Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
sulzerul1175

Oradea - Satu Mare :: 27.12.2007.

Salutari!

Am asteptat foarte mult excursia asta fiindca nu cunosteam zona, si trebuia neaparat sa ajung si in Satu Mare vreodata Doresc sa va prezint pozele mele, si a prietenilor mei, facute in drup spre si in Satu Mare!
Pentru a ajunge in SM, am ales trenul A1741 (Bucuresti Nord - Satu Mare). Despre acesta nu am facut poze in gara Oradea fiindca era intuneric si atunci pozele nu ies prea bine   Primele poze am facut in Valea lui Mihai, despre M62 204, iar urmatorul poza era facuta in Carei, despre Bzmot 307 (si totusi, poza cu Bzmot a iesit miscata desi era lumina )



Trenul nostru a sosit in gara (nostru, pt ca am fost 3 in excursie), am coborat de pe tren s am inceput sa umblam prin tot gara. Am pozat si pe Jimmy 1264, locomotiva care a tras A1741. Am facut poze despre depou, care era plin de LVT-uri care circula pe relatia Satu Mare - Halmeu si Satu Mare - Bixad. Dupa aceea, cand vroiam sa ies din gara, venea 80-0468-1 pe care il vedeam si in Oradea



Am iesit din gara, am inceput sa plimbam prin zona garii, prin strazile apropiate. Aproape de gara este un parc, Parcul Romei (sau in ungureste: Kossuth Kert), unde am observat o aburoasa care era exponata in mijlocul parcului. Urmeaza o multime de poza despre 764.059







Va urma....
sulzerul1175

Am revenit in gara, am cumparat biletele pentru a intoarce in Oradea. Am pozat pe 80-0531-6, care facea manevre in gara. Dupa acesta a sosit o prietena din oras, care ne-a aratat orasul   Am ajuns si la podul CFR care trece peste Somes


Din nou in gara.... Am observat ca in depou a sosit un automotor Duewag, si peste 10 minute a iesit din depou.  Toti care au avut aparat foto, au inceput sa pozeze



Duewag-ul a disparut, iar noi am hotarat sa vedem ce e in depou. Langa depou erau vagoane pentru muncitori.



Cand ne-am intors din nou in gara, sosea P4333/4335 de la Oradea, iar 80-0531 manevra vagoanele de pe P Baia Mare - Satu Mare, care avea in compunere 2 vagoane de clasa 1. si un vagon AB, 39-50.



Dupa acesta sosea in gara si Duewag-ul:





Trenul nostru a fost trasa in gara, dar si noi in ultima clipa am observat un sulzer in depou. Repede sa-l pozam: (Prima poza e facuta de Dj_Tibi )



Era 60-0727-2 cu vagonul WG500

Am urcat pe tren, era sa dorm pe scaun, dar dintr-odata claxoneaza Jimmy 1264 care iesea din depou. Destinatia lui era Valea lui Mihai unde va prelua IC Szamos



Pornea trenul, de aici nu prea am pozat. La iesirea din depoul SM am pozat utilajele, in Satu Mare Sud pe 80-0468-1, in Valea Lui Mihai pe 60-1242-1 si pe Bzmot 370, iar la sosirea in gara Oradea pe 65-0989-7  cu P Bulz - Oradea



Cu asta am terminat reportajul. Sper sa va placa

Toate cele bune!  
Alexander

Asta este o alta ruta parcursa de tine nu?Vad ca ai fotografiat ce era mai important.Le-ai prins foarte frumos.Stii sa alegi ce e de fotografiat,bineinteles stii si sa fotografiezi.
(((Dj_Tibi)))

Salutari!

Vreau sa prezint si eu pozele mele facute in Satu Mare, cand am fost cu Pisti. Prima data va prezint dmu-rile:

























To be continued...
Alexander

Ce nu am observat niciodata este ca numele garii din Satu Mare e scris in doua limbi.Ce ciudat!Oare de ce?
cristi CFR

Alexander wrote:
Ce nu am observat niciodata este ca numele garii din Satu Mare e scris in doua limbi.Ce ciudat!Oare de ce?

Exista o lege ,ca in localitatile cu o minoritate etnica de pana in 20 % sa se treca denumirea localitatii respective la intrare, pe gara etc. si in limba lor materna.
florin.mihai

Va recomand (celor din Oradea) sa faceti o excursie la Jibou (chiar daca poate ar fi un pic obositoare). De la noul mers nu vor mai circula trenuri de calatori pe Secuieni- Sarmasag. In Jibou aveti ce vedea, va sigur!
sulzerul1175

Se va scoate cumva trenurile P4071 si P4074?
Stiu ca TFG circula pe Sacuieni - Sarmasag, iar asta inseamna ca ar trebui (daca vrem sa mergem anul viitor la Jibou) sa schimbam 3 trenuri?
florin.mihai

Tot ce pot spune deocamdata (dupa ce am vazut proiectul pentru noul mers de tren, neaprobat) e ca SNTFC nu mai are in schema trenuri pe sectia respectiva.
sulzerul1175

Inteleg.
Multumim mult pentru informatie!
sulzerul1175

Pe data de 10 septembrie am fost cu multi prieteni la o excursie la Satu Mare. De data asta am ales doar trenuri personale: pentru Oradea - Satu Mare: 4333 / 4335 (care sta 3 ore la Valea lui Mihai), iar pentru Satu Mare - Oradea: P4338. Nu era problema mare ca sa stam 3 ore la Mihai, macar am vizitat orasul, dar in gara, din cauza ca gara e statie de frontiera, politistii nu ne-au lasat sa facem poze. Totusi am reusit sa prind un Bzmot si un Sergei. Sosind in Satu Mare, n-am stat in gara, am intrat in oras si pana la ora 5:45 dupa-masa plimbam in oras. Referitor la trenuri, nu am reusit sa prindem un trafic intens, nici Duewag-ul nu am reusit sa-l prind, dar din fericire l-am vazut. Nici LVT-uri nu au fost multe, doar doua bucati am prins in gara.
Trebuie sa va zic ca, biletele pentru Oradea le-am cumparat in gara Satu Mare, chiar dupa sosirea in gara. Trainboy18 a mers primul sa cumpere un bilet. P4338 porneste din SM la 19:39, asa a zis si Trainboy. Din pacate la 18:30 Ana (anaraduj de pe forum) a observat ca biletele emise pentru noi, defapt, a fost emis pentru trenul 4336 (care pleaca la 15:35 din Satu Mare). Am mers din nou la caserie, am reclamat, dar caserista ne-a zis ca noi am zis asa, pentru trenul de 3 jumate, ceea ce nici nu era adevarat... Cam greu dar caserista s-a hotarat sa ne stampileze biletele, asa ca nu am avut nicio problema.

Cam asa pe scurt excursia noastra, iar acum sa vedem pozele:

62-1110-6 in gara Oradea cu trenul nostru, P4333:


In Episcopia Bihir, pe linia 1: 60-1151-4, iar in spatele ei se afla Gogosarul 005.


La iesirea din Ep. Bh s-a aflat 60-0783-5 al TFG:


Cu o viteza mare intra in Ep BH, din directia Biharkeresztes, M62 322:


O faza interesanta era intarzierea trenului A1741 (Bucuresti Nord - Satu Mare). Acesta ar fi trebuit sa plece din Oradea la 07:08, dar avea o intarziere mare, acesta sosind in gara la 7:44, iar noi am plecat din gara la 7:45. Din aceasta cauza, in Biharia am fost trasi pe linie abatuta. Acceleratul a fost tras de 65-0950-9:



Pana la Valea Lui Mihai nu am pozat nimic. Chiar la intrarea in gara Valea lui Mihai, o pozam pe 60-0996-3, masina de Dej. Eu cu Karcsy, Lim3 si Ana coboram din tren. Pozam Bzmot-ul si Sergei-ul, apoi am intrat in oras. Cand ne-am intors, ne-am urcat in tren, si.....nu am facut nimic. Nu era nimic de pozat. Toti sase am stat in cabina si....am dormit







In sfarsit la 12:16 am pornim. Pana la Carei la fel nu am pozat nimic. Gara Carei e plina de vagoane de marfa conservate.



In Satu Mare Sud: vagoane de marfa CFR, vagoane de marfa GFR. Langa gara se afla si un fost vagon de cale ingusta. La iesirea din gara observam si locomotivele TEF-ului (Trans Expedition Feroviar). Pe o distanta de 1 km, langa linia principala sunt puse vagoane de marfa conservate. Cand am ajuns la intrarea in Satu Mare, observam pe 80-0055-6   (Vezi pozele mele cand DHC-055 era in Oradea). In gara se aflau si mai multe vagoane GFR, de tip Eas, ex-SZ.





Intram in oras. Primul loc pe care am vizitat a fost Parcul Romei, in care se afla aburoasa 764. Din pacate saraca e in stare foarte proasta.


Dupa-masa pe la 16:50 ajungem la podul CF care trece peste raul Somes. Tot la 16:50 a pornit din gara si A1742 tras de 65-0950-9:



Ne indreptam spre gara. In acest timp vine un marfar tras de dejeanca 945:


Sosim in gara: DHC-055 e in plina munca, la fel si GM 990:



Rapidul Satu Mare - Cluj Napoca se afla in gara, era format dintr-un singur Desiro: 96-2045 (unul dintre acele Desiro-uri care nu au clasa 1.)


Trag inca o poza despre vagoanele GFR din gara. Peste 5 minute auzim un claxon foarte ciudat. Observam ca vine o LDH GFR   Era 81-0709-6:


A plecat si Desiro-ul, iar pe acelasi linie venea DHC-055 cu niste vagoane. Primele 4 erau pentru un personal spre Baia Mare, iar celelalte formau rapidul de seara Satu Mare - Bucuresti via Cluj. Avea in compunere si doua vagoane IC Blee, unul dintre ei era cap de serie!




Din nou auzim goarna unei locomotive, de data asta stiam ca e Sulzer. Venea personalul de la Halmeu. Ciudat era ca a fost format din locomotiva si vagoane, de altfel acest tren e format din LVT-uri. Sulzerul era 60-0196-0.



Cum v-am spus si mai sus, am reusit sa prind doar 2 bucati de LVT-uri:



Vine si rapidul 369 Budapesta - Baia Mare (IC Somes) tras de 60-0796-7. Locomotiva s-a decuplat de pe tren, DHC-055 s-a cuplat la capatul trenului, iar vagoanele au fost cuplate pe cele 4 vagoane CFR care formau personalul Satu Mare - Baia Mare



La 19:37 soseste si trenul nostru, compus din Desiro-urile 96-2083 si 96-2118.


Aici se termina reportajul. Din pacate din cauza serii nu am mai facut nicio poza. Sper ca v-a placut reportajul si pozele, va promit ca si anul viitor o sa revin cu un reportaj din Satu Mare.

Numai bine

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR