Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
mishu88

Noile vagoane Acvila

shoppy wrote:
Garnitura TE 97-100 proaspat vopsita:


Vagoane din Gara Iaşi Nord


Dimitrov pe tren internaţional, România - Republica Moldova


P 6457 compus dintr-o garnitură TE şi tras de locomotiva electrică EA-1 720. Menţionez că la etaj, vara este o căldură aproape insuportabilă, dar odată pus trenul în mişcare... atmosfera e foarte plăcută. Îmi place mai mult un vagon 26-17 dintr-o garnitură TE decât un 26-26 pentru că geamurile se pot deschide mai mult.


Procesul de spălare exterioară a vagoanelor din Paşcani. Trenul se deplasa lent, în timp ce sistemul de curăţare îşi făcea treaba.


Ca o concluzie personală, vagoanele 26-26 sau chiar cele 26-17 sunt favoritele mele pentru că oferă:
- banchete confortabile;
- spaţiu mare de depozitare al bagajelor
- posibilitatea de depozitare a bicicletei  
- intimitate (pentru fotografiat, în special!)

Dezavantaje încă nu am găsit... Poate mă "ajutaţi" voi să găsesc.
Marian Andrei

Foarte interesanta poza cu rama TE modernizata, fata de 26-16/36 parca are un aspect mai occidental. Sa speram ca se mentile si la interior si performante acest aspect.
mishu88

Se vorbea aici de garnituri supraetajate de pe la Roman/Paşcani. Într-adevăr, la intrare în Roman, în curtea MITTAL STEEL ROMAN, fost PETROTUB, se vede o ramă supraetajată TE:



Şi acum vine întrebarea mea: de ce cinci vagoane? Până acum am văzut doar garnituri TE de trei vagoane clasa a II-a plus un vagon clasa I.
shoppy

Acolo sunt 5 vagoane etajate.
Daca esti pe spatiu public, in afara indicotoarelor de fotografiatul interzis de pe langa obiectivele strategice, e legal sa fotografiezi in orice directie.
Dr2005

shoppy wrote:
Acolo sunt 5 vagoane etajate.

Acolo sunt 5 vagoane etajate ,,made in Romania"... copiate dup 26-26.

Despre TE-ul modernizat... nu se vede daca boghiurlie cu 2 osii au pastrat suspensia secundara cu arcuri-foi. Ca daca au pastrat-o... la 120 km/h o sa faca precum dracu' vagoanele, cel putin cele de capat.

Fotografia e facuta de pe domeniul public (banuiesc ca tu nu erai in curtea REMAR Pascani cand ai facut-o...)... si cum nu e obiectiv militar (ca sa fie ilegal) sau vila vreunui parlamentar (caz in care bodyguarzii ti-ar fi rupt si picioarele si aparatul, desi fotografierea in acele cazuri este legala) mi se pare perfect legal.
shoppy

Uite ce prostie ! ! !!  Vagoanele de capat sunt clasa 1 iar cele din mijloc sunt clasa 2. Probabil e ca la Desiro, mai ai o masuta de 10 pe 10 si costa dubl, ca esti la clasa 1. Parca-l vad pe nas ce fata face cand vede ca jumatate din vagoanele personalului sunt clasa 1   . Ii si vad pe navetisti platind ca sa stea la clasa 1   , sau li se zice ca jumate din vagoanele trenului nu exista, ca e personal si nu are clasa 1 .
Sau si mai bine, le baga pe R si Ic     .
Dr2005

Dacă trenul nu are clasa 1 în acte, deci NU se poate cumpara bilet la clasa 1, dar vagonul exista in tren... nasul nu are ce sa faca. oricum, chiar si daca exista clasa 1, acolo stau cei cu autorizatii si cei care au bilete la clasa a 2a... nasii nu zic nimic, ca 3/4 din cei din vagoanele de clasa a 2a merg cu nasul.
mishu88

Dr2005 wrote:
shoppy wrote:
Acolo sunt 5 vagoane etajate.

Acolo sunt 5 vagoane etajate ,,made in Romania"... copiate dup 26-26.


Băieţi, dar...



... iar la Mittal Steel sunt tip 26-17 (cred), deci care fac parte dintr-o garnitură TE?! Sau nu... deoarece am văzut la Gabi în poză (Electrica675) că două vagoane nu au boghiu comun (deci 26-26). Garniturile TE au boghiu comun de trei osii la două vagoane, deci să înţeleg că este o variantă de vagon... nouă la Mittal Steel? (nouă însemnând necunoscută de mine încă   )

Vă rog să mă lămuriţi.



PS: În plus, văd geamuri deasupra uşilor de acces în vagon, geamuri care nu se găsesc nici la 26-26 şi nici la 26-17.
Electrica335

Mihai, acele vagoane sunt 26-57, produse de Astra Arad. In fapt un hibrid romanesc intre 26-17 si 26-26.
mishu88

Electrica335 wrote:
Mihai, acele vagoane sunt 26-57, produse de Astra Arad. In fapt un hibrid romanesc intre 26-17 si 26-26.


Scurt şi la obiect! Mulţumesc, George!   "Enigma" s-a rezolvat.  
diana

Mishu acele vagoane oare pe ce tren le vor pune ? ca doar pe Personal nu cred ori A,R sau IC probabil R sau A.
Oricum este frumos ca se gandesc sa mai modernizeze vagoanele si astea etajate ca si asa is batrane si ele si era timpul sa se culce si sa nu se mai trezeasca, si sa se nasca altele noi
mishu88

diana wrote:
Mishu acele vagoane oare pe ce tren le vor pune ? ca doar pe Personal nu cred ori A,R sau IC probabil R sau A.
Oricum este frumos ca se gandesc sa mai modernizeze vagoanele si astea etajate ca si asa is batrane si ele si era timpul sa se culce si sa nu se mai trezeasca, si sa se nasca altele noi


Poate ai să mă consideri sau mă veţi considera a fi mult prea nostalgic, dar le prefer nemodernizate la interior. Într-o călătorie de 2, 3 ore, stând la etaj şi cu mâinile afară, eventual fotografiind peisajele din apropiere, mă simt excelent într-un 26-26 sau 26-17. Nu mică mi-a fost bucuria când shoppy prezenta aici vagoanele modernizate 26-26... la EXTERIOR. Da, sunt de acord să li se ofere un nou strat de vopsea (cu şlefuirea şi înlăturarea chitului anterior şi apoi plasarea chitului şi la urmă a vopselei, a lacului şi ce mai pun ei) să arate mai bine. Mă uitam luni la un impiegat de mişcare din Paşcani cum se uita, la rândul lui, la nişte vagoane 26-26, ciopârţite şi cu 4-5 nuanţe de albastru pe ele......

Din ceea ce am observat la strategia CFR Călători, tot ce este proaspăt intră prima dată pe InterCity, apoi Rapid, apoi Accelerat şi... în fine, Personal. Nu ştiu în ce măsură mă simt în stare să pun la discuţie tehnica asta, dar... ce le-aş propune eu este să angajeze oameni care să circule cu fiecare fel de vagon în parte şi apoi să restabilească direcţia spre care acel vagon este destinat.
MariusM

diana wrote:
Mishu acele vagoane oare pe ce tren le vor pune ? ca doar pe Personal nu cred ori A,R sau IC probabil R sau A.
Oricum este frumos ca se gandesc sa mai modernizeze vagoanele si astea etajate ca si asa is batrane si ele si era timpul sa se culce si sa nu se mai trezeasca, si sa se nasca altele noi


Vagoane din această serie am văzut în 2003, la Caransebeș și Ronaț. Unele din cele găsite la Caransebeș aparțineau chiar de Baia Mare(!). Partea proastă era că aceste vagoane erau în curs de tăiere.
dan tm

Quote:
Vagoane din această serie am văzut în 2003, la Caransebeș și Ronaț. Unele din cele găsite la Caransebeș aparțineau chiar de Baia Mare(!). Partea proastă era că aceste vagoane erau în curs de tăiere.

Cupluri TE s-au taiat anul acesta chiar si in Timisoara Nord.
Anul trecut am vazut la taiere si in zona statiei Alba Iulia.
Hurricane






carelia

Nohab, foarte interesante pozele, daca imi dau seama bine sunt facute in Iasi, deci deja Acvila a iesit in teste. O astept in trafic, sa vad cum se comporta.
Electrica675

Uite o poza de la mine de pe 11 iulie 2008 cu vagoanele 001, 002, 003 si 004 aflandu-se in probe.
Hurricane

Din aceasta seara a intrat in serviciu cu o plecare intarziata de 40 de minute  

Iasi-Bacau








Electrica675

Cand au plecat din Iasi, ca ma duc sa le astept!
Hurricane

A plecat la 18.43
Electrica675

Multumesc de raspuns Nohab, cred ca pe la 20 fara 10, 20:00 sunt in Pascani!
Hurricane

Cu placere Electrica
Cam pe la 20 fara 15 cred ca ajung... poate mai recupereaza putin din intarziere  
Electrica675

Vagoanele erau 50 53 26-05 004-2, 50 53 26-05 003-4, 50 53 26-05 002-6, 50 53 26-05 001-0 si au plecat spre Bacau!
Nu am reusit sa fac poze, dar am facut un film ... imi pare rau de aceasta calitate foarte slaba
http://s304.photobucket.com/album...ion=view&current=PC190004.flv
carelia

Super filmuletul, electrica. Mersi. Astept sa intre mai multe garnituri de Acvile in circulatie si sa ajunga si in Bucuresti.
MariusM

carelia wrote:
Super filmuletul, electrica. Mersi. Astept sa intre mai multe garnituri de Acvile in circulatie si sa ajunga si in Bucuresti.


Se zvonește că o să circule pe acc București - Ploiești. Depinde numai pe care, întrucât mare parte circulă cu rebrusare prin Ploiești Vest.
paall

pai ar putea circula pe oricare intrucat Pl.Sud-Pl.Vest-Bucuresti ar putea sa traga cu un sulzer din Sud pana la vest si impingand cu electrica . l;a vest sulzerul se decupleaza , electrica schimba sensul/pantograful si pleaca spre Bucuresti , sunt suficiente 6 min pentru treaba asta. La fel se facea cu R 638 , si la fel se face acum cu A 1532 PL.Sud-Pl.Vest-Bucuresti , celelalte sunt din rama electrica.

...sau ar putea sa bage TE-ul la servici pe A 1537 Buc - Floresti , A 1538 Floresti - Bucuresti apoi pe A 1533 Buc-Pol.Vest , A 1534 Ploiesti.Vest - Bucuresti si iar pe A 1535 Buc-PL.Sud , A 1536 PL.Sud - Pl.Vest ( rebr ) -  Bucuresti. si ultima varianta ar fi sa circula o singura tura dus-intors pe zi PLoiesti.Sud - Pl.Vest ( rebr ) - Bucuresti cu A 1532 si intoarcerea cu 1539 Buc - PL.Sud.


oricum eu sunt nemultumit da faptul ca va circula pe Bucuresti - Ploiesti si retur intru-cat opresc unele si la Buftea, Paris Si Crivina. Puteau sa-l bage pe un Bucuresti - Brasov la un Rapid sau Accelerat sau pe A Buc-Buzau sau orice alt tren pe distanta scurta numai Ploiesti sa nu fie.
MariusM

paall wrote:
pai ar putea circula pe oricare intrucat Pl.Sud-Pl.Vest-Bucuresti ar putea sa traga cu un sulzer din Sud pana la vest si impingand cu electrica . l;a vest sulzerul se decupleaza , electrica schimba sensul/pantograful si pleaca spre Bucuresti , sunt suficiente 6 min pentru treaba asta. La fel se facea cu R 638 , si la fel se face acum cu A 1532 PL.Sud-Pl.Vest-Bucuresti , celelalte sunt din rama electrica.

...sau ar putea sa bage TE-ul la servici pe A 1537 Buc - Floresti , A 1538 Floresti - Bucuresti apoi pe A 1533 Buc-Pol.Vest , A 1534 Ploiesti.Vest - Bucuresti si iar pe A 1535 Buc-PL.Sud , A 1536 PL.Sud - Pl.Vest ( rebr ) -  Bucuresti. si ultima varianta ar fi sa circula o singura tura dus-intors pe zi PLoiesti.Sud - Pl.Vest ( rebr ) - Bucuresti cu A 1532 si intoarcerea cu 1539 Buc - PL.Sud.


oricum eu sunt nemultumit da faptul ca va circula pe Bucuresti - Ploiesti si retur intru-cat opresc unele si la Buftea, Paris Si Crivina. Puteau sa-l bage pe un Bucuresti - Brasov la un Rapid sau Accelerat sau pe A Buc-Buzau sau orice alt tren pe distanta scurta numai Ploiesti sa nu fie.


De ce să fie sulzer la un capăt?? Din câte știu, pe Ploiești Sud - Ploiești Vest e electrificat.
paall

pentru 3 km poate sa bage orice fie LDH , Sulzer sau electrica. Cu Sulzer s-a tras R 638 si cu Sulzer se trage in prezent si A 1532.
carelia

Era lume aseara in Acvile? Poate se reintoarce lumea catre transportul feroviar, cu aceste noi vagoane.
Hurricane

A plecat plin din Iasi  
carelia

Nohab, ai idee, de obicei cursa aceasta era plina? Sau acum s-a datorat introducerii Acvilei? Momentan aceasta pare sa fie singura garnitura de Acvile din uz, un singur tren etajat, dar cei de la Pascani nu cred ca au stat degeaba si vor mai livra una sau doua trenuri pana la finalul anului.
paall

nu cumva a plecat plin din cauza ca era vineri ??

se stie ca vinerea pana si trenurile cele mai necirculate sunt pline altele au chair vag suplimenatre vinerea sau acum in vacanta de iarna alte trenuri suplimenatre au fost introduse.

inainte de a se baga Te-ul acvila din ce vag era trenul , tot asa plin era in alte zile fara vineri ??
Hurricane

Pai acest Acc nu a mai circulat, a fost bagat din nou dupa multi ani.
Nu l-am mai vazut pana acuma
Aceasta este singura garnitura Acvila, se pare ca vor mai urma inca doua garnitu, una se pare ca va circula pe Bucuresti-Ploiesti.
Hurricane

Din pozele care le-am vazut pana acuma cu TE-urile Acvila cred ca in acest moment sunt doua garnituri Acvila terminate.

In aceasta poza http://forum.transira.ro/files/1_674_116.jpg se vede unde este vagonul Bar-Bistro
si in aceasta poza facuta de mishu88 http://i270.photobucket.com/albums/jj92/mishu88/f8c1d619.jpg
Electrica675

50 53 26-05 001-0

50 53 26-05 002-6

50 53 26-05 003-4

50 53 26-05 004-2


Imi pare rau de calitatea pozelor, dar nu aveam pe ce pune camera...asa ca le-am facut din mana
micutul_tgv

Încă sunt surprins că prima Acvila a îmbrăcat garnitura unui tren Accelerat !  
Surprinzător pentru CFR Călători ! rămâne să vedem cum se vor întreţine pe tren de rang Acc, app dacă a călătorit cineva cu acestea aş dori să citesc o comparaţie legată de etajatele 26-16 sau 36-16 în privinţa confortului (comportamentul pe şine în timpul mersului, aderenţa, şi mai ales calitatea scaunelor) ???
Mulţumesc anticipat !
Dr2005

Scaunele sunt mai bune.
Tinuta de drum... nu stiu (doar amurcat in noul TE, nu am si mers cu el)
Hurricane

Fata de 26-16 si 36-16 scaunele sunt mult mai bune, dar ramane o problema, distanta intre scaune  

Edit: Un filmulet http://www.youtube.com/watch?v=xWGdVWed8yo
tiberio

Intai sa circule cineva cu aceste vagoane de exemplu pe distanta Iasi-Bcuuresti si atunci sa ne zica si noua parerea lui personala. Eu sunt tare nerabdator sa o aud poate si voi.
Hurricane

Quote:
Intai sa circule cineva cu aceste vagoane de exemplu pe distanta Iasi-Bcuuresti si atunci sa ne zica si noua parerea lui personala. Eu sunt tare nerabdator sa o aud poate si voi.

Dece sa circule aceste vagoane pe Iasi-Bucuresti cand ele sunt pentru scurt parcurs?
Poate ar fi fost mai bine sa circule aceste vagoane in locul celor individuale(26-16, 36-16) pe Iasi-Bucuresti.
tiberio

Asa au anuntat cei de la cfr ca sunt pentru scurt parcurs? Pana nu ne zice cineva exact cum sunt aceste vagoane nu putem sa ne facem nici o parere.
Dr2005

Şi 26-16 tot de scurt parcurs sunt... cel puţin aşa le descrie Remar Paşcani.
Şi totuşi, au circulat pe Bucureşti - Craiova - Cluj (13 ore, acum scurtat la Buc - Tg. Jiu) şi circulă pe Buc - Sibiu (6 ore), Buc - Drobet (tot 6 ore), Buc - Iaşi (6 ore), Buc - Constanţa (6 ore... practic şi câte etc.
Electrica335

Fara a avea nimic cu nimeni, acele etajate sunt pur si simplu crima la adresa transportului civilizat pe calea ferata. Am calatorit deunazi cu unul dintre aceste trenuri, pe ruta Brasov-Bucuresti si efectiv mi s-a facut scarba.

Peisajul care mi-a fost dat sa-l vad acolo, probabil unii dintre voi l-au trait pe propria piele : mirosuri insuportabile, bagaje asezate peste tot, usi care nu se inchid cum trebuie, conditii de tot rahatul, spatiu mic la picioare, certuri intre calatori pe diverse motive, soldate cu Dumnezei, Cristosi si alte personaje si/sau obecte din peisajul bisericesc, mizerie de nedescris, manele care rasunau din telefonul unor cocalari asezati doua scaune mai in fata, etc...Efectiv bataie de joc la adresa calatorilor.

Intrebarea este : da' de ce as alege eu sa calatoresc in astfel de conditii ?

Totusi CFR-ul are pretentia ca eu sa ma mai urc a doua oara intr-un astfel de cuibar, dand o gramada de bani, personalul de tren tratandu-ma cu "mars de aici" si cu niste conditii mai rele ca in microbuze...In cazul asta le spun si eu "hai sictir" si incerc sa-mi caut un alt mijloc de transport, ori un alt operator care nu ma trateaza ca pe o jigodie !
tiberio

Da electrica iti dau dreptate. Si eu am mers cu A sezonier din Bucuresti Nord catre Constanta cu plecare la 1:50. Am avut neplacerea sa stau la etaj a fost mai rau decat vagonul groazei. Primele 10 minute au bagat AC si dupa aceea l'au scos si am murit de cald si in plus mirosea a spital si alte mirosuri neagreabile. Deja cu 2 ore inaintea sosirii in Constanta am coborat la usa de acces si cum oprea ieseam sa iau aer ca numai puteam. Asa ca sa speram ca acestea noi vagoane Acvila sa fie mai bune la toate capitolele.
paall

Dr2005 wrote:
Buc - Iaşi (6 ore) .


1661 face 7 ore si 8 minute asta in caz ca nu are intarziere.

sa speram ca odata cu inmultirea Acvilelor , a 21-70 urilor si 20-83-urilor vor baga etajatele numai pe Accelerate de scurt parcurs ori Personale cu mers de accelerat care sunt vreo cateva prin tara.
Dr2005

Personalele cu mers de Acc tind să devină Acc (vezi P3003)... asta e mentalitatea CFR-ului ,,să-i stoarcem de cât mai mulţi bani pe fraierii care mai merg cu trenurile noastre". Asta în timp ce în afară, 160 km de linie SIMPLĂ sunt parcurşi în 3 ore cu echivalentul Personalului nostru. 3 ore din care vreo 30 de minute înseamnă aşteptări pentru cruci prin diverse staţii. Şi vorbesc de o linie de munte (Innsburck - Muenchen), cu numeroase tunele, viaducte şi galerii. Da, acea linie e parcursă de PERSONALE, cu opriri în TOATE staţiile, în 3 (TREI) ore. La noi, cei 166km de la Bucureşti până la Braşov (din care doar vreo 60 sunt de munte, restul e câmp, iar linia e dublă pe toată lungimea) sunt parcurşi în peste 3 ore cu InterCity-ul (cu personalul se apropie de 5 ore).
Electrica335

Personalele vrand nevrand oricum nu vor mai exista. Pe vremuri, existau personae care taiau tara in diagonala si schimbau 15 randuri de locomotive si de mecanici , tocmai pentru a da de lucru si lui nea Costel care era titular pe locomotiva x la depoul y si lui nea Fanel care prelua trenul din statia aferenta depoului y si-l ducea in statia z. Acuma insa, acest lucru inseamna pierdere de bani, nefiind ceva care sa fie rentabil.

A schimba mai mult de doua locomotive in parcurs, chiar si la trenurile lungi, inseamna deja pierdere : mecanicii trebuie tinuti la dormitoare, ceea ce costa, locomotivele trebuiesc remizate adica stau degeaba ceea ce iarasi inseamna pierdere, atata timp cat ele sunt incluse in turnus de asa natura incat sa ruleze cat mai mult, si asa mai departe.

In tarile civilizate, insa, personalele nu fac servici decat in zonele de influenta ale oraselor mari. Nici chiar personaelele Bucuresti-Brasov nu sunt ceva rentabil, atat timp cat ele vara pleaca din Bucuresti pline, iar la Ploiesti se golesc. Ceea ce vad eu ca fiind mult mai rentabil, ar fi introducerea unor rame electrice in regim pendular pe relatia Brasov-Sinaia si retur, in perioada sezonului. Acelasi lucru si pe Bucuresti-Ploiesti si tot asa. Mai exact niste vehicule cu consum mic pe relatii scurte. Sunt multe zone in care asa ceva ar fi rentabil, cum ar fi de exemplu Constanta-Mangalia, Iasi-Pascani, Ciceu-Miercurea Ciuc, Arad-Timisoara, etc, etc. Ai doua rame Z6100 in depoul Timisoara? Le dai drumul sa circule dus-intors zilnic pe Arad. Mai ai una in depou la Arad de rezerva , ai rezolvat problema.

Binenteles, o condtie esentiala este aceea a sincronizarii orare a legaturilor. Degeaba faci mersul de tren de asa natura incat Desiro-ul de la Mangalia sa soseasca la linia 8 cu 3 minute inainte de a pleca rapidul catre Timisoara, garat la linia 1.

Eu spun ca daca s-ar vrea, s-ar scoate profit la Calatori foarte lejer !
dan tm

Da, dar nu ai spus cine sa si gindeasca si mai ales cine sa si vrea ca CFR Calatori sa scoata profit.
Ca cei care ar trebui sa vrea au totusi ,,profit" fiind la CFR.

Am cautat niste rute prin tara, astfel incit sa pot acoperi niste linii secundare pentru poze si bineinteles ca pentru citeva minute diferenta nu se prind unele legaturi.
Sint la lucru acum nu le retin exact.Hai nu zic sa aiba toate personalele legatura la ranguri superioare, dar personalele intre ele se prezuma ca deservesc inca locuitorii satelor care circula in zona unor orase si e ciudat cum nu se coreleaza legaturile.

Apoi au ajuns accelerate personalele care aveau opriri putine(Cluj Bistrita nici nu e  in mers la sosiri plecari in Bistrita Nord pe 406) tocmai datorita faptului ca au permis in multe cazuri studentilor si elevilor  sa plece spre domiciliu.
S-au mai introdus accelerate pe diverse rute cu o gramada de opriri.
Oradea-Timisoara opreste si in Nadab si in Simand, probabil pentru cruce sau pentru ceva bosimani, apoi o gramada de accelerate spre Ploiesti si Cimpina cu opriri la ...Peris.
Cine sa se mai gindeasca la rame pendulare intre Arad si Timisoara?
Si totusi cineva a luat in calcul pendularea intre Timisoara si Arad, ba chiar Oradea: firmele de microbuze.E mai ieftin decit cu acceleratul CFR, e mai rapid decit acceleratul CFR si pleaca din... zona statiei CFR, in Arad si Oradea chiar in fata garii.

Poftiti in vagoane???
sm-sulzer

Iar va rog spuneti-mi si mie ce avantage auch vagoanele etajate.Odata am calatorit cu ele, de la Teius la Hunedoara.Sunt incomode, si nu ai vedere mare pe geamurile acestea.Si acuma le modernizeaza pe vagoanele acea, si le pun pe accelerate?  
Mie imi plac vagoanele clasic cu cupeu. La Satu Mare sunt numai vagoane de felul asta. Daca mii somn, atuncea, daca este liber cupeul, am un pat foarte "comod"   .Daca dormi acolo, te simti parca ai dormii pe o masina de spalat...  Si si vederea este superba, nu ca pe vagoanele etajate.
shoppy

Un vagon salon e mai usor de construit, de intretinut, consuma mai putin si are o capacitate mai mare decat unul compartimentat.
Un vagon etajat are capacitate aproape dubla decat unul ne-etajat.

In tarile civilizate nu exista tren care sa mearga sute de km cu 2 persoane pe compartiment, asta nu ar trebuii sa fie motiv de bucurie pentru ca denota risipa si bataia de joc de la Calatori.

Raportul pret / confort nu-l discut. Se poate plati mai mult pe un bilet de cl. I, unde teoretic confortul e mai mare.
paall

astazi P 3334 Tgv-Pl.Sud era compus din 4 vag ( 3 vag 21-47 si un 20-47.57 ) ceea ce inseamna ca pe langa grupa de vag neetajate ale lui P 3023 Pl.Sud-Brasov , P 3024 Brasov-PL.Sud a mai aparut o grupa cea de sus a lui 3331 , 3334.

Asta inseamna ca o garnitura Te a disparut ori la Rosiori la verificare ori la Pascani la modernizare. Azi si maine ma uit sa vad care Te lipseste.
carelia

Stiti cumva cate TE Acvila au iesit de la Pascani pana acum? 1 sau 2? Sau mai multe?
Hurricane

Quote:
Stiti cumva cate TE Acvila au iesit de la Pascani pana acum? 1 sau 2? Sau mai multe?

1, urmatoarea garnitura s-ar putea sa ajunga tot la Iasi
cristi CFR

Totusi ceva nu inteleg :

De ce mai tot timpul cand se modernizeaza ceva primele destinatii sunt RTFC Iasi , Galati , Bucuresti , Constanta,Brasov,Craiova iar restul nimic ?

Si atunci cand primesc,primesc cateva sau le primesc pe cele exploatate deja pe regionalele enumerate mai sus, urmand ca din nou cele noi sa ajunga tot pe acele regionale.

Au modernizat prin 2004 automotoarele pe 4 si 8 osii si imediat au ajuns pe RTFC Iasi , Galati , si Constanta.
La modernizara de acum iarasi au ajuns pe RTFC Iasi si Galati , apoi dupa ce au fost folosite un pic, de la Galati au fost trimise la Timisoara ca nu le convenea ceva la ele, cele noi mergand din nou la RTFC Galati.
Cu etajatele la fel ,etc.

Parca au uitat cu desavarsire ca exista si RTFC Timisoara si Cluj si ca merita si ele sa primeasca noi, nu doar ce resping celelalte.
tiberio

Poate ei gandesc in functie de calatori. Daca ei le intretin bine de ce sa le dea la golani?
Electrica335

cristi CFR wrote:
Totusi ceva nu inteleg :

De ce mai tot timpul cand se modernizeaza ceva primele destinatii sunt RTFC Iasi , Galati , Bucuresti , Constanta,Brasov,Craiova iar restul nimic ?

Parca au uitat cu desavarsire ca exista si RTFC Timisoara si Cluj si ca merita si ele sa primeasca noi, nu doar ce resping celelalte.


Hai sa ne gandim putin logic : respectivele regionale primesc acel material rulant in exploatare, fie pentru ca in cadrul lor exista sectii adecvate pentru perioada de proba, si au calificat personal in exploatarea lui, fie pentru ca firma reparatoare se afla aproape sau pe teritoriul acelei regionale.

Acvila au reparat-o la Pascani, da ? O trimiteau la revizia de vagoane Craiova, o bagau aia la un accelerat de Timisoara, iar pe la Strehaia...buum...suspensia principala. Apuca-te, trimite tren atelier de la Pascani, cu personal autorizat si calificat, obtine trasa Pascani-Strehaia ( foarte tare !!! ),cu numar de tren, cu ordin special de circulatie,  plateste TUI-ul pe toata distanta... si toate cele. In schimb daca a crapat la iesire din Pascani, altfel stau lucrurile.

Seria 900, dupa cum sti si tu, s-a trimis la regionala Galati, exact pentru ca ei au sectia Marasesti-Pnaciu, tocmai buna pentru testarea acelor vehicule. Le-au testat, au vazut ca n-au ce face cu ele, le-au trimis in alta parte.

Acelasi lucru s-a intamplat si cu ramele Z6100. Prima si prima data au ajuns la Bucuresti. Au facut testare cu ramele RE004 si 003, pe Bucuresti-Brasov ca R 901-902 ( ambele rame cuplate ). Au vazut ca nu e buna treaba la suspensie si procent de franare, le-au dat la Brasov.

Daca vrei sa sapam in rahat, imi aduc bine aminte si ma gandesc ca Timisoara a fost a doilea depou care a primit seria 82 noua. Brasov, Bucuresti ( !!! ) , si multe alte depouri n-au primit niciuna, nici macar dintre cele vechi.

Eu nu inteleg de ce facem atata caz pe motive din astea "teritorialiste"...parca am fii copiii de gradinita cu celebra repica "la mine la bloc nu se joaca nimeni"... ?
carelia

E foarte normal ca rutele pe care circula materialul rulant nou sa fie cat mai aproape de producatori, pentru ca daca apar probleme in utilizarea acestora sa fie cat mai rapid si ieftin remediate.
cristi CFR

Quote:
Hai sa ne gandim putin logic : respectivele regionale primesc acel material rulant in exploatare, fie pentru ca in cadrul lor exista sectii adecvate pentru perioada de proba, si au calificat personal in exploatarea lui, fie pentru ca firma reparatoare se afla aproape sau pe teritoriul acelei regionale.


Da sa zicem ca e asa  , dar eu cred ca se face si pe anumite interese a unor persoane cu mai multa putere.

George, sincer nu stiu sa fi bagat pereche de 900 pe Marasesti-Panicu , dar poate stie cineva sigur, ce stiu e ca au circulat doar Tecuci-Faurei si posibil Faurei Urziceni

Hai totusi sa reforumulez :

Daca totusi au bagat si au vazut ca nu au ce face cu ele de ce le trimit din nou altele in loc , fiind clar ca nu sunt compatibile ?

Cuplurile de 1000 cand le-au trimis pe la Constanta si pe la Tecuci se uitau aia la ele ca la felul 7 nu stiau deloc cum sa umble cu ele, le-au explicat aradenii dar degeaba , de aia au ajuns in scurt timp la Arad unde exista oameni cu experienta indelungata in intretinerea lor, a ramas 1018+1029 pe care il scoteau foarte rar...

De ce nu le-au trimis direct de unde le-au luat si unde se stia ca exista specialisti ,adica la Arad ?

Depourile care au avut automotoare 750 erau Timisoara , Arad, Sibiu.
Abia acum dupa modernizare au ajuns la Suceava , Tecuci , Constanta,depouri care nu cred ca aveau eperienta celor 3 mentionate sus, totusi vad ca s-au prins pana la urma cum se umbla cu ele.
carelia

Nu a mai surprins nimeni vreun TE Acvila nou? Ma mira ca nu au aparut poze noi, din cate am inteles ar fi trebuit sa fie inca 2 TE date in circulatie.
Hurricane

carelia wrote:
Nu a mai surprins nimeni vreun TE Acvila nou? Ma mira ca nu au aparut poze noi, din cate am inteles ar fi trebuit sa fie inca 2 TE date in circulatie.

Se lucreaza la o garnitura, mai este foarte mult de munca la ea.
Electrica675

Un filmulet cu primele 4 vagoane.
kristi kkk

Eu nu inteleg, fac tabela electronica de afisaj, iar Doreii nostri atarna tinicheaua cu ruta trenul ui.....
shoppy

Afisaj, anunt vocal, ora si data, astea sunt semne de civilizatie, deci e greu cu ele. Trebuie sa fie cineva instruit ca sa le seteze, si dupaia mai trebuie sa aiba si chef sa-si faca treaba, ca pe sefi oricum ii doare-n sapca de conditiile calatorilor.
Hurricane

Quote:
Afisaj, anunt vocal, ora si data  
Functioneaza.
Acele tablite sunt doar o rezerva in caz ca cele electronice "cad".
Electrica675

Azi a mai iesit o rama acvila formata din vagoanele :

50 53 26-05 005
50 53 26-05 006
50 53 26-05 007
50 53 26-05 008

Si o poza cu vag. 005, 006, 007 :


Ele au plecat in proba de parcurs la Bacau.
florin.mihai

Felicitari pentru informatie si foto! E bine ca avem pe cineva pe langa Remar!
alex.alexus.tm

A ajuns o rama ACVILA si la Timisoara  

cristi CFR

In sfarsit au inceput sa ajunga si prin vest, cu ce tren a venit ?
srazvi

Si de unde zapada la timisoara?  
alex.alexus.tm

srazvi wrote:
Si de unde zapada la timisoara?  


Nu e zapada    E dunga alba de la bordura. Nu stiu cu ce tren a venit, eu am vazut-o pe linia din revizia de vagoane, cea paralela cu linia 1L in jurul orei 14.
micutul_tgv

Are stația de domiciliu IAȘI... Cine știe ?! Poate o vedem pe vreun Acc. TM - Iași   ar fi foarte amuzant....
Probabil e pentru un acc. de distanță medie Reșița / Oradea sau Sibiu ?
Sau poate e doar în trecere...
alex.alexus.tm

micutul_tgv wrote:
Are stația de domiciliu IAȘI... Cine știe ?! Poate o vedem pe vreun Acc. TM - Iași   ar fi foarte amuzant....
Probabil e pentru un acc. de distanță medie Reșița / Oradea sau Sibiu ?
Sau poate e doar în trecere...


Pe Oradea sunt Desiro, la fel si pe Sibiu, iar pe Resita o rama electrica seria 58. Pentru acceleratele de Oradea nu cred ca e , fiind prea scurta stationarea in Arad pentru a permite schimbul locomotivei ... Daca e pentru Resita, atunci inseamna ca vom avea in premiera Acvila pe personal ( P 2603 si P 2606 )., ceea ce nu cred. Sibiul de dimineata are un Desiro si pentru Tg-Mures, poate e pentru R 814, respectiv R 811. Sau cum a spus si micutul_tgv, e doar in trecere  
mureseanu_976

Ia fiti atenti ce poza am gasit pe forumul vecinilor nostri sarbi   :




Deci a doua rama TE Acvila a fost trimisa in Serbia,dar nu stiu cu ce scop  
srazvi

Pacat si ca nu-i zapada in Tm si ca au luat-o sarbii   . Adica odata la 10000 de ani fac si cei de la Pascani ceva bun, comod si care arata bine si ni-l iau strainii  
cristi CFR

Posibil sa se fi intors si sa fie cea pozata de alex.
alex.alexus.tm

cristi CFR wrote:
Posibil sa se fi intors si sa fie cea pozata de alex.


  Inclin sa cred ca asa e. Sper ca in curand sa o vedem pe traseu  
Dr2005

A fost la o expozitie acolo.

Insa 20-68 pot ramane bine-mersi. Remar pascani a cumparat toate gioarsele CFR-ului, pe care apoi le va vinde inapoi CFR-ului (!) ca 20-68 si ce le-o iesi din 21-47.
Hurricane

004 in curte la Remar Pascani
mishu88

Great spyshot!  
micutul_tgv

Ok, ok, dar celelalte TE-uri pe unde mai sunt, și ce mai fac ?
TE 001 a fost prezentată în 2008 la ZF, iar în 2009 - TE 002, de 003 nu știu nimic, a făcut vreodată serviciu pe vreun tren ?
@ndrey

Sunt  la trenuri de proba pe  relatia Pascani Bacau;
 Ceva vreme TE001 a sta pe "la gard" apoi au vopsito pe une sarise vopseaua,au trimis-o dupa 2 saptamani de stationare inapoi la Pascani si acuma face servici de personale,e intotdeauna aglomerata  
G-Mean

In curtea Remar GFR Pascani:
Gabi23

TE 004, iesit de la Pascani pe 31.05.2011, a ajuns la Craiova. Incepand de saptamana aceasta circula pe relatia Craiova - Bucuresti, gasind-o ieri de aceasta "Acvila" la P 9003.




















sergiu

Functioneaza baru ala si la trenuri personale?
Dr2005

Pa Iaşi - Paşcani nu funcţiona, era un spaţiu gol... probabil e la fel peste tot. Barurile şi Restaurantele sunt administrate de CFR Gevaro, deci clar nu pot funcţiona decât pe trenurile formate în Bucureşti Griviţa, unde e sediul lor.
micutul_tgv

Am impresia că TE 004 nu mai are amenajat spațiu bar bistro...
srazvi

Nici Acvila ce face Caransebes-Arad nu are bar, probabil doar prima avea  
Radu161

In locul barului ar putea sa faca loc pentru biciclete.
OAB

Oare de ce Rama TE 004 are doar 5 ferestre pe lateral la "parter" si tot atatea la etaj? Atat vechile rame 16/26-17 cat si o parte din cele modernizate (16/26-05) au cate 6 ferestre laterale / nivel / unitate. Comparati asta:

http://i284.photobucket.com/album...09/vagoane/rame%20TE/IMG_2134.jpg

cu asta:

http://i448.photobucket.com/album.../GameHurricane/Forum/DSC09614.jpg

E posibil ca fiecare unitate sa aiba grup sanitar?
OAB

Un alt aspect. Unitatea bar-bistro e codificata exact ca un vagon de calatori obisnuit, de clasa a II-a adica 26-05:

http://i448.photobucket.com/album.../GameHurricane/Forum/CIMG4473.jpg

In mod normal, seria unitatii respective nu trebuia sa fie 89-05?
Dr2005

A fost eliminat un geam, dar doar pe o parte.
stefan_br

O rama Acvila circula si pe A1962 Galati-Iasi.
mishu88

Cuplul etajat Acvila no. 006, garat astăzi, 11 aprilie 2013, în Gara Pașcani.

mishu88

Cine vrea și poate să-l fotografieze, la 7.22 a plecat din Pașcani Trenul Regio 5424 cu EA-836 spre Mărășești cu un cuplu etajat Acvila (no. 006).

mishu88

Marți, 16 aprilie 2013, cuplul etajat TE 007 ieșea de pe porțile Remarului.

mishu88

Cuplul etajat Acvila no. 007 pleacă spre București Basarab cu R 5424, Pașcani - Mărășești, și mai apoi cu Mărășești - București Basarab, pentru a rămâne în revizia Basarab.


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR