Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Liniile din Romania
Gabry_Mafia

Magistrala 900 Caransebes - Drobeta Turnu Severin

Salut la toata lumea.Mi-am pus si eu in gand sa calatoresc cu trenul pe aceasta ruta dupa planificari detaliate am hotarit sa merg in data de 30 aprilie 2011 pana la Turnu Severin daca tot era si in acel oras zilele Severinului.Am plecat din Timisoara Nord cu personalul 9196.Nu am pus poze pana la Caransebes ca am mai pus intr-o alta calatorie ce am avut-o anul trecut.Pozele incep din Caransebes.Era o ploaie urita in Caransebes.
Ce as mentiona am fotografiat 4 locomotive aflate in conservare in depoul Lugoj dar nu le stiu numerele la toate.


Si tot in Lugoj.
P9575.

Un Utilaj

In Caransebes pe ploaie 40-0316-6

Am plecat spre urmatoarea halta poze de pe drum.



Dupa cam 10 minute si 9 kilometri parcursi apare halta Valea Timisului.
Am observat ca avea 2 cladiri



Am plecat mai departe.Admiram si fotografiam natura din tren.Ploaia am depasit-o


O poza inapoi.



Ajungem la alta halta Valisoara Hm dupa inca 6 kilometri si 8 minute de la ultima statie.


Imi faceam poze si eu la moaca mea.

Aici asteptam sa facem cruce cu un tren care a sosit dupa 8 minute.
Era un personal de la Orsova spre Timisoara Nord cu o locomotiva noua nouta parca.  Era foarte bine ingrijita 40-0564-9.


Plecam mai departe am facut intirziere cam 6 minute.Iar m-am pus pe pozat parca mai mult la natura decat la trenuri.Ce sa-i faci daca imi place natura si locurile care nu le-am mai vazut.Rupeam tot.

 

Semnale.


Ajung la alta oprire.Halta Slatina Timis


Aici trebuia sa ne intreaca un rapid 694 de Bukarest.A sosit si s-a dus dupa 7 minute.

Am observat ca la aceasta  halta se shimbau traversele cu tot cu linii


Am plecat mai departe.Intram in zona muntoasa.Mi-a atras atentia pozele astea douama uitam la traverse care erau parca noi puse.Mi-am amintit ca pe aici parca a fost o inundatie ce a paralizat aceasta linie cateva zile anul trecut.

Mai departe.




Intram in primul tunel de pe ruta asta.

Dupa tunel apare in fata o localitate.

Intr
Intram in statia care este...
Armenis.Nu avem intirziere nici un minut


Am plecat mai departe.
Si acum mai este locomotorul acolo.




Dupa 3 minute de la statia Armenis intram intr-un alt tunel.




Trecem pe langa o sosea.Si intram intr-o alta localitate.


Halta Teregova


Un Vagon incarcat cu lemne era in halta.

Am plecat mai departe.Admiram natura.





Am ajuns la alta Halta,statie.

Era o locomotiva 40-0605-2 GFR cu un marfar mai mult cisterne.

Iar la capatul celalalt era 40-0571-6
Gabry_Mafia

Halta era Poarta

Am plecat mai departe.

Dupa cateva secunde apare un tunel.




Trecem de o halta dar nu oprim.Era Luncavita



Ajungem la alta halta.

Mai si filmam

O poza Inapoi.

Nu stiu ce statie era pana nu pleca trenul.

Am plecat.
O Daa.
Domasnea Cornea.



Ajungem la alta halta dupa cam 4-5 minute.

Cornea

Mai departe.



Alta Halta. Crusovat am ajuns mai repede cu un minut.


Aici pe o linie era o Locomotiva seria 86.


Natura



Intram intr-o localitate.


Iablanita.Am ajuns cu 4 minute mai devreme.

Aici am asteptat un tren sa vina.Era personalul 9555 Orsova - Caransebes cu locomotiva 43-0040-6.

Dupa noi imediat a sosit si locomotiva singura care era in Halta Poarta cu putin timp in urma 40-0571-6.

Am plecat la fix.


Dupa 2 minute am observat un tunel ce ducea separat de lina ce mergeam noi ce sa fie acolo?


Intra intr-un tunel si trenul in care eram dupa putin timp.




Intram intr-o localitate



Ca de obicei paragine

Ajungem la statia Mehadia la fix .

Am plecat si de acolo.

Aici era cateva utilaje.



Trecem peste un pod.



Facem alta oprire.


Personalul in care eram P9196 in Halta Mehadia Noua

Aici asteptam sa vina de la Bucuresti A 1691 spre Timisoara avand locomotiva 41-0329-7.Acest tren ne-a intirziat 7 minute.

Halta Mehadia Noua.


Se vad langa drumul acela european E70 pensiuni si motele.

Ajungem la o alta statie


Baile Herculane




Plecam mai departe dupa ceva timp.



Tot pe langa acel drum european mergem.


Intram intr-o alta localitate.



Statia Toplet



O poza inapoi.


Trecem fara sa oprim printr-o paragina de fabrica unde se afla si o locomotiva.



Incepem sa coboram.


Admir natura  





Hop, credeam ca e un rau mai mare dar de largeste tot mai mult.

A aparut DUNAREA


Trenul merge de-a lungul dunari  de acum incolo zeci de kilometri.

Intr-am intr-o gara.

Orsova

Cam pustiu.

Am plecat.

Trecem si pe langa Gara Fluviala din Orsova

La nici 50 de metri este Dunarea.

Trecem fara sa oprim de Halta Santier Naval

Se vede fabricile de contructii navale

Tot pe langa Dunare.

Pe partea cealalta de vede tarmul sarbesc


Intram prin cateva tunele mai mici

Oprim in halta Varciorova sa treaca din fata noastra un tren.

Dunarea la un pas de tren

Personalul 9196 in Halta Varciorova

Rapidul 693 Bucuresti - Timisoara Nord cu locomotiva 41-0098-8.Ne-a intirziat 10 minute acest tren plus alte 10 de pe drum aveam 20 minute intirziere.Acceptaaabil.


Plecam mai departe,am uitat sa fotografiez aceasta halta.
  Eram prea atent la Dunarea care nu o vad in fiecare zi.


Se apropie Portile de Fier de pe Dunare



Ajungem la o halta Gura Vaii

Plecam spre destinatia finala tot pe langa Dunare.
Plaja de la Dunare.


Se vad la sarbi o fabrica de constructii vapoare,barci,si o cetate medievala de la ei,la putina distanta una de alta.


Am trecut si pe langa fostele fabrici de vagoane de la Turnu Severin dar nu am apucat sa pozez.Am dat peste 2 locomotive de la diferite fabrici.


Si in gara Turnu Severin era stationat un marfar.

Atat mi-a fost calatoria de 210 kilometri de Timisoara Nord.Am ajuns cu 20 minute intirziere.
G-Mean

Foarte frumos reportajul`!
Am avut si eu ocazia de a merge prin acea zona si e foarte frumos . . . Valea Cernei,  Dunarea . . .
Alex-DP001

Foarte frumoase pozele, peisajul este superb!!!!
LDE2100EGM

Superbe poze ai realizat, bravos ! Deasemenea, superbe sunt si peisajele.
CsabyRR

Felicitari pentru reportajul excelent. Dar totusi as avea 2 intrebari.
1. In cat timp ai parcurs aceasta distanta?
2. Cam cu ce viteze circula trenul? Vreau sa aflu daca is multe restrictii prin zona aia.
stakee

Mie mia placut cel mai mult fotografiile de pe geam la trenul ce tea dus, compunerea respectiva si mai ales trase de o bobica Bravo colegu mia facut placere sa privest fotografiile dumitale
Gabry_Mafia

O Mersi Colegi! Csabi distanta de 210 kilometri am plecat la 12:58 si am ajuns la 18:35 deci 6 ore 37 minute cu personal opriri in multe halti gari.Nu prea am avut restrictii.Sincer cu acest tren mergeam cam cu 70-80 poate chiar si 90 la ora.Nu a mers mai incet.Poate putin la Slatina Timis unde am mers o portiune cam de 500 metri.Am observat foarte multe traverse inlocuite cu altele noi in multe locuri  dar nu pe distante mari.Ceva de genul 5 -10 traverse in multe zone mai ales pana la Herculane.In shimb am venit inapoi la 1 noaptea cu acceleratul 1693 din Drobeta Turnu Severin spre Timisoara.Am facut cam 4 ore si cateva minute cu opriri in principalele statii 5 la numar.In zona de munte care este in mare parte aceasta ruta normal nu se rupe in viteza trenul.In schimb in linie dreapta credeam ca acum zburam de pe linie.Sigur depasea 100 km la ora.
CsabyRR

Iti multumesc mult pentru raspuns si informatiile utile
dan tm

Pe aceasta linie s-au executat lucrari de refactie atit in zona Valisoara, iar zilele trecute o parte din utilaje au fost retrase de la Mehadia plecind undeva spre Ilia.

In mod firesc viteza depinde si de relief, atit personalele cit si cele de rang superior au vitezele cele mai mici in zona Luncavita -Poarta unde e cumpana apelor.
Tunelul abandonat de la Poarta este tunelul original al liniei, cel care apare in multe fotografii vechi cu portalul inscriptionat Porta Orientalis.

Tunelul abandonat pe care l-ai pozat la Iablanita este tunelul original al liniei, la capatul lui spre Baile Herculane este si un pod abandonat.

(La executia liniei s-a ales o varianta mai scumpa ca pret si mai grea in executie dar care a fost mai usor de intretinut si exploatat ulterior.
facind o comparatie cu valea Prahovei sau linia Balota unde s-a ales o executie mai usoara pe firul apei respectiv pe rampe mari, dar care ulterior au dat mari probleme de intretinere si exploatare.)

Ambele tunele au fost abandonate la electrificare deoarece nu au putut fi aduse la gabaritul de electrificare, constructia unui nou tunel la Poarta si a unei variante  ocolind muntele la Iablanita fiind mai economice.

Probleme au aparut si pe linia noua Orsova-Gura Vaii.
Bobby

Superb reportaj... pacat de photobuchet si de limita de banda...

@dam tm multumesc pentru informatiile legate de cele 2 tunele, chiar eram curios de ele...
dan tm

Am gresit, nu stiu la ce ma gindeam, pe tunelul vechi de la Poarta scria AD ORIENTEM.

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Liniile din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR