Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
mishu88

M300: Cum s-a reconstruit calea ferata Campina-Predeal[2009]

Ce vezi când mergi cu Trenul de la Ploiești la Brașov, [iulie, 2009]

După ce la 20 aprilie 1966 s-a deschis un obiectiv strategic din cadrul căii ferate românești, Predeal – Câmpina, iată că după aproape 40 de ani a început modernizarea acesteia pentru ca trenurile să circule cu 160 km/h. Cei 47-48 de km de linie dublă electrificată dintre Câmpina și Predeal, prezentați mai jos în peste 150 de fotografii, s-au modernizat în aproape 5 ani (2007-2011) pentru o sumă de peste 300 de milioane de Euro (trei sferturi de la Uniunea Europeană, un sfert de la Guvernul României). Timpii de parcurs au scăzut cu nici… 10 minute.

Gâtuirea Coridorului IV paneuropean, care, deși începe de la Constanța unde este cel mai mare port de la Marea Neagră unde se pot descărca/încărca transcontainere, Ro-Ro, Ferryboat, poate fi oricând depășit dpdv economic prin modernizarea Portului de la Thessaloniki. Și uite cum 120 de poduri și podețe de pe Câmpina – Predeal au provocat, timp de peste 4 ani, un handicap enorm pentru CF românească…

Totuși, trenurile circulă în prezent (n.a. – 2013) cu viteze sporite 80-100 km/h, curbele strânse care introduceau limitări de viteză s-au refăcut, podurile sunt noi-nouțe, infrastructura, stâlpii și linia de contact puse la punct. În plus, vagoanele moderne dotate cu prize, aer condiționat și scaune ergonomice fac din călătoria cu trenul pe Valea Prahovei un… eveniment, o plăcere pentru cei care merg ca turiști, o stare de bine pentru cei care fac des această rută.





Gara Ploiești Vest


Locomotiva diesel-hidraulică 80-0130-7


Cisterne cu motorină și benzină la Buda


Vagon de marfă Zackks a GFR încărcat cu benzen


LDH18 la Confind Florești-Prahova


În stația Florești Prahova


Locomotiva 470-783-7 a Softrans în Florești-Prahova, împingătoare la un tren GFR


DA-1636, locomotiva diesel intercalată la trenul de marfă GFR


Locomotiva GFR vs. Locomotiva Rompetrol


Râul Prahova


Peronul stației Câmpina


Locomotiva electrică de la RegioTrans 425-576


Trenul RegioTrans care circula pe ruta Brașov - Ploiești Sud - Bârlad – Iași


Locomotiva închiriată 771-502-2 care lucra pentru Porr la repararea căii ferate Câmpina – Predeal


Utilajul Plasser & Theurer - 08-32U


Utilajul Plasser & Theurer - SSP 110


Plasser & Theurer UNIMAT 08-275


Utilaje feroviare Porr în Gara Câmpina


O altă locomotivă străină folosită la construcția căii ferate Câmpina – Predeal, 740 612-7


Se montau traverse noi


Cale ferată nou-construită înăbușită în piatră spartă


Șantier în lucru la Câmpina


Sute de traverse vechi aflate în conservare


Utilaj de fixat traverse pe calea ferată


Buldoexcavatoare între Câmpina și Breaza


Cofrarea unui șanț de aducțiune a apelor pluviale


Un pod feroviar din beton


Komatsu WB93R


Un camion TATRA ajuta și el la construcția căii ferate


Spre Breaza


Înlocuirea căii ferate vechi


Gara din Breaza


Munte bărbierit pentru a construi o curbă cu o rază mai mare de curbură


Poduri feroviare peste Râul Prahova


Șapte vagoane pentru Trenul Personal București – Brașov


Caterpillar 323D


Excavator lucrând la un podeț feroviar


Constructor de căi ferate


Șantier la podețul anterior


Podeț


Câți dintre noi nu se jucau cu excavatoare, buldozere și camioane?


Un utilaj cu braţe cu roți elastice


Buldozerul... la treabă


Excavator Atlas 1804 LC


Utilaje în curba de la Nistorești


Vasile era excavatorist pe Volvo


Un fir de linie avea… ”podul” pus în ghips


Un alt deal ras pentru a face loc căii ferate


Cu Mitsubishi cucerind dealuri


Un alt podeț aflat în construcție lângă stația Breaza Nord


EA1-375 la un tren de marfă încărcat cu fier vechi la Breaza Nord


Trenul Accelerat 1745 București Nord - Satu Mare


Locomotiva modernizată de Softronic no. 821


Îndrăgostiții din vagonul 20-49


Traverse noi și traverse vechi


Spre Comarnic


Peste un pod feroviar nemodernizat


Trecem Râul Prahova


Muncitorii căii ferate asigurau buna circulație pe 2 fire între Comarnic și Breaza


Linii modernizate din stația Comarnic


Cine îmi spune ce reprezintă acele cutii dintre firele căii?


Un tren de lucru la Comarnic


Locomotivă de serviciu la un tren de lucru în Comarnic


Excavator pus pe un vagon platformă


Macara TAKRAF folosită la descărcări-încărcări din vagoanele platformă




Vagon Rgs încărcat cu echipamente de construcții feroviare




EA-442 cu un Tren de rang R742 Satu Mare – București Nord sosea în Comarnic


Ieșire din Comarnic spre Sinaia


Spre Posada, spre Sinaia


Între Posada și Sinaia


Lucrari de Întretinere la linia ferata în stația Valea Largă


Paznic de poduri - omul anunța echipa de lucru de sosirea trenurilor


Un canton simpatic la intrare în Sinaia


Din nou peste Prahova


900 de metri până în stația Sinaia


Semnal luminos prevestitor


Paznic de poduri feroviare


Trecem podul peste Prahova


Se văd Munții Bucegi


4 benzi la ieșire din Sinaia pe DN1


Râul Prahova și lucrări la consolidarea fundațiilor caselor de pe malul drept


EA-414 cu un tren de marfă la ieșire din Sinaia


Vagon Uagps de cereale la Sinaia


Trenul verde, șarpe verde în Gara Sinaia


Crestele Munților Bucegi


Râul Prahova la Poiana Țapului și Munții Bucegi


Munții Bucegi și pădurile sub ei


Voi, munților…!


Stația Poiana Țapului


Gara Poiana Țapului


4 brazi frumoși sub Crucea Caraiman


Crucea Caraiman


Între Poiana Țapului și Bușteni


Intrare în stația Bușteni


Gara Bușteni, în reparații


Locomotiva electrică 41-0809 la Trenul Brașov – Ploiești


75 la oră limitare de viteză în curba între Azuga și Predeal


Stația Azuga


Între Azuga și Predeal


Reparația firului II Azuga – Predeal


Tot înainte spre Predeal


Podeț de cale ferată


Linie demontată în apropiere de Predeal


Linie ferată montată proaspăt peste un podeț de cale ferată


Paralela cu Râul Prahova, linia ferată urcă o rampa grea înainte de Predeal


Podeț reconstruit


Penultima curbă înainte de Predeal



Și ce lăsam în urmă…


Intrare în Stația Predeal



11:00

GFR și CFR Marfă la Predeal


40-1013-8 la un tren de marfă din Predeal


Vagon de marfă Eakkmos albastru


Vagon de marfă Eakkmos portocaliu


Fine de tren GFR cu vagoane încărcate cu pietriș


Gara Predeal și Biserica din Predeal


Încă un Eakkmos decolorat


Pauză de masă pentru frezele de iarbă


Locomotiva electrică EA 5100 kW a Softrans


Locomotiva Softrans 91-53-0-470-774-7


Vă mulțumesc pentru… citire! La buna… recitire!

Pentru mai multe fotografii, accesați acest link.

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR