Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
mishu88

RO-LA īn Romānia... cānd?!?

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=299969

Topicul acesta īncepe din cauza acestei fotografii. Am căutat īnainte de a posta despre vagoanele dedicate transportului auto pe calea ferată, astfel īncāt pot să īncep un topic nou despre acest subiect.

De ce trebuie să mă plāng de fiecare dată cānd văd pe railpictures poze cu zeci de tiruri cărate de un singur TAURUS??? De ce trebuie să-l văd pe Berceanu şi să se īntrebe mirat cānd un pasionat FeRoviaR īl roagă să facă poză cu el: "Există pasionaţi FeRoviaRi īn Romānia?"?? De ce trebuie să aflu că o parte din tronsonul Bucureşti-Constanţa este reconstruit de o firmă specializată pe CONSTRUIT AUTOSTRĂZI???

Nu mi se pare corect! Sunt indignat de faptul că nu EXISTĂ INGINERI COMPETENŢI să proiecteze zone īn gări unde să construiască o platformă de īncărcare-descărcare TIR-uri!! Sunt indignat de faptul că alte firme străine propun MT-ului, contra a zeci de mii de euro, să redenumească trenurile importante ale ţării īn denumiri exorbitante pentru a atrage populaţia să circule cu ele?

Revin la fotografia de īnceput... Imaginaţi-vă aşa ceva īn Romānia... Nu-i aşa că este un vis frumos?

Şi totuşi... exerciţiul vostru de imaginaţie are o speranţă: http://www.artri.ro/disp_info.php?infoid=333 & http://www.hungarokombi.hu/index.php?lang=ro .

Vă invit aici să discutăm despre acest sistem... eu cred că ar putea revoluţiona transportul īn Romānia dacă ar fi voinţă!!! Singura condiţie este să se repare urgent infrastructura!
G-Mean

Ar fi aur pur aceste RO-LA pentru ca destul drumurile au fost distruse pana acum! Calea ferata a fost lasata de izbeliste! In loc sa o repare ei mai mult o distrug! Tirurile au fost mereu o problema pt drumurile noastre si asa "farmate" (o parte din ele). S'ar transporta tiruri de la o granita fara alte probleme!  

Toate bune!
G-Mean

In aceasta vara am vazut la Curtici niste vagoane RO-LA   sa fi fost intr-adevar ceva adevarat ? sau? oricum  nu circula la noi., cred ca veneau de la unguri
mishu88

Ai dreptate, G-Mean... Īn Occident deja se trece la Ro-La...

Cred că ai văzut trenul de care a scris Ziarul Financiar:

http://www.zf.ro/zf-24/cfr-marfa-...i-progresu-glogovat-arad-4702319/
stakee



Ro-La de la minutul 3:58
cristi CFR

Min 3.48
40-0914-8  
dan tm

La minutul 3.58 este doar cuseta care insotea RO -LA si in care stateau soferii. In ultimul timp i s-a dat o alta intrebuintare.
Vagoanele RO-LA sint in gara Arad si la terminalul Glogovat de unde trenurile RO-La plecau pe ruta Arad-Wels (Austria)

Poze cu Ro-La in gara Arad, facute de mine impreuna cu srazvi.
Asa ca sa nu fie vorbe ca am luat pozele altuia.

http://www.railwayfan.ro/images/SECT/10/46/5291.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/10/46/5292.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/10/46/5293.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/10/46/5294.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/10/46/5295.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/10/46/5296.jpg
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/10/46/5297.jpg
stakee

dan tm wrote:
La minutul 3.58 este doar cuseta care insotea RO -LA si in care stateau soferii. In ultimul timp i s-a dat o alta intrebuintare.


Cum ar fi?

cristi CFR wrote:
Min 3.48
40-0914-8  


Era a Fetestiului acum e a Palasului, o sa ajunga o 47 rosu gri
dan tm

Pai nu stiu ce intrebuintare are cuseta Ro-La  intr-un tren de tranconteinere.

poate fi folosita de personalul de la marfa sau de ceva personal de paza.
O sa ma interesez.
srazvi

Acum garniturile RoLa din Arad au rolul de poteca, pe ele trec cei ce stau in partea vestica a cartierului Gradiste, astfel ei nemaifiind stresati de caini, nu mai au problema ca-i noroi, a ramas doar ploaia sau ninsoarea, pentru care propun construirea unui acoperis la garnituri  
mishu88

Păcat că īn Arad aceste vagoane dedicate transportului de TIRuri stau pe loc de... potecă. Īn alte ţări se fac milioane de Euro pe spinarea... acestor vagoane.

Īn ceea ce priveşte vagonul prins de Stakee, am fotografiat şi eu un asemănător. http://pisti91.myfreeforum.org/sutra4197.php#4197 La fel, era īn componenţa unui tren de marfă.

Ce mi-aş dori să văd numai trenuri RO-LA īntre Braşov - Constanţa, Suceava - Cluj-Napoca şi multe alte rute...
G-Mean

nu neaparat intre aceste rute!
cum ziceam....pentru ca multe autocamioane circula dintr-o tara in alta se poate face ruta de la granita la granita! sau pentru tramsportu intern cu trenurile de marfa!    CFR MARFA! nu privati!
srazvi

Din pacate in ultimii 20 de ani nu am vazut vreo idee de afaceri buna ca sa fie si pusa in aplicare la firmele de stat. La fel e si la CFR Marfa, cam toti directorii si directorasii au firme capusa, cam toti vor ei sa castige, nu proprietarul(statul).
Au fost cateva curse de proba cu RoLa si cam atat, parca vad peste 2 ani iar vor mai face o cursa sa vedem ca le au pe stoc.
shoppy

Buna asta cu poteca, pai luati-va biciclete si dati niste ture de la un cap la altul   .
srazvi

Mai greu ca nu e tocmai drept si intre vagoane te cam imprastii cu o bicicleta:
mishu88

Iată ce mi-a fost dat să văd īn... Germania: http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=309742&nseq=59 . Oamenii merg cu autocarul... cu confortul oferit de un autocar, iar autocarul este urcat pe un vagon platformă şi... hai să vedem Europa! Frumos!
shoppy

Cred ca este vorba de traversarea unui lant muntos, traversare pentru care exista ruta cf speciala.
carelia

In alte tari exista legislatie care obliga la tranzitul pe teritoriul tarii doar cu trenul. Autostrazile sunt protejate, iar companiile de transport feroviar au piata. O sa apara si la noi asemenea legi, dar probabil doar dupa ce va fi privatizat CFR Marfa la un pret de nimic.
shoppy

Mai ales ca in UE se coace o lege conform careia o sa fie ilegal sa fii cu camionul pe drum la mai mult de 100km fata de punctul de plecare sau sosire, restul sa se faca pe cf, dar cum cu criza asta, din nefericire au lasat-o mai moale.

La noi trebuie intai sa se fure/cheleasca tot ce se poate de pe CFR Marfa in contul datoriilor politice, apoi sa se vanda la un pret de nimic, ca oricum cam nimic o sa mai valoreze la vremea aceea, si apoi sa vina DB Cargo si OBB/RCA sa ne faca.
dan tm

Un tren obligatoriu RO LA intre Giurgiu, Bechet, Vicsani, curtici etc o sa fie pe piata atunci cind timpul parcurs de tren o sa fie mai mic sau egal cu timpul parcurs de TIR pe sosea nicidecum mai mare.

Studiati va rog aceasta afirmatie.
shoppy

Mai conteaza si costurile nu doar timpul. Atunci cand garcea chiar o sa-si faca treaba in loc sa ia ciubuc, (asa la noi e mai ieftin sa incalci legile, sa mergi fara rovigneta, fara revizie, fara acte) atunci o sa-si dea seama ca e mai bine cu trenul, chiar daca faci mai mult.
G-Mean

daca atunci cand isi vor da seama trenul nu va mai fi atat de disponibil pt toti   sau daca va mai "exista"
srazvi

Nu poti ca firma de transport sa platesti un sofer sa stea pe tren   . Oricum nu va agitati ca se decongestioneaza traficul, incap maxim 30 de tiruri pe o RoLa iar tranzit fac peste 300 pe ora. Mai mult de o garnitrura RoLa pe zi n-a circulat pana acum. Deci din peste 7000 de tiruri 30 ar merge cu trenul, asa si?  
shoppy

Pai soferul il platesti dupa orele conduse, asa conduce mai putin deci platesti mai putin, mai ales ca e mai odihnit, deci mai profesionist atunci cand ajunge sa conduca.
Mi se pare mult 300 pe ora, ar insemna 5 tiruri pe minut, nu e chiar coloana de tiruri pe sosea. Si daca are succes se mai pot aduce vagoane.
G-Mean

Am urmarit astazi dimineata pe Discovery un reportaj despre locomotivele din Anglia sau Europa (numai stiu exact ca nu l'am urmarit de la inceput)
La un moment dat era vorba de o locomotiva diesel-electrica care urma sa transporte niste masini (900t) din Anglia in Scotia si crae reducea astfel distanta cu 150km!

poate nu am postat bine aici! dar sa zicem ca e tot legat de transportu vehiculelor cu ajutorul trenurilor!
mishu88

G-Mean wrote:
poate nu am postat bine aici! dar sa zicem ca e tot legat de transportu vehiculelor cu ajutorul trenurilor!


Desigur că e bine că ai postat despre acest fapt! Mulţumim!
shoppy

Cred ca ai vazut Mike Myer's Industrial Revelations, locomotiva era o Class 66 englezeasca si remorca un tren de Laekks-uri (sau ceva asemanator).
mishu88

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=310151&nseq=47

Iată cum īn Italia, pasagerii aleg să circule cu trenul avānd maşinile parcate īn ultimele două vagoane ale garniturii.
srazvi

Aveam si noi asa ceva prin '96-'99 dar s-a renuntat, un vagon pentru autoturisme la trenurile ce ajungeau pe litoral din toate colturile tarii  
carelia

Atelierele CFR Grivita au castigat un contract pentru 20 de vagoane pentru transportul autoturismelor. Nu stiu sa fi livrat vreunul inca. Dar intentia exista si la CFR.
shoppy

A fost un facut un vagon, era apt 160km/h si facea probe pe rapidul Bucuresti - Arad, a fost prezentat la o expozitie in 2008.

Poza Dr2005:
http://www.railwayfan.ro/images/SECT/10/46/19274.jpg
Dr2005

Vagon care nu avea nicio legătură cu Griviţa, fiind produs la Arad.
dan tm

Trenuri precum cel din Italia, se pot intilni si in Wien West.Acolo exista rampe pentru accesul autoturismelor, trenul fiind impins la linia de plecare.

Cele de la noi nu duceau autoturisme chiar din toate colturile tarii fiiindca circulau pe ruta Oradea-Eforie Sud si Timisoara Nord -Eforie Sud.

Nu au avut succes din mai multe motive.

vagoanele de transport autoturisme, Laekks -urile, n-au legatura cu transportul RO-LA. Cel putin deocamdata acest tip de transport nu are succes la camioane asa ca pina la autoturisme...
carelia

Dr 2005, nu stiu ce a fost prezentat la acea expozitie, insa Atelierele CFR Grivita a incheiat un contract cadru pentru livrarea a 20 de vagoane de transport autoturisme. Asemenea vagoane au fost realizate in prototip si de Remar Pascani si Astra, dar contractul a fost luat de Atelierele CFR Grivita. Gasesti pe internet date mai multe, eu postez acum ceva minim:

Societatea Atelierele CFR Grivita va furniza CFR Calatori, in urmatorii trei ani, 20 de vagoane pentru transportul autoturismelor, valoarea contractului fiind de 14,5 milioane de lei, fara TVA. Astfel, CFR Calatori a incheiat in luna decembrie a anului trecut un acord-cadru cu Atelierele CFR Grivita pentru furnizarea vagoanelor, potrivit unui anunt al operatorului de transport feroviar. Achizitia vagoanelor este finantata de la Bugetul de stat, criteriul de atribuire a contractului a fost pretul cel mai mic, iar Atelierele CFR Grivita au fost singurul ofertant. Directorul general al CFR Calatori, declara, in luna mai a anului trecut, ca operatorul feroviar va lansa un serviciu de transport al autoturismelor, destinat calatorilor care utilizeaza trenurile de noapte.
srazvi

Pai eu vorbeam de '96-'97 cand chiar erau trenuri cu vagoane pentru autoturisme si chiar se putea circula pe infrastructura CFR, nu acum cand avem drumuri in stare mult mai buna ca infrastructura trenurilor  
Acel vagon a fost produs de Xedox Exim din Arad care pana in 2006 a produs 60 astfel de vagoane pentru Iran, apoi s-a mutat la Ghioroc unde a mai produs inca 20, tot pentru Iran. Aratau ciudat, jumatate verde, jumatate portocaliu. Acum a ramas doar hala in Ghioroc   .
Deci n-are nici o legatura cu Grivita si sunt sigur ca la preturile actuale la CFR, iesi ieftin cu masina decat cu trenul,va fi un mare insucces sa pui vagoane de transport auto pe orice tren. Sa nu uitam ca trenurile abia se mai taraie pe magistrale. In curand vom avea 50 km/h(apoi 30) limitare intre Arad si Ghioroc, deci mai bine pun vagon auto la tramvai ca acela n-are limitare  
shoppy

Depinde de ruta si de conditii. Eu am facut acum 2 luni Bucuresti-Bruxelles cu masina si sub 3 zile nu scoti. Acum daca pe rapidul de noapte Bucuresti - Timisoara ar fi fost un asemenea vagon, sa ma scoata la 7 dimineata la Timisoara, deci practic in Ungaria, mai dormeam o singura noapte undeva gen Wurzburg in mijlocul Germaniei si gata, taiam o zi foarte obositoare din drum.
Si daca nu gresesc, chiar pe rapidele de noapte au aparut pentru prima data vagoanele auto, pe fostele Trans Euro Nacht sau TEN.
G-Mean

Tot vorbim de aceste vagoane din Europa!
Dar oare vom vorbi si despre ele in Romania!?  
TaurusFan

O fosta cuseta pentru RO-LA in compunerea unui marfar pe M401
Bobby

De ce fosta cuseta?
dan tm

Este fosta cuseta din compunerea trenurilor RO LA Arad-Wells.
Ma intreb la ce folosesc acum aceste cusete?
ORWO

dan tm wrote:
Este fosta cuseta din compunerea trenurilor RO LA Arad-Wells.
Ma intreb la ce folosesc acum aceste cusete?

Am vazut odata asa ceva la un tren al CFR Marfa,dar cred ca transporta echipament miliatar,deoarece am vazut soldati care supravegheau trenul de fiecare data cand oprea.
TaurusFan

dan tm wrote:
Este fosta cuseta din compunerea trenurilor RO LA Arad-Wells.
Ma intreb la ce folosesc acum aceste cusete?

Exact, este una dintre fostele cusete pentru RO-LA
ORWO

Ia uitati ce am prins ieri in gara Videle:
http://img847.imageshack.us/f/04042011571.jpg/
http://img231.imageshack.us/f/04042011572.jpg/
A venit cu 439 pana la Videle,dupa care a venit un diesel si a cuplat la urma,dupa care a plecat spre Giurgiu.

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR