Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 

The free forums are now under new ownership, a full announcement will be made shortly

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
Electrica675

Rame Electrice clasa 58

58-0207-9

58-1201-1
sulzerul1175

Mersi pentru poze Gabi si pentru deschiderea topicului!

Nu stii cumva care tren era cu 58-0207-9?
CKD

Brasov clasa 58

Electrica675

Pozele sunt de anul trecut! Stiu ca faceau regim de P pana la Suceava si veneau inapoi la Pascani unde erau trase in grupa tehnica de locomotiva de manevra cred ca era P 5505! dar acum au fost scoase...mai este una singura  RM 858
CKD

Clasa 58 Tr. Personal Brasov Sfantu Gheorghe



CKD

Cl.58 Intrare in grupa tehnica

CKD

Cl. 58 Tren personal Brasov Sfantu Gheorghe

Electrica675

58-0005-7

96-2068-3 si 58-0005-7
CKD

Brasov Tr. Personal Sf. Gheorghe Brasov



Electrica675

58-1006-4-nu avea calatori in el....cred ca era un tren suplimentar 07.05.2008
CKD

Bv



Electrica675

2 rame electrice...din pacate nu le stiu numarul.

Electrica675

RM 858.
CKD

Bv

Gara Brasov Cl.58 Nr. 58-1207-8; Tr. personal Brasov - Sfantu Gheorghe





Dr2005

Este un Z6300. De fapt, este 58-1007-2 +58-1107-0 +58-1207-8  
Electrica675

58-1207-8 in gara la linia 1.
cortexedge






Mihai-Aurel

Salutare.
58-0005-7 in gara Miercurea Ciuc , nu stiu exact ruta pe care circula , probabil Brasov - Sfantu Gheorghe - Brasov


  Toate cele bune
                        Mihai
florin.mihai

Remarul 16 februarie a realizat de curand o noua varianta de modernizare a ramelor inmatriculate in Romania in seria 58. Primele doua unitati au plecat deja spre Bucuresti pentru probe. Aviz bucurestenilor posesori de aparate foto si chef de fotografiat noutati!
sulzerul1175

Salutari Florin si bine ai venit pe forum!

Multumim pentru anunt!
Nu cumva aceste rame sunt cele Push-Pull, sau sunt la fel Z5100-uri?
florin.mihai

Bine v-am gasit! Nu au legatura cu trenurile Regiotransului, aduse recent din Franta. Modificarea ramelor din seria 58 se face pe baza unei documentatii intocmite de SNTFC (sau, cum mai este cunoscut, CFR Calatori).
mishu88

florin.mihai wrote:
Nu au legatura cu trenurile Regiotransului, aduse recent din Franta. Modificarea ramelor din seria 58 se face pe baza unei documentatii intocmite de SNTFC (sau, cum mai este cunoscut, CFR Calatori).


Mă bucur mult că ai intrat pe forum! De-acum īnainte vom avea īncă o persoană care ne va furniza informaţii exclusive cu privire la Transportul FeRoviaR romānesc!

Aşteptăm fotografii de la pasionaţii din Bucureşti!
lde4000

cati KW are ... sau  W?
Dr2005

Atāt Z6100, cāt şi Z6300 şi ramele ex-CFL au 615 kW. Probabil aşa se poate explica de ce au īncadrat 4 tipuri de vehicule īn aceeaşi clasă.
tomi_ms

Am dibuit ceva modificat (sau in curs de modificare), din pacate nu ii stiu numarul.
florin.mihai

Felicitari si multumim  pentru poza, domnule Tomi. In sfarsit a aparut pe sine mica mare noutate. Doamnelor si domnilor, iata varianta romanizata a ramelor Z6100/6300. Din toamna acesta ele vor ocupa multe trase in serviciul de scurt parcurs. Sa nu va luati dupa aparente! Desi nu pare o mare isprava, noua varianta este conceputa in asa fel incat sa inlature toate neajunsurile constatate la celelate 19 unitati aflate in exploatare. Ramane de vazut in ce masura s-a si reusit acest lucru.
cristi CFR

Rama asta am vazut-o cand am fost saptamana trecuta la Cluj exact in acelasi loc , i-am facut o poza dar nu a iesit prea bine

La Arad se afla 58-1008-0 , sectia pe care va circula nu a fost inca stabilita, se vorbea de Timisoara Nord-Arad sau Arad-Teius.
Problema cea mai enervanta pe care am sesizat-o este dificultatea urcarii in ea, pentru cei batrani, ca pentru noi cei tineri nu e o problema
florin.mihai

58- 1008 este modificata sau e din (tipul) schema veche?
sulzerul1175

Multumim pentru poza, Tomi!

O intrebare, rama acesta e modernizata de Remarul 16 Februarie, sau e o varianta modernizata facuta inca in Franta?
cristi CFR

58-1008 este de tipul vechi ca 58-1207-8 schema de vopsire portocaliu.

Pisti, din cate stiu e modernizata de Remarul 16 Februarie
florin.mihai

Asa este, e modoficata la remarul fiind de fapt o "romanizare" a batranelor rame aduse din Franta.
sulzerul1175

Mersi pentru raspunsuri.

Inca ceva, aceasta modernizare s-a referit si la partea electrica sau doar la un singur 'face-lift"?
florin.mihai

Am inteles ca s-a modicat ceva la partea de suspensie (deficitara la modelul precedent), cabina de conducere a fost total modificata (inclusiv la partea de comanda), are acum aer conditionat si automate de cafea. La motor, din cate stiu,  nu s-a prea umblat.
O chestie mai ciudata este faptul ca au fost aduse si rame din seriile Z 5100 si Z 5300 (ambele serii la 1500 de V) dar pentru piese de schimb acestea fiind indentice constructiv cu Z 6100/6300 cu exceptia motoarelor.
OAB

Formula osiilor este 2 B + 2 2 + 2 2 sau 2 A1 + 2 2 + 2 2 ?
florin.mihai

Mai degraba 2A1+22+22, dar o sa ma interesez si o sa-ti spun sigur.
sulzerul1175

Cam tarziu dar postez si eu aceste poze. Pe 18 iunie 2007 am prins un marfar in care erau trei rame Z5100, venind dinspre Franta. Numerele lor erau 301, 306 si 309. Imi cer scuze pentru calitatea pozelor, din pacate nu am avut alt aparat cu care sa fac poze.













florin.mihai

Daca ramele surprinse in pozele de mai sus sunt  seria  Z 5100 inseamna ca fac parte din lotul de piese de schimb. Seriile 5100 si 5300 sunt la 1500 V, prin urmare incompatibile cu voltajul nostru. Insa ca si piese de chimb sunt cate se poate de utile.
sulzerul1175

58-1008-0 in Arad.



Gabry_Mafia

58-0207-9 in Burdujeni

58-1003-1 in Campulung Moldovenesc....

58-1005-7 in Vatra Dornei
Electrica675

O rama si de la mine, tot in gara Burdujeni dar din pacate nu ii mai retin numarul .
paall

Am calatorit cu aceste rame oe ruta Brasov - Sfantu.Gheorghe si retur si chiar daca sunt sh sunt foarte bune dupa parerea mea.

Sunt zvonuri cum ca ar ajunge cateva astfel de la rame si la Marasesti pentru unele Personale de pe magistralele 500 si 501.

OFF-TOPIC : celelate tipuri de rame electrice sau nu pe care le are REGIOTRANS au intran de cateva zilein compunerea acceleratului Brasov- Buc.Nord - Constana si retur. este o rama din 3 segmente.
Alex-DP001

58-3002-1, iar in celalalt capat 58-3202-7 a mers in proba pana la Campia Turzii, folia de pe scaune nu era data jos.

shoppy

paall wrote:

OFF-TOPIC : celelate tipuri de rame electrice sau nu pe care le are REGIOTRANS au intran de cateva zilein compunerea acceleratului Brasov- Buc.Nord - Constana si retur. este o rama din 3 segmente.


3 segmente? Erau cumva impinse / trase de o locomotiva?
carelia

Pana la urma cate rame electrice a facut anul trecut Remar Cluj? Stie cineva? Mersi.
paall

shoppy wrote:
paall wrote:

OFF-TOPIC : celelate tipuri de rame electrice sau nu pe care le are REGIOTRANS au intran de cateva zilein compunerea acceleratului Brasov- Buc.Nord - Constana si retur. este o rama din 3 segmente.


3 segmente? Erau cumva impinse / trase de o locomotiva?


shoppy era vorba despre rama de vagoane din poza urmatoare http://www.bahnnews-austria.at/forum/viewtopic.php?t=8236 dar in poza sunt mai multe la fel cum sunt si la Intorsura Buzaului.

eu le-am vazut doar 2 zile pe acceleratul Regiotrans Brasov-Constanta si am postat mesajul din citat. Erau trase de unul din BB-urile verzi pe care le are Regiotrans.

Revenind la automotor ( aceste vagoane push-pull ) erau de lungimea unei rame electrice seria 58 de la Cfr si din 3 segmente. Cfr-ul are rame seria 58 din 2 si 3 segmente ( vagoane cum sunt numerotate la AC Bucuresti-Ploiesti-Bucuresti ) vagon 1 , vagon 2 , vagon 3.
cortexedge





paall

Alex-DP001 wrote:
58-3002-1, iar in celalalt capat 58-3202-7 a mers in proba pana la Campia Turzii, folia de pe scaune nu era data jos.



Acest automotor electric a ajuns la Bucuresti de cel putin o saptamana si face servici pe Acc 1533-1534 si 1535-1536 pe Bucuresti-Ploiesti si retur in locul automotorului cu bordul modernizat si prezentat la expozitia din toamna de la Bucuresti.Nord.

Pe el este o placuta care spune ca a fost modernizat de Remarul Cluj.Napoca in anul 2009. Interiorul este la fel ca cel cu bordul modernizat 58-3001.
tomi_ms

Am uitat sa notez numarul
Alex-DP001

P3089 Teius-Cluj Napoca
Electrica675

58-0007-3 sta pe o linie in fata depoului Pascani de vreo 3 zile.
Electrica675

58-0207-9 vs. 41-0720-7



shoppy

Uraaaa, cuiva de la Calatori i-a picat fisa ca traseul Nord - Obor e electrificat, asa ca au bagat rama 58-3001-3.


sulzerul1175

Ohoo, felicitari pentru captura!  
cezy

Bucuresti Nord -Bucuresti Obor se retrage in revizia Grivita

oreste

titlul topicului este putin cam deplasat , aici nu e vorba despre automotoare ... tot ce inseamna automotor , se refera la motoare termice,pe cand aici e vorba de motoare electrice. denumirea corecta ar fi rame electrice seria 58.
shoppy

Ce oameni, ziceam si eu ca fac un lucru bun aia de la Calatori ca baga 3001 ca arata mai bine, vad ca deja l-au scos...

Oreste, nu cred ca e chiar asa, prin automotor nu se intelege ca are motor disel  (ca asa si Sulzerul e automotor), ci ca avem un vehicul feroviar mixt care, pe langa sarcina sa de transport a pasagerilor, isi realizeaza singur si propulsia, deci nu are nevoie sa fie remorcat de o locomotiva. Modul de obtinere a propulsiei (diesel sau electric) e mai putin important.
Chiar si la Desiro am intalnit denumirea de rama automotoare, deci nici rama nu presupune neaparat electric si nu diesel.
Hurricane

@shoppy
Automotoarele si ramele se deosebesc de trenul clasic( alcatuit din locomotiva si vagoane detasabile) prin faptul ca sunt compuse dintr-un grup compact de vagoane nedetasabile, cu autopropulsie, denumit, in functie de sursa de energie, rama automotor (Diesel) sau rama electrica.
oreste

eu in scoala de mecanici am avut 2 materii distincte
locomotive si automotoare cu motare termice
locomotive si rame electrice
nicidecum automotoare electrice
@ndrey

oreste wrote:
eu in scoala de mecanici am avut 2 materii distincte
locomotive si automotoare cu motare termice
locomotive si rame electrice
nicidecum automotoare electrice

salutari domnu, e grele domnle' ce sa le faci... logica nu vrea sa functiooneze, daca te duci la o tura de depou si ii zici ca vrei rama diesel 96-2015, te ia la suturi,ca nu are aasa ceva, poate doar automotorul 2015,Desiro2015( Sobolanu', etc. ) sau mi stiu eu cum i izic astia la automotoare, dar in nci un caz, rama
Dr2005

http://dexonline.ro/search.php?cuv=automotor

AUTOMOTÓR s. n. vehicul feroviar cu motor cu ardere internă sau electric, pentru transportul călătorilor. (< fr. automoteur)
Sursa: MDN |
sulzerul1175

Motorised Units:

1.) DMU = Diesel Motorised Unit
2.) EMU = Electric Motorised Unit
Electrica675

58-1009-8
@ndrey

Dr2005 wrote:
http://dexonline.ro/search.php?cuv=automotor

AUTOMOTÓR s. n. vehicul feroviar cu motor cu ardere internă sau electric, pentru transportul călătorilor. (< fr. automoteur)
Sursa: MDN |

Probabil, ce scrie mai sus, nu ai observat(referitor la explicatia si sensul cuvantului ) scrie clar , cu motor propriu, sursa de autopropulsie cu ardere interna, ori rama  electrica   nu are asa ceva, acum sper a revenim la subiect
TaurusFan

58-1208-6 - tren personal 2205 Arad-Curtici

shoppy

Din nefericire, dupa cum se vede in link, pe de-o parte scrie cu motor propriu fara nici o precizare, pe de alta parte scrie cu motor propriu cu ardere interna sau electric, deci e clar, e automotor.
Defapt era si normal, cuvantul este format din auto (pe post de singur) si motor (pe post de tractiune), fara sa se faca vreo referirie la tipul motorului.
Daca tura ma ia la suturi, atunci iau si eu Indrumatorul de Exploatare si Manualul de Intretinere si Reparatii Desiro 642 CFR SR 20 D din raft si le folosesc corespunzator, adica ii dau eu una cu ele peste fund, poate asa ii mai vine mintea la cap, sa stie si el ce are in revizie .
Nu am nimic cu argoul si limbajul simplificat, dar asta nu trebuie sa inlocuiasca cunoasterea elementelor teoretice.

Azi (sambata) am dat din nou peste 3001 la cursa spre Obor:


Dr2005

Pe Obor sunt cel putin 2 garnituri zilnic. Tot sāmbătă am fost şi eu să mă dau cu respectivele tramvaie... toate bune şi frumoase, vreo 20-30 de călători īn tot trenul, viteza de melc şi traverse crăpate (!) la mijloc la toate macazele īntālnite pe linia recent modernizată (la Băneasa şi Pnatelimon).

Dar, īnainte de asta, să-l vedem pe 58-3001 abia venit de la Obor:




P18205 Bucuresti Nord - Bucuresti Obor era alacatuit din rama 58-1013-0:










Hurricane

Shoppy poate nu m-am facut inteles, denumit in functie de sursa de energie, rama automotor (Diesel) sau rama electrica , sau poate ai dus multe trenuri in spate si te contrazic aiurea  
Dr2005

Acest totpic e dedicat exclusiv automotoarelor (sau ramelor, dacă preferaţi aşa) seria 58. Orice altă discuţie nu īşi are locul aici. Vă rog să continuaţi discuţia despre cum e corect īn alt topic, altfel vom lua măsuri.
paall

Am vazut si eu astazi ultimul P care de la Bucuresti.Obor. Rama 58-1013 si doar 20 calatori coborand la Buc.Nord.

exista 3 rame electrice seria 58 la Bucuresti. 3001 , 3002 si 1013 pentru 1 cursa Buc-Ploiesti si retur si 4 curse Buc.N-Buc.Obor si retur.
shoppy

Cum arata 3002? Lafel ca 3001?

(rog editati mesajul colegului de mai sus ca deja s-a ajuns la argumente fara legatura cu problema)
Alex-DP001

pe 3002 l-m pozat eu in Cluj cand a iesit in probe.
Alex-DP001

Pe pagina 5 puteti vedea poze cu acea rama.
truscamihai

Rame Electrice clasa 58

58-3001-3 Bucuresti Obor





interior

Pantelimon 58-3001-3

Dr2005

Īntreba cineva cum arată 3002...


S-a renunţat la modernizarea botului şi bordului, dar s-a montat aer condiţionat.
shoppy

3001 de la Obor




Apoi, pe urmatoarea cursa din Nord, au schimbat automotorul si l-au bagat pe 1013


lde 2100

rama 58-3001-3,care aqm surprins-o la ploiesti sud......
.
[/b]
Costache Mihail

Rama electrica pe relatia Bucuresti Obor- Bucuresti Nord in apropiere de Gara de Nord


Zoly87

k
shoppy

1013 de la Obor si 3001 de la Ploiesti


Dr2005

Cānd ai pozat jegul de 3001? Am mers şi eu cu el la ultima cursă. La īntoarcere a rămas pe Podul Mioriţa. Au trebuit vreo 4 resetări să pornească.
shoppy

Azi l-am pozat, pe la ora 13, venea de la Ploiesti.
Oricum, linia spre Dragonul Rosu incepe sa mearga, azi, la ultima cursa spre Nord, erau ocupate cam jumatate din scaune.
Dr2005

Ştiu... eu eram unul dintre călătorii ultimei curse. Erau cam 15 persoane (toate urcate de la Dragon, din care unele aveau ditai sacii cu īmbrăcăminte/īncălţăminte) + eu + naş + şef de tren + 4 oameni īn cabina de conducere (!) īn primul vagon (al sensului de mers). Nu ştiu cum era īn celelalte două. Chiar am regretat că nu m-am dus acolo, uşile de intercomunicaţie īntre remorci fiind deschise la perete.
Electrica675

58-1006
shoppy

Cam asa era si in al doilea vagon, ultimul vagon era gol.
Electrica675

58-1207
alex

Dr2005 wrote:
Cānd ai pozat jegul de 3001? Am mers şi eu cu el la ultima cursă. La īntoarcere a rămas pe Podul Mioriţa. Au trebuit vreo 4 resetări să pornească.


Daca s-a defctat putin asta nu inseamna ca este jeg,este unic in romania ! si chiar face treaba foarte buna
Dr2005

Avānd īn vedere că acum cāteva zile a blocat 40 de minute jumate din Gara de Nord, rămānānd blocat pe macazele de intrare īn gară...
Electrica335

alex wrote:
Daca s-a defctat putin asta nu inseamna ca este jeg,este unic in romania ! si chiar face treaba foarte buna


Este unicat...de jeg ce e ! Daca n-ar fi fost jeg, n-ar fi avut o rata de defectari asa mare. Si nu vorbim doar de UNA bucata rama, ci de toate.

Din punct de vedere al rentabilitatii, face treaba buna, da. In rest, ca stare tehnica sunt niste putori....
Dr2005

Asta e motovul pentru care 3002 a ieşit mai puţin modificat. 3001 are şi suspensia modificată (probabil cu nişte arcuri mai bune, nu cred că puneau pernă de aer, deşi el pierde aer la greu), nu te mai aruncă de pe scaun la toate macazele (spre deosebire de 1013, cu care am avut ,,plăcerea" să merg pe aceeaşi rută acum cāteva săptămāni). Apropo de rame... observ că după 3002 nu a mai ieşit nimic, deşi au trecut vreo 6 luni de cānd a intrat el īn circulaţie.
Electrica675

58-1009
shoppy

1013 de la Ploiesti
shoppy

3001 de la Pantelimon, pe Podul Poligrafiei, Bucuresti
Electrica675

58-0007 cu P 5443.
Electrica335

58-0005 inainte de Sfintu Gheorhe in timpul serviciului  ca tren Personal pe ruta Izvoru Olt-Brasov:



Aceeasi 0005, de aceasta data intre Madaras Ciuc si Racu, fotografiata cu zoom mare de pe un deal :

shoppy

3002 spre Baneasa


micutul_tgv

1011 in serviciu la Galați:
Electrica675

Nu mai retin numarul   (Pascani Tj.)

cortexedge

Spike

P 5721 (Suceava-Cimpulung Moldovenesc):

P 5732 (Cacica-Suceava):
TaurusFan

58-1212-8 ca tren P2032

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania Page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR