Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
shoppy

Mesajul pasionatilor catre lucratorii feroviari

De cand am vazut acel film in care pasionatii si mecanicul de locomotiva mai-mai ca s-au luat la bataie, imi tot storc creierii gandinduma cum ar fi trebuit sa procedeze pasionatii.
Bineinteles ca trebuiau sa-i explice ce fac ei acolo, insa apare problema timpului necesar explicarii si, din nefericire, nu multi se pot lauda cu diplomatia si rabdarea de a da de nenumarate ori aceleasi explicatii. Mai ales ca randamentul acestei solutii nu e prea mare, explicatiile sunt date doar celui cu care se vorbeste, nu si colegilor lui, ar fi de datoria lui sa explice mai departe, unde se repeta problemele de mai sus.

Cred ca am gasit solutia: un pliant care sa explice intentiile pasionatilor.

Va fi o foaie A4 impaturita in jumatate, rezultand astfel 4 fete A5. Solutia are mai multe avantaje:
- mesajul va fi bine explicat
- va fi insotit de cele mai bune poze ale noastre
- fiecare pasionat si-o poate imprima singur, astfel incat la fiecare iesire sa fie inarmat cu vreo 5 (sau mai multe) exemplare pe care sa le imparta lucratorilor ce ridica probleme (dar nu numai)
- rezultatele maxime ar fi daca s-ar imprima color, dar daca nu exista posibilitati, se poate imprima si alb-negru
- acelasi continut se poate imprima pe A3, daca exista posibilitatea
- lucratorul citeste pliantul si apoi il poate transmite si colegilor, direct sau lasandu-l la locul de munca (locomotiva, birou miscare, etc)

Propun sa ne sfatuim in privinta continutului. Totusi, asta nu inseamna ca impun cuiva un anumit text sau anumite poze. Va fi disponibila versiunea .pdf pentru cei care doresc s-o printeze direct, cat si sursa .vis (Microsoft Visio), astfel ca orice pasionat va putea modifica continutul sau va putea introduce alte poze, astfel incat pliantul sa se potriveasca cat mai bine cu ceea ce intelege el prin a fi pasionat.

Mare atentie la modificari.
Pentru a castiga lucratorii feroviari de aprtea noastra trebuie sa avem o abordare culta si ingaduitoare, nu una de genul "cu bagatul pumnului in gura". Deci sa fim ingaduitori, fara amenintari de genul "dai tu dau si eu" sau e "dreptul meu sa fac poze si o sa ma lupt pentru el", de acord ca e dreptul nostru, dar trebuie sa ne luptam pentru el cu mintea, si nu cu pumnul.
De asemenea, mare atentie la ce poze schimbati. Incercati sa alege-ti poze care fac stima atat fotografului cat si domeniului feroviar. Nu bagati poze strambe, prost incadrate, supraexpuse doar pentru ca sunt facute de voi, alege-ti o abordare in virtutea bunului comun si a respectului intre pasionati. Mentioanrea autorului si a adresei de unde a fost luata poza este obligatorie, si ar fi bine sa se obtina si acordul autorului.
shoppy

Continutul ar putea fi impartit in 5 parti:
- ce este acela un pasionat feroviar, mesajul pasionatilor (foaia 1)
- trainspotting-ul (ca activitate a pasioantului) (foaia 2)
- modelismul (ca activitate a pasionatului) (foaia 3) (propun sa vorbim cu colegii de pe lokomotiv aici)
- despre legea Zonei de Protectie Feroviara (foaia 4, 1/2)
- lista pasionatilor care semenaza mesajul (foaia 4, 2/2)

Implicativa si voi, veniti cu propuneri de texte, idei, poze, orice.
shoppy

O idee de inceput:

Stimati mecanici de locomotiva, sefi de gara si de tren, manevranti si lacatusi de revizie, impreuna cu toti ceilalti care lucreaza in domeniul feroviar, pasionatii feroviari din Romania au alesul privilegiu de a va saluta!
Prin acest pliant noi, pasionatii feroviari romani, ne propunem sa va explicam pasiunea noastra, pasiune ce ne atrage iar si iar pe marginea caii ferate sau la bordul trenurilor de calatori (de obicei "inarmati" cu aparatul de fotografiat), pasiune ce este de multe ori gresit inteleasa si care deseori creeaza reactii adverse din partea lucratorii din domeniul feroviar.
Pentru a elimina orice dubii cu privira la pasiunea noastra, cred ca ar fi mai bine sa incepem prin a preciza ce nu sunt pasioantii feroviari:
- nu suntem ziaristi, nu cautam titluri pompieristice pentru castigarea audientei unui public cel putin usor impresionabil
- nu cautam denigrarea Sistemului Feroviar Roman, a societatiilor feroviare de stat sau private, sau a lucratorilor lor (desi, se stie din popor, ca nu exista padure fara uscaciuni)
- nu suntem angajati de o companie de stat sau privata pentru urmarirea starii bunurilor sau desfasurarii activitatilor feroviare
- nu suntem huligani care doresc sa isi imortalizeze sau sa isi planuiasca "operele" de mazgalit cu spray sau de dat cu pietre
dragosh01

Bravo    ma gandeam si eu la o chestie de genul , dar am putea sa lipim si prin gara pliantele, pe stalpi ...etc, si sa dam aceste pliante lucratorilor ( mecanici, ciocanari....etc) cu care ne intelegem si pe care i  cunoastem si cu ajutorul lor sa afle si ceilalti colegi de-ai lor.
Prin acest lucru ne vor ajuta si pe noi, iar noua ne va fii mai usor cu aceasta "campanie" sa-i zic asa.
shoppy

Da, e bine si asa, sa dam oamenilor cu care ne intelegem bine, ca ei sigur o sa dea mai departe .
cortexedge

Adica, daca vine la mine un militian ca fac si eu poze, sa scot foaia si sa-i zic:" poftim, citeste! asta fac." ?

De parca ar fi asa usor.
Plus ca asta s-ar aplica doar daca se leaga careva de tine pe peroane sau in gara.
In rest, mucles, ca e zona interzisa si tu n-ai dreptate niciodata, doar ei au.
shoppy

Pai si altfel ce faceai? Te luai la cearta si pana la urma tot plecai, si plin de draci, si fara sa fii rezolvat ceva cu militianu, sau mai mult, ii confirmai ca esti un huligan si ca a facut bine ce a facut. Asa ii dai hartia si pleci, si cel putin ai speranta ca ai schimbat ceva in bine.
Nu povesteau oamenii dincolo ca de multe ori au dezamorsat imediat conflictul cand i-au aratat cateva poze reusite? Asa ii arati si poze, ca o sa fie intercalate prin text.
Cat despre zona de protectie feroviara, daca nu esti intre sine, trebuie sa-ti demonstreze ca pamantul ala pe care esti nu e proprietate particulara sau nu e un drum public. In al doilea rand, nu e treaba lui sa masoare 20 de metrii. Oricum, o sa discutam mai amanuntit despre asta.
cristi CFR

De asemenea trebuie sa le spunem si cine suntem , unii din noi sunt urmasi de CFR-isti si ca vrem sa urmam o cariera in domeniu.
shoppy

Sigur ca da, ajungem imediat si la cine suntem.

E buna si ideea cu afisatul in gara, se poate face usor o versiune 2xA4 doar fata sau 1xA4 avand continutul redus.
cristi CFR

shoppy wrote:
E buna si ideea cu afisatul in gara, se poate face usor o versiune 2xA4 doar fata sau 1xA4 avand continutul redus.


Nu poti face asta , trebuie sa platesti se considera....publicitate....
shoppy

Mda, poate ca nu e o idee asa de buna. Daca e ilegal atunci e bine sa nu facem, chiar daca nu vindem nimic. Totusi, din ce am vazut eu, e plin peste tot cu anunturi cu scoala de soferi, forari puturi, decodat telefoane, pe care nu se inghesuie nici o femeie de serviciu sa le smulga (poate tre sa fim si noi atenti cu 5ron acolo).
Ne mai gandim, trebuie vazuta si situatia la fata locului.
Electrica335

Ce publicitate frate ?De unde ati scos-o pe asta ? Activitatea pasionatilor se refera strict la ceva in scop personal, in niciun caz comercial. Faptul ca exista cretini care fura poze si le pun pe saituri comerciale, nu suntem cu nimic vinovati.

In rest chiar nu inteleg unde e "comercialul" in pasiunea asta si cu ce ar intra aceste pliante sub incidenta legii publicitatii ? Faptul ca un astfel de demers poate fi perceput ca publicitate, e altceva, desi nici in acest caz nu inteleg publicitate la ce ? La fotografiat ?

Mie personal mi se par o idee buna. Numai ca intotdeauna exista un DAR... IN cazul in care dai peste vreun nene comunist care are chef sa-si transpuna in practica mentalitatea comunista, rezultatul va fi acelasi si cu pliant si fara.

Acum vreun an si ceva, obisnuiam sa port un tricou cu o poza de pe viaductul Caracau sub care scria "Trains Addicted". Unii dintre voi poate m-ati sesizat. Vreau sa spun ca in urma la treaba asta n-am avut decat sa numar zecile de frigidere cu carne din spatele casei...Multi cand au vazut asta mai tare m-au luat la intrebari gen "de unde esti, ce urmaresti, etc". Va dati seama ca si in cazul pliantelor e de ajuns sa se trezeasca cativa care au inteles prost chestia sa imparta zvonuri pe la colegi gen "sunt unii care impart pliante, fac poze, nu stiu ai cui sunt, cine i-a trimis, dar hai sa facem ceva cu ei". Ceva-ul ala in mod sigur nu va fi favorabil pentru niciunul dintre noi.


Va spun sigur ca cine se duce undeva (chiar si in depou unde este tranzit pietonal) si face poze de bun simt fara sa atraga atentia , nu va pati nimic.Pe de alta parte vad ca multi au inceput sa-si dea seama ca exista multe alte locuri frumoase de pozat, decat gara. Ies si poze mai ca lumea, si e probabilitatea mai mica, ca cineva sa te frece la melodie ca fotografiezi. Pentru ca sigur sigur spun ca cine face o poza la un tren care trece pe camp sau de pe deal traversand un pod, etc, nimeni nu se va lua de el. In primul rand pentru ca n-are niciun drept, iar in al doilea, pentru ca e dificil de sesizat.

Un alt aspect inportant dupa parerea mea, e ca atunci cand mergi la pozat, sa nu mergi 30 odata si in acelasi loc. Pentru ca atragi atentia imediat. In trecut obisnuiam sa efectuez astfel de drumetii cu alti pasionati, insa am sesiat de-a lungul timpului ca acest lucru genereaza probleme si am renunat.M-am intalnit cu fiecare separat si am iesit 2-3 la poze. E si normal : cand vezi 15 insi imprastiati prin toata gara, nu-ti pui 3-5-14 intrebari ?

FOARTE RARE au fost situatiile jenante in care am fost pus cand am iesit individual "la munca". Pot sa le numar pe degetele de la o mana. Ceea ce incerc eu sa spun este ca nimeni nu se va lua de tine daca faci 2-3 poze discret si te-ai carat. Toata chestia dupa parerea mea e sa nu enervezi, indiferent unde te duci ( sa se impiedice aia de tine, sa atragi atentia cu pozatul tuturor detaliilor, sa te plimbi insistent printre linii, sari garduri,  etc ).

Deci dupa parerea mea : mergeti, faceti poze de bun simt fara sa atrageti prea mult atentia, si nimeni nu se va lua de voi. Si in cazul in care se intampla asta, explicati omeneste si verbal ce urmariti si nu cred ca va fi nicio problema.Cel putin din experienta personala de vreo 10 ani de pozat, in afara de cele datorate tricoului, n-am nimic deosebit de povestit in aceasta privinta.
Dr2005

Mai bine mergeti si faceti poze undeva unde nu are cine sa va faa probleme (dintre angajatii CFR, nu vorbesc de pasarile daunatoare culturilor agricole)... undeva intre statii, pe pasarele sau poduri si in alte locuri din astea. Problema e ca nu toti au timp sa mearga in asemenea locuri sau, pur si simplu, nu le au in apropiere.
Electrica335

Pai toti stam prost cu timpul, insa cu putin efort putem ajunge si intr--o locati-doua daca ne distribuim timpul eficient.
stakee

Buna idea shoppy aici iti dau dreptate(sa nu zici ca sunt prea huligan ) recunosc eu uneori chiar nu am rabdare cu unii oameni ce sunt mai incuiati la minte.

Ceva de adaugat, ar fi in primul rand cand le dam acest pliant le putem da numele noastre reale(cea ce inspira incredere) ma gandeam sa adaugam pe pliant si buletinul nostru insa aici mai putem discuta sa vedem ce parere au si restul ca sa ajungem la o concluzie comuna.
Altceva ar fi pe langa nume sa le lasam linkuri cu, conturile noastre de youtube sau mai direct linkuri cu filmari in care prezentam o excursie feroviara. Linkuri cu site-uri personale unde avem o galerie foto pentru locomotive vagoane etc. Linkuri de forumuri(aici le si explicam ce este un forum ca nu toata lumea are treaba cu internetul)
cortexedge

Prea vreti voi sa va complicati sa explicati ce si cum fiecarui mioritic de care dati in gara...
Inca traim intr-o tara plina de urme comuniste, si nu stiu cand o sa dispara... in mod cert, nu cu pliantele astea.

Later edit: am dat si eu de oameni carora poti sa la spui ce faci, de ce faci... le-am arat atunci de pe aparat si imi spun:" fa ce poze vrei, la ce vrei"
shoppy

Quote:
Ce publicitate frate ?De unde ati scos-o pe asta ? Activitatea pasionatilor se refera strict la ceva in scop personal, in niciun caz comercial. Faptul ca exista cretini care fura poze si le pun pe saituri comerciale, nu suntem cu nimic vinovati.

Nu se considera publicitate de catre noi, ci de comunistii care, daca vad o foaie, nu ii duce mintea mai mult decat ca e o publicitate inutila.
Quote:
Va dati seama ca si in cazul pliantelor e de ajuns sa se trezeasca cativa care au inteles prost chestia sa imparta zvonuri pe la colegi gen "sunt unii care impart pliante, fac poze, nu stiu ai cui sunt, cine i-a trimis, dar hai sa facem ceva cu ei". Ceva-ul ala in mod sigur nu va fi favorabil pentru niciunul dintre noi.

Nu, aici cred ca va intervenii intai curiozitatea si apoi instinctul primordial, adica "ce pliante? cum adica nu vinde nimic? pai atunci ce scrie acolo? ia sa vedem si noi un pliant din asta"
Quote:
Numai ca intotdeauna exista un DAR... IN cazul in care dai peste vreun nene comunist care are chef sa-si transpuna in practica mentalitatea comunista, rezultatul va fi acelasi si cu pliant si fara.

Cel putin cu pliantul stii ca ai facut tot posibilul si nu o sa te invinuiesti pe tine ca nu ti-ai gasit bine cuvintele sau nu ai avut destula rabdare sa explici.

Cred ca la tricou mesajul cu "trainz addicted" a fost un pic cam ciudat si gresit inteles, eu imi propun ca textul sa fie mai putin agresiv si mai pe intelesul lor, in rest o idee foarte buna.

De acord in rest cu sfaturile de bun simt.
stakee

Nu ca vreau sa ma laud dar cand am facut filmul prezentarea noului tren Regiotrans multi mi-au zis ca le fac publicitate si aici da intervine motivul comercial cea ce nu il urmaresc, insa de asta putem sa profitam cu aceasta campanie

O alta idee pentru pliant din acest punct de vedere chit ca suna cam complicat da here we go.

Noi suntem pasionati feroviari blablabla. Ganditi-va ca noi avem o pasiune pentru trenuri sa calatorim cu ele, le fotografiem ca sa avem amintiri, deoarecere timpul trece apar locomotive noi iar cele vechi vor ramane amintiri, noi doar vrem sa le conservam. Noi totodata discutam pe forumuri, exista multe comunitati pe internet cu acest lucru, si ganditiva ca noi suntem oameni obisnuiti care calatorim cu trenul de placere si cand mai mergem undeva prin tara noi ne convingem prietenii ne-feroviari sau care nu au treaba cu trenurile, le explicam chestiile de baza in principal de ce cu trenul si nu cu autocarul (acest lucru fiind perceput ca o reclama gratuita din partea noastra). Cea ce vreau sa zic cu asta e ca putem sa ii convingem pe CFR-isti ca le putem oferi mai multa clientela cu acesta pasiune fara sa castigam un ban! Deci ii putem atrage de partea noastra daca stim cum sa le explicam acest lucru fara cuvinte complexe.
Electrica335

Foarte bine spus Gabi !

Uite de exemplu metoda care alcatuieste planul de rezerva la mine este urmatoarea. IN cazul in care cuvintele nu sunt de ajuns, mi-am printat pe hartie foto cateva poze cu tot ceea ce tine de domeniul meu :cateva poze frumoase la trenuri reale, cateva cu machetele facute de mine, si cateva cu mine alaturi de diverse locomotive.

Am fost nevoit de cateva ori sa recurg la metoda asta, iar omul a inteles de fapt care este scopul meu si de ce fotografiez, privesc, etc.

Puteti sa incercati si voi, nu va costa decat cativa lei acele printari la un centru Foto, insa rezultatul va fi zic eu unul bun
shoppy

Pai da, in text o sa fie inserate si poze, si se poate printa color, fiecare dupa posibilitati.
shoppy

Greu cu inspiratia dar a venit pana la urma. Bune si ideiile lui Stakee, am luat si de pe acolo si o sa mai iau mai incolo.
M-am cam intins la vorba si a iesit mai poetic decat mi-asi fi dorit. Totusi nu puteam doar sa zic ca ne plac ca-s frumoase. Si, prin impartirea paragrafelor, am delimitat si preocuparile pasionatiilor (infrastructura, materialul rulant si modelismul (da, a mai aparut infrastructura)) pe care o sa le tratez mai departe (cel mai probabil mai pe scurt, sa vedem ce iese, oricum mai bine sa ai de unde sa tai decat sa nu umplii pagina).

Deci, ce sunt pasionatii feroviari? Nimic mai simplu, asa precum compozitorul este indragostit de note iar astrologul este indragostit de stele, pasionatii feroviari sunt si ei oameni indragostiti, indragostiti de calea ferata. Stiu, multi o sa ziceti ca astrologul si compozitorul sunt doar oameni afundati capul in nori si inecati in idei romantice, iar calea ferata e un lucru cat se poate de palpabil si banal, fara pic de romantism, ce prostie e asta sa te indragostesti de calea ferata ?!? Nimic mai departe de adevar!

Cum sa nu te indragostesti cand vezi ca omul si natura s-au luat la tranta parte in parte? Uneori natura s-a induplecat omului si, asa cum panza virgina accepta prima linie a pensulei, lafel si campia accepta calea ferata, care o despica in doua aidoma celei mai ascutite lame si, neinfricata, uneste orizonturile. Alteori lupta s-a dovedit mai dreapta, cei doi razboinici au trebuit sa ajunga la un compromis indelung dezbatut, totusi ambii au iesit invingatori, neclinitrea muntilor si maretia raurilor fiind pe masura completate cu dantelariile podurilor si arcele viaductelor.

Cum sa nu te indragostesti cand vezi cea mai mare creatie a omului, masinaria elementala ce tine in frau pamantul, focul, apa si aerul pentru a face lumea mai mica? Cum sa ramai impasibil atunci cand, ajutate de cele mai noi descoperiri, cateva osii isi pun ambitia contra altora o suta si le inving cu usurinta, pentru a transporta sute de oameni in siguranta si confort, nenumarate bunuri oriunde si la timp, sau un agregat de 100 de tone in tolerantele producatorului? Cum sa nu ramai impresionat cand vezi armata de oameni care trudeste pe masini sau in ateliere, in plin camp sau in creierul muntilor, pe viscol sau pe arsita, mii de oameni cu zeci de meserii ce au un singur scop: sa circule trenul!

Cum sa nu te indragostesti cand vezi o scena de pe o diorama si, minute intregi, te intrebi daca privesti o miniatura sau lumea reala? Cum sa nu ramai miscat de talentul modelistului varsat fara precupetie in nenumaratele ore de truda si de migala, totul pentru reproducerea unei scene feroviare aidoma realitatii dar nu mai intinsa decat o banala masa.


Cum au aparut pasionatii feroviari? Si asta este o intrebare simpla, unii au avut parinti "cheferisti" si i-a prin "microbul", altii s-au nascut aiurea, din tata militar si mama economista. Unii deja lucreaza in domeniu, altii viseaza sa li se alature, pe cand restul se multumesc doar sa-l admire. Un lucru ii uneste: cand au vazut calea ferata a fost dragoste la prima vedere, si au stiut ca nu o vor parasi niciodata.
stakee

Foarte frumos shoppy mia placut mai ales partea de final insa subiectul e prea complicat si necesita cam multa rabdare pentru mintea unora care din pacate multi dintre cfristi sunt mai cum sa zic "comunisti", cu alte cuvinte mai redusi mintal. Incearca sa mai renunti la expresiile romantice si va iesi mai pe intelesul tuturor. Acum depinde si cu ce fel de cfristi ai dat nasul daca e om cu carte sau om cu cap de lemn
shoppy

Si daca dai de unu cu capul de lemn, si ii zici simplu nene, calea ferata e frumoasa si ne place, atunci o sa zica ca is frumaose pe   .
cristi CFR

Tare, imi place , shoppy ar trebui sa te faci scriitor.
2-3 romane despre calea ferata si dai lovitura
shoppy

La ritmul in care ies cartile de cf, o sa fie publicate postum .
stakee

shoppy wrote:
Si daca dai de unu cu capul de lemn, si ii zici simplu nene, calea ferata e frumoasa si ne place, atunci o sa zica ca is frumaose pe   .


Eu cred co sa zica mai colorat  

cristi CFR wrote:
Tare, imi place , shoppy ar trebui sa te faci scriitor.
2-3 romane despre calea ferata si dai lovitura


"Ce-ti doresc eu tie dulce cale ferata"  

shoppy wrote:
La ritmul in care ies cartile de cf, o sa fie publicate postum .


Intotdeauna putem sa facem pliante  
shoppy

Ca sa va face-ti o idee cum arata pana acum, se printeaza fata-verso si se indoaie pe linie.
Pentru printare este pdf-ul, pentru modificare este vsd-ul (va trebuie Microsoft Visio(si un generator de pfd daca vreti pdf, eu folosesc pdf955, aveti grija ca alte convertoare, ca primopdf, baga ditamai compresia jpg la poze)).
Prima poza trebuie ceva spectaculos cu infrastructura, as fi putut pune podurile peste Dunare dar deja sunt unoscute, asa ca am ales Viaductul Caracau intr-o poza care subliniaza arcul, am gasit-o pe net.
A doua poza am vrut sa am tren cu ceferisti langa el, am pus o poza de la mine.
A treia poza trebuia bineinteles o 060-DA care cu greu sa se distinga ca e macheta, e un weathering de la mpursu.
A patra poza trebuia ceva mai mult lung decat lat ca sa umplu golul, si mi-am permis sa tai dintr-o poza de-a lui Pisti, doar de test.
Propuneti si voi poze daca nu va plac astea. Ganditiva sa aiba contrast puternic (nu viaductul Caracau proiectat pe dealuri) ca sa se printeze bine si alb-negru.

http://www.filefront.com/14636823/pliant.rar
dragosh01

Pentru inceput e foarte buna, o voi printa si apoi voi incerca sa merg cu ea prin gara, sa vad reactiile...etc.
shoppy

Nu e gata, dar poti sa incerci .
cortexedge

Quote:
Cum sa nu te indragostesti cand vezi cea mai mare creatie a omului, masinaria elementala ce tine in frau pamantul, focul, apa si aerul pentru a face lumea mai mica?

Mama, ce tare e ideea asta.  
Felicitari, imi place ce-ai scris mai sus.
shoppy

In sfarsit am reusit sa ordonez ideile:

Activitatile Pasionatiilor

Pentru a descoperi incotro trebuie sa ne indraptam, intai trebuie sa vedem de unde venim si unde ne aflam. Initial caile ferate au fost principalul sistem de transport din regimul comunist si acum ne aflam in plin proces de reorganizare a cailor ferate romane.
Propaganda comunista, desi pe de-o parte ne agasa cu ideea de pace, pe de alta parte ne invata ca peste tot in jurul nostru colcaie dusmani de clasa, sabotori capitalisti si agitatori chiaburisti sau ca vom fi invadati de catre puterile capitaliste. Drept consecinta tot ceea ce tinea de sistemul feroviar era considerat secret de stat si oricine manifesta prea mult interes risca sa fie "umflat" rapid de militie si interogat de securitate. O alta consecinta a fost numarul mic de articole si carti publicate despre domeniul feroviar.
Situatia actuala nu este nici ea roza. O combinatie intre realitatile economiei de piata si neputinta guvernului de a oprii coruptia la toate nivelurile duc la distrugerea rapida a cailor ferate romane.
Aici incearca sa intervina activitatile pasionatiilor.

Descoperirea infrastructurii

In aceasta perioada nefericita, singurele evenimente din domeniul infrastructurii sunt cele legate de abandonarea liniior secundare, urmata de demontarea si sustragerea acestora. Astfel, zecide kilometrii de sina si zeci de tabliere metalice de la poduri si viaducte sunt pierdute pentru totdeauna. O soarta asemanatoare o au garile si constructiile auxiliare. De aceea pasionatii incearca sa le documenteze.
O problema pe care o au pasionatii este ca multi lucratori din domeniul feroviar inteleg gresit legea celor 20 de metrii. Aceasta lege nu interzice fotografiatul ci accesul, mai mult, cum calea ferata nu este marginita de un teren viran lat de 20m aflat in posesia SNCFR, legea se anuleaza singura din cauza ca nu se poate aplica pe un drumul public sau proprietatea particulara ce margineste calea ferata, si pe care se afla in general pasionatul. De asemenea, nu se stipuleaza nicaieri ca lucratorii de la caile ferate(acari, manevranti, mecanici de locomotiva, sefi de gara sau de tren, etc) trebuie sa-si paraseasca locul de munca(lucru interzis de alfel prin regulamentele de munca) si sa incerce sa intrerupa actiunile de fotografiere si documentare ale pasionatilor. Practic, scopul acestei legi este de a stabili ca, in caz de accidentare a pietonilor, lafel cum in cazul accidentelor auto de la trecerea la nivel reglementate prin codul rutier, vina nu este a trenului sau a personalului de cale ferata, ci a pietonului. Astfel, ne aliniem la legislatia UE, unde accesul pe calea ferata este interzis, insa nu sta nimeni sa pazeasca zona caii ferate.

Urmarirea materialului rulant

Aceasta perioada nefericita prin care trecem nu are efecte daunatoare doar asupra infrastructurii, ci si asupra materialului rulant. Multe locomotive sunt casate sau ajung laprivati. Lafel de multe ajung in parcurile reci sau in conservare, pa cand noile loocmotive din tara se pot numara pe degete. In aceasta situatie imaginea unei locomotive stralucind de curatenie, proaspat iesita dintr-un RK sau chiar dintr-o spalare, este foarte apreciata de pasionati. De asemenea, atunci cand trec la privati, inexplicabil, la multe locomotive li se da un nou numar, practic distrugand istoria si realizarile acelui vehicul. De aceea pasionatii sunt urmaresc starea si desfasurarea materialului rulant.
Si aici apar probleme, multi lucratori ai cailor ferate considerand ca aceste informatii, precum apartenenta unei locomotive la un depou, ca fiind secrete. Este o greseala, cum pot fi secrete numarul si depoul de domiciliu al unei locomotive secrete, cand sunt scrise mare si clar chiar pe lateralele locomotivei?

Modelismul feroviar

in lucru, in acelasi gen,primul aliniat descrisa problema, al doilea impotriva secretomaniei peniste vehicule vechi de 60 de ani
cristi CFR

Legat de partea a doua, legea este pentru prevenirea furturilor de la infrastructura.
Cat despre parasirea postului, aici e de discutat, impiegatul acarul are locul de munca gara, deci se pot plimba pe acolo cat doresc.
Cat despre mecanic, el se poate da jos de pe locomotiva, nu ii interzice nimeni acest lucru.

Pe undeva pe acolo trebuie sa scriem ca nu urmarim sa facem rau cuiva.
Multi sunt paranoici ca suntem pusi de cineva sa ii urmareasca si vrem sa le facem cine stie ce rau.
shoppy

Despre furt e o lege clara care zice ca nu e voie sa furi. Altfel am avea legi ca nu e voie sa te aproprii de stalpi electrici, conducte de benzina si asa mai departe, ca si de acolo se fura.
O sa zicem ca sa nu paraseasca locul de munca sau atributiile de serviciu.
Am zis pe prima pagina ca nu urmarim oamenii ca sa raportam abateri.
stakee

cristi CFR wrote:
Legat de partea a doua, legea este pentru prevenirea furturilor de la infrastructura.
Cat despre parasirea postului, aici e de discutat, impiegatul acarul are locul de munca gara, deci se pot plimba pe acolo cat doresc.
Cat despre mecanic, el se poate da jos de pe locomotiva, nu ii interzice nimeni acest lucru.

Pe undeva pe acolo trebuie sa scriem ca nu urmarim sa facem rau cuiva.
Multi sunt paranoici ca suntem pusi de cineva sa ii urmareasca si vrem sa le facem cine stie ce rau.



Aceasi paranoia am intalnito si la regiile de transport in comun mai ales la soferii de pe troleibuze, pe scurt pana nu gasim o solutie pentru a arata angajatilor rat-urilor si cfr-istilor cel mai bine este sa pozam/filmam pe ascuns

In orice caz despre asa zisa lege ce interzice fotografiatul in gara va zic din surse sigure ca a fost abrogata acum mai bine de 15 ani! Si daca va i-au pe sus angajatii cu politia asteptati sa vina si discutati civilizat sa inteleaga capcaunii astia odata care este rostul nostru REAL, cel putin sa se obisnuiasca personalul paranoica, ca deja se stie ca sunt unii angajati ce ne cunosc si s-au obisnuit cu noi si cu activitatile noastre
shoppy

Modelismul feroviar

Modelismul este o afacere de succes in multe tari de pe toate continentele. Principalele domenii de activitate sunt cel aeronautic, naval, de razboi si bineinteles feroviar. Astfel, firme de renume raporteaza un important succes in vinderea de modele sau sau scule si materiale necesare pentru modelism. Trebuie precizat ca un model nu este o jucarie(confuzie facuta de multi oameni). Un model constituie o reprezentare cat mai exacta si cat mai detaliata a unui vehicul real la o anume scara(in Europa, la modelismul feroviar cele mai utilizate scari sunt 1:87(Scara H0) si 1:120(Scara N), atat Amercia de Nord cat si Asia folosesc alte scari specifice).
Problema in acest domeniu, ca in multe altele de la noi, este ca in tara noastra nu exista industrie modelistica, de aceea modelistii romani sunt obligati sa-si construiasca modelele de material rulant romanesc de la zero sau modificand alte modele asemanatoare. Pentru ca rezultatul sa fie unul de calitate, modelistul are nevoie de cat mai multe informatii, cote si poze amanuntite cu modelul real. Pe langa protestele nefondate ale lucratorilor de la caile ferate in legatura cu fotografiatul, modelistul roman este interpelat si cu alt fel de proteste, lafel de nefondate si chiar hilare, conform carora materialul rulant este secret(bineinteles, fara sa se cunoasca daca secretul este de stat, militar, industrial sau de alt fel). De acord ca acest lucru era valabil in timpul regimului comunist(impreuna cu o mare suma de alte contradictii), insa, avand in vedere ca la caderea regimului comunist proiectul loocmotivelor diesel deja avea o vechime de 30 de ani(ce bate in 50 la momentul curent), iar toate noutatile in materia de material rulant sunt prezentate in cadrul unor evenimente la care intrarea publicului larg nu este doar libera, ci publicul este si invitat sa intre in sala masinilor si sa faca poze dupa placul inimii, este evident ca nu poate fi forba de nici un secret la calea ferata.
shoppy

Aproape am terminat, mai sunt de pus diacriticile si sa fac niste probe de printare(mai greu acum ca momentan nu am imprimanta, dati si voi un print).

http://www.filefront.com/14953271/pliant.rar
shoppy

Pai daca nu zice nimeni nimic, atunci lansam versiunea 1.0

...updating...

Deci spor la printat si distribuit .

O sa mai pun anuntul pe lokomotiv si transira (dupa ce adaug intr-un fisier separat instructiunile postate mai devreme aici).
shoppy

V1.01
- corectat autorul pozei cu marfarul combinat
- adaugat fisierul .doc cu instructiuni

http://www.filefront.com/14982829/pliant-v1.01.rar/
shoppy

Fisierul este gazduit pe un site gratuit, deci daca apar mesaje de genul: fisierul a fost sters, este in curs de procesare, e protejat de o parola, trebuie platit, sau orice altceva, este o eroare interna a serverului, incercati din nou mai tarziu.
shoppy

v1.02
- corecat greseli gramaticale descoperite de Dr2005
- adaugat Version History

http://www.filefront.com/15003987/pliant-v1.02.rar/
shoppy

v1.03
- corectat greseli gramaticale si inclus propuneri Felix(admin forum FML)

http://www.filefront.com/15017303/pliant-v1.03.rar/

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR