Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
shoppy

Electrica675 wrote:
Sper sa nu ajunga, mai bine sa se descompuna decat la orice privat


Aici nu ai dreptate.

Adica daca incompetentii - dezinteresatii de la Calatori nu au chef sa faca profit dintr-o linie secundara, atunci trebuie taiat / demolat totul, numai ca sa nu vina privatu, sa faca profit si sa aduca confort acolo unde era normal sa aduca Calatori! ?! ?! ?! ? !

Sau daca incompetentii - dezinteresatii de la Marfa nu au nici o urma de obiectiv real si s-au purtat cu toti clientii ca niste samsari de cea mai joasa speta aparati de o lege a monopolului, acum e mai bine sa moara transportul de marfa pe cf decat sa se dea la privati !?!?!? ! !?

Voi nu va dati nici acum seama ca elvetienii, suedezii si cu ei toata Europa de est, si-au smuls parul si s-au dat cu capul de pereti cand au vazut ca noi am luat PE GRATIS proiectele lor si am produs cele mai de succes LE si LDE din Europa? Ce conteaza ale cui sunt, poate sa scrie cu litere de-o schioapa si "Locomotiva lu Salam-Minune" ca doar stiti cum e cu gardu si leopardu, pentru cunoscatori conteaza ce scrie pe placa, adica ELECTROPUTERE CRAIOVA ROMANIA. Si acuma ei sa ne arunce gunoaiele lor, ei sa se bata cu pumnu in piept ca fac gesturi umanitare, ca sa vedeti ce locomotive bune a facut neica-nimeni in-mijlocu-campului FRANTA ca in loc sa fie lafier vechi ea merge si acum in Romania, iar noi sa le taiem pe ale noastre si sa ne mai si bucuram ca nu le taiem oricum ci le taiem degeaba, si de bune, da cu scrisu Cfr pe ele !

(tiii, greu de inteles capitalismu asta, ne meritam soarta...)
tiberio

Privatizarea CFR Marfa

Eu zic ca pana la urma trebuie privatizat. Va aduce mai multe beneficii tarii noastre.
Electrica335

Pai da, capitalismul romanesc este in esenta unul dintre cele mai unice din lume si se rezuma prin lozinca : "taiem, furam, stricam, ne dam cu barda in cap unul altuia, dupa aia stam in birt, bem de rupem si povestim ce bine era inainte" .

Chestia cu taierile a fost doar o introducere in ceea ce va urma. 2009 privatizare la marfa = aducerea de locomotive straine => EA + DA la gunoi...Nu vreau sa mentionez insa cine o va cumpara pentru a nu se naste discutii de tot felul. Calatorii ureaza in 2010 cu acelasi rezultat. Ambele sunt batute in cuie.

In caz ca nu crede cineva ca CFR nu va mai exista, il invit cu respect sa se documenteze despre ceea ce a insemnat privatizare BR ( Marea Britanie ) ori DB ( Germania ) , care dupa 2 ani au revenit la stat. Binenteles ca au revenit la stat sub incidenta unor clauze clare mentionate in contractele de privatizare precum si sub incidenta unor legi bine definite scrise negru pe alb si batute in cuie. La noi astfel de legi nu exista iar clauze de contract mai mult ca sigur nu vor exista.

Dar nu va mirati : Petromul + rezervele s-au dat pe doua lazi de bere de catre nea Basel la austrieci. Tot el a spart SNCFR-ul in 98 . Asadar nu va ganditi ca acum situatia va fi cu ceva mai diferita.

Asa cum la infrastructura exista un fel de situatie Bechtel 2, doar cu alte nume, doar n-o fi vreunul nebun sa creaza ca magistrala 4 va fi vreodata in acest secol modernizata.Campina s-a finalizat in 2002 si deja e varza pe jumatate ( cel putin macazele si inimile sunt terminate ).Iar acea idiotenie numita TMV se numeste bani publici aruncati pe fereastra.

Sa nu credeti ca pe Constanta ori pe Brasov va fi altfel decat cum a fost pe Campina. In 2-3 ani dupa reabilitare, vor arata exact asa cum arata acum pe Campina.

Dupa toate acestea sa mai zica vreunul ca nu era mai bine pe vremea lui Ceausescu....
Electrica675

Stii sigur ca se vor privatiza in 2009 si 2010? sau sunt doar zvonuri...ca in vara se auzea ca marfa v-a fi cumparata de un german...dar nu s-a mai intamplat asta
Electrica335

Da, e batut in cuie...din pacate.
Dr2005

Marfa sunt aproape sigur că o va lua GFR-ul... acelaşi GFR a cărui filială bulgărească, Rolling Stock, a luat gratis o groază de locomotive ,,reci" de la CFR Marfă.
De vreo 2 ani se ştia că prima etapă a privatizării o să fie formarea unei noi companii īn colaborare paremi-se cu Raiffeisen Leasing, companie ce ar urma să preia GRATIS cāteva zeci de locomotive şi vreo 1000 de vagoane nefolosite de CFR Marfă (deci ce mai aveau ei prin parcurile reci), cu condiţia să nu le folsească īn Romānia. Sunt gata să pun pariu că, odată finalizată toată ,,tranzacţia", contractul va fi atacat la Consiliul Concurenţei şi Rolling Stock, pardon GFR că al lor e Rolling Stock-ul, va lua toată ,,felia" pecare o are CFR Marfă din transportul de marfă romānesc.

----

EA-urile şi DA-urile, deşi locomotive bune, au vreo 30 de ani de exploatare... suficienţi pentru o administraţie feroviară dintr-o ţară civilizată (deci nu din republica noastră bananieră), unde respectivele modele ar fi fost de mult la muzeu...
Tocmai īncăpăţānarea CFR de a nu vinde ,,concurenţei" a făcut să fie ţara plină de toate vechiturile aruncate de SNCF... unele au fost bune (vezi X4500) altele, īnsă...

Sunt curios dacă şi cānd se vor aduce locomotive noi... cel puţin pe Diesel ar fi mare nevoie, Sulzerele şi LDH-urile şi-au cam făcut treaba.
Sau, dacă tot nu vor să ia maşini noi, mai bine să le repare pe cele existente (au devenit deja obişnuite īntārzierile de cāteva ore pe motiv că ,,s-a stricat locomotiva") decāt să ne umplem de gunoaiele altora. E valabil şi pentru vagoane, unde īn afară de noile vagoane făcute de Astra Arad şi de vechile vagoane făcute acolo + TE, Y şi 26-26 avem toate jegurile aruncate de DB şi vopsite frumos şi puse pe R şi IC.
Electrica335

Da, intr-adevar, Dragos, GFR-ul o ia.

Desi ne dam de ceasul mortii ca pleaca la privati, cealalta posibilitate, si anume de a ramane la stat este mult mai sumbra. Se poate intampla ca sindicatele sa se impotriveasca ( ele avanad drept de veto in astfel de situatii ) tranzactiei, si compania sa ramana la stat.

O situatie identica a fost la Roman Brasov, unde in momentul in care compania MAN a vrut sa achizitioneze pachetul majoritar de actiuni, sindicatele s-au impotrivt si au spus "Noooo, noi nu ne vindem tara" . Nu ne-am vandut "tara" iar Roman Brasov a ajuns ceea ce stim cu totii astazi.

Daca ne gandim ca in momentul de fata la MArfa, si asa nu sunt comenzi , mai mult de jumatate din materialul rulant este "pe bara" ,principalii beneficiari precum AZO Mures, ALRO, Portul Constanta, Oltchim-ul si altii inchizandu-se sau avand activitate zero, iar privatii continuand oricum sa acapareze din ce in ce mai multe trase, CFR Marfa se indreapta incet dar sigur spre prabusire.

Este normal ca din punctul de vedere al noastru, al pasionatilor si al disparitiei parcului este ceva nasol, insa in momentul de fata eu nu vad o solutie mai viabila decat asta...Parcul oricum va disparea mai repede sau mai tarziu.Daca vrem sa visam, da, o putem face si spunem ca ar fi fost o salvare daca ar fi existat si azi SNCFR. Din pacate SNCFR nu mai exista, multumita tovarasului Basel...deci mai bine rau decat mai rau...

Din pacate orice inceput are si un sfarsit.
shoppy

Nu e vina lui Basescu, in toate tarile calatorii sunt separati de marfa si de infrastructura.
Ca exemplu, si privatizarea Romtelecom a parut un dezastru, dar in momentul cand au avut o concurenta reala, au facut treaba buna.
Foarte bun exemplul cu Roman Brasov, oamenii nu si-au vandut tara, au zis ca mai bine sa se topeasca decat sa fie privata, si s-a topit, si nu a deranjat pe nimeni altcineva. Dar cu educatia generatiei urmatoare, copii disponibilizatilor, ce s-a intamplat?

Cat despre infrastructura, pe vremea lui Ceasca practic nu exista infrastructura rutiera (drumurile erau, da erau dezastruoase si inguste) si practic nici camioane care sa o foloseasca (o alta aberatie rezultata din conducerea comunista). Se stia ca fara cf tara s-ar fi oprit, asa ca nu aveau de ales si o intretineau. Acum e democratie, avem drumuri, avem camioane, si in loc sa iesim in strada sa zicem sa se duca toate pe cf, acolo unde le e locu, stam blocati in trafic si ne luam la bataie intre noi pentru cativa metrii de asfalt. Daca atat ne duce capu, atat facem.

Sigur ati observat, cand deraiaza un marfar, atunci vin aia de la Infra si muncesc ca dracii, cand deraiaza un tren de persoane... Lafel si cu liniile, daca e afectat o linie folosita de marfare, imediat se rezolva, apar utilaje, se gasesc solutii, cand e o linie folosita doar de Calatori, ori trece la privati ori asa ramane...
Deci cand o sa zica privatii "ba dobitocilor, io platesc TUI si-mi deraiaza vagoanele, ia puneti osu la treaba ca altfel am grija sa zburati din functie" atunci o sa se faca lucrari de infrastructura, altfel nu.
carelia

Rolling Stock nu este filiala bulgareasca a GFR, ci este o societate mixta, infiintata in Romania, care are drept actionari CFR Marfa, Raiffeisen si GFR. CFR a venit cu aport in natura, 6400 de vagoane si 100 de locomotive, Raiffeisen asigura finantarea reparatiei acestora iar GFR a venit cu cash. Daca nu ma insel, capitalul social este undeva la 245 milioane euro, dar nu sunt sigur de acest lucru, nu am la indemana datele exacte. Din declaratiile din presa ale celor de la GFR am inteles ca doresc sa devina cel mai important jucator regional pe transporturile feroviare de marfa, motiv pentru care au si avut aceasta extindere in aceasta parte a Europei. Din cate stiu e batuta in cuie privatizarea CFR Marfa in 2009 si se spera obtinerea unei sume de minim 1000000000 de euro.
Electrica335

shoppy wrote:

Cat despre infrastructura, pe vremea lui Ceasca practic nu exista infrastructura rutiera (drumurile erau, da erau dezastruoase si inguste) si practic nici camioane care sa o foloseasca (o alta aberatie rezultata din conducerea comunista). Se stia ca fara cf tara s-ar fi oprit, asa ca nu aveau de ales si o intretineau. Acum e democratie, avem drumuri, avem camioane, si in loc sa iesim in strada sa zicem sa se duca toate pe cf, acolo unde le e locu, stam blocati in trafic si ne luam la bataie intre noi pentru cativa metrii de asfalt. Daca atat ne duce capu, atat facem.


In sfarsit cineva care gandeste cum trebuie !! DA, intr-o tara civilizata asa ar fi trebuit sa se intample. Daca ne uitam de exemplu la Austrieci, inclusiv camioanele care tranziteaza tara, sunt transbordate frumos intr-un tren, soferilor li se pune la dispozitie vagoane cuseta, si astfel pot tranzita fara grija traficului, controlalelor, ambuteiajelor, hotilor taietori de prelate si asa mai departe. La noi insa ...nu. Desi acum de cand cu UE-ul se are tot mai des in vedere aceasta problema, iar Berceanu din cate am vazut vrea sa introduca acest sistem din 2010. Ar fi super.

Principalul impediment este infrastructura feroviara : pentru ca un sistem Ro-Ro sa fie rentabil ai nevoie sa asiguri o viteza comerciala a acestor trenuri mai mare cu ceva km/h in plus fata de rutier. Tinand cont ca legile permit circulatia cu viteze maxime de 90 km/h a camioanelor, viteza comerciala la camioane bate undeva in jurul la 50 KM/h. Sa nu uitam ca mai ai si dezavantajul stationarilor de 9+4 ore pe zi pentru odihna. Deci chiar si la noi, trenul ar fi muult mai rentabil. Daca reusim mai reparam si linia de la Arad la Brasov, suntem tari...pentru ca sigur, autostrada de la Oradea la Bucuresti, nu va fi construita vreodata in aceasta viata.
Dr2005

Electrica335 wrote:
Se poate intampla ca sindicatele sa se impotriveasca ( ele avanad drept de veto in astfel de situatii ) tranzactiei, si compania sa ramana la stat


Fără intenţia de a jigni, sindicatele astea nu prea reprezintă pe nimeni, sunt o adunătură de şmecheri şi hoţi care-i manipulează pe muncitorii de rānd...
Desigur, acestor lideri de sindicat le-ar conveni ca CFR Marfă să rămānă de stat şi ei să stea bine mersi īn vilele lor luate din modestul salariu de bugetar şi să īşi conducă Jeep-urile şi Mertzanele luate din acelaşi salariu modest. Şi altor personaje din CFR Marfă le-ar conveni să rămānă situaţia aşa... gāndiţi-vă că, de multe ori, dacă locomotiva are probleme, mecanicul se duce cu plicul la maistru să i-o repare, că altfel ajunge să conducă cine ştie ce jeg luat din parcul rece. Ori, dacă vine un privat, fiecare o să ia banii după cāt munceşte şi nea' Ion din depoul X şi nea' Gicu din depoul Y nu o să mai poa' să ia ciubuce de la mecanici să facă munca pe care oricum sunt plătiţi de companie să o facă. Ori se pun pe muncă, ori īşi caută de lucru īn altă parte. Şi tot dacă se privatizează CFR Marfă nu o să se mai poată ,,mulge" īn voie Sulzerele şi LDH-urile.

Situaţia asta e valabilă pentru toate societăţile de stat, indiferent de profilul lor. Ca să fac o comparaţie... la RATB ca să ţi se vopsească un autobuz trebuia să dai minim 300.000 lei vechi la maistru să facă raport că trebuie vopsit... la fel pentru orice fel de reparaţie (altfel stăteai cu lunile căba nu sunt piese, ba sunt muncitorii īn concediu). Chiar şi pentru un geam spart trebuia să dai măcar 2l de vin sau o navetă de bere.
Exista şi soluţia să te duci la şef să dai īn gāt... da' atunci, pe lāngă ,,atributul" de ,,sifonu' garajului" muncitorul īţi făcea reparaţia īn bătaie de joc. De exemplu, la Ikarusul #65 i-au stricat motorul la o revizie pentru că şoferul nu a vrut să cotizeze. După aia săracul şofer a stat vreo 2 luni pe toate jegurile garajului pānă s-a găsit un motor (şi ăla luat de la casări) la care mai mult stătea să repare la cap de linie decāt să circule.

Quote:
Tinand cont ca legile permit circulatia cu viteze maxime de 90 km/h a camioanelor, viteza comerciala la camioane bate undeva in jurul la 50 KM/h.

Tahografele se ,,mānăresc", valabil şi la TIRuri şi la autobuze...
Electrica335

Nu toate sindicatele sunt asa ! Cunosc lideri de sindicat mult mai cinstiti si care si-au facut si isi fac treaba cu mult mai multa onestitate chiar si decat un muncitor de rand. Ca exista si golani, sunt de acord, insa sa nu generalizam.

De muls se mulge si la privati, numai ca acolo nu sunt multi care se risca deoarece colectivul nu este atat de stabil si de bine relationat precum la stat. LA stat fiind multi mana in mana, altfel sta treaba.

Quote:
Tahografele se ,,mānăresc", valabil şi la TIRuri şi la autobuze...


De acord ca se manaresc, insa viteza comerciala in fapt, oricum nu va fi cu mult mai mare pentru ca n-ai sosele de asa natura. Ar fi fost rentabil sa manaresti tahograful daca ai fi avut o autobanda de la Giurgiu la Nadlac si ai fi mers cu 130 pe ea ( cu tahograful manarit ). Pe soselele care sunt acum n-ai cum sa scoti timpi mai buni, doar sa "scutesti" prin manarirea tahografului, niste ore de odihna pe care oricum va trebui sa le faci din motive fizico-naturale la un moment dat.
Dr2005

Īntr-adevăr, nu toate sindicatele sunt aşa... dar alea care sunt au mai mută influenţă pe lāngă CFR şi Minister decāt cele ,,cinstite".

De acord că şi la privat se fură... īnsă acolo dacă te prinde şeful că furi te zboară imediat cu un ditai I-ul pe cartea de muncă.
shoppy

Sau iti mai pune si Politia in carca.
Electrica675

Azi am primit o veste foarte proasta!!!

Pe 1 martie cica marfa se duce          
cristi CFR

http://crisana.ro/stiri/actualita...n-ceferisti-dati-afara-83257.html

Privatizarea CFR Marfă se face fără anestezie - Jumătate din ceferişti, daţi afară

27.08.2009, 00:00
Autor: Daniel MAN

 

Divizia de marfă a Căilor Ferate Romāne pregăteşte cel mai mare număr de disponibilizări īn vederea privatizării. CFR Marfă va renunţa la 50% dintre angajaţi, probabil, īncepānd de anul viitor. La nivelul Regionalei CFR Cluj, īn care este inclus şi Bihorul, vor fi date afară īn jur de 1.000 de persoane. Reducerea pierderilor este cuvāntul de ordine care ţăcăne pe şine, restructurările atingānd inclusiv structura organizatorică a CFR, cele şapte Regionale de la nivel naţional urmānd a fi restrānse la patru.



Operatorul naţional de transport marfă pe căile ferate se pregăteşte de privatizare. Pentru a-şi echilibra bugetul de venituri şi cheltuieli, conducerea CFR Marfă se pregăteşte să renunţe la jumătate dintre angajaţi. Īn prezent compania are pe statele de plată 17.400 de angajaţi şi pentru a construi un buget echilibrat conducerea apreciază că numărul lor trebuie să rămānă īn jurul a 8.500 de salariaţi.

Vicepreşedinte al Sindicatului L. 4 CFR Oradea, Ioan Marfici, confirmă că īntre conducerea companiei şi sindicate se poartă negocieri privind restructurarea personalului şi că ele vor īncepe abia anul viitor. Pānă atunci, prin rotaţie, jumătate dintre angajaţi se află īn şomaj tehnic.

„Jumătate din angajaţii CFR Marfă din Regionala CFR Cluj sunt īn şomaj tehnic, primind doar 75% din salariul tarifar. Cum personalul beneficiază, atunci cānd lucrează, de o seamă de sporuri, acestea nu se mai acordă acum, rezultānd o economie importantă de fonduri. E adevărat că la nivel de companie se poartă negocieri īntre conducere şi sindicate, dar īn mod sigur anul acesta nu se vor face niciun fel de disponibilizări. Urmează campania electorală şi īn fruntea statului este un fost ministru al Transporturilor, iar miza politică este foarte mare, nimeni nu riscă să piardă voturi", ne-a declarat liderul de sindicat. El susţine că īn jur de 3.000 de angajaţi vor ieşi la pensie īn acest an şi anul viitor, degrevānd compania de un consistent efort financiar.

Reducerea cu 50% a numărului de angajaţi din toate sectoarele de activitate a CFR Marfă nu este īnsă şi singura măsură care va fi luată la nivel naţional. La CFR Călători vor fi disponibilizate īn jur de 2.300-2.500 de persoane, iar la CFR Infra, aproximativ 2.000 de angajaţi.

Liderul sindical Voicu Sala, vicepreşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, le-a comunicat deja angajaţilor că īn toate cazurile sindicatele vor solicita plata salariilor compensatorii. Īn condiţiile respectării contractului colectiv de muncă la nivel naţional, un angajat ar putea primi cel puţin 6.000 de lei plăţi compensatorii, valoare calculată la un salariu mediu net de 1.000 lei. Sindicaliştii vor solicita, de asemenea, şi implementarea unor programe de reconversie profesională pentru cei care nu au īmplinit 45 de ani.

Conform declaraţiilor lui Ioan Marfici, anul viitor se va proceda şi la o altă operaţie de amploare la nivelul căilor ferate, cele şapte regionale existente la nivel naţional urmānd a fi reduse la patru, de aici urmānd a fi redus personalul administrativ.



Pierderi, datorii şi măsuri anticriză



CFR Marfă īnregistra la finele anului 2008 pierderi de 170 milioane de lei, la venituri totale de circa 1,77 miliarde lei, īn timp ce īn primul semestru al acestui an pierderile au īnsemnat 200 milioane lei. Una din măsurile impuse de conducere pentru a nu se adānci pierderile a fost intrarea īn şomaj tehnic, prin rotaţie, pentru o parte din personal. De asemenea, s-a redus numărul de ore festive (ture festive -n.r.) şi al orelor de noapte, care aveau sporuri de cel puţin 25%, iar primele de sărbători au fost sistate.

Cele mai mari datorii ale CFR Marfă sunt către CFR Infra, peste 400 milioane de lei, care, la rāndul ei, este datoare către Electrica. Compania mai are de īncasat īnsă 250 de milioane de lei de la agenţii economici, dar criza financiară determină o achitare anevoioasă a debitelor.
mishu88

Quote:
Gruia Stoica (GFR): Suntem pregătiţi să depunem māine o ofertă pentru CFR Marfă

Grup Feroviar Romān este pregătit să depună, miercuri, o ofertă pentru compania CFR Marfă, aflată īn proces de privatizare, a declarat, marţi, proprietarul companiei Grup Feroviar Romān (GFR), Gruia Stoica.

"Deocamdată, ne concentrăm pe tot ceea ce īnseamnă material rulant şi transporturi. Suntem deja īn nouă ţări europene. De asemenea, sunt destul de emoţionat īn săptămāna aceasta, pentru că depunem māine, īn Bucureşti, o ofertă pentru CFR Marfă, joi, pe 20 (iunie - n.r.), se va da cāştigătorul, pe 21 (iunie - n.r.) depunem īn Bulgaria şi tot pe 21 (iunie - n .r.) depunem īn Croaţia. Este destul de greu', a subliniat Gruia.

http://www.economica.net/gruia-st...ferta-pentru-cfr-marfa_55284.html
mishu88

Quote:
Grupul Feroviar Roman a castigat privatizarea pentru CFR Marfa. Suma oferita - 202 milioane euro plus angajamente de investitii de 900 mil lei

Grupul Feroviar Roman este noul actionar majoritar al CFR Marfa, pentru care a oferit suma de 202 milioane euro si s-a angajat sa investeasca alte 900 milioane lei, la capatul a sapte ore de negocieri in care ofertantul a renuntat la conditia de a plati in rate pretul angajat, a anuntat joi ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

http://economie.hotnews.ro/stiri-...-conditii-negociem-continuare.htm

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR