Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 

The free forums are now under new ownership, a full announcement will be made shortly

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
carelia

Noi locomotive CFR

CFR a anuntat o licitatie prin care vrea sa achizitioneze 3 locomotive capabile sa mearga cu 200 km/h pentru un pret de 9,6 milioane lei/bucata. Alte detalii nu se dau. Sa fie Phoenixuri?
florin.lifticariu

unde ai gasit anuntul ?
CsabyRR

Deja exista doua locomotive care sunt capabile de viteza de 200 km/h. De ex.: 42-0302-2 is delfinul 871 (91-53-0-477-871-4). Si inca 2 is in drum din cate stiu
dan tm

Dar nu te-ai prins.
Daca sint noi implica licitatie, comisioane, acte aditionale, alte smenuri nu ca astea deja existente care se modernizeaza pe nebagare de seama.
Ce mai conteaza ca 42-0302-2 merge cu 200 de cind lumea, dinainte sa se ,,inaugureze" recent poligonul de la Faurei.
Dj_Jorj2007

Sa nu uitam si noua venita la cfr delfinul  91-53-0-477-784-9 care poate atinge  si ea  200 km/h.
CsabyRR

Da, dar parca a fost vorba ca tot CFRul a platit si pt "modernizarea" delfinilor... Parca...
florin.lifticariu

am gasit anuntul pe cfrcalatori....mai departe am intrat in SEAP (sistemul electronic de achizitii publice) si am reusit sa descarc caietul de sarcini....e vorba de locomotiva "noua"...deci probabil Phoenix...formula osiilor co'co', apta de circulatie in Romania si Ungaria...
CsabyRR

Phoenix nu cred ca Phoenix a fost construit pt marfa. Vezi viteza de 120 km/h. Eu zic ca va fi altceva... de la Softronic
florin.lifticariu

viteza e in functie de boghiuri 40/41/42....deci cred ca si un Phoenix poate ajunge la 200 km/h...cu Softronic sint de acord...presupun ca va cistiga licitatia...alti competitori nu vad...Siemens, Bombardier, Alstom..chiar si Skoda au cam trecut la  Bo'Bo'...de Electroputere pot spune din pacate doar
carelia

Electroputere are datorii la stat din cate stiu, nu are voie sa participe la licitatii daca e asa. Softronic ramane, si eu cred ca tot Phoenix ar fi, seamana la pret.
paall

Si pe Realitatea Tv pe banda de jos cu stiri spunea ceva de locomotive noi.
Electrica335

Din ce am vazut eu personal, locomotivele seria 47 din seria II sunt capabile tot pentru 160.S-au montat pantografe Schunk pentru a fi mai stabile la aceasta viteza.

Despre noua locomotiva, pot sa va spun ca este una de conceptie partial autohtona, care se afla in constructie la Softronic. Este o constructie aerodinamica pe patru osii, vu viteza maxima de 220, care va fi gata cred, anul viitor. Se pare ca va fi construita exclusiv pentru CFR Calatori, rezultand asta din caietul de sarcini al masinii.
stakee

Deci o bobica Phoenix?
stakee

În septembrie, CFR Călători va organiza prima licitaţie din România, de după anul 1989, pentru achiziţionarea unei locomotive noi şi capabile să circule cu viteza de 200 km/h. Astfel, la 18 septembrie, operatorul naţional de transport feroviar de călători programează o  licitaţie deschisă ce are ca obiect achiziţia ,,Locomotivă electrică nouă, aptă să circule cu viteza maximă de 200km/h”. „Este într-adevăr prima licitaţie organizată în România, în ultimii 20 de ani, pentru achiziţionarea unei locomotive. Au existat acum mai mulţi ani în reţeaua CFR câteva locomotive apte să circule cu viteza de 200 km/h, însă acestea aveau şi câteva defecte la sistemul de frânare, aşadar nu puteau circula la viteza aceasta.

Sursa: http://www.rinsider.ro/
dan tm

Adica deja e facut caietul de sarcini ,,maleat" pe Phoenix?

 

off topic, parca pe acest forum mi s-a raspuns undeva ca locomotivele romanesti nu pot fi vazute in Budapesta Kel. pentru ca sint cu 6 osii deci grele.
stakee

dan tm wrote:
Adica deja e facut caietul de sarcini ,,maleat" pe Phoenix?

 

off topic, parca pe acest forum mi s-a raspuns undeva ca locomotivele romanesti nu pot fi vazute in Budapesta Kel. pentru ca sint cu 6 osii deci grele.


Totusi exista bobice cu nr internationale
Dr2005

Locomotivele romanesti nu pot circula in Ungaria pentru ca nu sunt compatibile sistemele de siguranta. 477-urile au si inductorii apti pentru MAV, deci circula, la fel cum si CFR Marfa iese in Ungaria, la fel Rolling Stock si mai sunt si masinile de la Softrans inchiriate acolo + al 2lea Phoenix si EA-urile si DA-urile de la MMV. Deci e complet falsa afirmatia ca locomotivele romanesti nu au voie ,,afara" pentru ca sunt prea grele.
shoppy

Locomotiva nu are cum sa fie "prea grea", cel putin sarcina pe osie sa fie prea mare, dar nu este cazul.

Licitatiile ar trebuii sa fie impartiale, adica tu descrii ce iti trebuie, si apoi se poate depune si contestatie iar licitatia se poate anula. Totusi cand se face caietul de sarcini, deja se stie pentru cine este. Daca sunt 2 competitori atunci se cade la mica intelegere, de genul "stai pe bara acum si iei tu data viitoare", altfel nu s-ar mai termina niciodata cu contestatiile si ar pierde toata lumea.
Electrica335

Gabi, nu va fi chiar un phoenix pe patru osii, ci o masina mult mai buna :motoare asincron trifazate, instalatii antipatinaj mult mai moderne, frana recuperativa, etc.

In mod normal, cam la orice licitatie se face asa. Tinandu-se cont ca "Banii publici trebuiesc cheltuiti in cel mai eficient mod", de obicei se aleg solutiile mai ieftine, deci cele autohtone. Insa nu este singurul motiv pentru care aceasta licitatie va fi luata de Softronic.

Dragos, locomotiva nu e grea, caci sarcina pe osie se incadreaza in normele UIC. Motivul pentru care se evita circulatia internationala a masinilor 477 e numarul de osii. Un Co'Co e mult mai nociv pentru sina, mai ales la viteze sporite, decat un Bo'Bo.
stakee

Cumva v-a functiona aceasta licitatie daca locomotiva va fi semi autohtona cum ai mentionat intr-un post anterior? Masina v-a fi construita in Romania cu sprijin strain sau se v-a trimite o masina in strainatate la firma ce o va construit incluzand si personal romanesc? Sper ca n-o sa fie o modernizare gen clasele 45 Siemens
Dr2005

Ma indoiesc ca exista vreun motiv pentru care locomotivele noastre nu ies din tara... MMV opereaza EA-uri, Rolling Stock si Softrans au masini inchiriate in Ungaria, ori daca erau asa nocive, cum de le pot folosi?

Cel putin la trenurile de calatori sunt convins ca e doar ambitia MAV de ,,a se da mare" ca are cu ce (si chiar are cu ce...). Ei trag cu Taurusul, noi venim cu EA-ul din anii '60 re-re-re-carosat si re-re-re-modernizat.
Electrica335

Gabi , Nu, nu va fi gen siemens 45. Va fi o constructie fizica integral noua, total diferita de EA. O parte din echipamente vor veni de afara, altele se vor face aici. Montajul general, desigur va fi facut la Craiova.

Licitatia e organizata pentru produsul final. Pentru beneficiar, de obicei e mai putin relevant de unde, prin ce resurse si cine este fabricantul subansamblelor din interiorul locomotivei, atat timp cat ele indeplinesc cerintele din caietul de sarcini.

Dragos, motivul ti l-am zis mai sus. Cred eu ca e destul de plauzibil si destul de bine explicat. Acuma fiecare intelege ce si cum vrea.
Dr2005

Electrica335 wrote:
atat timp cat ele indeplinesc cerintele din caietul de sarcini.


... care caiet de sarcini e facut, in porealabil, sa se potriveasca unui singur produs. Asa s-au adus ultimele 500 de autobuze Citaro la Bucuresti, tot asa s-au adus si ultimele 26 de metrouri Bombardier (se potrivea ca o manusa BMului), probabil ca tot asa s-au luat si vagoanele 21-76 de la Astra (ma rog, asta chiar a fot o achizitie buna).
Dr2005

Electrica335 wrote:
Cred eu ca e destul de plauzibil si destul de bine explicat. Acuma fiecare intelege ce si cum vrea.


E plauzibil, dar cum naibii de numai locomotivele de la CFR Calatori NU sunt lasate in Ungaria? Desigur, e problema cu instalatiile de siguranta la majoritatea (477-urile au si pentru MAV), dar la cele care au? Probabil avem de-a face cu mai multi factori, de exemplu mecanicii unguri nu cred ca ar da Taurusul - pe care sunt deja specializati - pe EA, iar mecanicii romani isi fac deja orele de lucru pana la Curtici.
Electrica335

Dragos, alte locomotive EA pot circula, intrucat vitezele in traficul de marfa sunt in general mai reduse decat in cel de calatori. Coeficientul de nocivitate asupra sinei este direct proportional cu viteza de circulatie. Iti dai seama la 140, intr-o curba, cum rontaie din sina un EA, fata de cum ar rontai la 50.
florin.mihai

Dr2005 wrote:
Electrica335 wrote:
Cred eu ca e destul de plauzibil si destul de bine explicat. Acuma fiecare intelege ce si cum vrea.


E plauzibil, dar cum naibii de numai locomotivele de la CFR Calatori NU sunt lasate in Ungaria? Desigur, e problema cu instalatiile de siguranta la majoritatea (477-urile au si pentru MAV), dar la cele care au? Probabil avem de-a face cu mai multi factori, de exemplu mecanicii unguri nu cred ca ar da Taurusul - pe care sunt deja specializati - pe EA, iar mecanicii romani isi fac deja orele de lucru pana la Curtici.


Dar cine a vorbit de mecanici unguri. Daca se parafeaza acordul, locomotivele vor fi deservite de mecanici romani care deja au si fost autorizati sa presteze pe teritoriul Ungariei.


In alta ordine de idei, in octombrie vom avea din nou ceva nou de la Softronic la Zilele Feroviare. Ce va fi, vom vedea atunci. Eu nu sunt scandalizat deloc de licitatia "cu dedicatie" in acest caz. In aceste vremuri grele , protectionismul se sunintelege, toate tarile responsabile procedeaza asa. Avem o singura companie care mai misca ceva in acest domeniu si ea trebuie sprijinita.
Dr2005

Oricum, in afara de Softronic nu prea are cine sa produca o locomotiva noua si, eventual, ieftina.
florin.lifticariu

in caietul de sarcini e trecut clar 6 osii...
"7.1 Caracteristici tehnice principale

- felul curentului       alternativ monofazat
- tensiunea nominala în linia de contact     25 kV
- tensiunea minimă în linia de contact         19 kV
- tensiunea maximă în linia de contact         27,5 kV
- frecvenţa nominală 50 Hz
- tensiunea de alimentare a serviciilor auxiliare                                             380 V c.a.;
- tensiunea de alimentare a circuitelor de comandă                                      110 V c.c. ;
- tensiunea de alimentare a circuitului electric  pentru încălzire tren           1500 V c.a. ;
- reglajul forţei de tracţiune se va face pe joasă tensiune;
- formula osiilor Co’ – Co’
- ecartamentul 1435 mm
- raza minimă a curbelor în depouri                        90 m
- diametrul roţilor monobloc în stare nouă      1250 mm
- sarcina pe osie             ≤ 20  +/- 2% tf
- greutatea totală   ≤120 +/- 2% tf
- viteza maxima constructiva                                                                             200 km/h
- puterea de durată    5000 ÷ 5500  kW
- lungime peste tampoane  19,800 mm
- lungimea cutiei 18,500 mm
- lăţimea cutiei   3000 mm
alexsirbu

Hello. Sorry to write in English, but my Romanian is not too good - despite being half-Romanian (I was born and brought-up in the UK)!
Just to quickly add that I have enormous interest in the modernisation of Romania's infrastructure - both in the transport sector as well as all other areas.
I have a Romania-based French friend who works for Siemens Romania, and he told me the other day that CFR have recently made a preliminary approach to the company concerning the aquisition of some Taurus locomotives. He said that some unsold locos are in storage in Austria which have been earmarked for the Romanian market. Indeed, Siemens are very much aware that the local market has massive potential over the next five or so years in terms of modernising the loco fleet. However, as you're all probably aware, for such locos to operate efficiently, large scale work would first be needed in the electric supply, signalling and track infrastruture. Bombardier are also very keen to get their foot in the door, too - according to my friend, and Siemens expect quite a fight to win over CFR's potentially 'massive' contract award.
He said that quite a lot of action is expected over the next few months as CFR want the first new locos up and running in service by next spring (2010). Apparantly, CFR want a TOTAL loco renewal on the network within the next seven years - but, obviously, wanting and actually achieving this goal are totally different things. No doubt EU funding would - or should - be sought for such a massive investment. Here, in the UK, many promises are made concerning large investments in our relatively outdated rail infrastructure - but seldom are these promises kept. Let's hope CFR can keep to its plans and, over the next decade or so, have a national rail system that it can be proud of and one that can rival its Western counterparts.
florin.mihai

florin.lifticariu wrote:
in caietul de sarcini e trecut clar 6 osii...
"7.1 Caracteristici tehnice principale

- felul curentului       alternativ monofazat
- tensiunea nominala în linia de contact     25 kV
- tensiunea minimă în linia de contact         19 kV
- tensiunea maximă în linia de contact         27,5 kV
- frecvenţa nominală 50 Hz
- tensiunea de alimentare a serviciilor auxiliare                                             380 V c.a.;
- tensiunea de alimentare a circuitelor de comandă                                      110 V c.c. ;
- tensiunea de alimentare a circuitului electric  pentru încălzire tren           1500 V c.a. ;
- reglajul forţei de tracţiune se va face pe joasă tensiune;
- formula osiilor Co’ – Co’
- ecartamentul 1435 mm
- raza minimă a curbelor în depouri                        90 m
- diametrul roţilor monobloc în stare nouă      1250 mm
- sarcina pe osie             ≤ 20  +/- 2% tf
- greutatea totală   ≤120 +/- 2% tf
- viteza maxima constructiva                                                                             200 km/h
- puterea de durată    5000 ÷ 5500  kW
- lungime peste tampoane  19,800 mm
- lungimea cutiei 18,500 mm
- lăţimea cutiei   3000 mm


Chestia de mai sus descrie destul de evident un Phoenix cu modificarile de rigoare. E foarte bine ca incurajeaza si statul roman un producator roman mic care incearca, timid deocamdata, sa intre pe o piata foarte sofisticata.

Locomotiva de care spunea George exista deja, e proiect (oarecum secret) al celor de la Softronic, am vazut-o si eu intr-o poza pe telefonul mobil al unui coleg din Brasov. Daca va face fata testelor , va fi generatia de maine a locomotivelor de calatori.
calatorul

Caietul de sarcini CFR pentru achizitia de locomotive noi este de-a dreptul (caz) penal. Se dau pe fata denumiri de firme preferate pentru componente (Mitsubishi, Dunlop, Gummi Metal, SKF, FAG, etc) ceea ce este ilegal.
In plus, citind punctul 7.2 "Caracteristici tehnice ale subansamblurilor principale" se observa ca este acceptata varianta tractiunii in CC si chiar se prefera un chopper cu IGBT-uri Mitsubishi (pct. 7.2 b). Oare cine o avea prin debara niste IGBT-uri Mitsubishi? Dar Semikron sau altele ce aveau?
Iar la motor...surpriza! Apare nimeni altul decat LJE 108-1, motorul de CC de pe EA (pct. 7.2 d).
Si locomotiva mai trebuie sa fie si CoCo pe deasupra!

Deci, nu va asteptati la Taurus ca vom avea tot Ceaurus! Caietul duce clar catre delfinul clasa 47, aranjat pentru 200 la ora.
Dar cum e vorba de o achizitie noua, va veni probabil in ambalaj de Phoenix pentru a se putea face o diferenta intre nou si modernizat.
Pe sine nu cred ca le vom avea foarte curand, pentru ca la un asemenea caiet de sarcini contestatiile vor curge garla.
Dr2005

Licitatia e clar cu dedicatie pentru Softronic, de unde vom vedea un Phoenix cu boghiuri ca 42-0302, apte de 200 km/h. Insa contestatii nu stiu cine ar putea face... locomotive CoCo noi produce doar Softronicul, iar pentru o singura locomotiva nu cred ca s-ar fi bagat in ,,lupta" firme precum Siemens, Alstom, Skoda etc.
carelia

Sunt 3 locomotive care vor fi produse. Licitatia este pentru minim una-maxim trei, primul subcontract este pentru o locomotiva.
calatorul

Dr2005 wrote:
Licitatia e clar cu dedicatie pentru Softronic, de unde vom vedea un Phoenix cu boghiuri ca 42-0302, apte de 200 km/h. Insa contestatii nu stiu cine ar putea face... locomotive CoCo noi produce doar Softronicul, iar pentru o singura locomotiva nu cred ca s-ar fi bagat in ,,lupta" firme precum Siemens, Alstom, Skoda etc.


Tocmai pentru cerinta CoCo s-ar putea face contestatie, avand in vedere ca astazi se fabrica locomotive BoBo net superioare. Daca ar mai fi produs si altii CoCo, n-ar fi fost problema.
Sunt convins ca Alstom, Siemens, Bombardier sau Skoda ar fi fost foarte interesati chiar si de o singura masina, pentru ca important pentru ei este sa "penetreze" piata. Cel care in final va reusi, va vinde mult mai mult de 3 bucati.
Iata, la metrou a patruns Bombardier (nu comentez prin ce mijloace) si acum nici nu mai intra in discutie achizitionarea unor trenuri de alt tip.
Ideale ar fi fost niste locomotive Skoda 109E, care ar fi putut iesi fara probleme in toate tarile vechine. Dar cum CFR vrea sa renunte la trenurile internationale, nu-i de mirare ca ia tot EA-uri....
stakee

calatorul wrote:
Dar cum CFR vrea sa renunte la trenurile internationale, nu-i de mirare ca ia tot EA-uri....


Totusi Pheonixul nu l-au cumparat sau cel putin na facut comanda de acest EA nou.
florin.mihai

Quote:
Dar cum CFR vrea sa renunte la trenurile internationale, nu-i de mirare ca ia tot EA-uri....


Nu renunta nimeni la trenurile internationale. Ideea e ca se renunta la vagoanele directe spre Cracovia din timpul verii. In rest, atunci cand lucrarile la infrastructura vor permite, EN 370/371 va avea trasa separata de 741/742. In afara de asta, se studiaza posibilitatea introducerii unor vagoane directe  spre Strasbourg si Berlin. OBB intentioneaza sa aduca Railjet-ul pana la Timisoara iar peste un numar nedeterminat de ani, va exista un EC Viena-Bucuresti. Ultimul a facut obiectul unui studiu de piata si s-a ajuns la concluzia ca timpii de mers nu permit momentan realizarea acestei legaturi.
paall

R Ister si Maramures se descurca bine cuplate pana la Teius. Isterul are 5 vag iar Maramuresul 6 vag iar in sambata/duminica are doar 5 vag. Nu are rost sa se foloseasca 2 locomotive pentru 2 trenuri de 5-6 vagoane cand merge bine legate pana la Teius si trase doar de o locomotiva.

Ister+Maramures poate sa fie cel mai lung numai in zilele cand R Dacia 347 Viena-Buc.Nord ajunge prea tarziula Bucuresti si trimite inapoi Cuseta si Dormitorul de la OBB care trebuiau sa plece cu 346. Numai in cazul asta Isterul+Maramures va avea 13-14 vagoane pe care o singura electrica le trage lejer.

Cand lucrarile vor permite vor aparea din nou acele trenuri din ora in ora spre Brasov care nu vor avea mai mult de 4-5 vagoane, mai bine s-ar aduce niste rame electrice noi cum sunt prin Europa decat sa vedem electrica cu 4-5 vagoane.

Cat despre Phoenixul 478-001 acesta a venit duminica seara cu P 3028 Brasov-Pl.Sud , marti cu P 3004 Brasov-Buc.Nord si azi miercuri din nou cu P 3004 Brasov-Buc.Nord.
Dr2005

paall wrote:
R Ister si Maramures se descurca bine cuplate pana la Teius. Isterul are 5 vag iar Maramuresul 6 vag iar in sambata/duminica are doar 5 vag. Nu are rost sa se foloseasca 2 locomotive pentru 2 trenuri de 5-6 vagoane cand merge bine legate pana la Teius si trase doar de o locomotiva.

Da, merg bine... insa Isterul acumuleaza mereu intarzieri mari (deh... MAV-ul isi baga picioru', in schim noi le acceptam toate jegurile de 20-37 si ce mai trimit ei pe internationale spre Romania), la fel si Pannonia si Dacia (probabil si vagonul de Venetia din A1821/2) si tot ce are vagoane romanesti si circula pe reteaua MAV.

paal wrote:
cand R Dacia 347 Viena-Buc.Nord ajunge prea tarziula Bucuresti si trimite inapoi Cuseta si Dormitorul de la OBB care trebuiau sa plece cu 346. Numai in cazul asta Isterul+Maramures va avea 13-14 vagoane pe care o singura electrica le trage lejer.

Cand mai vin vagoane OBB pe Dacia (ca de la intarzieri s-a ajuns sa mearga mai mult vagoanede rezerva de la CFR, iar printre personalul de pe vagoanele OBB umbla vorba ca de la urmatorul mers se renunta complet la vagoanele OBB tocmai din cauza intarzierilor mari cauzat de MAV) si nu pot pleca la timp, pleaca ziua urmatoare dimineata cu Pannonia, cel putin asa au plecat luni dimineata (dupa accidentul de duminica de pe Valea Prahovei). Marti nu stiu cum au plecat, dar au ajuns la Buc dupa ce a plecat Dacia (100% CFR) spre Viena.

paal wrote:
Cand lucrarile vor permite vor aparea din nou acele trenuri din ora in ora spre Brasov care nu vor avea mai mult de 4-5 vagoane,

Slabe sperante... sau vor fi Desiro ori Z6100/6300 la rang de IC sau R sa te descurajeze complet si sa te indrume spre C&I, ale caror dube te duc din ora in ora cu 30 de RON de la Bucuresti la Brasov si te mai si iau/lasa de unde poftesti pe traseu.

paal wrote:
mai bine s-ar aduce niste rame electrice noi cum sunt prin Europa decat sa vedem electrica cu 4-5 vagoane.

Se are in vedere modificarea TUI pentru a tine cont de tonajul trenului... deci sa nu va mirati daca pe Bucuresti-Satu Mare o sa vedeti automotoare electrice iar pe personale si rute scurte ori Malaxe (unde sunt), ori Regiotrans/Via Terra (cu noroc) ori cu duba privata pe motiv de nerentabilitate.

paal wrote:
Cat despre Phoenixul 478-001 acesta a venit duminica seara cu P 3028 Brasov-Pl.Sud , marti cu P 3004 Brasov-Buc.Nord si azi miercuri din nou cu P 3004 Brasov-Buc.Nord.

Marti era impingatoare la un tren de cisterne GFR care urca spre Predeal dinspre Valea Larga:
paall

paal wrote:
Cand lucrarile vor permite vor aparea din nou acele trenuri din ora in ora spre Brasov care nu vor avea mai mult de 4-5 vagoane,

Dr2005 wrote:
Slabe sperante... sau vor fi Desiro ori Z6100/6300 la rang de IC sau R sa te descurajeze complet si sa te indrume spre C&I, ale caror dube te duc din ora in ora cu 30 de RON de la Bucuresti la Brasov si te mai si iau/lasa de unde poftesti pe traseu.


iar Ploiesti - Sinaia ( RAJ & CO si inca o alta firma ) circula intre 06:30-20:00 din 30-30 min si pretul pentru Ploiesti-Sinaia e 7 lei cu 40 bani mai ieftin ca P-ul pret bilet intreg. Unde mai pui ca pleaca din spatele gari de Vest si opreste pana la Nord la Mc Donald`s in toate statiile RATP comune cu tramvaiul 102. Asta era traseu pentru locuitorii cartierului Vest si pentru cei care pierdeau trenul sau era prea scump pana la SInaia la Acc sau Rapidu pentru ca de la Nord de la Mc donald`s mai era o alta firma care facea Ploiesti-Sinaia-Busteni-Azuga ( AVE DIANA )

Phoenixul marti la 15:30 ajungea la PL.Vest cu P 3004 si miercuri la fel , chiar m-am mirat de ce in 2 zile la rand vine cu acelasi tren. La ce ora si in ce statie te-ai intalnit cu ea ?? Mai e vreo alta locomotiva in afara de 478-001 ??
florin.mihai

Deci, vineri la ora zece, la sediul SNTFC ,  licitatie deschisa pentru lotul de cel mult trei locomotive de viteza. Cine poseda o legitimatie de presa si ne da de stire cine castiga licitatia si alte amanunte?
carelia

Cum era de asteptat, Phoenixuri sunt.
Mihai-Aurel

Ooo Doamne , sper sa nu le vopseasca alb-rosu / rosu - alb si pe acestea!
florin.mihai

carelia wrote:
Cum era de asteptat, Phoenixuri sunt.


Apreciem informatia daca ne spui si sursa. Stiu ca licitatia s-a tinut doar in 28 septembrie , dar n-am gasit nicaieri un cat de mic indiciu despre castigator. Daca primul comunicat prin care s-a anuntat licitatia, a fost preluat de multe publicatii se pare ca nimeni nu s-a mai interesat de rezultatul licitatiei. Daca a castigat o firma romaneasca, asa cum se zvoneste, atunci asistam la  un eveniment important in industria de profil. M-am mirat si ma mir in continuarea de tacerea din jurul acestui subiect.
carelia

Sursa este Ziarul Financiar.
http://www.zf.ro/zf-24/cfr-calato...a-e-poligonul-de-testare-4951229/
florin.mihai

carelia wrote:
Sursa este Ziarul Financiar.
http://www.zf.ro/zf-24/cfr-calato...a-e-poligonul-de-testare-4951229/


Multumim frumos !!!!!!
cristi CFR

Aha, ei cumpara locomotive de 200 cu care sa se plimbe pe inelu de la Faurei sau sa o distruga pe infrastructura mergand cu 100 km/h.
Si vagoane de Arad care costa cat RG-ul la 4 cupluri de seria 1000, si care circula pe IC in formula "Capra cu trei iezi" (Loco+3 vag pentru necunoscatori) cu calatori ce ii poti numara pe degetele de la o mana.
Si se mai plang de costuri mari , pai nu e de mirare ca nu sunt bani sa se repare AM clasa 78 care consuma pe jumatate cat un LDH si vedem trenuri din DA sau LDH+1 vag sau doua pe Tulcea, Putna, Botosani, Buzias s.a.m.d...

Dar traim in, cum zice Dragos, "Republica Bananiera Romania" tara tuturor posibilitatilor, negative desigur.
florin.lifticariu

copiat de pe e-licitatie.ro

Anunt de atribuire (utilitati) numarul 69315/01.10.2009

Informatii anunt de participare asociat  
Numar anunt:  83705 / 05.08.2009  
Denumire contract:  Locomotiva electrica noua, apta sa circule cu viteza max. 200km/h  

Sectiunea I: AUTORITATEA CONTRACTANTA  
I.1)   Denumirea, adresa si punct(e) de contact:  
SNTFC "CFR CALATORI" S.A.  
Adresa postala:  B-DUL DINICU GOLESCU NR.38, SECTOR 1 , Localitatea:  Bucuresti , Cod postal:  RO-010867 , Romania , Punct(e) de contact:  Mariana Nica , Tel.  021/319.24.28 , In atentia:  serviciu Achizitii , Email:  georgeta.manole@cfr.ro , Fax:  021/319.24.28 , Adresa internet (URL):  www.cfrcalatori.ro , Adresa profilului cumparatorului:  www.e-licitatie.ro  

 










I.2)   Activitatea principala (activitatile principale) a(le) entitatii contractante  
 
    - Servicii feroviare  

Sectiunea II: OBIECTUL CONTRACTULUI  
II.1)   Descriere  
II.1.1)   Denumirea atribuita contractului de autoritatea contractanta  
Locomotiva electrica noua, apta sa circule cu viteza max. 200km/h  
II.1.2)   Tipul contractului si locul de executare a lucrarilor, de furnizare a produselor sau de prestare a serviciilor  
Furnizare  
Cumparare  
Locul principal de livrare: Beneficiar  
Codul NUTS: RO321 - Bucuresti  

II.1.3)   Anuntul implica  
Incheierea unui acord-cadru  
II.1.4)   Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor  
Locomotiva electrica noua, apta sa circule cu viteza max. 200km/h  
II.1.5)   Clasificare CPV (vocabularul comun privind achizitiile)  
34611000-3 - Locomotive (Rev.2)  

II.1.6)   Contractul intra sub incidenta acordului privind contractele de achizitii publice  
Nu  
II.2)   Valoarea totala finala a contractului (contractelor)  
II.2.1)   Valoarea totala finala a contractului sau a contractelor  
28,185,000 RON      

SECTIUNEA IV: PROCEDURA  
IV.1)   Tipul procedurii  
IV.1.1)   Tipul procedurii  
Licitatie deschisa  
 
IV.2)   Criterii de atribuire  
IV.2.1)   Criterii de atribuire  
Pretul cel mai scazut  



IV.2.2)   S-a organizat o licitatie electronica  
Nu  
IV.3)   Informatii administrative  
IV.3.1)   Numar de referinta atribuit dosarului de autoritatea contractanta  
37/2009  
IV.3.2)   Anunturi publicate (anunt publicat) anterior privind acelasi contract  
Da  
Anunt de participare
Numarul anuntului in JO: 2009/S150-220019 din 07.08.2009  

SECTIUNEA V : ATRIBUIREA CONTRACTULUI  
Contract nr: 23/20009    Denumirea: Locomotiva electrica apta sa circule cu viteza maxima de 200 km/h  
V.1)   Data atribuirii contractului    9/28/2009
V.2)   Numarul de oferte primite    1  
V.3)   Numele si adresa operatorului economic caruia i-a fost atribuit contractul
SC SOFTRONIC SRL  
Adresa postala:  str Unirii nr.37 , Localitatea:  Craiova , Cod postal:  200409 , Romania , Tel.  0251414822 , Fax:  0251414822  


V.4)   Informatii privind valoarea contractului
Estimarea initiala a valorii contractului
Valoarea: 28200000.00     Moneda: RON    Fara TVA  
Valoarea totala finala a contractului  
Valoarea: 28185000.00     Moneda: RON    Fara TVA  
 
V.5)   Contractul ar putea fi subcontractat
Nu
 
 

SECTIUNEA VI: INFORMATII SUPLIMENTARE  
VI.1)   Contractul de fata este legat de un proiect/program finantat din fonduri comunitare  
Nu  
VI.2)   Alte informatii  
S-a incheiat primul contract subsecvent nr.140/28.04.2009, cu o valoare de 9.395.000 lei fara TVA.  
VI.3)   Cai de atac  
VI.3.1)   Organismul competent pentru caile de atac  
Consiliul National de Solutionare Contestatiilor  
Adresa postala:  str. Stavropoleos, nr. 6, sector 3 , Localitatea:  Bucuresti , Cod postal:  030084 , Romania , Tel.  021/310.46.41 , Email:  office@cnsc.ro , Fax:  021/310.46.42 , Adresa internet (URL):  www.cnsc.ro  

Organismul competent pentru procedurile de mediere  
Curtea de Apel Bucuresti  
Adresa postala:  str.Splaiul Independentei, nr. 5, sector 5 , Localitatea:  Bucuresti , Cod postal:  050091 , Romania , Tel.  021/319.51.80 , Email:  infocabuc@just.ro , Fax:  021/319.51.83  

VI.3.2)   Utilizarea cailor de atac  
Precizari privind termenul (termenele) de exercitare a cailor de atac  
VI.3.3)   Serviciul de la care se pot obtine informatii privind utilizarea cailor de atac  
Oficiul Juridic al SNTFC CFR Calatori SA  
Adresa postala:  B-dul Dinicu Golescu, nr. 38, sector 1 , Localitatea:  Bucuresti , Cod postal:  010867 , Romania , Tel.  021/319.95.28 interior 122961 , Fax:  021/313.20.62 , Adresa internet (URL):  www.cfr.ro  

VI.4)   Data expedierii prezentului anunt  
30.09.2009 10:06  

deci e oficial...intr-un fel de-abia o astept....desi nu prea vad unde va circula cu 200 km/h
shoppy

Macar sunt Bo'-Bo'?
calatorul

shoppy wrote:
Macar sunt Bo'-Bo'?


E Co'Co' (doar asa au cerut in caieul de sarcini).

Si da, e rosie. Complet. Acelasi rosu jegos de EA clasic, cu sigla CFR pe laterale si fara codul UIC. Doar 40-2003 scris cu vopsea.

Sper ca e doar in probe si e nefinisata, urmand a primi o schema cat de cat decenta.
shoppy

Mda, romanica, caiet de sarcini facut la comanda.
florin.lifticariu

http://www.antena1.ro/index.php?p...=9&id=66002&currentPage=1
cred ca o sa fie vedeta zilelor feroviare....ce rapid au construit-o..
sulzerul1175

Wow, mersi de link!

Daca am vazut bine, mai e un Phoenix in constructie.
cristi CFR

Da, probabil tot pentru Ungaria.
florin.lifticariu

poate au vopsit-o in rosu ca sa semene cu Taurusul austriecilor sau 101 german 
cortexedge

Ce de trepte i-a dat reportera...
cristi CFR

Se credea la Faurei, vroia sa mearga cu 200 km/h  
Totusi locomotiva asta nu e altceva decat un EA cu bot un pic mai diferit, dar la un pret destul de piperat...
Avem un EA apt de 200, am avut doua, oare clelalte nu pot fi facute apte de 200, la un pret mai mic ?
cortexedge

"Phoenix" si cealalta vanduta MMV-ului sunt "surori" cu asta.
Oricum, sunt faine.  
Electrica675

Daca ramane asa..deja e de rahat schema Mai degraba schema primului Phoenix decat asa ceva
cristi CFR

Am o vaga banuiala ca va fi tot "delfin" "elodie" cum vreti sa ii spuneti.
mureseanu_976

cortexedge wrote:
Oricum, sunt faine.  


Oare? Tot la fel de grele,de puternice si de "energofage" sunt precum "delfinii" seria 477.Iar daca ne uitam la design,nu prea au un aspect aerodinamic,asadar n-o sa prinda 200 la ora prea curand

In opinia mea,aceasta achizitie a fost una proasta ; cu banii aceia puteau transforma in "delfini" cateva jafuri de la Calatori,dar suntem in Republica Bananiera Romana
Sadguardian

Cum ziceam...un nou jaf si o noua investitie proasta....
Intrebare:  Ce sa facem cu ea?

Dar fie....podurile abia mai stau in picioare si noi ne luam TGV-uri.....puteti sa va usurati pe ea....aaa...si in loc de CFR sau OBB ar putea sa scrie...JAF

Incheiat citat....asta e parerea mea
cortexedge

EA-urile sunt mai aerodinamice?
Pana la urma, la 126 tone...nu-si ia zboru' cand o sa prinda ceva viteza.

Si, mie imi place designul...de cand a aparut 001.
Dr2005

,,Energofaga" nu cred ca e, ca doar are IGBT, deci macar actionarea motoarelor ar trebui sa se faca prin variere de tensiune (deci sa isi ia cat are nevoie), nu reostatic (adica sa ia toti cei 5100 kW si ce nu merge la motor sa incinga rezistentele) ca la cele clasice. O avea si franare electrica recuperativa (ar cam trebui, la banii astia)?
In rest... e un 477 facut de la zero, spre deosebire de 477-uri care mai au cutiile, boghiurile si, unele, motoarele originale. Dar, totusi, ceva imi spune ca e mult mai scumpa decat un 477 modernizat, desi mare diferenta nu-i. Boghiurile banuiesc ca sunt facute dupa documentatia celor de sub 42-0302, ca sa tina 200 km/h.
Imi vine greu sa cred ca are doar 5500 kW (un 477/6 are 6600, 47-urile de marfa au 7000), desi nici nu are nevoie de mai mult (si la 5100 kW poti sa alergi cu 200 la ora, cu conditia sa nu ai tren prea greu in spate, deci la ,,trenul clasic" CFR din locomotiva si 3-4 vagoane nu ar trebui sa fie probleme).
Poate saptamana viitoare, la Zilele Feroviare, vom afla niste detalii tehnice mai cuprinzatoare.
florin.lifticariu

apropo de zilele feroviare....expozitia in Gara de Nord se pare ca va fi in prima zi..pe 6... http://summit.club-feroviar.ro/programZ1.html  pe 7 sau 8 cred ca nu va mai fi nimic in Gara de Nord....
shoppy

   
Da, i le-a dat pe toate, nu mai stia mecanicu cum s-o dea laoparte ca deja luase viteza si ea o tinea tot asa       .
Am patit si eu la scoala, imi zice sa dau drumu la robot si se repede sa ia o piesa, bine ca nu i-am dat, ca ii scotea dintii, in direct la irealitatea.    

Cat despre licitatie, probabil ca or fi zis ca ei asta fac, un Co'-Co' de 2,3mil euro, si deja au comenzi pentru Ungaria, deci take it or leave it.
florin.lifticariu

si probabil pe liniile 5, 6 si 7 http://summit.club-feroviar.ro/images/Schita%20EXPO%20ROgara.pdf
shoppy

Adica 4, 5 si 6.
carelia

Deci expozitia de material rulant va fi doar pe 6, la liniile 4,5 si 6?
shoppy

Adica marti?!?
dragosh01

Cica reporterul: Locomotiva are 5500 cai putere......pardon poate 5500 KW ...nu-i tot una...  da ce stiu ei.
Electrica675

Poate masina are intr-adevar 5500 CP si vreo 3600 de KW (cu aproximatie), caci daca va fi la CFR Calatori, nici nu-i trebuie mai mult...la trenuri de 2-3 chiar 4 vagoane cum sunt la noi.
mureseanu_976

Electrica675 wrote:
Poate masina are intr-adevar 5500 CP si vreo 3600 de KW (cu aproximatie), caci daca v-a fi la CFR Calatori, nici nu-i trebuie mai mult...la trenuri de 2-3 chiar 4 vagoane cum sunt la noi.



3600 KW pentru o locomotiva cu 6 osii? Mi se pare cam absurd...pana si EC-urile tiristorizate (seria 46) ar fi mai puternice ca dracia asta
Dr2005

Nu stiu de ce am senzatia ca e vorba de 6600... kW, ca orice 47 care se respecta.
stakee

Dragos, referitor la puterea asta de 6000 sau 6600, de unde pana unde are aceasta putere? si ma refer si la delfini ca sunt peste tot cazuri contrarii ca si astea ar fi de 5100 kw insa nu sunt lamurit adica mai mult zvonuri decat argumente concrete
Dr2005

Pe scurt, se inlocuieste actionarea reostatica cu variator de c.c.. Nu se mai pierde putere pe rezistente si se poate trimite spre motor cat e necesar. In plus, din retea se absoarbe doar puterea necesara (LE 5100 clasic ,,suge" 5100kW indiferent de situatie... ce nu merge in motor sau in alte echipamente se pierde pe rezistente).

Off-topic: Solutia cea mai buna ar fi locomotivele precum 189-le de la CTV... motoare de c.a. ... deci nu mai ai transformator sa iti scoata c.c. ... bine, transformatorul e un echipament cu randament mare (peste 90%), dar conteaza, ca nu mai trebuie intretinut; nu ai rezistente de franare/demaraj, avand tot unvariator de tensiune (dar de c.a.) si/sau unul de frecventa, ai frana recuperativa (fara sa treci c.c. recuperat prin invertor sa-l faci c.a. sa-l bagi in retea... sunt curios daca 477-urile au frana recuperativa) s.a.m.d..
@ndrey

Doctore, cum sa  trasformi  c.a. cu transformatorul in c.c ?  Poate sa ii reduci   parametrii tensiune-curent ai curentului alternativ, la valori acceptate de motoarele de tractiune ( sau ce masini electrice ai dupa ) ,cat despre redresare c.a. in c.c o faci cu puntea de redresare , s.a.m.d. ; pierdrea mare la LE 5100 clasica este la partea de reglare , rezistentele de reglare a tensiunii ( permit culegatoarelor sa se suprapuna pentru scurt timp pe aceeasi bara de tensiune in selector fara a duce la S.C. ), partea dee redresare, si netezire a varfului tensiunii ondulate rezultata dupa redresare ,antrenarea serviciilor auxiliare, etc etc  
Dr2005

Nu m-am exprimat corect... ai transformator ca sa cobori tensiunea la nivelul celei necesare motoarelor (vreo 770V parca), dupa care o treci prin redresor si scoti c.c..

O eventuala franare recuperativa ar insemna ca puterea recuperata, care e in c.c., sa fie apoi trecuta printr-un invertor inainte sa fie debitata inapoi in retea (care are c.a. monofazat).
stakee

Am inteles tot!

c.a. si c.c. ce inseamna?
cortexedge

c.a.-curent alternativ
c.c.-curent continuu
calatorul

Reglarea curentilor de tractiune/franare cu rezistente se face(a) doar la vehiculele electrice de generatie veche si de putere relativ mica (tramvaie, troleibuze, mici locomotive de manevra).
Nu exista asa ceva la locomotivele de mare putere pentru ca ar fi complet aberanta o pierdere de energie de ordinul miilor de KW. In plus, nici fizic nu s-ar putea disipa in caldura o asemenea energie intr-o locomotiva (fara a o inrosi bine). Un resou cu o putere de 5 KW incinde o camera normala chiar si in miezul iernii. Cum ar fi sa ai 1000 intr-o locomotiva....
La locomotivele de C.A. varierea (reglarea) se face fie pe partea de inalta tensiune, cu transformator coborator si apoi redresor sau pe partea de joasa tensiune cu transformator ce scoate o tensiune fixa si apoi redresor + chopper/invertor pentru variere.
Chiar si la locomotivele de C.C. (gen Skoda de 3 KV), reglarea se face direct cu chopper sau, mai nou,  invertor (109E). Unele dintre acestea insa pot functiona si la 15/25 KV C.A., avand un bloc traforedresor suplimentar ce scoate tensiunea de 3 KV C.C.
Pana la aparitia variatoarelor electronice de tensiune/frecventa, la locomotivele electrice de la inceputuri s-a folosit si solutia cu grup convertizor motor-generator pentru alimentarea motoarelor de tractiune.
@ndrey

Referitor la fraza cu rezistele de reglare, nu se foloseste sitemul ,dupa cum bine sa spus mai sus, ele sunt intercalate de doua interupatoare ce inclemeaza cand see face comanda de la controler penru avansarea pozitie la graduator, si culegatoarele din selector se suprapun pentru scurta perioada;  se intampla des la mecanicii care folosesc  prea, prea des controlerul, culegand trepte sau scazand trepte, sa incalzeasca rezistentele de comutare .
mishu88

Quote:
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=300423&nseq=299

Two German Ludmilla and some Romanian electric locomotives are heading onto Budapest that let them be sent on next towards Romania.


Despre ce locomotive este vorba??
Dr2005

EAurile daneze pentru Bulmarket Bulgaria... nu au nicio treaba cu EAurile noastre, doar denumirea.
În schimb, Ludmilele fac pariu că merg la Ploieşti, unde mai sunt cel puţin două în depou (ale Servtrans?). Momentan nu sunt autorizate nici pentru manevră în depou, d'apoi pentru tras trenuri.
MarianD

Situatia locomotivelor din parcul SNTFC, in 2008:

http://www.fstf.ro/situatie_parc_locomotive.pdf
MarianD

Alt document interesant.
Apar seriile la toate locomotivele din Romania:
Cautati pe google asa "60-0859-3".

Ultimul link, fisierul XLS de pe Afer.  
cristi CFR

Nu stiu ce sa zic, la automotoare apar numai 2 LVT-uri si 2 AM 900 si vreo 6 rame elecrice la CFR Calatori.
shoppy

Tare acel excel, iata aici linkul direct:
http://www.afer.ro/rom/ASFR/docum...%20manevra%20emise%20cf%20535.xls

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR