... astea sunt chestii de fineţe, lucrurile se pot interpeta. Mă bucur că suntem pasionaţi de aşa ceva şi putem discuta astfel de lucruri.
Trole

Seriile 25.100, 25.150 si 25.200, constructor MTE, au boghiuri bimotoare, fara dispozitiv de schimbare a raportului de transmitere.
Seria 25.500, constructor Alsthom, are boghiuri monomotoare cu posibilitatea modificarii raportului de transmitere.
http://pagesperso-orange.fr/florent.brisou/Fiche%20BB25100.htm
http://pagesperso-orange.fr/florent.brisou/Fiche%20BB25200.htm
http://pagesperso-orange.fr/florent.brisou/Fiche%20BB8500.htm
mishu88

Trole wrote:
Seriile 25.100, 25.150 si 25.200, constructor MTE, au boghiuri bimotoare, fara dispozitiv de schimbare a raportului de transmitere.
Seria 25.500, constructor Alsthom, are boghiuri monomotoare cu posibilitatea modificarii raportului de transmitere.
http://pagesperso-orange.fr/florent.brisou/Fiche%20BB25100.htm
http://pagesperso-orange.fr/florent.brisou/Fiche%20BB25200.htm
http://pagesperso-orange.fr/florent.brisou/Fiche%20BB8500.htm


Corect. Am remarcat greşeala mea.
shoppy

Pai da dar scria in fisa aceea ca motoarele sunt alimentate in serie, poate functiona unul bun cu unul "stricat"?
Dr2005

Nu s-o putea izola motorul defect?

Franceza mea nu e gozavă, după 11 de ani de studiu nu ştiu nici să spun bună ziua.
mishu88

shoppy wrote:
Pai da dar scria in fisa aceea ca motoarele sunt alimentate in serie, poate functiona unul bun cu unul "stricat"?


Nu cred că pot funcţiona, shoppy. Uite ce zice cartea... însă zice cam sumar.

Quote:
Il faut rappeler qu'une locomotive equipee de seulement deux moteurs de traction (un par bogie monometeur) perd la moitie de sa puissance en cas d'avarie sur un moteur ou sur son circuit d'alimentation, avarie cependant peu frequente.
Traction électrique, Volumul 1, de Jean-Marc Allenbach


Traducerea:

Quote:
Nu trebuie să uităm că o locomotivă echipată cu doar două motoare de tracţiune (câte unul pentru fiecare boghiu monomotor) a pierdut jumătate din putere în caz de avarie la un motor, deşi acest eveniment se întâmplă foarte rar.


Aş vrea să ştiu cum se procedează în acest caz, al locomotivei BB 25xxx... Din 4 (nu 4, ci 2) motoare de tracţiune, dacă flamează unul, rămâne funcţional ultimul motor de pe boghiul "sănătos"?

LE: M-a lămurit Trole. Seria de locomotive BB 25xxx are 2 motoare de tracţiune, deci 2 boghiuri monomotor. Dacă nu mai funcţionează un motor, rămâne ca celălalt să preia conducerea.

Cine se ocupă de mentenanţa locomotivelor aduse din Franţa de GFR? Dacă este vorba de depourile regionale, inginerii de acolo or fi primit şi cărţile tehnice bănuiesc...
Stratan

425 -224 -9 si 425 215 7 prin gara COnstanta .

AlexCta

425 186-0 prin gara Constanta.

Photobucket
sulzerul1175

Care e diferenta intre 186 si 225 si cam de restul masinilor BB GFR?
Prisecaru Florin

425 164-7 ca impingatoare ... Iasi 14 mai 2010

Dr2005

mishu88 wrote:
LE: M-a lămurit Trole. Seria de locomotive BB 25xxx are 2 motoare de tracţiune, deci 2 boghiuri monomotor. Dacă nu mai funcţionează un motor, rămâne ca celălalt să preia conducerea.


Nu cumva cu boghiuri monomotoare sunt doar 42.5xx (cele de la Regiotrans)?
Trole

sulzerul1175 wrote:
Care e diferenta intre 186 si 225 si cam de restul masinilor BB GFR?

Raspunsul nu e simplu. Desi nu stiu cum le identifica SNCF, locomotivele din diferite serii 25.XXX au caractersitici ce variaza chiar in interiorul unei subserii.
Concret, seria 25.150 incadreaza locomotive din 3 grupe de lungime diferita. Identificarea se face doar dupa intervalele de numerotare.
Sursele zic:
16,20 m pentru BB 25151 - 25170
16,68 m pentru BB 25171 - 25175
16,73 m pentru BB 25176 - 25195.
O alta caracteristica distincta este faptul ca incepand cu 25171 locomotivele au avut traversa frontala modificata pentru a permite montarea cuplei automate. Evident, asta nu s-a mai intamplat.
Si un link.
mishu88

Dr2005 wrote:
mishu88 wrote:
LE: M-a lămurit Trole. Seria de locomotive BB 25xxx are 2 motoare de tracţiune, deci 2 boghiuri monomotor. Dacă nu mai funcţionează un motor, rămâne ca celălalt să preia conducerea.


Nu cumva cu boghiuri monomotoare sunt doar 42.5xx (cele de la Regiotrans)?


Corect! Locomotivele BB SNCF 425.5xx deţin boghiuri monomotor.
sulzerul1175

Mersi mult pentru raspunsuri!
Electrica675

208 urmata de DA 1503 cu un tren spre Buzau :

stefan_br

425 224-9 "dormind" in Braila


425 162-1 asteptand noi comenzi in Gara Braila.
G-Mean

425-218-1
Gabry_Mafia

91-53-0-426-213-2 al GFR nu al Regiotrans in Timisoara Nord

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania Page 1, 2  Next
Page 1 of 2
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR