Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
dan tm

Nohabul si Taurusul vor tracta singure aceste trenuri pe intreaga distanta?

Daca da, atunci ce fel de mecanici le conduc?

In mod normal trebuie sa fie mecanici autorizati pe aceste locomotive, sa aiba recunoasterea sectiei facuta, locomotivele sa fie autorizte AFER sa circule in Romania?

Acuma Taurus sint citeva autorizate pentru Romania si implicit mecanici, locomotivele privatilor circula pe toata reteaua cu aceeasi mecanici, a cam cazut si recunoasterea sectiei, stiu ca Nohabul a mai fost si singur si la roata dar asta nu ma impiedica sa pun intrebarile de mai sus.

Stiu ca o sa dati cu pietre din diverse motive....
sulzerul1175

Anul trecut Rapidul Secuiesc a necesitat dubla tractiune fiindca erau 13 vagoane. Cel mai mult probabil si anul acesta va fi GM si EA in fata Nohabului. Insa nu stiu exact daca va fi sau nu EA in fata Taurusului.
shoppy

Asta cu recunoasterea sectiei mi se pare exagerat, doar semnalizarea este absolut suficienta pentru deplasarea in siguranta a trenului, exista semnale repetoare, indicatoare de inclinatie si panouri prevestitoare, mai exista si statia de emisie-receptie(care nici ea nu e obligatorie).
Nu inteleg de unde atata isterie ca privatii merg "dupa semnale", poate ca tocmai de aia nici nu au atatea accidente privatii, ca merg dupa semnale, Marfa si Calatori pe de alta parte cred ca merg dupa recunoastere, dupa statie, dupa experienta si dupa auzite, deci ar trebuii ca cei de la Marfa si Calatori sa redescopere semnalele, ca accidente cat cuprinde, culmea din nerespectarea semnalelor.
dan tm

shoppy unde vezi tu isterie?

este trecuta in instructii si chiar in livretele de mers precizarea cu recunoasterea ce te supara asa de tare?

Hai sa trec peste astea, inteleg ca in tren sint mai multi mecanici ca sa poata respecta normele orare impuse nu-i asa? sau hai sa trecem si peste isteria asta, ca doar si ei trec peste normele astea orare in ceea ce priveste soferii romani, ca  de mecanici de locomotiva e mai greu de discutat.

Taurusul Gysev, deci nu MAV care are legaturi mai strinse cu CFR, are sisteme de siguranta de tip CFR cum locomotivele romanesti seria 47 au de tip MAV.

Dar ne mai uitam la mizilicuri, ne cramponam in detalii, cind putem vedea o diversitate de locomotive pe liniile noastre?

Mi s-a parut firesc sa intreb daca sint autorizate sa circule pe reteaua noastra, pentru ca am impresia ca un DA care sa circule pina in Budapesta nu vad prea des.

Si parca mai erau diverse norme la caile ferate care se respecta cel putin in Ungaria unde circula locomotive ale diverselor administratii mai putin CFR.

Dar ma asteptam la polemici, cum spunea un prieten pe alt forum, poate le da prin cap la ai nostri sa puna Phonixul asta nou, cu tricolorul in fata unuia dintre trenuri.
Dr2005

Īntr-adevăr, pe secţii există semnale şi semnale repetitoare. Īnsă... e de preferat ca mecanicul să ştie din'ainte poziţia lor, să nu ne trezim că merge trenul cu 100 km/h şi după aia brusc vede prevestitorul unei staţii unde trebuie să intre īn abatere cu 30 km/h şi dă-i după aia frānare rapidă şi roagă-te să īncetinească trenul mai repede să nu sari de pe linie.

Problema cu MAV şi CFR s-a mai discutat... pe reţeaua MAV intră toate jegurile din Cehia şi Slovacia, īnsă EA-urile noastre NU. Trenurile romāneşti, dacă īntārzie şi 2 minute, sunt postate la Lokoshaza lāngă garniturile MAV la care ar fi trebuit ataşate, iar cei grăbiţi au opţiunea să cumpere alte bilete pentru a le folosi sau să stea 5 ore īn plus pentru că ,,trenul CFR a ajuns īntārziat şi nu ne permitem să īntārziem garnitura noastră", deşi timpul de staţionare īn staţia respectivă este de vreo 25 de minute, suficient să faci 10 manevrede ataşare şi detaşare de vagoane.

Şi pe mine mă bucură diversitatea de locomotive pe reţeaua noastră (chiar dacă lamomentul acela probabil voi fi acasă făcāndu-mi proiectul la Strcuturi Portante ale Vehiculelor de Cale Ferată). Dar oare nu ar merita cei de la MAV să fie trataţi aşa cum ne tratează şi ei pe noi? Mă uitam ce hārburi de vagoane trimiteau ei pe rapidele internaţionale spre Romānia acum cāţiva ani (20-47-urile noastre erau lux pe lāngă ele), īn vreme ce noi le trimiteam AVA200 şi tot făceau mutre la ele. Şi noi tăceam şi īnghiţeam.
shoppy

Dan eu am auzit multe declaratii ce la Calatori si Marfa care se agatau de chestia asta ca de ultimul pai, doar asa, ca sa se declare ceva, cand mecanicii lor trec pe rosu si merg dupa ureche ca stiu ei cam pe unde trebuie sa faca cruce si pe unde nu, dar eu cred ca nu despre asta e vorba.

La unguri circula bine mersi si EA si DA, atat la aia care au luat Pheonix-ul cat si mai nou la reprezentanta GFR de acolo, ca sa nu-mi mai amintesc de EA-ul de la Softrans care a mers si ala mult si bine pe acolo. Deci daca dai banu atunci circuli fara problema.

Nu inteleg totusi dorinta asta arzatoare de a circula locomotivele noastre de la Calatori acolo prin conventie. Daca CFR Calatori are bani atunci sa intre ca operator in Ungaria si sa cumpere trasa, si o sa mearga, mi se pare o prostie sa facem niste locomotive doar ca sa ne caciulim la altii sa ni le primeasca in conventie, vorba cea, decat codas la oras mai bine-n satul tau fruntas.

Daca defapt vrei sa discuti despre stegulete si alte chestii dinastea atunci vezi ca pe forum ne ferim sa facem politica (sau patriotism cu bata in mana daca o sa zici ca asta nu-i politica), sunt destule locuri pe net pentru asta.

Dr2005, semnalizarea aia e si ea studiata, nu se da VN si dupaia dupa curba ai prevestotitorul in buza macazului fara distanta de franare, se baga un prepetitor, se baga o restrictie, sau se da in livret o viteza mai mica, asa care-i faza, ala are 100 in livret da merge totimpu cu 60 ca poate odata pe luna il baga ala pe abatuta si el stie ca nu se vede prevestitorul?
Dr2005

shoppy wrote:
Dr2005, semnalizarea aia e si ea studiata, nu se da VN si dupaia dupa curba ai prevestotitorul in buza macazului fara distanta de franare, se baga un prepetitor, se baga o restrictie, sau se da in livret o viteza mai mica, asa care-i faza, ala are 100 in livret da merge totimpu cu 60 ca poate odata pe luna il baga ala pe abatuta si el stie ca nu se vede prevestitorul?


Cel puţin la Nădejdea ştiu că e semnalizare mecanică, deci nu ai cum să īi pui galben intermitent cu un bloc de linie īn faţă să ştie că intră īn abatere. Deci singura soluţie e ca mecanicul, mergānd cu VN (65 parcă e pe acolo), la apropierea de semnalul de intrare īn gară să fie pregătit să reducă viteza la 30 km/h şi să poată face asta pānă la macaz. Ori dacă el e pentru prima oară pe secţie şi habar nu are unde e semnalul, cum face?
cristi CFR

Va rog nu mai aberati.
Recunoasterea trebuie facuta, cum te-ai simti sa mergi pe o sectie pe care nu ai mai fost nicio data ?
Sunt limitari de viteaza permanente trebuie sa stii unde sunt acele limitari.
Mergi cu 100 si iti da o limitare la un pasaj de 50, indicatorul poate fi furat sau ascuns dupa un boschet am vazut asa ceva.
Este o masura de siguranta.

Si acum dragos sa te lamuresc cum e cu Veurile

La trecerea unui tren  peste un inductor activ de 1000 Hz.
Se se actioneaza atentie si se aprinde lampa galbena a instalatiei Indusi, care indica mecanicului ca urmeaza un control al vitezei V1.
- Optiunea tren rapid, V1 = sub 90 km/h (trenuri care circula cu viteza peste 100 km/h)
- optiunea tren persoane, V1 = sub 65 km/h
- optiunea tren de marfa, V1= sub 50 km/h

Inductorul de 1000 este activ la culoarea galbena a prevestitorului, si la semnalul de intrare prevazut cu semnal prevestitor pentru semnalul de iesire.

La trecerea unui tren  peste un inductor activ de 500 Hz (aflat la 250 m fata de inductorul de 1000/2000Hz al semnalului de intrare) se face un control al vitezei V 2 care trebuie sa fie dupa cum urmeaza :
- Optiunea tren rapid, V2 = sub 65 km/h
- optiunea tren persoane, V2 = sub 50 km/h
- - optiunea tren marfa, V2 = sub 40 km/h.

Inductorul este activ atunci cand semnalul de intrare este pe rosu, si cand indica intrarea in abatere.
Dr2005

cristi CFR wrote:
Inductorul de 1000 este activ la culoarea galbena a prevestitorului, si la semnalul de intrare prevazut cu semnal prevestitor pentru semnalul de iesire.


Prevestitorul ştiam că e semnalul aflat īnainte de cel de intrare. De semnal prevestitor pentru semnal de ieşire nu am auzit pānă acum
Oricum, nu m-ai lămuri cum poate arăta galben un semnal mecanic.
cristi CFR

Quote:
De semnal prevestitor pentru semnal de ieşire nu am auzit pānă acum


http://www.railwayfan.ro/semnalizare/eps%20mecanic/1d.gif

Quote:
Oricum, nu m-ai lămuri cum poate arăta galben un semnal mecanic.


http://www.railwayfan.ro/semnalizare/eps%20mecanic/2d.gif
dan tm

Shoppy, mi se pare ca ai inteles cam gresit ce am vrut sa intreb si ai dat-o in stegulete si patriotism.

Exista niste reglementari privind accesul pe reteaua feroviara ungara, da?

Anumite companii le indeplinesc, GySEV, OBB, CD, ZSSK, da?

CFR Marfa sau Calatori nu le indeplinesc, da?
Anumite locomotive ale acestora de mai sus sint dotate cu sisteme compatibile MAV, dar totusi nu circula frecvent in Ungaria.

Exista niste reglementari privind accesul pe reteaua CFR , da?
-orele de servicu ale mecanicilor in sistem simplificat
-orele de serviciu ale mecanicilor in sistem cu asistent
- autorizarea AFER a materialului rulant
-autorizarea mecanicilor pentru diferitele clase de locomotive
- sistemele de siguranta etc.

Intrebarea mea era care din aceste conditii le indeplineste Nohabul si Taurusul Gysev pentru a circula prin Romania. Aaa daca ne luam dupa faptul ca daca tot circula prin Romania, in subsidiar a dovada de bun simt ar fi sa nu aiba stema Ungariei Mari, sa nu fie steaguri unguresti si alte probleme asta e alta discutie.

Tu insa te axezi strict pe eludarea de dragul Nohabului cred, a acestor regulamente si a deschiderii retelei pentru orice locomotiva. Eu insa nu cad in extaz pentru Nohab.

Daca ai fi trecut dincolo de orgolii ai fi inteles ca nu mai departe de Ungaria, tocmai respectarea regulamentelor a facut posibila printre altele, circulatia atitor tipuri de locomotive.

Dar ca sa te informez, am vorbit cu cineva de la CFR si mi-a spus ca aceste locomotive circula fara INDUSI, cu ordin de circulatie, cu limitare de viteza la 70km/h si cu insotitor in cabina locomotivei.

Adica la fiecare reglemetare exista si derogare ceea ce ma face sa cred ca daca secuii ar organiza o calatorie cu un tren spre Ungaria si ar vrea respectivul tren ar putea fi tras de un DA sau de un EA pina la Budapesta de exemplu. Asa pe reciprocitate,,diplomatica"
@ndrey

..

Neata baieti, de la discutii pe fondul orgoliului si alte chestii puerile,care n-ar trebui sa existe pe u foorum feroviar, vad ca avem si utilizatori care cred ca trenul merge ca o caruta ,shoppy,dr2005,un mesaj pentru voi,lasati-va fratilor de specialitate asta numita cale ferata,veti ramane corigenti la materia asta multi ani in colo daca o tineti asa ,debitati niste dobitocii de crapa sina,cum sa nu fie obligatorie cunoasterea unei sectii de remorcare,pai ce credeti ca trenu merge in aer,sa nu  ai repere?;nu e obligatorie statia RTF,ei bine afla ca este obligatorie existenta sa pe mijlocul de remorcare,indiferent,altfel masina nu este apta de remorcare si se cere masina de ajutor daca nu se face rost de o statie,macar de mana!
Dar de semnal de iesire cu functie de semnal prevestitor pentru semnalul de intrare in statia vecina ai auzit?
Indicatia de galben intermitent inca nu exista in regulamentul de semnalizare nr 004,poate faceti un memoriu la minister/ministru si introduceti si aceasta indicatie,   la cat is aia de dobitoci aveti toate sansele sa va iasa.
De semaforul prevestitor cu 2 sau 3 indicatii ati auzit?e prevazut cu inductor de 1000 Hz de obicei,trebuie tratat cu Atentie,ca altfel iti ia banii .

 Dane calmeazate ca mai urmeaza si altele,  
cristi CFR

Quote:
Dar ca sa te informez, am vorbit cu cineva de la CFR si mi-a spus ca aceste locomotive circula fara INDUSI, cu ordin de circulatie, cu limitare de viteza la 70km/h si cu insotitor in cabina locomotivei.


Pe reteaua CFR pot circula locomotive fara indusi numai in echipa completa (mecanic + meacnic ajutor), nu scrie nicaieri de limitare de viteza.
De asemenea exista sectii unde nu sunt inductoare la unele semnale (vezi Aradu Nou - Periam) si aici este necesara echipa completa.
Pana la RG-ul din 2004 automotoarele seria 900, 700, 1000 nu aveau pe ele instalatie indusi, si mergea seria 1000 si 700 ca Acc Arad-Vascau cu 100 km/h intre Arad si Ciumeghiu in echipa completa.
shoppy

@andrei, tot respectul pentru mecanicii de locomotiva, dar fii un pic atent la situatia urmatoare: daca de exemplu maine se suspenda traficul CFR Calatori pe Bucuresti - Oltenita si poimaine vrea sa intre Regio(bine-ar fi), si nu se nimereste nici un mecanic cu recunoasterea facuta pe sectia aia in Regio, atunci ce se face? Se poate impune la CFR Calatori ca in ultima zi sa ia un mecanic de la Regio in locomotiva ca sa-i faca recunoasterea? Se asteapta sa se angajeze un mecanic somer sau se asteapta sa-si dea demisia unul de la Calatori ca sa se angajeze la Regio? Si daca nu se poate atunci ce se face? Regio are linia dar nu are voie sa circule pe ea? E cam aiurea.

Daca merge fara recunoastere atunci e normal ca mecanicul sa fie permanent vigilent si cu ochii cat cepele. Iar restrictiile nu sunt trecute si in livret sau in ordinul de circulatie? Nu se poate da alt regulament ca daca nu ai recunoastere sa mergi in echipa completa si cu VN-20 pe prima tura? Nu urmareste bornele de distanta din 100 in 100m ca sa vada unde vine restrictia, cu atat mai mult ca stie ca habar n-are ce urmeaza? Le-au furat tiganii si pe alea, asa cum fura si bucati de sina? Pai atunci mai bine sa nu mai circule deloc trenu, ca poate vin tiganii si fura o bucata de sina, iar de asta sigur nu stiu nici aia cu recunoasterea facuta.

Dan, eu nu sunt cu regulamentul in mana, dar nici nu-i nevoie, ca tu iti raspunzi singur, sau hai sa-ti dau ca exemplu italiencele de pe Bucuresti - Constanta ca sa nu mai ai impresia ca sunt ungurii mai cu mot.

In plus, sunt sigur ca ungurii au luat trasa si au platit-o, si au venit cu prorpiul material(si locomotiva si vagoane), deci, daca regulamentul o permite, asa cum chiar tu ai zis, de ce sa nu circule? Din simplul motiv ca "da de ce aia da si noi nu"? Gandirea asta cum se numeste?, infantilism, inversunare? Cu cate clase este asta deasupra ideilor patriotice cu stegulete?

Acum zici ca avem locomotive apte la unguri dar care nu circula, banuiesc ca prin CFR intelegi CFR Calatori(si faci abstractie de marfare ca altfel nu mai iese socoteala). Acum daca zici ca situatia iti este cunoscuta, zi-mi si mie ce anume a vrut sa faca CFR Calatori si li s-a interzis.
S-a dus CFR Calatori sa plateasca o trasa si li s-a refuzat? Refuz sa cred.
S-a dus CFR Calatori sa circule cu materialul propriu pe trasa cumparata si li s-a refuzat? Si asta refuz sa cred.
Au ungurii pretentia sa traga cu locomotiva lor o garnitura CFR Calatori pe o trasa CFR Calatori? Nu am auzit ca MAV sa aiba locomotive cu INDUSI, deci nu cred ca vor.

Deci ce vrea CFR Calatori sa faca?
@ndrey

Mecanicul care urmeaza sa faca servici pe sectia respectiva va face cunoasterea/recunoasterea sectiei conf prevedrilor in vigoare,pe masina operatorului care  exploateaza sectia,sau a doua varianta,la fel prevazuta in instructia 201 intra operatorul iar la primele drumuri pe masina se afla obligatoriu un mecanic care cunoaste sectia de remorcare,de obicei se practica a doua prin prisma faptului ca acela este un pensionar proaspat,care are mai putin de 6 luni de cand a facut ultima remorcare de tren pe sectia respectiva  
 Din capul locului nu exista derogari,completari sua modificari la prevederile existente,decat daca acestea aduc ceva mai "bun" si sunt facute cu acordul si aprobarea organelor competente in domeniu.
Nici nu se pune problema sa circuli cu 20 km/h prima data din cauza ca nu cunosti bine sectia( nu zic ca nu o cunosti deloc),oricum nu va circula singur mecanicul,pentru ca el va fi profesorul altuia,care la randul sau face recunoasterea.
paul

Din pacate ce scrie pe foaie nu se aplica in realitate.
Anu trecut cand am vrut sa merg la Toplita spre Brasov, am nimerit culmea, chiar in ziua cand podul de la Cairta cazuse, si am zis sa nu mai merg cu CFR-ul pana la Brasov sa merg cu Regio sa am timp de o tigare doua prin Brasov pana la legatura care urma spre Toplita
Ei, mecanicu de Brasov care trebuia sa plece din Sibiu spre Brasov si care cunostea sectia a ramas blocat mi se pare la Arpas. In automotorul cu care plecam eu era mecanic de Alba Iulia daca mai tin minte bine, si vorbind cu el, mi-a spus ca habar nare sectia, si pe buna dreptate ca nu o avea, pentru ca saracu a accelerat pana pe la 60 la iesirea din gara, iar imediat dupa gara e restrictie de viteza de 50 pana in Selimbar dupa care vine un 30...la amandoua a pus frana brusa...deci concluzia o trageti voi..
@ndrey

Aai e o situatie asemanatoare cu cea a indrumarii unui tren pe o sectie din cauze de natura meteo care fecteaza circulatia pe o anumita portiune a unei sectii,in cabina fiind obligatoriu pilotarea de catre un agent L care cunoaste sectia/portiunea de sectie, un mecanic/mecanic ajutor/mecanic instructor,picher etc, care e obliggatoriusa fie in cabina de conducere.
In fine, daca nu se poate da,este altceva,   ,ajungem iar la fatalism
shoppy

si va dati voi seama ca toata treaba cu pensionarul se face la modul:
- Nene, tu ai fost pe sectia aia, nu?
- Da.
- Pai hai sa dai si matale cu subsemnatu pe foaia asta.
- Cum sa nu, da stiti voi treaba aia...
- Da, sigur, se face, se face...
Dr2005

Uşurel, shoppy, că iar vene vreun atotştiutor care ne zice nouă să ne lăsm de calea ferată (īn anul 3 e cam greu să te laşi şi nici nu merită).

Galbenul intermitent există la metrou, iar profesorii noştrii erau oricum convinşi că e şi la calea ferată.
cristi CFR

Senmnalele animate se gasesc aici http://www.railwayfan.ro/index.php?ml=17

Iar pe aici pe undeva a pus prognossis instructia de semnalizare.
@ndrey

Dr2005 wrote:
Uşurel, shoppy, că iar vene vreun atotştiutor care ne zice nouă să ne lăsm de calea ferată (īn anul 3 e cam greu să te laşi şi nici nu merită).

Galbenul intermitent există la metrou, iar profesorii noştrii erau oricum convinşi că e şi la calea ferată.

Doctore, doctore..., ai cumva vreo instructie de semnalizare de la metrou?Sau undeva unde sa specifice existenta galbenului intermitent,Nu inteleg ce ai vrut de zici mai sus si de asta intreb;
app anul 3,unde ,la ce si cum ?
Dr2005

@ndrey wrote:
Doctore, doctore..., ai cumva vreo instructie de semnalizare de la metrou?Sau undeva unde sa specifice existenta galbenului intermitent,


Mi-a trecut prin mana si instructia, dar nu am avut timp nici macar s-o pozez ("nu va trebuie la referat"). De fapt, semnalizarea clasică nu se mai foloseşte decāt īn depouri. Īn rest... Bombardierele circulă pe ATP/ATO (pe unde e, pe unde nu e se merge in cale liberă), iar IVA īn cale liberă, cu ordin de circulaţie dat prin staţie de către IDM (se īnregistrează). Cele cāteva semnale rămase īn uz (la Eroilor, de exemplu) sunt acţionate manual de la dispecerat.

Uite o pagină din cursul pe care l-am făcut semestrul trecut:


@ndrey wrote:
app anul 3,unde ,la ce si cum ?

Universitatea ,,Politehnica" Bucureşti, Facultatea de Transporturi, Specializarea ,,Vehicule pentru transportul feroviar".
@ndrey

no bine si eu ori is chior ori nu exista,dar acolo nu scrie nicaieri galben intermitent,asadar ,unde exista indicatia asta, la faculatea de material ruland ,la poarta, la trecerea de pietoni???
ce specializare, de vehicule feroviare, vagoane,locomotive?
Dr2005

Galben clipitor... deci intermitent (nu-mi place cum suna ,,clipitor").
@ndrey

Dr2005 wrote:
Galben clipitor... deci intermitent (nu-mi place cum suna ,,clipitor").

In fine, vad ca tot cu prostia ta ramai,nu trebuie sa iti placatie, ci trebuie sa fie asa cum scrie,instructia nu se suspune parerilor personale, sa ale unor dobitoci care au curajul sa creada ca au facut sau fac ei instructia.
Nu mi-ai raspuns la intrebare,faci locomotive sau vagoane,ca eu cred ca faci vagoane
Trole

@ndrey wrote:

Nu mi-ai raspuns la intrebare,faci locomotive sau vagoane,ca eu cred ca faci vagoane


Nu va impacientati. La faculta nu exista asemenea specializari. Tota lumea face multa teorie - mai ales parte de tractiune - si aproape 0 practica.
Dar pentru informatia asta trebuie sa treci pe acolo si nu doar pe la Liceul CFR. Sorry.
Concluzia e ca daca omul vorbeste din carti, contraziceti-l tot cu carti si nu cu semafoare pentru pietoni.
Trole

Si pana atunci iata doua linkuri interesante.
Instructia de semnalizare de la Metrou.
Scanari ale instructiei de semnalizare CFR nr 4 - 1970.
Veche, dar galbenul clipitor exista. Sic!
@ndrey

In manualele de specialitate, se prevedea constructia de semnale luminoase cu lumina galbena dublu clipitoare, si verde clipitor in anul 1979,mult inainte sa existe verde clipitor de azi , nu umai stiu ce indicatiii ar fi urmat sa dea ... .
Trole, cu ce altceva l-am contrazis la prostia lui,am spus clar ca nu exista  galben intermitent la calea ferata,ci la trecerile e pietoni,ca ii place sa se exprime astafel,e altceva, dar mie sincer imi displac exprimarile de acest gen,ti-ar suna cunoscut "blonda face cu ochiu"?
Trole

Din jargonul feroviar mi-ar suna mult mai cunoscut galbenul 'sclipitor', dar asta e alta poveste.
Ideea e ca aici este totusi un forum, nu este ora la scoala personalului si cu atat mai putin ancheta SC. In concluzie se poate accepta o terminologie echivalenta, cu atat mai mult cu cat aceasta descrie aceleasi caracteristici tehnice. Sa nu uitam ca in formularea galben clipitor, se foloseste o forma la figurat. Sensul principal al cuvantului trimite la actiunea de aprpiere si departare a pleoapelor ochilor. (Deci blonda chiar face cu ochiul.) Formularea de galben intermitent este una mult mai tehnica. Aici ne putem intreba de ce legislatia feroviara - pentru ca instructia e o lege in fond - utilizeaza termeni non tehnici, dar care sunt mai usor de inteles de mase largi. Sa fie o exprimare arhaica sau una pe intelesul neinstruitilor? Si pentru ca tot am vorbit de lege, orice lege se interpreteaza in litera si spiritul ei.
Asadar, consider ca pentru acest caz - clipitor vs intermitent - nu se poate stabili in nici un fel cine e mai destept sau mai prost. Se poate face doar mentiunea ca in instructie se prefera varianta 'clipitoare' desi se putea scrie chiar mai tehnic intermitent.
Oricum suntem off rau de tot.
Bobses

Sīnt convins că va interesa pe cīțiva:
- s-a aprobat ordinul 551/15.07.2010 privind instruirea și examinarea profesională a personalului care lucrează īn SC.
Va intra īn vigoare de anul viitor.

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR