Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
micutul_tgv

M600 Faurei - Jirlau [11 martie 2011]

Sectorul Făurei - Tecuci, văzut fie ca 705 cum a fost botezat din origini, fie ca parte integrată a magistralei 6, are un specific aparte, pe care nu îl prea mai întâlnești la celelalte căi ferate de la noi. Deși traversează zonă de câmpie, legând cele două orașe - noduri feroviare: Făurei și Tecuci, nu urmărește deloc localitățile adiacente. Totodată o mare parte din linie este construită pe rambleu, trece perpendicular prin lunca Siretului inferior, în zona Suraia, și taie lacul Jirlău în două. A fost strategic proiectată, scurtând distanța dintre București și Iași, fiind construită la câțiva ani după sectorul București - Urziceni - Făurei.
Iată cum se prezintă pe hartă:


Unii bătrâni de prin împrejurimi spun că s-a ales această variantă pentru a împăca boierii moșiilor, de pe ambele părți laterale, astfel linia trecând practic pe la mijlocul distanței dintre sate. Eu am un sentiment aparte pentru această cale ferată, datorită unor amintiri din copilărie petrecute în unele veri la Ghergheasa, și a plimbărilor la Tecuci, cu trenul personal de la București compus din etajate...

Devierea traficului pentru cele 5 zile de pe magistrala 5 pe 6, și încălzirea vremii din ultimile zile m-au determinat să fac un drum până la Jirlău, am să împărtășesc fotografiile realizate de-a lungul celor 12 km. Iată fotografiile:


Nici nu ieșim bine din Făurei avem restricție 30.

Trecere la nivel cu linia ce se desprinde din M6 de la Nisipurile și merge spre 702 pe lângă inelul feroviar:


Halta Nisipurile, clădirea stației:






km 6.8 strada se apropie de calea ferată:


- și podul dublu(rutier+feroviar) peste râul Buzău:






- borna de la km 7:


- un al doilea pod:




semnale BLA:
micutul_tgv

Halta de mișcare de la Jirlău:


Clădirea stației:


Doi cățeluși și o pisică mă întâmpină, iese și impiegatul zâmbind mirat:
- Unde mergi flăcău ? Un om deschis la vorbă... pentru câteva zile activitatea feroviară este intensă motiv pentru care lucrează 24 cu 24, în ciuda programului obișnuit de 4h plătit cu 75%! Schimbăm câteva impresii... după care ne luăm rămas bun !

Trecerea la nivel dintre M6 și DJ 203A la ieșire din Jirlău:


Ne apropiem de întinderea de apă, o zonă de debleu:


Și iată-o:


Lacul Jirlău:


Podeț la km 12+2:




Semnal prevestitor:


Inductor:




Semnal cap Y:


Întorcându-mă:




Curbă cu rază de înscriere foarte largă:


Din nou podul peste Buzău, însă în alt context:
micutul_tgv

Închei cu o fotografie mai specială, venerând mijlocul de transport utilizat:


Și la final pun aici fotografiile cu trenurile surprinse în tranzit, publicate și în topicul dedicat: http://pisti91.myfreeforum.org/ftopic1562-60.php

R 12652 Suceava - București intră în Făurei:


R 12751 București - Făurei - Tecuci - Botoșani trece fără oprire prin halta Nisipurile:




R 12661 București - Făurei - Iași, traversează lacul Jirlău:




R 12651 București - Suceava/Piatra Neamț traversând podul de la km 7 de pe magistrala 6:




Sulzerul tractând o electrică și 10 vagoane:




Mai subțirel ca oricând: A 12861 Constanța - Iași cu doar 3 vagoane:
Electrica675

Felicitari pentru reportaj si fotografii Marius!
micutul_tgv

Mulțumesc mult Gabi !
stakee

Superb reportajul, imi plac pozele cu lacul Jirlau, mia placut privelistea cand am trecut pacolo cu acc de constanta-iasi
dan tm

Felicitari, foarte frumos.
Avind in vedere ca linia e departe de localitati e clar ca linia nu are viitor la transportul pasagerilor, dar nu este nici trafic de marfa?
sulzerul1175

Un astfel de reportaj senzational trebuie sa apara "Sticky"! Felicitari si din partea mea.
Silver

Semnalul este REPETITOR nu PREVESTITOR.
micutul_tgv

Așa este Silver, dar nu am mai apucat să modific.
După spusele IDM din Jirlău, circulă până la 3-4 marfare pe zi, depinde de perioadă... în general marfă dinspre Dobrogea spre Moldova.
Dr2005

Superb reportajul, felicitări!

Legat de traficul de călători, între Tecuci şi Făurei (strict între oraşele astea 2) nu circulă nimeni? Că văd că P face 2h09 min şi A face 2h13 min, deşi A nu opreşte pe nicăieri.
Mă gândesc că ar avea succes un 700 care să facă ture toată ziua Tecuci - Făurei - Urziceni şi retur (să facă măcar 5 perechi de trenuri).



M-ai făcut să îmi doresc o bicicletă... deşi la ce a păţit bicicleta unui coleg după ce m-am dat eu cu ea (roţile îndoite, zgârieturi, apărătoarea de la roata din faţă ruptă) nu ştiu cât de rentabil ar fi.
stakee

Mai fa si tu joc de glezne
shoppy

Rezulta ca, calegul tau avea o coaja nu o bicicleta, pleaca si tu de la o investitie de vreo 1.200ron si o sa vezi ca se poate foarte bine cu bicicleta.
Dr2005

Coajă pe   'u, a dat 1150 RON pe ea anul trecut. 5 foi, 5 viteze, cadru nu-ştiu-de-care....
Totuşi, el m-a învăţat să merg pe bicicletă (a ţinut-o sus şi tare că poa' să mă facă să merg pe bicicletă... şi i-a ieşit ).
Bobby

Frumos reportajul felicitari...

Excelenta poza in care DA-ul trage electrica cu garnitura de 10 vagoane cu tot...

DA-urile se ataseaza in Tecuci si fac servici pana in Faurei si retur?
micutul_tgv

Da Bobby, așa s-a procedat în perioada devierii traficului(7-12 martie), au fost 3-4 DA-uri și GM-uri care au preluat trenurile magistralei 5, pe distanța Făurei - Tecuci și retur, remorcând și electricele, însă cele 2 rapide de Iași au venit cu locomotivă electrică până la Făurei, și a fost înlocuită de GM până la Iași(practic s-a schimbat locomotiva la Făurei în loc de Tecuci).

Dragoș, fii mai perseverent, mai ales acum că sunt atâtea trenuri cu vagoane etajate, sau cu spații pentru biciclete!  
stakee

Defapt erau cateva vagoane etajate cu locuri pt bicilete das putine 2 sau 4 vagoane parca...
micutul_tgv

Sunt 3 etajate din seria 84-16 cu spații speciale pentru biciclete, și circulă în general toate pe 3001, dar oricum la toate etajatele 36-16/26-16 ai loc unde să o ții fără probleme!
shoppy

5 foi si 5 viteze? Tare asta, probabil 5 pinioane si 15 viteze.
Si eu mi-am luat bicicleta de 1200ron si pana acum am schimbat roata spate cu totul, 2 schimbatoare spate, franele fata si spate, foile, rulmentul de la foi, pedalele, sunt la al treilea rand de cauciucuri, deci din bicicleta aia de 1200ron am ramas doar cu cadrul(ca e din aluminiu) si suspensiile(care sunt janghinele clasice de pe orice stift, nu vreau sa le mai vad).
Un cadru bun e 1.000ron doar el, deci sa nu vorbim de cadre.
Dr2005

shoppy wrote:
5 foi si 5 viteze? Tare asta, probabil 5 pinioane si 15 viteze.

Mama mă-sii, nu mă price   Îi fac o poză când o mai văd.

A schimbat şi el o roată, că s-a băgat să o îndrepte după ce am îndoit-o eu. Aşa că a tensionat prea tare spiţele şi s-au rupt şi spiţele şi janta sau ce o mai fi sub cauciuc.
dan tm

Pacat ca de la un subiect interesant cum este linia Faurei-Tecuci, s-a ajuns la discutii pasionale despre biciclete.

Un prieten are o bicicleta de vinzare, e feroviara daca pot spune asa.
Cred  ca se poate impaca si capra(tipul bicicletei) si varza(pasiunea feroviara)

http://i397.photobucket.com/album.../dantm120/tricicleta/P7087918.jpg

http://i397.photobucket.com/album.../dantm120/tricicleta/P7087907.jpg

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR