Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Metrouri
TGV-DAT

Rame Metrou IVA

Daca sunt iubitori de Metrou, propun sa dezvoltam acest subiect.
Cu multumiri,   TGV
cristi CFR

Salut TGV-DAT si Bine ai venit  
mishu88

În afară că reprezintă fiare vopsite sau... mai nou, pictate cu Graffiti, ce înseamnă pentru voi metroul? Aţi avut vreo întâmplare hazlie legată de o călătorie cu el? Vă mai aduceţi aminte prima călătorie cu el?

Eu unul... îmi aduc aminte de prima mea călătorie cu metroul în 1998 - iulie, staţia Eroii Revoluţiei - sectorul IV parcă - ... Ce m-a atras aşa tare la el? Vântul acela cald/fierbinte - uneori - care atunci când intri întri în pasaj, ridică fustele doamnelor şi domnişoarelor, iar băieţilor li se zburleşte părul (de pe cap)... apoi sunetul/zgomotul/muzica motoarelor care se aude atunci când frânează/accelerează (la Bombardiere se observă, în special)...

Chiar şi lumea... eram pe 15 august în Bucureşti, să-mi iau un laptop. Şi apoi pe 6 octombrie - vizitând SIAB-ul. Nefiind de... atenţie... 9 ani în metrou, nu m-am putut despărţi de galeriile subterane şi de la ora 7 până la 11 (în ambele vizite) am făcut tot Bucureştiul aproape cu... metroul. Am văzut cum e să stai singur cuc în vagon şi am văzut cum alţii/altele intră şi cu anumite părţi intime în tine, numai ca să încapă. Mi-a plăcut ziarul Compact... care m-a atras prin conţinutul lui gratuit. Mi-au plăcut zecile de fete de la care le furam priviri şi îmi zâmbeam sub mustăţi... Oare ştiu ei/ele, călătorii acelui metrou, că un sucevean a trecut prin aceste "experienţe"?

Mi-a plăcut foarte mult!



Vă invit să vizionaţi şi un clip realizat cu dedicaţie specială pentru METROUL BUCUREŞTI! Sper să vă placă şi aştept impresiile/trăirile voastre!
http://www.youtube.com/watch?v=--pthv56AK8

Să mai postaţi videoclipuri cu metrourile din Bucureşti!
DonVILLy

Daca tin minte bine prima mea calatoria cu metroul a fost cam prin 96-97 pe atunci aveam 9 anisori  chiar si pe atunci eram fascinat de trenuri  dar ajunsesem in bucuresti nu mai stiu exact in ce statie de metrou eram dar stiu cu siguranta ca trebuia sa ajungem  spre Pantelimon atunci am auzit prima data metroul eram mirat nu stiam ce suna asa de unde vine accel miros placut cand am vazut  metroul pentru prima data am ramas putin mirat dar cu zambetul pe buze imi placea foarte mult stiu ca le spuneam parintilor mei sa ma plimbe zi de zi cu metroul iar ei nu aveau altceva deca sa ma scoata macar la o plimbare cu metroul si o statie imi ajungea si eram fericit era micul meu drog daca i se poate spune si asa   .Dar n-am mai fost demult cu metroul cred ca a trecut 8 ani decand nu am mai fost in Bucuresti  iar filmul tau  mishu88 mi-au adus amintirile placute inapoi sper ca la vara sa pot  reveni in bucuresti si sa ma plimb cu magnificul metrou
mishu88

DonVILLy, bine ai zis... Acel miros inconfuntabil, de care eu am uitat şi mi-ai adus acum aminte. Deja îmi vine să... o iau pe E85 să mă plimb prin Bucureşti cu metroul... vorba ta. Am ratat week-end-ul trecut o plimbare la 4tuning Days, însă prevăd în maximum o lună o excursie spre capitală.

Aşteptăm şi alte opinii... să vedem dacă mirosul, fie el mai "artistic" ori nu, vă gâdilă umpic amintirile!
Dr2005

Mirosul provine, probabil, de la substanta cu care sunt impregnate traversele de lemn (care se mai gasesc in numar destul de insemnat la metroul bucurestean). Si cum ventilatia nu e cine-stie-ce, mirosul se resimte cam peste tot prin statii si tunele, spre bucuria unora ca noi

Mishu88.... anunta-ne si pe noi cand vii in Bucuresti Ca in domeniul transportului pe sine se pot vedea multe kucruri interesante, fioe ca e vorba de gari, de metrou sau de tramvaie.
TGV-DAT

Metrou

Multumesc pentru raspunsuri.
Rog daca aveti ceva documentatie despre Metrou.
Cu multumiri,  TGV.
Iasmin

Ramele Iva.

Primele Rame Iva care au fost costruite printre anii ~1979... Au geamul frontal mai retras. Garniturile epocale sunt numerotate   de la 001-015 (sper sa nu gresesc Freyutz). Cateva din ele au fost modernizate si nu mai au acea adancitura in partea frontala sau li sa schimbat parcul. Toate Ivele care sunt modernizate sau doar revopsite li se aplica o schema de vopsire in culoarea rosie.
Dupa anul 1994, Electroputere Craiova a modernizat cateva rame Iva, introducandu-le computer de bord si vopsindu-le intr-o schema albastra.
Restul garniturilor, cele cu geam obisnuit  sunt numerotate pana la ~ 255.

Ramele Epocale (atentie la geam)



Ramele noi




I. Preznetarea ramelor din interior
1) Ramele nemodernizate( circula pe M1, M3)



a) Semnalul de alarma, abtipilde, bara si in ultima poza prima vopsea a garniturii, galben, si ultima cremul.






2)Ramele modernizate cu computer de bord (prezentare interior-exterior). Acestea circula numai pe M4 si  au numai 4 vagoane. Schema de vopsire din interior se aseamana cu cea a RATB-ului, barele portocalii si peretii crem. Aceste rame au semnal de alarma cu interfon, buton de declasare a usilor pe fiecare usa, usile portocalii pe inauntru, si rosii pe dinafara.. Pentru a porni aceasta garnitura este nevoie sa apesi 2 butoane: Ato  si Atp.









(Am uitat sa specific, sunt numai 2 garnituri modernizate in acest fel)



II)Prezentare din exterior.

(aceasta garnitura are o usa defecta)
(rama pe linia a 5-a, remiza 2, statia Eroilor)




III) Fluxul de calatori




(Eroilor, Linia 2.
, ultimele 2, Piata Unirii 1, M1.


IV) Numarul garniturilor. Numarul garnituriilor este trecut desupra usilor mecanicilor, deasupra usilor de traversare intre vagoane, pe usa exterioara a mecanicilor, pe tamponul frontal si in alte locuri.
Garniturile „epocale”. In Bucuresti inca mai circula dupa 30 de ani primele garnituri „epocale”. 002(in remiza la Basarab, parca, plina de graffiti), 004 si  006 circula, de obicei pe M3 (Eroilor-Industriilor), 008 (proaspat modernizata), 010. Momentan atatea garnituri cunosc. Restu garniturile  „epocale” ori isi traiesc ultimele clipe de viata uitate de lume prin remizele din subterane, ori in Depoul Industriilor („Cimitirul Ivelor”), ori au fost casate.





Garniturile fabricate dupa ~1980(nu sunt numite epocale)


TaurusFan

Vagoane de metrou IVA abandonate in triajul Arad:
Dr2005

Superb! Ceva numere de pe vagoanele alea?

Pe aici umbla vorba ca le taie... Metrorex a inceput sa scape de vagoanele ramase prin diverse uzine pentru modernizari intrerupte dupa ce s-au cumparat Bombardierele... asta desi unele vagoane erau 99% complete. Acum o luna s-au taiat ramele ramase la REC Bucuresti, zica-se ca urmeaza cele de la Craiova si de la Arad. Insa la Arad... vagoanele intermediare sunt inca proprietatea Astra Arad, probabil ele vor ramane.
TaurusFan

Am identificat doar al treilea vagon din imagine, e 053A. Celelalte nu mai aveau numere.
TaurusFan





cristi CFR

Paul, nu ai avut probleme in zona aia ?
Se poate intra lejer ?
TaurusFan

N-am avut probleme, e drept ca nici nu era nimeni in zona aia
zimbrulcarpatin

Dr2005 wrote:
vagoanele intermediare sunt inca proprietatea Astra Arad, probabil ele vor ramane.


Toate ramele/vagoanele de metrou sunt proprietatea Metrorex. Mai devreme sau mai tarziu vor sfarsi sub flacara autogenului. Ne place sau nu, tre sa asistam (neputinciosi) la apunerea vremurilor in care circulam cu rame IVA. Au fost produse un numar de 252 de rame de metrou. Pana in prezent, jumatate din ele au fost casate...
cristi CFR

Ca tot e vorba de Rame Metrou IVA.

In 23 sept s-au vandut la licitatie :
Vagoane electrice de metrou tip IVA-Arad, nedezmembrate, 1 lot, Bucuresti 39.200 EUR
Vagoane electrice de metrou tip IVA-Arad, nedezmembrate, 1 lot Craiova 39.200 EUR
Vagoane electrice de metrou tip IVA-Arad, nedezmembrate, 1 lot  Arad 26.200 EUR

Nu stiu cine a castigat (presupun ca o firma de colectare a fierului vechi)
Dr2005

Ramele din Bucuresti erau deja casate la 23 septembrie... e vorba de cele uitate in curtea REC. Opera a fost ,,desavarsita" pe 7 august... of, de as fi ajuns cu 2-3 zile mai devreme sa le mai prind :












Despre Arad am auzit ca vagoanele motor ar fi fost deja casate, ramanand doar vagoanele intermediare, care nu au fost niciodata receptionate de Metrorex si nu apar pe inventarul lor.
cristi CFR

Dupa ce au terminat de macelarit ramele IVA au trecut sa sfartece cu bestialitate LDH-ul ?
Dr2005

Off-topic: LDH-ul (LDH125-395) ala e ,,in reparatii"... de vreo 3 ani (daca nu chiar mai mult). Chiar nu stiu din ce traieste firma REC... dar pe linia lor sunt balariile pana la genunchi, de cel putin un an nu a mai intrat sau iesit ceva din curte.

Vagoanele de metrou le-a taiat Metrorexul (au trimis oameni si sculele necesare) si tot Metrorexul a recuperat ramasitele cu camioanele cateva zile mai tarziu.


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Metrouri
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR