Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
sulzerul1175

Mersul trenurilor 2012 - 2013

Haideti sa incepem discutiile legate despre noul mers de tren care va intra in vigoare in data de 9 decembrie 2012.

Pe www.infofer.ro daca dati cautare pentru data de 9 decembrie, apar deja trenurile conform noului mers, insa, cel putin per moment, apar numai trenurile interregio si intercity.

Doua lucruri ciudate am gasit deja:

- IR1742 va pleca din Oradea la 20:33, mai tarziu decat IR1632, care va pleca la 19:30. Momentan 1742 e mai "in fata" decat 1632.

- IR 362 si 363 vor circula pe relatia Budapesta - Sighetu Marmatiei si retur. In sfarsit se va putea ajunge la Sighetu Marmatiei direct de la Oradea  
G-Mean

La Suceava, diferenţa majoră din ce am văzut pānă acum e la IR 1838, care va pleca din Suceava la 8:57 , cu o oră mai tārziu faţă de ora din mersul actual . Asta nu se leagă cumva de nişte lucrări ?
Ar mai fi şi o diferenţă de jumătate de oră la 1766 care va ajunge la 4:02 īn loc de 4:36.
Dr2005

Nu sunt mari diferenţe la trenurile de lung parcurs, sunt afectate doar cele care circulau pe traseul coridorului IV (de fapt, acolo sunt afectate foarte multe trenuri de toate rangurile, multe trenuri vechi şi cu călători sunt ciuntite sau īntārziate). Nu vor mai exista trenuri Sighişoara - Sibiu, Blaj - Sibiu sau Braşov - Timişoara (cu excepţia lui 1621/2).

Īn plus, CFR Călători a avut grijă să-şi planteze trenuri R cu mers de IR fix īn faţa trenurilor Regiotrans şi TFC.
LDE2100EGM

Pisti, 1742 a fost decalat la ora aceea datorita faptului ca 1642, de la noul mers, va circula de la Satu Mare (bine, si acum e la fel doar ca orele de plecare sunt relativ apropiate).

Astfel, IR 1742 va avea o ora de plecare similara cu ce a fost pe vremea comunismului si in anii '90, respectiv inceputul anilor 2000.
Karl

From December 09-12-2012

CFR 477 should work the following services to/from Hungary

372 Simeria - Budapest-Keleti
373 Budapest-Keleti - Simeria

472 Bucureşti Nord - Budapest-Keleti
347 Budapest-Keleti - Bucureşti Nord

346 Bucureşti Nord - Budapest-Keleti
473 Budapest-Keleti - Bucureşti Nord

MĮV 480 should work the following services to/from Romania

73 Budapest-Keleti - Bucureşti Nord
72 Bucureşti Nord - Budapest-Keleti

79 Budapest-Keleti - Timişoara Nord
78 Timişoara Nord - Budapest-Keleti

Google translate

Din decembrie 09-12-2012

CFR 477 ar trebui să lucreze următoarele servicii către / de la Ungaria

372 Simeria - Budapesta Keleti-
373 Budapesta Keleti-- Simeria

472 București Nord - Budapesta Keleti-
347 Budapesta Keleti-- București Nord

346 București Nord - Budapesta Keleti-
473 Budapesta Keleti-- București Nord

MĮV 480 ar trebui să lucreze următoarele servicii către / de la Romānia

73 Budapesta Keleti-- București Nord
72 București Nord - Budapesta Keleti-

79 Budapesta Keleti-- Timișoara Nord
78 Timișoara Nord - Budapesta Keleti-

Karl
G-Mean

"Am gasit" niste livrete la tatal meu    (care trebuie lasate unor statii de aici ca: Darmanesti, Cacica) pentru Regionala Iasi. Si astfel am descoperit , sa zic asa , modificarile care se vor face mersului unor trenuri :
Regio 5701/5702 , 5703/5704 nu vor mai circula prin Cacica ci prin Stroiesti. Se vor reintroduce insa mai multe perechi pe Suceava - Cacica , 5730 pana la 5745.
Tot odata vor fi introduse trenuri de la Vicsani si spre Vicsani , 5641-2, 5642-1, 5643-2.  Pe distanta Suceava - Dornesti s-au mai introdus niste trenuri, s-au modificari in orar, astfel ca ultimul tren de la Suceava pleaca la 22:35, iar din Dornesti la 23:35.
R 5601 s-a limitat pana la Suceava Nord.

Viteza de circulatie intre Suceava si Darmanesti a scazut la 70 de la 90.
In ceea ce priveste IR-urile, nu sunt modificari majore, doar cele care le-am mentionat in postul anterior.
Dr2005

G-Mean wrote:
Viteza de circulatie intre Suceava si Darmanesti a scazut la 70 de la 90.

Nu cumva viteza a scăzut doar pentru anumite trenuri, ce vor fi formate din automotoare Malaxa 900 (care au V.max=70 km/h)?
G-Mean

Dr2005 wrote:
G-Mean wrote:
Viteza de circulatie intre Suceava si Darmanesti a scazut la 70 de la 90.

Nu cumva viteza a scăzut doar pentru anumite trenuri, ce vor fi formate din automotoare Malaxa 900 (care au V.max=70 km/h)?


Ba da   my mistake. Nu m-am uitat la chestia asta. Rămāne 100 km/h   īn continuare pentru electrice şi eventual vreun DA care să ajungă la viteza asta.
sulzerul1175

Hmm... dupamasa m-am uitat la Realitatea si pe banner scriau ca noul mers de tren aduce 60 de trenuri in plus!

Cauza ce poate fi,? Anulari trenuri de la privati si CFR-ul revine in "forta"? Bine, sigur mai sunt si cateva trenuri noi.
mureseanu_976

sulzerul1175 wrote:
Hmm... dupamasa m-am uitat la Realitatea si pe banner scriau ca noul mers de tren aduce 60 de trenuri in plus!

Cauza ce poate fi,? Anulari trenuri de la privati si CFR-ul revine in "forta"? Bine, sigur mai sunt si cateva trenuri noi.


Iar unele trenuri daca sunt anulate sunt introduse altele (dar care n-au vreo legatura cu fostele).

De la noul mers "auf vieder sehen" IR 377 / 376 Budapest - ARAD - Tirgu Mures si retur. Nu era problema de rentabilitate (ba chiar intr-o zi de vineri era peste 50% din tren ocupat de la Arad la Simeria), trenul va fi anulat pe perioada necunoscuta din pricina modernizarilor lui Peste de la coridorul IV. Nu puteau sa scoata un Regio, nu nu, taman un tren IR si acela singurul care lega Aradul de Tirgu Mures. Nu ma interesa legatura cu Budapesta prea mult, dimpotriva partea de intern . Acum oricine merge de la Tirgu Mures la Alba, Deva, Arad si invers sau portiuni intre aceste orase va fi nevoit sa se reorienteze  
sulzerul1175

Interesanta chestie...

TFC nu mai circula cu trenurile pana la Cordau, si deasemenea au renuntat la majoritatea dintre trenuri; sunt doar doua trenuri pe zi, cele care defapt vin si merg de la/spre Cluj Napoca.

http://tren.transira.ro/Noutati/Noutati.htm

Cam acestea sunt ultimele anulari.

Din ce cauza "dispar" din ce in ce mai multe trenuri private?
CsabyRR

Chiar, este o intrebare foarte buna. M-am gandit si eu la intrebarea asta foarte mult, mai ales ca vreau sa ajung la Nyiregyhaza prin Debrecen, si ma tot uit la legaturi, optiuni... Si cand vroiam sa iau in calcul TFC-ul, mi-am adus aminte ca s-au anulat o gramada de trenuri... Oare o fi de la guvern? Ca nu stiu sa fie vreo intretinere, reparare de linie intre Oradea si Cluj... Ma refer la procese majore, ca anul trecut de exemplu...
TaurusFan

@CsabyRR
Pe Oradea Cluj s-au anulat doar alea de noapte 15201 / 15202 in weekend, restul circula.

S-au anulat toate trenurile care nu erau rentabile. Motivul am inteles ca ar fi micsorarea subventiilor de la stat.
Dr2005

S-a redus indicatorul tren*km. Toţi operatorii privaţi ştiau de asta şi au redus numărul de trenuri de la noul mers, īn schimb TFC l-a crescut... MT a refuzat (că doar CFR Călători trebuie să primească de undeva bani pentru reparaţii la materialul rulant, pe lāngă subvenţie). Cānd se epuizează numărul de tren*km, nu se mai dă subvenţie, iar acel tren trebuie să se īntreţină doar din īncasări, ceea ce e imposibil (pentru că nu e ca al auto să faci evaziune, să mergi fără rovinietă, cu şoferi angajaţi la negru, ITP făcut pe ochi frumoşi şi plecare īn cursă doar dacă se umple maşina de la capăt... că dacă domeniul auto era la fel de bine reglementat ca cel feroviar, preţurile la dube erau cel puţin triple).
Mai e şi treaba că, pe fondul reducerii numărului de tren*km, CFR Călători a primit trase cu 15 - 25 minute īn faţa trenurilor private pe majoritatea interoperabilelor. Călătorii probabil preferă aceste noi trenuri CFR, mai ales că la ele se poate merge cu naşul.
CsabyRR

Multumesc foarte mult de raspuns
Dr2005

Se află īn dezbatere publică un proiect HG pentru subvenţie: http://www.mt.ro/transparenta/2013/ianuarie/1_19.13.html

Proiectul de Hotărāre pentru modificarea si completarea Hotărārii Guvernului nr. 2408/2004 privind metodologia de acordare de la bugetul de stat şi/sau de la bugetele locale a diferenţei dintre tarife şi costuri īn transportul feroviar public de călători


Data publicarii: 19.01.2013
Data limita pentru primirea de propuneri/observatii: 30.01.2013

Propunerile/observaţiile celor interesaţi vor  fi transmise pe adresa  Ministerului Transporturilor, Bd. Dinicu Golescu nr. 38, sector 1, Bucuresti - Directia informare Publică, Comunicare Relaţii cu Parlamentul, Sindicatele, Patronatele şi Organizaţiile Neguvernamentale  - Serviciul Relaţii cu Parlamentul, Sindicatele, Patronatele şi Organizaţiile Neguvernamentale, tel/fax 021 - 319.61.29, e-mail consultare.publica@mt.ro.
mishu88

http://www.monitorulsv.ro/foto/VYYFxKyR/2#galerie

WTF!? Se anulează trenurile de pe Brașov-Suceava și Suceava-Cacica pānă la noi dispoziții. De ce?
Electrica675

Mda... Buna intrebare.. Cred ca din cauza calatorilor, care sunt in numar foarte mic.
stefan_br

Se anuleaza si Tg. Mures-Galati.
Alex-DP001

Si 1634\3 Cluj Napoca-Brasov si retur este anulat pana la noi dispozitii incepand cu data 29.01.2013, iar 1836\5 Cluj Napoca-Deva si retur se anuleaza in zilele de sambata\duminica.
xfiles_19

mishu88 wrote:
http://www.monitorulsv.ro/foto/VYYFxKyR/2#galerie

WTF!? Se anulează trenurile de pe Brașov-Suceava și Suceava-Cacica pānă la noi dispoziții. De ce?



La un tren de 457 kilometri lungime(suceava - brasov) cu 2 VAGOANE.....DOUA.....D O U A...ce ne mai miram....repet...poate nu s-a vazut mai inainte   !!!!!!! 457 de kilometri cu 2 vagoane !!!!!!!...si o electrica de 7000 de cai putere care poate are si ceva dificultati in a le tracta       ce e asa socant ? Am mai spus...vreo 4 electrice si un vagon ar ajunge. Poate inca o electrica de rezerva !
Electrica675

Din cate stiu trenul mai primeste 3 vagoane la Adjud! Sau cel putin asa era inainte! Par pentru ce sa puna vagoane multe, daca sunt maxim 10-15 calatori?
G-Mean

Dar Suceava - Cacica, de ce să se anuleze ? Cu toate că e doar un vagon, ăla e mereu plin .
Īntr-adevăr, pe timpul iernii s-a recurs tot timpul la electrică aici, din cauza condiţiilor nefavorabile, dar şi pentru că UNICA ramă s-a defectat  
Dr2005

S-a redus indicatorul tren*km şi nu prea sunt şanse ca acesta să fie crescut. Toţi operatorii au făcut anulări... RT le-a făcut de la noul mers, TFC a tot făcut drumuri pe la MT, dar īn cele din urmă a făcut o varză cu carne cu mersul, CFR Călători... a făcut şi mai varză.
Problema e că īn CFR Călători s-au tot băgat bani... pe lāngă subvenţie, a primit bani pentru revizii, modernizări ş.a. Şi totuşi, nimeni din CFR Călători nu a īntocmit un buget care să includă achiziţia de automotoare sau măcar suficiente piese şi servicii de RR/RG pentru cele existente. La ora actuală, Malaxele modernizate şi LVT-urile după ce le expiră revizia merg direct la gard şi acolo rămān. Vagoanele 20-76 şi 21-86 cam la fel, pe cānd la locomotive se mai forţează nota (vezi cele ţ DA-uri arse īn ultimii ani, toate scadente la RR/RG de ani buni), că nu au ce pune īn loc. Dar bine că s-au contractat servicii de RP la vagoane 11-47, 19-47 şi 20-50.
Ajungānd CFR īn situaţia asta, s-a aplicat metoda cea mai simplă: anulăm trenuri şi dăm oameni afară. Nimeni (dintre factorii de decizie din CFR Călători), dar NIMENI nu a avut voinţa de a face ceva... ei nu īnţeleg că mersul trenurilor de acum 30 de ani, cu opriri prin halte puse la 2km de sate şi staţionări de zeci de minute īn staţiile mari nu mai corespunde vremurilor actuale, cānd nevoile de transport ale oamenilor s-au schimbat, iar aceştia au şi alternative mai convenabile ca timp de parcurs şi preţ. Ba a mai avut grijă şi Boc să taie autorizaţiile de călătorie... pentru care CFR Călători primea ceva bănuţi, care erau oricum foarte mulţi raportat la numărul de călătorii efectuate pe baza autorizaţiilor.
La fel cum nimeni nu a īnţeles că nu poate fi rentabil un tren format din locomotivă şi 1 - 2 - 3 vagoane, chiar dacă alea sunt pline pānă la refuz şi călătorii plătesc tarif de IC.
CFR Călători refuză īn continuare să se bazeze pe traficul de navetă... pe Timişoara - Arad avem şi 5 ore gaură īntre trenuri, pe Braşov - Făgăraş 5 ore jumate, pe Constanţa - Mangalia 6 ore, pe Satu Mare - Baia Mare 4 ore. Bine că avem vagon direct Botoşani - Timişoara şi internaţional Sighetu Marmaţiei - Budapesta (măcar ăla e cu vagoane MAV) şi toate trenurile Sibiu - Timişoara ocolesc prin Buziaş.
sulzerul1175

Cam multe modificari pe Oradea...

Din 15/16 mai au anulat IC 531 si 532 pe relatia Oradea - Cluj (respectiv Cluj - Oradea) IC-ul circuland doar pe Bucuresti - Cluj si retur.

Deasemenea, vad ca si IR 362/363 a avut viata scuta circuland pana la Sighetu Marmatiei, acum fiind limitat deja (din nou) pana la Cluj Napoca.

Si a aparut un tren, R 11409, circuland pe relatia Ciumeghiu - Oradea, avand sosire la 6.40 dimineata, adica circula impreuna cu R 3111.
cristi CFR

3111/3114 e anulat, iar 3118 circula vineri si sambata numai pe relatia Oradea - Arad.
sulzerul1175

3111/3114 e anulat in totalitate?   Desi cat circulam cu el... si erau si calatori. Mai ales pe 3114 pana la Salonta si de la Santana la Arad.
alex

De la Sintana la Arad e 14406
sulzerul1175

Deci tot exista tren pt navetistii de la santana. Macar atat. Si malaxa care vine de la ciumeghiu ca ce se intoarce la arad?
cristi CFR

Iata mersul nou

R- 3727 Arad 3:36 - Sintana 4:06 - Nadab 4:35 - Chisineu Cris 4:55
R- 3730 Chisineu Cris 7:47 - Nadab 7:53 - Sintana 8:45 - Arad 9:36
R- 3728 Nadab 4:40 - Sintana 5:07 - Arad 5:43 Anulat S+D

R- 3745 Arad 13:10 - Sintana 13:43 - Nadab 14:12 - Chisineu Cris 14:19 Anulat S+D
R- 3746 Chisineu Cris 14:24 - Nadab 14:30 - Sintana 14:58 - Arad 15:35 Anulat S+D
R- 3747 Arad 15:56 - Sintana 16:28 - Nadab 16:56 - Chisineu Cris 17:03
R- 3750 Chisineu Cris 19:13 - Nadab 19:19 - Sintana 20:04 - Arad 20:47
sulzerul1175

Mai bine bagau pana la Ciumeghiu, poate aveau legatura cu Via Terra.

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR