Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Diverse
shoppy

Rollercoastere

In Parcul Asterix de langa Paris, stau pe marginea lacului si ma relaxez cu o tentativa de hotdog frantuzesc. Din cauza rollercoasterelor nu am luat aparatul foto asa ca trebuie sa faceti un mic exercitiu de imaginatie pentru a vedea privelistea ce mi se desfasoara in fata ochilor, in stanga Tonnerre De Zeus iar in dreapta Goudurix.

Acum inteleg. In sfarsit inteleg. Este o discutie veche decand rollercoasterele, fiecare avand propriile fan-cluburi, lemn vs. otel, viu vs. mort, dur vs. lin, mobil vs. fix, un fel de locomotivele cu aburi vs. locomotivele electrice. Oricum, concluzia mea este simpla, "toata lumea are dreptate".

Dar sa lasam abstractul si sa incepem. Facem incalzirea si ne deschidem pofta cu La Trace du Hourra si Le Vol d'Icare, chestii obisnuite pentru toata fmailia.

Ajung la Tonnerre de Zeus si incepe asteptarea. Aici se vede perfect ce inseamna un rollercoaster din lemn, intreaga structura trepideaza anuntand apropierea trenuletului iar la franele din partea finala intreaga structura se deplaseaza vreo 15cm si apoi revine pe pozitie. O fata continua sa tipe chiar si dupa ce trenuletul s-a oprit si toata lumea din coada se distreaza, mai ales cand un baietel striga "Hei! C'est nulle ou c'est bon?" spre cei care coboara. In sfarsit ajung si eu in trenulet si incepe urcarea, nici o problema pana acum, ma gandesc ca e tot ceva in genul primelor doua. Dar urcarea e mai abrupta si parca nu se mai termina, cum de am ajuns atat de sus? !!? Oricum, prima coborare nu poate fi prea dura, doar este o structura de lemn. Gresit! Prima coborare e monstruoasa, nu m-am gandit ca se poate face asa ceva pe o structura de lemn, viteza este naucitoare si senzatia este accentuata de faptul ca panta se pierde intr-un tunel. Urmeaza curbe largi si a doua coborare, aceeasi senzatie de viteza, accentuata de trepidatiile din trenulet, parca ai merge pe o strada pietruita direct pe jenti. Viteza incepe sa scada asa ca se poate trece la niste curbe mai stranse, nu m-am asteptat ca pot fi atat de violente. Am pierdut si din inaltime asa ca incepem sa fim inconjurati de structura liniilor superioare, este ca si cum ai gonii printr-un schelet de dinozaur, vacarmul este asurzitor. Urmeaza ultimele hopuri, chiar daca ne apropiem de final ritmul nu scade deloc, abia reusesc sa fac un pic faza cu "no hands", pun mainile inapoi pe manere ca doar urmeaza franarea de la final, foarte violenta si asta. Totul a fost o revelatie, fanii rollercoasterelor din lemn au avut dretate, sigur vom mai vedea si alte astfel de rollercoastere.

Buun, repede spre Goudurix, pana nu dispare urma de curaj ramasa. Incepe coada, avem o vedere senzationala asupra traseului, tot fizicul si psihicul imi spune ca ce se intampla aici este o greseala, nu se poate sa fie bine ce se intampla aici, sunt un inconstient ca vreau sa ma urc in asa ceva. Totusi sunt inconjurat de oameni, apoi imi aduc aminte de numeroasele documentare in care m-am delectat cu asamblarea acestor monstrii, imi aduc aminte si de statistici conform carora in rollercoaster o sa fiu de 10 ori mai in siguranta decat am fost in masina pe autostrada. Rezist. Pana la urma inevitabilul se produce, sunt in tren , trenul s-a prins de cablu, cablul ne trage dupa el in varf. Ma consolez cu ideea ca asta e mai putin inalt si mai putin abrupt decat Tonnere de Zeus. Defapt nu concep ca se poate altfel. Ma uit in stanga spre Tonnere de Zeus, ca spre un priten care ma asigura ca totul e bine. Dar stupoare, nu e asa, depasim punctul culminant al Tonnere de Zeus, si urcam in continuare. Nu se poate asa ceva, urmeaza panta, sentimentul de auto-aparare imi foteaza barbia in piept, forta centrifuga din primul loop mi-l blocheaza acolo, nu vad nimic dar parca nu a fost chiar asa de rau. Reusesc sa-mi dau capul pe spate, urmeaza al doilea loop. O revelatie. Totul este lin, nici o trepidatie, nici un urlet ca al structurii de lemn, totul are o precizie matematica. Forta pura. Cum de am putut sa fiu atat de prost !?! ? Cum am putut sta 6 luni la 150km de asa ceva fara sa incerc !? !? !? Deja ma izbeste regretul ca pana la final nu vor mai fii decat 5 inversiuni dar macar sa ne bucuram de ele. Urmeaza un butterfly superb chiar peste mica piata de unde incepe coada. Apoi inca un loop. Magnific. Ne deplasam repede spre spatele structurii, urmeaza finalul, un dublu cork-screw pe sub structura. Pare slabut. Nu este! Este cu totul altceva! Forta centrifuga te striveste in scaun in timp ce pamantul, coada de asteptare, toata structura rollercoasterului si cerul se invart in jurul tau. De doua ori. Urmeaza franele, line si exacte. A fost a doua revelatie a zilei.

Da, toata lumea are dreptate, ambele solutii de cosntruire a rollercoasterlor sunt extraordinare. Comparatie intre ele nu prea poti sa faci, asa cum nu poti compara un taur turbat cu un armasar pursange. Ambele sunt de neuitat.

Cocnluzie : daca sunteti la 500km de un rollercoaster, acesta nu trebuie ratat. Pentru nimic in lume.

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Diverse
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR