Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 

The free forums are now under new ownership, a full announcement will be made shortly

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
Dr2005

Materialul rulant al CFR-ului si al privatilor

florin.mihai wrote:
Sulzerele o sa dispara, treptat, de la remorcarea trenurilor de calatori. Deja cateva au fost vandute la operatori privati, dupa ce SNTFC a facut un studiu in urma caruia a rezultat ca sunt inutile. In viitorul nu foarte indepartat SNTFC va intra intr-o criza de vagoane, mai ales pe scurt parcurs

Pe langa numarul mic de vagoane si starea precara a majoritatii lor, ar trebui pusa si problema rentabilitatii... exista trenuri formate din Sulzer + 1 sau 2 vagoane (exista si in varianta electrica, deci 060-EA+1 sau 2 vagoane), deci trenuri pentru care incasarile nu asigura nici macar combustibilul locomotivei, ca sa nu mai vorbim de salariile personalului din tren (mecanic, controlor(i), mecanic ajutor - daca e cazul), costurile de intretinere etc. Prin urmare, locomotivele se plimba doar de dragul de a se plimba (si, eventual, ca sa mai avem si noi ce poza ). Sunt curios unde o sa dispara Sulzerele... cel mai probabil la fier vechi, pentru ca privatii nu au trenuri atat de lungi si grele cat sa aiba nevoie de locomotive pentru transport de calatori, iar la capitolul ,,transport de marfa" nu cred ca mai e nevoie de atat de multe locmotive.
shoppy

Aha, acum, dupa ce Gfr si-a adus locomotive din Franta, s-au trezit si Marfa si Calatori sa vanda locomotivele, probabil in capu lor era sa le tina pana dau privatii faliment si sa le scoata atunci, dar cum privatii nu se inghesuie sa dea faliment...
Pai daca se scot, se reabiliteaza si se vand toate electricele, chiar daca nu la noi atunci la vecinii nostrii, nu vad de ce nu ar avea si Sulzerele aceeasi soarta. Deja s-a vazut ca in Romania exista dorinta si puterea de a moderniza si intretine aceste locomotive, nu numai pentru noi, ci si pentru vecini, asa ca eu zic ca o sa se vanda totul ca painea calda.
Dr2005

Nu ştiu dacă CFR va dori să le vāndă...
Cei de la GFR-Rolling Stock au cumpărat locomotive din parcul rece al CFR Marfă, locomotive pe care CFR Marfă a fost obligată să le vāndă, probabil la un preţ de nimic. Pe cānd CFR Călători... e posibil să prefere să le vāndă la firma de fier vechi a lui X sau Y.
cristi CFR

Mai repede la Operatorii prvati care concesioneaza sectii neinteroperabile, au nevoie de DA-uri pentru trenurile locale de marfa de pe sectiile respective.
shoppy

Si X-Y care cumpara locomotiva buna pe post de fier vechi, ce crezi ca face cu ea? O taie sau o vinde pe post de locomotiva buna?
Dr2005

cristi CFR wrote:
Mai repede la Operatorii prvati care concesioneaza sectii neinteroperabile, au nevoie de DA-uri pentru trenurile locale de marfa de pe sectiile respective.


Mda... de cate locomtoive? Daca ar fi asa, atunci RegioTrans de ce nu are un depou intreg plin de Sulzere? Sa fim seriosi, nu are nimeni ce sa faca cu atatea locomotive
dan tm

Dr2005 wrote:
cristi CFR wrote:
Mai repede la Operatorii prvati care concesioneaza sectii neinteroperabile, au nevoie de DA-uri pentru trenurile locale de marfa de pe sectiile respective.


Mda... de cate locomtoive? Daca ar fi asa, atunci RegioTrans de ce nu are un depou intreg plin de Sulzere? Sa fim seriosi, nu are nimeni ce sa faca cu atatea locomotive


Am mers pe Zarnesti si am vazut multe linii industriale in uz racordate.
La intoarcere 2 DA de la Regiotrans duceau un tren de cazane ale GFR.
Nu cred ca pe unde circula ei au atita marfa ca sa aiba un depou plin.

Eu am alta intrebare, am mai pus-o pe un forum, nu mai stiu unde:

Daca tot da CFR liniile secundare la ce mai modernizeaza locomotive hidraulice si motoare in schema brotac?
Unde o sa circule, avind in vedere ultimele linii acorde privatilor?Sau o sa le vinda lor??
Electrica335

Daca ne-am stradui putin sa ne gandim mai bine inainte sa punem intrebari din astea, am sesiza ca e mai rentabil sa tragi trei vagoane cu un LDH modernizat decat cu un DA sau o electrica, nu ?
florin.mihai

Quote:
Sunt curios unde o sa dispara Sulzerele... cel mai probabil la fier vechi, pentru ca privatii nu au trenuri atat de lungi si grele cat sa aiba nevoie de locomotive pentru transport de calatori, iar la capitolul ,,transport de marfa" nu cred ca mai e nevoie de atat de multe locmotive


Cel putin 10 Sulzere au fost vandute catre operatori privati de marfa chiar si Sulzere cu INDA (incalzire electrica a trenului). Nu va luati dupa aparente! Exista cerere de locomotive, Romania se dezvolta, piata transportului e in crestere (sustinuta si de concurenta). Sulzerele sunt batrane, hamaluite, dar inca foarte bune pentru tras la marfa si cautate. Am vazut locomotive aduse de pe la gardurile tuturor depourilor, reparate si bagate in paine (locomotive pe care multi le vedeau bune de bagat in furnal)
Dr2005

florin.mihai wrote:
Cel putin 10 Sulzere au fost vandute catre operatori privati de marfa chiar si Sulzere cu INDA (incalzire electrica a trenului).


Care-s alea?

INDA e o firma care produce diverse componente (inclusiv choppere pentru tramvaie), printre care şi sursa respectivă.
Electrica335

Este normal ca piata sa fie in crestere ( si va fi si in continuare ) , chiar si pe partea transportului de Calatori. Problemele majore ale CFR la ora actuala nu sunt starea proasta a parcului si conditiile de lucru, ci tocmai managementul , mai ales vizavi de concurenta. CFR-ul nu are capacitatea de a face fata concurentei, ci se rezuma la aruncat chifle-n cascada si la a profita de pe urma faptului ca este "de stat, aruncand in fata niste interdictii aberante in fata privatilor precum cel de "a nu vinde material rulant concurentei". Cu toate acestea, Calatori, care este partener oficial al Marfa, cele doua fiind practic afiliate (dar nu practic, atentie), prefera sa vanda locomotive la privati, cu zecile chiar, in timp ce marfa vinde (sau da de pomana) masini la Calatori. Voua nu va pute urat treaba asta ? Ganditi-va cam A CE pute ?

Parcul rulant al CFR este unul cu varsta generala putin peste medie, gandindu-ne ca varsta medie de servici a unei locomotive este de 40-50 de ani. Da-urile, putem afirma deci, ca vor mai circula cam maxim 15 ani de acum incolo.Chiar si asa, este o acuta criza de locomotive in domeniul particular, avand in vedere ca in 2002 s-au taiat 950 de locomotive, care s-ar fi putut da atunci la privati. Concurenta era atunci inexistenta, monopolul majoritar fiind detinut clar de CFR. Insa ganditi-va ce-ar fi insemnat patrunderea pe piata a unui privat, tinand seama ca avea de unde lua material rulant si mai ales personal, (tineti minte ce restructurari s-au facut atunci). Orisicum, exista si acum firme care si-ar permite investitii intr-un parc nou nu numai SH.

Totusi, mai este ceva : nu cred ca este vreo companie la ora actuala, care isi poate permite, in afara de achizitionarea de parc nou (care este cat se poate de banal), instruirea si calificarea de personal in domeniul exploatarii, intretinerii si reparatiilor precum si infrastructura aferenta depozitarii si rularii acestuia.

Asadar, consider ca in urmatorii 15 ani, parcul actual , fie el privat sau de stat) poate face fata cu brio cerintelor actuale de transport feroviar comercial. Putem sa ne gandim si ca avem o industrie care n-a murit : noua locomotiva produsa de Softronic, va fi lansata in scurt timp pe piata, ceea ce ma face sa cred ca va constitui o oferta demna de luat in serios pentru intreprinzatorii in domeniu.
dan tm

Quote:
Daca ne-am stradui putin sa ne gandim mai bine inainte sa punem intrebari din astea, am sesiza ca e mai rentabil sa tragi trei vagoane cu un LDH modernizat decat cu un DA sau o electrica, nu ?


Intrebarea era pentru ce se modernizeaza, daca o parte din liniile secundare, conform ultimelor stiri, le vor utiliza privatii?
Adica pe restul liniilor o sa vedem LDH cu 3 vagoane in loc de DA sau EA?

Cred ca inainte de a arunca sfaturi privind gindirea unor intrebari s-ar da explicatii mai pertinente ca acesta e scopul forumului.

Daca liniile locale din zona de vest au fost cistigate de Regiotrans, ce va face CFR cu seria 900 modernizata, cu LVT-urile, cu LDH -urile modernizate?Asta era intrebarea, pentru ce le-a modernizat?
Unde vor fi inghesuite? pe ce linii?
Vor inlocui Da si EA?care la rindul lor vor fi disponibilizate pentru a fi vindute?

Deocamdata CFR Calatori nu are o viziune unitara asupra transportului prezent si viitor.Trenuri fara legatura, viteze mici de deplasare, intervale orare mari pe unele sectii etc.
shoppy

Ahaaa, deci asa se acopera pierderile de la Calatori, se trec gratis locomotivele de la Marfa la Calatori si Calatori le vinde la concurenta Marfei, buna treaba, am ras cu lacrimi...
Ca sa nu-mi mai amintesc ca Marfa, care nu are voie sa incurajeze concurenta, s-a aliat fix cu concurenta (adica cu Gfr), unde pune locomotive la dispozitie, ca doar nu mai e concurenta si nu o mai incurajezi daca te aliezi cu ea...
Dr2005

shoppy wrote:
Ca sa nu-mi mai amintesc ca Marfa, care nu are voie sa incurajeze concurenta, s-a aliat fix cu concurenta (adica cu Gfr), unde pune locomotive la dispozitie, ca doar nu mai e concurenta si nu o mai incurajezi daca te aliezi cu ea...


Cu Marfa a fost alta treaba... inca de acum 2 ani umbla ,,zvonul" prin Minister ca, in vederea privatizarii CFR Marfa, se va crea o noua societate, in colaborare cu Raiffeisen Leasing. Noua societate ar fi urmat sa preia gratis vagoanele si locomotivele nefolosite de la CFR Marfă, cu condiţia să nu opereze īn Romānia cu ele. Desigur, mai umbla zvonul ca noua societate ar fi urmat să facă plāngere la Consiliul Concurenţei şi la UE că nu este lăsată īn Romānia şi, pānă la urmă, va fi ajuns un operator concurent al CFR Marfă, urmānd ca CFR Marfă să se vāndă pe bucăţi mai departe, eventual tot spre noul concurent. Personal, nu cred in radio shantzul ministerial (si nici nu mai am cum sa aflu acum, ,,sursa de informatii" din minister transferandu-se la un departament care are mai mult legatura cu transportul aerian decat feroviar)... da' om trăi şi om vedea  
shoppy

E adevarat ca la radio shantz informatiile sunt distorsionate si exagerate, dar cand e vorba de institutiile statului am observat ca intotdeauna e o parte de adevar in spatele zvonurilor.
Electrica335

shoppy wrote:
Ahaaa, deci asa se acopera pierderile de la Calatori, se trec gratis locomotivele de la Marfa la Calatori si Calatori le vinde la concurenta Marfei, buna treaba, am ras cu lacrimi......


Da e de ras, insa asta nu-ti pute un pic si a spalare de bani ?
cristi CFR

dan tm wrote:
Quote:
Daca ne-am stradui putin sa ne gandim mai bine inainte sa punem intrebari din astea, am sesiza ca e mai rentabil sa tragi trei vagoane cu un LDH modernizat decat cu un DA sau o electrica, nu ?


Intrebarea era pentru ce se modernizeaza, daca o parte din liniile secundare, conform ultimelor stiri, le vor utiliza privatii?
Adica pe restul liniilor o sa vedem LDH cu 3 vagoane in loc de DA sau EA?

Cred ca inainte de a arunca sfaturi privind gindirea unor intrebari s-ar da explicatii mai pertinente ca acesta e scopul forumului.

Daca liniile locale din zona de vest au fost cistigate de Regiotrans, ce va face CFR cu seria 900 modernizata, cu LVT-urile, cu LDH -urile modernizate?Asta era intrebarea, pentru ce le-a modernizat?
Unde vor fi inghesuite? pe ce linii?
Vor inlocui Da si EA?care la rindul lor vor fi disponibilizate pentru a fi vindute?

Deocamdata CFR Calatori nu are o viziune unitara asupra transportului prezent si viitor.Trenuri fara legatura, viteze mici de deplasare, intervale orare mari pe unele sectii etc.


Incerc eu o explicatie...

In prima faza pana Regio Trans va auce din Franta automotoarele necesare asigurarii pachetului minim social de transport de calatori, va prelua in chirie de la CFR Calatori pe 4 ani materialulrulant necesar conform prevederilor legale , putant renunta ori cand la acest contract de inchiriere.
Contractul de inchiriere a sectiilor este de 5 pana la 10 ani dupa care CFR Infrastructura respectiv CFR Calatori preiau linia pana la organizarea unei noi licitatii si preluarea liniei de catr un alt operator.
Deci vor trebui sa aiba Matrial rulant de Rezerva, procedurile legale de scoatere la licitatie dureaza pana la 90 de Zile.

In faza a doua sectii Interoperabile neelectrificate din jurul Timisoarei sunt :
Timisoara Nord-Jimbolia
Timisoara Nord-Stamora Moravita
Timisoara Sud-Buzias-Lugoj
Lugoj-Ilia
-----------------------------
Pe aceste linii pot circula LDH modernizat; 900 modernizat; 1000 modernizat; 750 modernizat; DA Inda sau GM la tren Acc, depinde ce va trimite Bucurestiul, ei dicteaza regionala sugereaza...

Urmeaza acum recent ca pe Timisoara Nord-Arad sa fie introduse Rame Electrice.
shoppy

Daca nu gresesc, spalare de bani presupune punerea in circulatie de fonduri obtinute ilegal, aici nu e obtinut nimic ilegal, e vorba doar de modul in care statul iroseste banii contribuabililor pe incompetenta Cfr Calatori. totusi mai bine sa le dea locomotive pe gratis pe care sa le vanda oricui, decat sa stea locomotivele sa rugineasca si sa le dea bani direct.
Partea trista sau hilara e ca degeaba se lauda statul ca face si drege, nu reuseste decat sa se faca de ras si sa demonstreze ca oricat de multe prevederi da, mai mult se ocupa de gasirea de modalitati de a-si incalca sau ocolii propriile prevederi.
Electrica335

@ Shoppy : cumpararea unor locomotive la pret de fier vechi, repararea lor cu minime costuri si vanzarea la preturi enorme, nu iti suna a spalare de bani ? Adica o fi legal in acte, dar pe undeva se pierd niste bani (aiurea zic eu) printr-o parte si se castiga in alta. Si asta-i tot spalare de bani.

@ Dan Tm :

Daca tu vrei s-o tii in niste stereotipii si intr-un batut campii degeaba, e treaba ta. Eu am spus ce am avut de spus. Modernizari trebuiesc facute si da, un LDH consuma mai putin si e mai rentabil cu trei vagoane decat un EC, indiferent ca circula sau nu pe sub catenara. Ai senzatia ca regionala Timisoara nu e atat de mare incat sa aibe unde sa faca treaba cateva LDH-uri care mai sunt pe acolo (fie ele modernizate sau nu) ? Eu ma indoiesc de asta. Hai sa ne mai gandim si la anul in care traim, si sa incercam sa ne dam seama ca oricat ne-ar placea LDH-urile clasice, nu putem trage la infinit cu ceva conceput acum 50 de ani. E o realitate pe care nu putem s-o ignoram. Asadar, acel motor caterpillar il vad mai mult ca pe o necesitate nu ca pe un moft. S-a adaugat un circuit de incalzire a trenului, pe care il vad ca fiind o facilitate a unei locomotive existente in secolul 21 si in plus de asta, o interfata mai prietenoasa intre mecanic si locomotiva. Aceste lucruri ti se par ca o trimit direct in serviciul de linie ? Evident nu. Poate face manevra mult si bine.

Intrebarea ta a fost de ce se modernizeaza daca se inchiriaza cateva linii, iar raspunsul meu este ca serviciul unui LDH nu se rezuma numai in acele sectii si ca regionala Timisoara este una foarte mare iar LDH-urile oricum trebuiau macar modernizate daca nu inlocuite. Raspunsul meu nu e ceva debitat de mine acum pe moment, ci e o pura realitate. O vezi, bine, nu , asta e !
shoppy

Daca tu furi sau obtii ilegal un milion de euro, banii astia iti sunt inutili, nu poti sa te duci sa-ti cumperi case si masini pentru ca la urmatorea calculare de impozit aia de la circa financiara o sa vada ca tu, dintr-un salariu de 50.000euro anual (sa zicem), ai ajuns sa cheltuiesti un milion, deci logic ca ai facut cel putin frauda financiara si ai obtinut acel milion fara sa declari activitatea si fara sa platesti impozite si te trezesti cu politia pe cap. Asa ca tu iti faci mai multe firme si incerci prin schimburi de bunuri sau servicii fictive sa justifici acesti bani ca fiind un profit, care oricum va fi impozitat, insa va fi profit aproape 100% pentru ca a fost obtinut cu cheltuiele aproape 0. Asta e spalare de bani.

Acum, daca eu am ofirma particulara, si am o locomotiva de 100.000euro, nu ma poate oprii nimeni si e perfect legal s-o vand la x pe 5.000 euro care apoi x s-o vanda la y pe 100.000euro. E dreptul oricui particular sa fie prost, sa dea faliment sau sa se sinucida.

Numai ca situatia se schimba cand esti la stat. Acea locomotiva nu e a lu directoru ala care o vinde, ci e ban public, si ceea ce face el se cheama irosire de ban public, abuz in serviciu, incalcare de dispozitii de serviciu, depasirea atributiilor functiei, fals si uz de fals in inscrisuri, obtinerea de foloase necuvenite, etc.
Dar nu e spalare de bani, deaoarece, din nefericire, banii au provenit in mod legal si documentat de la contribuabili.
Electrica335

shoppy wrote:

Dar nu e spalare de bani, deaoarece, din nefericire, banii au provenit in mod legal si documentat de la contribuabili.


Cat priveste CFR-ul, da, insa hai sa ne gandim si la cumparator, care in cazul nostru este privat. Ii convine lui sa plateasca o suma enorma , mai ales impozabila, in loc sa prefere sa declare o suma modica si sa plateasca cu bani negri ?
cristi CFR

Baieti , va rog reveniti la topic          
shoppy

Pai suntem pe topic, ca doar e vorba de cum se vind pe nimic locomotivele CFR, nu vorbim de dragul de a face avocatura.
Oricum, scuze daca am deviat.
O ultima completare si am terminat cu subiectul asta : nu e spalare de bani nici din partea privatului pentru ca pe privat il intereseaza sa cumpere locomotiva, nu sa faca o afacere fictiva, si e perfect legal sa cumperi o locomotiva la un pret de 10 ori mai mic (ilegal e sa aprobi vanzarea sa din parcul CFR); cel mult privatul da mita, statul nu ia bani la negru si directoru ala primeste 10-20.000euro, suma irelevanta, ca doar vinde bunul statului, nu pe al lui ca sa-l intereseze cat costa.
Dr2005

shoppy wrote:
nu e spalare de bani nici din partea privatului pentru ca pe privat il intereseaza sa cumpere locomotiva, nu sa faca o afacere fictiva, si e perfect legal sa cumperi o locomotiva la un pret de 10 ori mai mic (ilegal e sa aprobi vanzarea sa din parcul CFR); cel mult privatul da mita, statul nu ia bani la negru si directoru ala primeste 10-20.000euro, suma irelevanta, ca doar vinde bunul statului, nu pe al lui ca sa-l intereseze cat costa.


Concluzie: legea romana ofera numeroase ,,portite" pentru a spala bani in mod legal.
florin.mihai

Dr2005 wrote:
florin.mihai wrote:
Cel putin 10 Sulzere au fost vandute catre operatori privati de marfa chiar si Sulzere cu INDA (incalzire electrica a trenului).


Care-s alea?

INDA e o firma care produce diverse componente (inclusiv choppere pentru tramvaie), printre care şi sursa respectivă.


http://www.inda.ro/p1_4r.html
florin.mihai

Quote:
In prima faza pana Regio Trans va auce din Franta automotoarele necesare asigurarii pachetului minim social de transport de calatori


Cristi draga, automotoarele alea sunt deja in tara intr-un numar atat de mare incat va asigura fara probleme cursele pe care le-a concesionat. Nu numai ca au pentru trenurile lor (ale Regiotrans-ului) dar sunt capabili de a vinde/inchiria si altora automotoare frantuzesti din gama "Caravelle". In prezent se inlocuiesc automotoarele de pe sectii cu vechime (sunt aduse din cele modernizate) urmand ca cele inlocuite sa plece catre Regional si Servtrans sau pe noile sectii concesionate de catre Regiotrans. In prezent sunt in tara peste 100 de unitati de automotoare X 4.... care vor fi gata pentru exploatare o data cu intrarea in vigoare a noului mers.

Am uitat sa va anunt ca de anul viitor vom vedea pe sectiile secundare si X 2100

http://www.railfaneurope.net/pix/...esel/dmu/X2100/2100_St-Malo_1.jpg
cristi CFR

Salut,
Legat de Caravelle , din cate stiu Regio Trans are exclusivitate la cumpararea lor din Franta prin urmare asta il face distribuitor pentru toti ceilalti operatori care doresc sa cumpere Caravelle.

Legat de automotarele CFR, cand a fost preluata linia Arad-Nadlac cateva luni au circulat LDH+2vagoane si un motor verde 77-0978-5 , la Gataia au avut inchiriat 77-0980-1, in perioada aceea era clar o criza de automotoare Caravella.
Daca Regio Trans a adus in intervalul acesta de timp unitatile necesare este foarte bine deoarece scapa de o cheltuiala.
Pentru ce au inchiriat acum in Banat si Crisana vor trebui sa aloce undeva in jur de 20 de unitati daca nu chiar mai multe, deoarce vor avea de asigurat cu ele 78 de trenuri.
cristi CFR

Multumesc de informatii , interesante acele X 2100
Electrica335

Sa nu uitam de locomotivele electrice care sunt in pregatire pentru Regio. In momentul in care ele vor fi apte de drum, Regio va putea concesiona inclusiv linii electrificate din tara  
florin.mihai

Ai dreptate, pe unele sectii cei de la Regiotrans au folosit, cel putin pentru cateva luni, material rulant inchiriat de la SNTFC; n-ar fi exclus sa repete figura si de data asta, dat fiind ca este in proces cea mai importanta preluare de sectii secundare de catre operatori privati de pana acum. Unde sa mai punem ca Regiotrans va avea mai multe trenuri si pe sectii interoperabile. Sunt vizate Alba Iulia- Sibiu (doua perechi de trenuri pe zi), Sighisoara- Sibiu (doua perechi de trenuri pe zi), Brasov- Sibiu, Mihesul de Campie- Targu Mures, Brasov- Targu Secuiesc s.a, ca sa nu le punem la socoteala noile trenuri de pe sectiile electrificate.

Servtrans va avea nevoie de cel putin 5 unitati pentru sectiile din sud la fel si Regional pentru Satu Mare- Bixad si Bistrita- Bistrita Bargaului.

Pana una, alta la Brasov sosesc cam 3 automotoare pe saptamana (daca nu chiar mai multe).

In alta ordine de idei, am auzit si eu ca la Arad va fi al trei-lea mare centru de rame electrice (dupa Brasov si Suceava) dar pana acum Remarul Cluj nu a mai scos nimic (cea mai recenta este 58- 1007 de Brasov, adusa la sfarsitul lunii iunie)
cristi CFR

Da Gerorge , acele locomotive vor merge cu ramele aduse si depozitate la Intorsura Buzaului.

Florin , am auzit ca ar fi adus CFR ceva rame electrice la Arad urmand sa fie bagate pe relatia Timisoara Nord-Arad
Electrica335

Da, s-au adus niste Z-uri frantuzesti, insa vor trebui "convertite" la Cluj ca sa poata circula pe liniile noastre. Oricum, din ce stiu Brasovul a dat multe rame la Suceava si Cluj, urmand sa mai plece 4 bucati insa nu stiu unde.
Dr2005

Electrica335 wrote:
Sa nu uitam de locomotivele electrice care sunt in pregatire pentru Regio. In momentul in care ele vor fi apte de drum, Regio va putea concesiona inclusiv linii electrificate din tara  


Regiotrans opereaza deja pe linii electrificate... atat Şibot-Cugir (dar reţeaua de fir-contact cred că este a CFR Infra), cāt şi Braşov-Constanţa. Apropo de Braşov-Constanţa, a mai apărut un automotor, 4539. Cum cel mai mare număr pe care īl ştiam eu era 4536, probabil au intrat īn circulaţie şi 4537 şi 4538.

















Electrica335

Dr2005 wrote:
Regiotrans opereaza deja pe linii electrificate... atat Şibot-Cugir (dar reţeaua de fir-contact cred că este a CFR Infra), cāt şi Braşov-Constanţa. Apropo de Braşov-Constanţa, a mai apărut un automotor, 4539. Cum cel mai mare număr pe care īl ştiam eu era 4536, probabil au intrat īn circulaţie şi 4537 şi 4538.



Vorbeam de concesionare nu de operare  
Electrica675

Electrica335 wrote:
Sa nu uitam de locomotivele electrice care sunt in pregatire pentru Regio. In momentul in care ele vor fi apte de drum, Regio va putea concesiona inclusiv linii electrificate din tara  


Am inteles ca este vorba de 40-0584-9 si de 40-0594-8 ambele apartinand depoului CFR Marfa Caransebes.
mureseanu_976

Electrica675 wrote:
Electrica335 wrote:
Sa nu uitam de locomotivele electrice care sunt in pregatire pentru Regio. In momentul in care ele vor fi apte de drum, Regio va putea concesiona inclusiv linii electrificate din tara  


Am inteles ca este vorba de 40-0584-9 si de 40-0594-8 ambele apartinand depoului CFR Marfa Caransebes.


Eu stiu doar de niste BB-uri 25500 pe care RegioTrans le-a luat de la francezi.Mare minune ca RegioTrans sa fi pus mana pe acele 2 EA-uri!
florin.mihai

Quote:
a mai apărut un automotor, 4539


Sa inteleg ca e prima poza cu automotorul din imagine?
Daca da inseamna ca o sa apara si o flotila de Caravelle verzi. Mult timp no sa mai vedem automotoare diesel pe acceleratul regiotransului  pentru ca o sa apara un tren cum e cel din imagine:

http://www.bahnbilder.de/name/ein...E4nge/hierarchie1/Frankreich.html
cristi CFR

Mai stiti vorba aia veche "A venit vacanta cu trenul din...Franta" , incet dar sigur a devenit o realitate
florin.mihai

Am fost saptamana trecuta in depoul Regiotrans din Tractorul. Am observat ca au dus vagoanele de-acolo (nimeni nu stia unde au fost duse). Din pacate eram in "pana prostului" cu aparatul foto asa ca nu am dovezi vizuale. Va pot spune doar ce am vazut si anume:

- o bucata aburoasa pentru trenul de epoca
- trei bucati electrice aduse din Franta
- 43- 0014 incuiata si sigilata
- o bucata automotor dezmembrat
- sase bucati automotoate "Caravelle" albastre din varianta modificata care asteptau adaptarea la sistemul feroviar romanesc.
- o bucata automotor "Caravelle" proaspat vopsit (rosu galben) si aproape gata de dat in exploatare

In maxim zece zile voi avea si niste poze dar ma nevoie de un voluntar care sa ma ajute sa le postez (se baga cineva?)
cristi CFR

Incerc sa ajut cu ce pot  
florin.mihai

Mersi mult Cristi, o sa te contactez pe privat.
Electrica675

Si 40-0584-9 si de 40-0594-8 nu sunt pentru regio? Mie mi-a spus un mecanic de acolo ca vor fi pt regio
Dr2005

Poate 41-0838-7 sa fie... ca pe 25.09.2008 tragea Acc RegioTrans Bv-BucN-Ct, in fata automotoarelor fiind legate si ceva vagoane cuseta... incuiate. O sa revin mai incolo cu poze.
Electrica335

838 este a lui Regio inca din primavara si a fost achizitionata de la depoul Galati.
florin.mihai

Pot fi cumparate sau inchiriate nu neaparat de Regiotrans cat de RC-CF Trans, companie de transoprt feroviar de marfa care este proprietatea lui Costel Comana, patronul Regiotransului.
Dr2005

De la Dep. Galati sau de la Dep. Arad?

http://cfr.stfp.net/index.cgi?class=41&veh=838&all=Y
Electrica335

Dr2005 wrote:
De la Dep. Galati sau de la Dep. Arad?

http://cfr.stfp.net/index.cgi?class=41&veh=838&all=Y


GALATI  
paall

mai nou acceleratul Constanta - Brasov al regiotrans este tractat de la Ploiesti.Vest de o electrica frantuzeasca.
dan tm

Ramele Regiotrans de la Intorsura Buzaului
http://trenuletz.myfreeforum.ro/m...eroviar-regiotrans-brasov-t35.htm
Dr2005

Daca va uitati pe site-ul lor, o sa vedeti ca pozele cu locomotive prezinta locomotive GFR (40-1014 şi 2 ND2-uri + 2 LDH125), de pe care a fost şters (īn Photoshop sau ceva de genu') numele operatorului  
http://www.tef.com.ro/index.php?page=dotare_tehnica
Electrica675

Vai de capul lor  

Uitati ce LE 5100 Diesel au Si farul central e pozitionat si mai intr-o parte...

shoppy

Ahaaa, deci asta era smecheria cu locomotovele in schema GFR dar fara scrisul "Grup Feroviar Roman", acum am inteles miscarea. Or fi acumulat prea multe datorii, asa ca paseaza tot parcul la TEF si pun oblunul .

Cat despre poze, deschide-ti www.gfr.ro si vedeti poza originala, au pus botul de elctrica peste un ND2    . Defapt intrati si pe http://www.gfr.ro/index.php?action=pictures , sa vedeti exrcitiu de furat poze de pe alte site-uri si modificat pueril, chiar de aici provin pozele de pe TEF, re-re-modificate   .
Electrica675

Deci acum stiu care e treaba.
Locomotivele iesite din RR, RG, RK si nu au inscriptiile GFR sunt ale TEF.
60-1533-3 proapsat iesit din hala Pascani a fost dat la drum fara initiale GFR, deci e TEF.

Mai este si 60-1504-4.
sulzerul1175

V-am mutat aici mesajele.

Nu, 1504 e cu siguranta la GFR
cezy

1013

1503
florin.lifticariu

GFR ( sau alt privat) EA 1002, 1003, 1015, 1016...le-a vazut cineva ? or exista ?
mureseanu_976

723 in Razboieni cu o naveta de motorina:



Si surpriza aparuta dupa marfarul de la Rompetrol,nu cred ca mai are rost sa comentez poza :

shoppy

Mda, prostia de la ZeroTV dauneaza grav neuronului.

Serios acum, poate locomotivele astea ar trebuii incluse si la subiectele respective, nu trantite toate toate aici.
dan tm

Hm, Elodia. Pe mine altceva ma macina: de unde provine numele asta Elodia? ce nume e asta?

Si inca o chestie: exista cumva si locomotiva Cioaca?
LE912

la CFR episodul e invers, Elodia l-a omorat pe Cioaca
Electrica335

Elodia din versiunea pe care am auzit-o eu, provine datorita faptului ca e o masina care te lasa cand ti-e lumea mai draga. Nu stiu cat de relevant e.

Exista si Cioaca...aceasta fiind porecla seriei 46.
Alex-DP001

Convoi GFR format din 40-1009-6, 40-1010-4 si 62-1529-7
sulzerul1175

Stimati utilizatori!

Acest topic nu a fost creat pentru a posta aici pozele despre locomotivele operatorilor privati, ci pentru a discuta diferenta dintre parcul rulant al CFRului si a privatilor (ca si in titlu apare "Materialul Rulant al CFRului").

Deci, va rugam frumos sa nu mai postati aici poze despre locomotivele aflate la operatori feroviari privati, postati-le unde trebuie (clasa 40, 60 etc) si cei care au postat aici pana acum, sa mute mesajele in topicuri corespunzatoare.

Multumim!

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR