Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
mpursu

Oradea-Constanta si inapoi

Dupa o "pauza" de cativa ani, am reusit din nou sa-mi petrec o parte din concediu pe Litoralul romanesc, mai precis la Mamaia. Ca fapt divers, am mai fost la Mamaia intr-un frumos sejour in 1999, unde am prins celebra eclipsa de Soare, cutremurul de la Izmit si... o participare la emisiunea-concurs "Karaoke Show", transmisa in direct de PrimaTV
Am decis impreuna cu sotia mea ca meritam un transport dus-intors "in style", deci am ales sa mergem la vagon de dormit clasa I, spre Constanta cu rapidul 936, respectiv inapoi spre Oradea cu acceleratul 1635. Ambele trenuri aveau ora de plecare in jurul orei 16, deci ne-au convenit de minune. Am obtinut foarte usor biletele la rapidul 936, insa cele de intoarcere au fost cu cantec, fiindca intre timp aparuse problema cu podul de langa Copsa-Mica, iar acceleratul 1635 avea de dus si vagoane de Sibiu, deci diagrama trenului respectiv a fost blocata zile in sir pentru a se gasi o solutie in acest sens. Dupa nenumarate telefoane la agentia de voiaj si la gara, urmate de un telefon la linia verde CFR Calatori si cateva emailuri catre aceiasi (la care mi s-a si raspuns  ), in sfarsit am fost anuntati ca s-a deblocat trenul si, astfel, cu cateva zile inainte de plecare, am putut sa luam biletele dorite
mpursu

Una din garile mele preferate este Ciucea, unde am intalnit si un Desiro:

La Alesd ne-a intampinat o ploaie zdravana, si nici la Cluj-Napoca vremea nu era mult mai buna:

(evident ca nu m-am rabdat sa nu folosesc si celebrul zoom optic 10X al Panasonicului meu TZ1 )
mpursu

Din cauza vremii nefavorabile si a noptii care incepea sa-si faca simtita prezenta, n-am mai facut alte poze pana a doua zi dimineata, respectiv cand am inceput sa ne apropiem de celebrul nod feroviar de la Fetesti. In prima poza se observa, in departare, linia ferata care duce spre Bucuresti. Pe linia paralela a trecut pe langa noi un tren de cisterne GFR luuuuung cat o zi de post, dupa care gara din Fetesti mi s-a aratat in toata splendoarea ei (ma rog, ce se putea vedea de pe partea stanga a vagonului nostru ).
mpursu

Ca de fiecare data cand trec pe acolo, am pozat din nou celebrele poduri de la Fetesti, de aproape si de departe (a se citi "cu zoom si fara zoom" ). Totusi, dintre cele cateva poze facute, cea mai reprezentativa este aceasta, facuta cu putintel zoom, in care place grozav cum se vad impreuna cele doua poduri, cel istoric si cel modern

Iata aici si un instantaneu cu Autostrada Soarelui, nu prea ocupata la ora aceea (ceea ce totusi m-a mirat, avand in vedere vestile transmise obsedant la radio zilele trecute cum ca autostrada e blocata de atata trafic si ca se recomanda insistent rute ocolitoare etc):
mpursu

Dupa o traversare cand mai rapida, cand mai lenta, cand mai pe loc, cand pe o linie, cand pe cealalta, cand pe linie dubla sau chiar tripla, cand pe una singura, in zare apare o imagine cunoscuta, care ia forma celebrului pod construit de Anghel Saligny:

Bineinteles ca si acum am pozat de cateva ori, dar am ales poza cea mai reprezentativa.
Este absolut fantastica toata acea dantelarie extrem de fina a podului, care insa reprezinta rezultatele unor foarte migaloase calcule de inginerie si rezistenta a materialelor; pur si simplu, toate elementele podului au rolul lor in ceea ce priveste stabilitatea si buna functionare, dar... ia uitati-va cat de frumos arata
mpursu

Dupa poduri, prindem viteza si statiile trec pe langa noi ca vantu'
Dar... ce se intampla?! Pe masura ce ne apropiem de Constanta incetinim din ce in ce mai mult

Ahaaa, sunt lucrari carevasazica
Trenul nostru incepe o miscare foarte serpuitoare si FOARTE inceata, trecand peste liniile abatute ale unor macazuri ale caror linii directe nu duceau nicaieri  , dupa care incepe un luuuuung ocol pe după casa nănaşului (cum spunem noi prin Ardeal ) si... intra in gara Constanta prin spate, respectiv pe la capatul dinspre Mangalia
Bine, nene, lucrari si modificari sa fie, daca le cer interesele cailor ferate, da'sa le stim si noi  
mpursu

In sfarsit, deci, am ajuns la gara si exact la fix am urcat intr-un foarte simpatic autobuz etajat, care ne-a transportat direct la Mamaia. Iata aici o poza a garii, facuta repede de la etajul autobuzului, respectiv un alt autobuz identic cu al nostru:
mpursu

Ce vad pe bulevardul central al statiunii Mamaia?!

Din pacate, trenuletul de cale ferata ingusta cu care ma plimbasem in 1999 nu mai exista, iar acest... inlocuitor... nu are nici pe departe acelasi farmec
mpursu

Vremea trece repede si iata-ne din nou in gara Constanta, iar trenul accelerat 1635 avea sa ne aduca inapoi acasa... Imi aminteam cateva din versurile piesei "A Accapulco" (Ricchi e poveri):
"E un oceano di felicita / mentre il nostro aereo se ne va / prendi il fazzoletto e salutiamoci / stiamo ritornando alla realta etc."
adica
"e un ocean de bucurie / in timp ce avionul nostru decoleaza / ia-ti batista si hai sa salutam / ne intoarcem inapoi la realitate etc"
In afara de faptul ca noi nu aveam de mers cu avionul, ci cu trenul, asa-i ca versurile se potriveau perfect?  
mpursu

Avea Minulescu, parca, o poezie care se intitula "Din mersul trenului rapid"; eu adaptez putin si schimb rapidul in accelerat  
Pana trenul nostru se mai afla in gara, am facut niste poze:

Da'ce tren luuuuuuuung aveeeeem
mpursu

Dupa oprirea regulamentara in gara Medgidia...

... ne indreptam catre celebrele poduri de la Cernavoda...

... si Fetesti
mpursu

Este evident ca la Fetesti nu s-a putut sa nu mai pozez inca o data aburoasa 130.525 care se afla pastrata acolo

Si iata aici o simpatica locomotiva de manevra:
mpursu

Din gara Fetesti am pornit impreuna cu un alt tren de calatori. In timp ce noi ne-am avantat spre Ciulnita, pe binecunoscuta cale ferata dreaptaaaaaaa de nu se mai termina, parca trasa cu liniarul...

... celalalt tren era deja departe, spre Buzau, pe linia pe care venisem spre Mare cu cateva zile in urma.
mpursu

Gara Ciulnita, desi nu este nu_stiu_cat de spectaculoasa, imi este foarte simpatica datorita multelor scheciuri comice in care era pomenita

In plus, de aici porneste o linie ferata spre Calarasi (stanga), practic perpendiculara pe linia spre Bucuresti:

Ce am eu cu Calarasi?! Primii mei ani de catedra s-au desfasurat la Oltenita, la Liceul Industrial nr.2, iar Inspectoratul Scolar se afla la Calarasi. Multe drumuri am mai facut eu cu autobuzul de la Oltenita la Calarasi si inapoi...
mpursu

Cu o intarziere considerabila, ne indreptam spre Gara de Nord...

... unde trenul nostru a mai primit vagoane si, dupa o escala scurtata din cauza intarzierii, a rebrusat si a pornit spre Oradea. Intre timp, ca si la venire, seara a inceput sa-si intre in drepturi, deci pozele mele s-au rarit considerabil. Iata aici doua poze in gara Campina, una normala si una cu efect de inalta sensibilitate:
mpursu

In munti ne-a intampinat furtuna, cu fulgere si ploaie. Tarziu in noapte, vedeam pe soseaua invecinata masini, autocare, furgonete cu stergatoarele pornite, mergand cand spre Brasov, cand spre Bucuresti. Pe masura ce inaintam spre Brasov, fulgerele ramaneau tot mai in urma, dar... dintr-o data, un enorm trasnet a umplut tot patratul geamului de la cabina !!! Fusese lovit imensul cos al termocentralei brasovene, ale carui luminite rosii nici macar n-au clipit
mpursu

Deoarece scopul principal al vagonului de dormit este, dupa cum ii spune numele, somnul pasagerilor, oboseala si-a spus cuvantul si... m-am conformat. Din cand in cand mai aruncam o privire afara cand trenul oprea, sa vad unde suntem si ce intarziere aveam, dupa care adormeam din nou. O splendida dimineata de munte m-a intampinat in aceeasi gara draga mie, Ciucea:

M-am uitat inapoi si... surpriza

Heeeey, unde sunt multele vagoane care erau in urma noastra?! Bineinteles, lasate in garile de destinatie  
mpursu

Dupa o intalnire cu un Desiro...

... trenul nostru a pornit mai departe...

Dupa Negreni, am intrat in munti, urmand sa iesim pe partea celalalta, spre acelasi oras Alesd pomenit spre inceputul subiectului. Pe masura ce ziua creste si tot creste, iata ca in zare apar simpaticele mele repere care-mi semnaleaza apropierea de Oradea. Care sunt acelea? Pur si simplu antenele radio-TV pe care le vedeti in stanga imaginii  
mpursu

Astfel se incheie calatoria mea spre Constanta (Mamaia) si inapoi la Oradea. Cu singurul regret ca sejurul nu a putut fi mai lung, imi voi aminti cu placere frumoasele zile petrecute la Mare si drumurile cu trenul, ajutat fiind si de multele poze facute, dintre care le-am selectat si prezentat aici pe cele mai semificative.
Va multumesc pentru atentie si va doresc sa aveti parte de concedii cel putin la fel de reusite ca al meu!
Bogdy

Frumoase poze , si eu am fost anul acesta la Mamaia  
Electrica675

La Fetesti numai acel LDM 10 era? Nu mai era EA 803 si EC 120 aflate in conservare?
mpursu

Erau mai multe locomotive pe acolo, dar aburoasa si locomotiva de manevra mi-au captat atentia  
stakee

Electrica675 wrote:
La Fetesti numai acel LDM 10 era? Nu mai era EA 803 si EC 120 aflate in conservare?


LDM-ul inca este, e in paragina mai degraba decat in conservare

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR