Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Troleibuze
tiberio

Orase cu troleibuze din Romania

Va rog adaugati, as vrea sa stiu pe unde sunt si pe unde nu.
Dr2005

Bucuresti
Baia Mare - s-a extins reţeaua, fiind achiziţionatetroleibuze Adolph Saurer articulate, care, deşi sunt produse în 1988, au invertor şi motor asincron cu acţionare în c.a..
Brasov - redusă drastic în ultimii ani... nu prea cred apucă sfrâşitul mandatului lui Scripcaru (2012)
Brăila - închisă în 1999; firele mai există pe unde nu le-au agăţat tirurile
Cluj - Napoca
Constanta - pe cale de dispariţie (nu cred că mai apucă sfârşitul anului)
Craiova - s-a făcut studiu de fezabilitate şi s-a aprobat începerea lucrărilor (nu ştiu dacă au început)
Galaţi - s-au cumpărat 10 troleibuze noi şi se schimbă firele
Iaşi - închis în 2006, vehiculele sunt confiscate de fisc de atunci şi zac sigilate în depou.
Mediaş - au cumpărat un troleibuz ,,nou" (adică vechi, la mâna a 2a)... urmează o extindere de reţea
Piatra Neamţ - reţeaua e praf, dar ei tocmai se gândesc să o extindă
Ploieşti - în 2006 au extins reţeaua, slabe speranţe să o mai extindă în viitorul (,,sunt nerentabile, că rămân blocate în trafic"-exprimarea directorului RATP) apropiat (2009), însă înlcin să cred că în 2010 va fi gata extinderea (e o dispută cu iz ,,niţel" politic.... primarului nu îi plac tramvaiele, directorul RATP le vrea şi vrea să extindă reţeaua)
Satu Mare - închis în 2005; 3 troleibuze zac în curtea operatorului de transport, chiar dacă primarul o ţine sus şi tare că toate troleele sunt deja casate. La momentul închiderii erau 90% finalizate nişte lucrări de extindere (!) a reţelei.
Sibiu - pe cale de dispariţie, pe motive politice (ca la Braşov şi Constanţa)
Slatina - închis în 2006
Suceava - închis în 2006
Târgovişte - închis în 2005
Târgu - Jiu
Timişoara - 50 de troleibuze noi şi nearticulate, 60 de articulate la fier vechi
Vaslui - 3 curse pe zi.
tiberio

deci sa inteleg ca usor usor dispar troleibuzele desi ar trebui sa se puna accent pe ele k sunt nonpoluante nu stiu ce sa zic cam javre politicienii astia. Pacat de iasi k e oras mare si au inchis traficul si in final pacat de toate
sulzerul1175

Reteaua de troleibuze in Satu Mare a fost inchis in 2004.
tiberio

mai circula doar in orasele in care sunt multi pensionari exemplu Timisoara, sau cum e capitala multi elevi si pensionari la vaslui nu stiu dc mai merg decat 3 curse mai bine deloc ) dar oradea nu are?
Dr2005

Oradea nu are nevoie (să fim serioşi, reţeaua de tramvaie face faţă cu brio), iar pensionarii nu au nimic în comun cu troleibuzele (au moka şi pe autobuze, dacă la asta făceai referire). Bucureşti, Timişoara, Cluj, Braşov, Constanţa sunt oraşe cu peste 40 de ani de troleibuz.... păcat că ultimele 2 au încăput pe mâna unor primari cu interese în autobuze (Constanţa: Radu Mazăre e acţionar majoritar la firma care importă MAZuri.... autobuzele ce au umplut Constanţa) sau în motorină (Scripcaru, Braşov).

Restul sunt oraşe cu reţele create special să deservească industria patriei şi să dea de muncă Rocarului, pe la mijlocul anilor '80 sau chiar '90.... cum industria s-a cam dus sub formă de fier vechi în buzunarele băieţilor deştepţi, normal că sunt nerentabile. Există şi excepţii, gen Târgu-Jiu, Galaţi, Piatra Neamţ, Baia Mare, Ploieşti unde troleibuzele, deşi create pentru a servi coloşii industriali de pe vremuri, străbat, practic, oraşele în lungime sau lăţime, generând un flux important şi, mai ales, constant de călători, ceea ce le face foarte profitabile (sunt mai ieftine în exploatare decât un autobuz).
tiberio

da....la targu jiu e normal sa mearga k e oras sarac nu se compara cu oradea sau cu timisoara si automat unde e oras sarac care nu au bani sa isi cumpere o masina e nevoie de transport in comun dens si troleibuzele sunt perfecte pt k sunt mai economiste si nu sunt poluante si in cazul oraselor mari cum e capitala. Si iti spun eu ca la constanta nu e neaparat treaba cu radu mazare e ca la constanta se invart multi bani, lumea are masini nu e nevoie de transport in comun decat gol mai bine se retrage asa k dr2005 ai dreptate dar nu totala in curand o sa se mai desfiinteze si in alte orase precum vasluiul deja e cu un picior in groapa si la baia mare cat sa mai mearga saracele k sunt cam obosite am vazut niste poze aici pe forum si arata cam ''bine''
Electrica335

Tiberio, ai un avertisment pentru incalcarea regulamentului privind folosirea slang-urilor ( in special "K" in loc de ca ).
tiberio

o sa ma corectez de acum incolo
Dr2005

Nu mai continui discutia, avand in vedere ca tu consideri ca e umilitor sa mergi cu transportul in comun daca iti permiti masina si benzina/motorina pentru ea (eventual otorina trasa din rezervorul autobuzelor care fura curse).

Acum incep si eu sa realizez ce orase sarace cu oameni foarte saraci am vizitat vara asta (Viena, Salzburg, Graz, Innsbruck (Austria), Szeged (Ungaria)) si cat de mult m-am umilit folosind troleibuzele si tramvaiele.
tiberio

nuuuuuuuuuuu, nu am zis-o in nume de rau. Crezi ca eu nu merg cu mijloace in comun ? nu este o rusine, eu tocmai ca m-as bucura sa fie nu numai troleibuze ma simt chiar ghinionist ca nu sunt si eu din bucuresti sau timisoara unde sa merg cu tramvaiul, metrou s.a. Doar ca am facut referire la faza cu banii pentru ca numai e nevoie de transport in comun pe moment ce au marea majoritate masini. sper ca m-am facut inteles nu vreau sa se interpreteze altceva.
Electrica335

Transportul in comun este ceva care nu va muri niciodata, ba dimpotriva va fi un domeniu rentabil din multe considerente. Cele mai importante constau in faptul ca publicul calator este unul cu pretentii nu foarte ridicate iar preturile sunt in general mult mai reduse in comparatie cu cele practicate de taximetristi, spre exemplu. O alternativa viabila dar partiala ar fi cea a unei retele de trenuri suspendate preorasenesi, dar care din pacate la noi nu exista.

Troleibuzul insa este un mijloc de transport ecologic si economic asadar este net superior mijloacelor de transport cu motoare diesel.Desfiintarea lui sub invocarea motivului imposibilitatii largirii arterelor rutiere este praf in ochi prostilor si se loveste tot de civilizatie si de ce nu si de bun simt. Daca ai fi vrut sa aduci la 6 benzi un bulevard de 4, era suficient sa demontezi stalpii ( care si asa exista, fiind necesari la iluminat ) si sa-i muti 2 metri mai inapoi. Nu era greu, insa nu s-a vrut.

Renuntand la troleibuz nu se face altceva decat sa se regreseze la  tehnologia motorului diesel, care nu peste mult timp va disparea in esenta ei.

N-ar trebui sa ne scape din vedere nici faptul ca intr-un stat civilizat, chiar si asupra unei tentative utopice de a desfiinta asa ceva se iau masuri drastice ori ca in orasul Muenchen din Germania, planul urbanistic s-a schimbat radical in ultimii 60 de ani insa nimeni nu a conceput desfiintarea troleibuzului...

Romanie, tara mea de dor....
tiberio

iti dau dreptate eletrica....dar dupa cum poti vedea asta e realitatea in romania: interese, motive stupide si multa coruptie oare o sa fim si noi la fel de corecti ca altii? troleibuzul mi-a placut foarte mult si la toti cred ca le place.
Dr2005

Apropo de lărgirea străzilor, parcări etc. În Bucureşti există MII de locuri în parcări care zac nefolosite. Simplul motiv e... că sunt cu plată, iar românul prefere să blocheze tramvaiul o oră ca să îşi pună maşina la 2 m de magazin, bancă, casa prietenei etc.

Soluţia e simplă... parcările dintre blocuri şi, unde e cazul, de pe bulevarde să fie exclusiv parcări de reşedină, închiriate pe minim o lună de la priărie, iar vizitatorii centrelor comerciale, clădirilor de birouri etc. să intre frumos în parcările obiectivelor şi, dacă nu mai e loc, să tragă la parcările cu plată (1,5 RON pe oră nu mi se pare mult, având în vedere că în Viena e taxa 9 euro pe zi, indiferent dacă stai 1 oră sau 20), altfel ridicare maşinii şi amendă 75 de euro + contravaloarea transportului maşinii până la garajul firmei ce a ridicat-o. Şi ia să vezi atunci cum o să meargă lumea cu transportul în comun, că nu o să convină nimănui să plătească zeci de amenzi.
tiberio

dar asa ca pret, care este mai scump? troleibuzul sau autobuzul? o fi asa de scump troleibuzul incat primarii prefera dieselul?
Dr2005

Troleibuzul are frânare recuperativă, deci la frânare motorul e transformat în generator şi bagă tensiune în reţea. Costurile de exploatare, la troleibuze scurte, sunt cam la fel cu cele ale autobuzelor (inclusiv curentul electric)... sunt mai mari doar la troleibuze cu actionare reostatica (Rocaruri... si ceva 2nd handuri de pe afara, desi majoritatea sunt cu chopper), dar nu cu mult. La troleibuze articulate deja sunt mult mai ieftine in exploatare decat autobuzele de aceeasi lungime. Ganditi-va ca un Ikarus 280 sau Dac 117 UD (deci autobuze simple, fara aer conditionat, cu cutii manuale si motoare de doar 192 CP) consuma cam 45 l /100 km, iar unele moderne, cu cutii automate si motor de minim 300 CP (mai slab nu prea gasesti acum pe articulate) consuma mai bine de 60 de l / 100 km, la care se adauga costul incalzirii, aerului conditionat etc. care tot prin arderea motorinei se face. Pe cand la troleibuz cresterea de consum in cazul incalzirii nu e foarte mare, dat fiind ca rezistentele pentru incalzire merg cu curent electric luat din retea.
tiberio

Deci sa inteleg ca depinde de conditii. Oricum as prefera troleibuzul in fatza autobuzului din privinta mai multor motive.
shoppy

Este logic ca cu cat produci mai mult odata cu atat procesul are un randament mai mare. De aceea, tot timpul o sa fie mai econom sa produci curent electric pe scara industriala (si chiar din surse nepoluante) decat sai ai o droaie de mici motoare diesel pe care le mai si cari cu tine de colo-colo.
E adevarat la transportul electric apar costuri suplimenare cum ar fi costul retelei de alimentare. Daca vreti va pun o diagrama despre costuri electric vs diesel (dar pentru cf ).
tiberio

La Craiova sa vedem ce se va intampla pe viitor cu troleibuzele. Sa speram ca ne plimbam cat mai mult nu ca in alte orase.  
paall

Eu unul sunt multumit de troleibuzele si liiniile care au mai ramas in Brasov, la fel ma bucur pentru Galati si nu in ultimul rand astept in Ploiesti sa vad tramvaiul intre Gara.De.Vest - Bdul Libertatii ( care este o strada cu 2 benzi - vor sa-l faca bulevard cu 4 benzi plus 2 linii de tramvai ) pana la Gara.De.Sud pe unde nu stiu ?? cred ca suspendat  

si tot la Ploiesti astept sa vad linie de troleibuz peste podul de la Gara.De.Sud pana la Hipodrom ca de cand tot amana...

in incheiere celebrul troleibuz Neoplan articulat despre care s-a discutat f mult pe alte forumuri dedicate transportului in comun , de vineri a fost readus la Ploiesti si pus din nou in circulatie.

Acum sunt 2 variante : Ori l-au adus sa dea un farmec orasului tinand cont ca ieri s-au aprins luminile, beculetele in oras si apoi va pleca iar nu stiu unde ?? ori l-au adus si ramane definitiv asteptan alti fratiorii. Troleibuzul a primit nr de parc din acela galben cum au si cele din Brasov , Timisoara si Bucuresti, semn ca va ramane aici.
Dr2005

paall wrote:
semn ca va ramane aici.


Semn că va circula aici. El trebuia să circule mai multe zile când a fost adus prima dată... cum s-a defectst, a fost dus la Bucureşti şi plimbat o noapte pe acolo şi după ce i-au ars motoarele şi tot ce avea pe el de la supratensiune (la Bucureşti sunt 750V, dar noaptea când nu sunt trolee sunt şi 1100) a fost reparat şi readus în Ploieşti pentru restul zilelor de probe pe care le mai are de făcut. Dacă îl cumpără sau nu... aflăm zilele astea.

---------
De Braşov NU sunt mulţumit deloc, în afară de 8, toate celelalte (3, 5b, 10, 30, 33) cară AER şi sunt deservite EXCLUSIV de articulate. Intervalele sunt cam de 30 de minute la oră de vârf şi 60 în week-end, deci vă daţi seama că nici   -u' nu stă la ele.
Toate liniile profitabile de trolee (1, 32, 31, 5, 10 (actual 23), 10b (actual 23b), 2) au fost înlocuite de autobuze. Cele rămase nu fac decât să asigure o pâine şoferilor care au categoria Tr dar nu au D şi nu pot conduce altceva.
shoppy

Meseriasi oamenii care au facut sistemul de protectie de pe modelul ala de Neoplan, in loc sa se faca o deconectare automata sau cel mult sa se arda doar partea de protectie...
Nu ar trebuii cumparat pana nu se rezolva problema asta.
Dr2005

Da...vehicul pentru 600V pus la peste 1100... nu ţi se pare nimic în neregulă aici?

Off-topic: acum câţiva ani (în 2005), Braşovul (care încă avea o reţea mare de trolee) a cumpărat troleibuze Graf & Stift din Innsbruck. Toate bune şi frumoase, vehiculele au fost încărcate pe vagoane platformă şi expediate. Însă, dintr-o eroare (un nod făcut aiurea), sfoara unui captator s-a rupt şi acesta a ajuns pe reţeaua de tren, la 27.000 V. Rezultatul: s-a prăjit TOATĂ partea electrică (motor, chopper, până şi becurile de la iluminat au făcut bun), ba chiar a fost nevoie de un extinctor. Troleibuzul există şi acum, donator de piese.
Aditu

Buna seara.Nu stiu daca am nimerit bine,dar din cate am auzit,in Constanta o sa dispara si ultima linie de troleibuze,linia 48.Primarul orasului Radu 'Pastaie uscata' Mazare vrea sa scape de ele si sa umple pana la refuz orasul cu MAZ(are)-uri!
Dr2005

Aditu wrote:
dar din cate am auzit,in Constanta o sa dispara si ultima linie de troleibuze,linia 48.


Nu e deloc, zvon, exista deja hotarare de consiliul local pentru dezafectarea statiilor de redresare si retelelor de tramvai si troleu. Tramvaiul l-au terminat deja
Chestia e ca respectivele hotarari nu spun nimic de vehicule... care probabil vor rugini sigilate prin depouri vreo cativa ani, pana vor fi casate (evident, fara hotarare de consiliul.... ca doar oamenii uita, nu?). Asa s-a intamplat cu cateva Rocar 212E care au stat sigilate din 2002 pana in 2007, in speranta ca le va cumpara Brasovul (adica Scripcaru, alta pastaie), care zica-se ca le-ar fi si platit dar nu a venit niciodata sa le mai ia.
Aditu

Eu am incercat sa stau de vorba cu cei de la RATC.Vezi sa nu!Mi-au bagat minciuni pe gat la greu,iar cand a venit vorba de acea 'sponsorizare' de la UE pentru un eventual proiect de reintroducere a transportului electric,au tacut ca prostii.Cand i-am intrebat,de ce nu se vrea,cu toate ca se poate,au raspuns:Primarul e de vina!Deci,e clar.Nu?Eu inca nu ma dau batut.Poate poate,oi gasi pe cineva care sa ma ajute sa-i bagam mintile in cap primarului nostru,Pastaie Uscata.Cat despre MAZ-uri,au inceput sa pice pe capete.Ziua si 2-3 MAZ-uri 'in pana' prin diferite statii,inclusiv cele noi.La altele,pasagerii au ajuns sa ajute soferii sa porneasca motoarele.E jale!Vine vara si iar ne ne facem de ras cu ele!Cand or vedea turistii ce avem in oras,o sa ajungem de rasul Europei!

P.S.:Go back to BRASIL,MAZare!
Dr2005

Constanta a cam ajuns deja de rasul turistilor (ca si tot litoralul romanesc, de altfel): preturi enorme la cazare si mancare, mizerie, manele la greu, jeg, gropi in asfalt, trenuri care fac 7 ore de la Bucuresti la Constanta si inca 2 pana la Mangalia, dube la greu, taximetristi pirat si celebrele bariere ale lui MAZare. Daca pui toate astea cap la cap, ajungi la concluzia ca e mult mai bine la Nisipurile de Aur si Varna decat la Constanta si Mamaia. iar cine ajunge macar odata pe la Nisipurile de Aur, fie ca e vorba doar de cateva ore in extrasezon pentru o plimbare pe plaja nici nu mai vrea sa auda de litoralul romanesc, v-o spun din experienta.
Pok

Dr2005 wrote:
Soluţia e simplă... parcările dintre blocuri şi, unde e cazul, de pe bulevarde să fie exclusiv parcări de reşedinţă, închiriate pe minim o lună de la primărie, iar vizitatorii centrelor comerciale, clădirilor de birouri etc.

Nu rezist şi intervin şi eu, deşi este off-topic: soluţia ar fi ca primăriile să folosească taxele strânse de la cetăţeni pentru construcţia locurilor de parcare GRATUITE şi se rezolvă tot. Nu aşa cum se face acuma în ţara asta de rataţi: punem taxă pe deţinerea automobilelor, dar avem tot felul de taxe de drum, şi taxe de parcare... punem taxă pe sănătate, dar cănd ajungem la medic plătim (şi mă refer la plată cu chitanţă, nu la şpagă) şi tot aşa. Adică după părerea mea taxele plătite de tot sclavu' ar trebui să se şi reflecte undeva, în afară de conturile firmelor "prietene" autorităţilor...

Revenind la topic... într-o ţară în care manelele "ruulz" şi totul este un spectacol macabru, unde s-a auzit de civilizaţie în 10% din populaţie, nu prevăd un viitor bun pentru tehnologii ecologice, cum ar fi transportul electric. Realitatea este că majoritatea populaţiei are o cultură sub orice aşteptări şi nu are prea mari pretenţii cu privire la mediul în care-şi desfăşoară viaţa de doi bani. Să ne gândim numai la % pe care-l reprezintă populaţia care stă grămadă în cămine (nu garsoniere!) unde se duc la toaletă aproape publică zilnic, ş.a.m.d. şi după ia să ne gândim: oare aceşti oameni o să simtă vreodată lipsa transportului civilizat/ecologic? Dând exemplu Braşovul, ghetoul unde trăiesc - sper pentru nu mult timp: "violonistul" nu a făcut decât să asfalteze câteva străzi, să facă ceva giratorii - în acest proces distrugând tot (zone verzi, transport electric, ş.a.m.d.), să introducă restricţii peste restricţii, cu toate astea la "re-alegeri" a câştigat cu peste 60% - dacă-mi aduc bine aminte.

Din păcate realitatea crudă este că în general este o lipsă totală o oricărei nevoi (din partea populaţiei în general) pentru civilizaţie care lipsă este cuplată cu o atitudine iertătoare de genul "iartă-i pe stăpâni, săracii"... Părerea mea este că singura modalitate de a obţine orişice în privinţa ecologizării/civilizării condiţiilor de trai din oraşele României sunt metodele aplicate acuma de toţi administratorii acestor localităţi: şi anume crearea unor situaţii în care re-introducerea transportului electric (oriunde) ar aduce beneficii pentru clientelă/primari/consilieri... aşa poate s-ar mai face ceva, altfel putem liniştit să zice amin.

Mă gândesc, de exemplu, că dacă ar fi cumva convins Nicolae (sau cum mama s-or numi patronul lui Roma SA) să treacă şi la producţia de trolee, nu numai de autobuze, poate el la rându-i va convinge primari să adopte acest mod de transport în oraşele lor. Că oricum Scripcaru se înţelegea bine cu el...

În rest mai rămâne emigrarea. Că procentul celor ne-civilizaţi, manelişti care compun populaţia a trecut de mult de 50%... şi nicicum nu scade ci creşte pe zi ce trece...
itb 139

Se vede treaba ca acest MAZare are ce are cu transportul electric si daca in Constanta a mai ramas aceasta faramita de traseu 48 si rar clona lui 48b el vrea cu tot dinadinsul sa le starpeasca   oare nu s-a gasit nimeni sa-i puna piedeica aceste "pastai uscate" cum bine ii spunea cineva mai sus?Daca ar fi sa fac un compromis m-as bucura daca troleibuzul constantean va supravietui chiar si cu troleibuze MAZ.
stakee

itb 139 wrote:
Se vede treaba ca acest MAZare are ce are cu transportul electric si daca in Constanta a mai ramas aceasta faramita de traseu 48 si rar clona lui 48b el vrea cu tot dinadinsul sa le starpeasca   oare nu s-a gasit nimeni sa-i puna piedeica aceste "pastai uscate" cum bine ii spunea cineva mai sus?Daca ar fi sa fac un compromis m-as bucura daca troleibuzul constantean va supravietui chiar si cu troleibuze MAZ.


Baratul circucla doar in timpul saptamanii in weekend doar 48 e pe traseu cu un numar mai mic de trolee decat de luni-vineri

As avea o intrebare daca tot am deschis subiectul. Din cate am inteles UE acum promoveaza sa zicem "agresiv" transportul electric deci in vest cel putin tramvaiul si troleibuzul este la putere, daca tot asa este sa inteleg ca uniunea are doar puterea de promovare si nu de convingere(prin sanctionari, asa cum ne sanctionau cu coruptia) rezolva treaba cu transportul electric? Am inteles din diverse surse ca de ex daca sar fi modernizat linia de tramvai ue asigura 30% din costuri, daca se refacea de la zero atat linia si reteaua de tramvai cat si retele noi de troleibuz erau asigurate 50 sau 70% din fonduri.

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Troleibuze
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR