Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Stiri si evenimente cu trenuri
sulzerul1175

Stiri

Linia dintre Oradea Vest si Oradea este sub construire. Trenurile care vin dinspre Arad si Timisoara merg pe linia secundara dintre Oradea Vest - Episcopia Bihor. Viteza maxima e de 20 km/h si trenurile au o intarziere de o ora.

Va astept opiniile voastre despre ocolirea trenurilor
(((Dj_Tibi)))

Imi place ca trenurile merg acolo,locurile sunt faine de pozat , o sa pun si poze pe forum!
cristi CFR

cristi CFR

cristi CFR

cristi CFR

Guvernul României
Ministerul Transporturilor
www.mt.ro
http://www.andnet.ro:6060/itn/default.asp
cristi CFR

cristi CFR

Incepand cu data de 21.11.2007 si pana la 06.12.2007

Se introduc urmatoarele 4 trenuri in relatia Gurahont-Virfurile-Arad

P 3121 Gurahont 5:10 - Virfurile 5:40
P 3122 Virfurile 6:09 - Gurahont 6:35 - Ineu 7:51 - Sintana 8:43 - Arad 9:18
P 3127 Sintana 15:14 - Ineu 16:00 - Gurahont 17:08 - Virfurile 17:41
P 12498 Virfurile 17:55 - Gurahont 18:31 - Ineu 19:54 - Sintana 20:56 - Arad 21:35
cristi CFR

Guvernul României
Ministerul Transporturilor
www.mt.ro
http://www.andnet.ro:6060/itn/default.asp
sulzerul1175

Azi dimineata P4343 - P4340 (Oradea - Valea Lui Mihai - Oradea) era formata din 3 vagoane si locomotiva seria 82, lucru neobisnuit, fiindca pana acum acest tren era format dintr-un singur Desiro  
Trenul avea in compunere si un vagon clasa 1. seria 19-47.
cristi CFR

Maine 05.03.2008 intre orele 07-09 am va fi Greva la CFR    
sulzerul1175

Dacă vreţi să plecaţi miercuri dimineaţă cu trenul mai bine renunţaţi: feroviarii spun că opresc lucrul între 7 şi 9, aşa că nici un tren nu va circula în acest interval.

Nemulţumirile lucrătorilor CFR sunt aceleaşi. Sindicaliştii nu au fost de acord cu măririle de salariu propuse de Minister. Aşadar, toate negocierile de pâna acum au eşuat.

Ministerul Transporturilor le-a cerut măcar să schimbe ora protestului, pentru că neajunsurile provocate călătorilor ar fi majore. Sindicatele feroviare nu au fost însă de acord.

http://www.protv.ro/filme/cfr-ul-...miercuri.html?id_file=46610#46610

( www.protv.ro )
cristi CFR

Accidentul din Valea Călugărească: filmul unei tragedii neanunţate
Cel mai grav accident feroviar din ultimii 13 ani trage un semnal de alarmă în privinţa călătoriei cu trenul, considerat de mulţi dintre noi cel mai sigur mijloc de transport.

http://www.protv.ro/stiri/evenime...mul-unei-tragedii-neanuntate.html

Anchetă în cazul accidentului feroviar! Detaliile sunt şocante
Concluziile anchetatorilor privind moartea copilei înfioară. A murit instantaneu, străpunsă de bucata de şină care a intrat prin bancheta pe care ea stătea.

http://www.protv.ro/stiri/evenime...alea-calugareasca-sub-semnul.html
cristi CFR

Acceleratul de noapte Bucureşti - Sighetu Marmaţiei a deraiat vineri dimineaţă între comunele Salva şi Coşbuc din Bistriţa Năsăud din cauza aluviunilor căzute pe calea ferată chiar în momentul în care trenul trecea prin zonă.

http://www.protv.ro/stiri/evenime...auza-unei-alunecari-de-teren.html
cristi CFR

Incepand cu 23.06.2008 se modifica mersul trenurilor pe sectia 316 Ciumeghiu-Holod-Vascau dupa cum urmeaza :



B---Transportul bagajelor voluminoase se va face la un tarif fix de 3,00 lei/bagaj, iar transportul acestora se va face in locul special amenajat de la capatul automotorului.
cristi CFR

Diverse articole din ziare

Un bun exemplu de cat poate mintea unui jurnalist care din lipsa de articole si in goana dupa senzational da cu pietre si noroi in CFR inainte sa se  informeze corespunzator asupra problemei...

http://www.glasularadului.ro/news...e/actualitati/trenul_groazei.html

Postati si voi un comment , este scandalos
Sytrus

Incepand de azi, 1 iunie 2008, se reintroduce trenul Oradea-Baile Felix.
Linia si gara au fost reparate in 2 luni iar halta Rontau a fost si ea modernizata. Linia cred ca va fi deservita de catre automotoare VLT (nu e sigur inca) care vor apartine de depoul Oradea.
sulzerul1175

Nu pot sa cred    Dupa 3 ani de pauza vam avea din nou tren Oradea - Baile Felix
mishu88

Transportul feroviar, soluţia pentru Capitală

Cele 23 de staţii CFR existente pe reţeaua feroviară din Capitală şi din împrejurimi ar putea, cu minime investiţii, să asigure transportul facil pentru sute de mii de călători din Bucureşti şi din viitoarea Zonă Metropolitană

În prezent există 223 km de cale ferată în Capitală şi pe inelul periferic. Reţeaua este exploatată în mare parte pentru marfă, însă în trei ani ar putea fi utilizată şi de călători.

Bucureştiul s-ar putea apropia uimitor de repede de statutul capitalelor europene cu un transport feroviar rapid şi ecologic. Avem scheletul, spaţiul, specialiştii, iar banii pot veni dacă Ministerul Transporturilor şi-ar bate capul cu un proiect viabil.

http://www.adevarul.ro/articole/t...ar-solutia-pentru-capitala/364342

///...\\\...///...\\\...///...\\\...///...\\\...///...\\\...///...\\\...

Electroputere va produce vagoane pentru export

Electroputere Craiova intenţionează să-şi extindă portofoliul de produse şi să înceapă producţia de vagoane destinate exclusiv exportului, au declarat oficiali ai companiei.

Acţionarii producătorului de locomotive vor lua în discuţie, la Adunarea Generală Extraordinară programată pentru luna septembrie, majorarea capitalului social de 18,7 ori, de la 14,41 milioane de lei la 233,33 milioane de lei şi contractarea unui credit în limita a 70 milioane de euro pentru a achiziţiona o linie tehnologică pentru cale ferată, în vederea dezvoltării de noi locomotive şi vagoane.

,,Electroputere are o divizie care a produs până acum locomotive, dar ne gândim la extinderea profilului cu producţia de vagoane. În mod cert producţia va fi destinată pieţei externe, deoarece am observat o creştere a cererii de vagoane”, a declarat directorul general adjunct al Electroputere Craiova, Cornel Nica. Potrivit acestuia, managementul companiei a contactat deja trei bănci, ofertele urmând să fie discutate şi prezentate acţionarilor la AGA. Veniturile Electroputere s-au majorat, în primele trei luni, cu peste 28%, de la 35,6 milioane de lei la 45,7 milioane de lei, în timp ce cheltuielile au avansat cu 25% faţă de nivelul înregistrat în perioada similară a anului trecut, de la 42 milioane de lei la 52,85 milioane de lei.

www.rinsider.ro

///...\\\...///...\\\...///...\\\...///...\\\...///...\\\...///...\\\...

MT: 3,42 milioane de euro pentru podul Calafat - Vidin

Ministerul Transporturilor va organiza o licitaţie pe 16 septembrie, potrivit unor surse din cadrul ministerului, pentru un contract de asistenţă tehnică la supervizarea lucrărilor de construcţie a infrastructurii rutiere şi feroviare de acces la podul peste Dunăre de la Calafat – Vidin. Valoarea contractului este de 3,42 milioane de euro şi acesta se va desfăşura pe o perioadă de 50 de luni, incluzând servicii de arhitectură, inginerie specializată şi integrată, proiectare urbanistică şi peisagistică, servicii conexe de consultanţă ştiinţifică şi tehnică şi servicii de testări şi analize tehnice.

Garanţia de participare la licitaţie este de 50.000 euro, iar participanţii trebuie să deţină atestatul AFER pentru a putea desfăşura activităţi cu specific de cale ferată în domeniu. Garanţia de bună execuţie este de 10% din valoarea contractului, fără TVA. Data limită de primire a ofertelor este 15 septembrie.

Investitorii interesaţi de participarea la licitaţie trebuie să mai îndeplinească o condiţie, şi anume, în perioada 2005 – 2007 să fi avut o cifră medie de afaceri de cel puţin 1,4 milioane de euro şi să nu fi înregistrat pierderi. Aceştia mai trebuie să dovedească că au finalizat în ultimii cinci ani cel puţin un proiect de lucrări de construcţie de autostrăzi şi drumuri, cu o valoare minimă de 1,4 milioane de euro şi cel puţin unul pentru construcţia de căi ferate, cu aceeaşi valoare. În alegerea ofertei câştigătoare se va ţine cont în proporţie de 80% de criteriul tehnic şi 20% de cel financiar.

Sursa: Ministerul Transporturilor & via www.rinsider.ro

///...\\\...///...\\\...///...\\\...///...\\\...///...\\\...///...\\\...

Cel mai lung tunel submarin din lume

Construcţia va lega Finlanda şi Ţările Baltice de Europa Centrală

Finlanda şi Estonia vor să construiască un tunel prin care să asigure o legătură directă pe calea ferată între capitalele lor. Costurile proiectului sunt uriaşe.

http://www.adevarul.ro/articole/c...ng-tunel-submarin-din-lume/364231
shoppy

Se intampla si la altii:
http://www.click.ro/pe-glob/tunel-prea-mic-pentru-trenuri
mishu88

Trasporturile feroviare câştigă teren pe fondul creşterii preţului petrolului



Hoping the sun will rise and on our....... railroadS!!
mureseanu_976

No comment...

http://www.antena1.ro/index.php?p...=1&id=28692&currentPage=3
sulzerul1175

Ioan Astalus wrote:
Aceasta locomotiva nu s-a vandut si nici nu se va vinde, pentru ca este o bijuterie. ...Nu, mocanita va functiona mult timp de-acum inainte.


De ce nu pot gandi la fel si cei de la Depoul Sibiu  

Felicitari domnule Astalus, jos cu palaria!  
mishu88

Aţi simţit şi voi cum doare văzând cum tăia acel muncitor locomotiva L45H, nu? Parcă a construit-o el.

Nu mai am ce comenta.
Arhitekt

S.F.T. este o rusine nationala,cum sa nu fie rentabila repararea lor.
Intrebarea este de ce au fost lasate sa se degradeze ?????????
Cum nu au fost profitabile sectiile de cale ferata ingusta.
Mariazellbahn din Austria cum e profitabila ?
DonVILLy

In legatura cu  aceste mici bijuterii din cate am aflat ele vor fi  vandute Germaniei precum si multe LDh-uri de la noi . Arhitekt ceea ce ai spus e adevarat  sunt bani pentru intretinerea lor dar gandestete  punete in locul lor. Ei nu pot  intretine ceea ce nu ai intereseaza  sefi mari ai CFR-ului nu  se mai uita  ca e o piesa de muzeu pe ei ai intereseaza doar  banii.
un Exemplu in Gara Targu-Mures exista 7 sefi de gara   in Austria exista doar 1 cum asa? Atunci ne intrebam dc nu vedem una si alta pe calea ferata. Parerea mea ca unul din accei 7 nu da doi bani pe calea ferata ingusta din pacate
shoppy

In Austria la liniile turistice se inghesuie lumea, linile sunt conduse de oameni competenti, dotarile din statii sunt de ultima generatie, primesti reduceri de la cazare hotel, sunt incluse in circuite, etc, etc, ETC ! !  !!  ! !!  ! !
Toti oamenii aia care se inghesuie la Mariazellerbahn doar 1% sunt pasionati feroviari, restul sunt turisit din zona care vor sa-si petreaca timpul cumva, habar nu aveau acum 2-3 zile ca in zona exista asa ceva. Dar acolo informatia iti sare in fata la receptie, in oras, la biroul turistic etc, etc
La noi nimic, nema, zero barat, nici nu vreau sa ma mai gandesc...
Arhitekt

Calea ferata de la Sibiu cand o fost orasu capitala culturala a europei dc nu so facut nimica pentru ea ?Ca doar erau fonduri.
mishu88

Milionarul din gară

Un britanic îmbogăţit la loto s-a întors la munca de feroviar, refuzând „vacanţa pe viaţă“.

Britanicul Carl Prance, în vârstă de 50 de ani, a avut întreaga viaţă acelaşi vis pe care îl are toată lumea - să câştige la loterie şi să scape demuncă. Numai că lui i s-a îndeplinit visul. Dar nu întotdeauna dorinţele împlinite se dovedesc a fi cel mai bun lucru de care o persoană are nevoie.

///...\\\...///...\\\...///...\\\

Pierderi pentru Electroputere

Electroputere Craiova si-a adâncit pierderile în primele sase luni ale anului cu 1,5 milioane lei (13%), pâna la 12,79 milioane lei, în ciuda unui avans semnificativ al veniturilor, care a depasit usor dinamica cheltuielilor, a anuntat compania. Veniturile au fost în primul semestru de 104,81 milioane lei, în crestere cu 49% fata de aceeasi perioada din 2007. Cheltuielile au crescut în primele sese luni ale anului cu 44%, la 117,6 milioane lei. Afacerile companiei au fost, în primele sase luni, de 79,9 milioane lei, în urcare cu 28%. (NewsIn)

///...\\\...///...\\\...///...\\\

Un sincer „Huo!“

Cei care au condus Ministerul Transporturilor nu au dreptul sa ne ceara votul

Exista o pedeapsa publica pentru felul în care se prezinta anacronicele sosele românesti: niciunul dintre cei care au condus Ministerul Transporturilor în ultimii ani nu ar trebui sa mai aiba dreptul de a veni în fata noastra decât cel mult pentru a ne cere iertare. În niciun caz pentru a ne cere votul, la alegerile din toamna! Daca totusi partidele vor avea tupeul de a-i arunca în campania electorala, atunci stimabilii trebuie primiti cu un sincer „Huo!".

///...\\\...///...\\\...///...\\\

OFFTOPIC:

GTA 4 pentru PC se lanseaza în noiembrie

Dupa ce a inregistrat vanzari foarte mari a versiunile pentru PlayStation 3 si Xbox 360, Grand Theft Auto IV se pregateste sa se lanseze si in versiunea pentru PC. Rockstar Games, parintele GTA , a anuntat in mod oficial ca acesta va aprea pe piata pe 18 noiembrie.

YEEEEEEE

OFFTOPIC closed

///...\\\...///...\\\...///...\\\

Trenul verde canadian cucereste Suedia

Suedezii au testat primul tren ecologic, fabricat de canadieni, care consuma cu 30% mai putina energie si atinge o viteza de aproape 300 de kilometri pe ora.

Trenul ecologic sau „trenul verde" este testat în regiunea de nord a Suediei si a fost scos pe piata de celebra companie canadiana Bombardier Transport, informeaza site-ul GreenBiz.

///...\\\...///...\\\...///...\\\

Aviatia rusa a distrus calea ferata folosita de georgieni pentru transportarea tehnicii militare si a soldatilor

Aviatia rusa a distrus o parte din calea ferata Tbilisi-Thinvali, folosita de armata georgiana pentru transportarea soldatilor si a tehnicii militare in zona conflictului, transmite, marti, publicatia "Life". Potrivit fortelor de ordine georgiene, in urma bombardamentelor efectuate la 48 de kilometri de Tbilisi, nu s-a inregistrat nici o victima din randul civililor.

///...\\\...///...\\\...///...\\\

Lectură plăcută! Şi nu uitaţi de www.rinsider.ro  
shoppy

Nici un singer "Huo" ci un sincer "Bravo!" pentru sporirea veniturilor cu 50%.
mishu88

shoppy wrote:
Nici un singer "Huo" ci un sincer "Bravo!" pentru sporirea veniturilor cu 50%.


Dezvoltă! Traian Băsescu i-a majorat venitul cu 50% lui taică-miu? Sau al altui tată care lucrează în CFR sau la vreun operator industrial?

Sau dacă te referi la veniturile proprii ale acelora care au condus Ministerul Transporturilor, da... Aşa da.
Arhitekt

De acord pana la faza cu operatoru industrial.Degeaba au marit la C.F.R. daca proprietaru locomotivei industriale nu vrea sa mareasca plata.
shoppy

Pai Electroputere Craiova nu a fost cumparata de iranieni? Oricare ar fi proprietarul, o asemenea uzina nu poate sa aiba cheltuieli 0, nici daca nu face si nu consuma absolut nimic. Faptul ca incasarile au crescut cu 50% e un semn foarte important, arata cu uzina a inceput sa faca ceva. Articolul se cam contrazice, zice ca incasarile au depasit cheltuielile, dar dupaia in cifre incasarile sunt 105 milioane iar cheltuielile 118 milioane. Daca se mai chinuie putin, o sa ajunga pe plus, conditiile exista.
Acum datoria istorica nu o sa dispara, chiar daca sunt pe plus.
Mihai-Aurel

E destul de ciudata situatia de la Electroputere.A fost cumparata deo compania din Arabia Saudita  ,actionar majoritar fiind Fatih Taher ( sper ca am scris bine ) , noul actionar de la Rapid Bucuresti. Am remarcat pe tricourile jucatorilor rapidisti ( pe spate deasupra numarului ) scris "Electroputere" . E cam ciudat , eu stiam ca firmele care au datorii - pierderi nu au voie sa faca sponzorizari. Ciudata rau situataia ...
mishu88

Arhitekt wrote:
De acord pana la faza cu operatoru industrial.Degeaba au marit la C.F.R. daca proprietaru locomotivei industriale nu vrea sa mareasca plata.


Aici m-am contrazis umpic... Un operator industrial poate să plătească şi cu minimul pe economie (cum s-a întâmplat, de altfel, dar firma actuală sub care taică-miu lucrează este umpic mai darnică - şi aici mă refer la ordinul a câtorva zeci de lei), pentru că dacă există doar patru oameni, pot ei să spună şefului: "Uite, colegii mei de la CFR au salariu triplu şi noi abia trăim decent?". Nu. Pentru că nu sunt organizaţi! Înainte exista "Asociaţia mecanicilor de locomotivă la operatori industriali" sau ceva de genul, dar acum nu mai e nimic.

Dar shoppy, un sincer "huo!" se referea la articolul despre Ministerul Transporturilor, nu m-am legat de Electroputere. Pentru a vorbi despre Electroputere, mai am de învăţat.   Îmi doresc să aibă profit, cum are de exemplu REMARUL Paşcani: o creştere impresionantă!

Quote:

Remar Paşcani: Cifră de afaceri cu 26,7% mai mare în S1

Pentru primele şase luni ale acestui an, Remarul Paşcani a înregistrat o cifră de afaceri cu circa 26,7% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 31,6 milioane de lei la 40,4 milioane de lei. În primul semestru din acest an compania are un profit net cu aproape 28% mai mare faţă de perioada similară din 2007, crescând de la 4,6 milioane de lei la 5,9 milioane de lei. Cheltuielile companiei au crescut semnificativ în primele şase luni faţă de perioada similară a anului trecut, de la 41,4 milioane de lei la 75,9 milioane de lei.
Arhitekt

Iata o stire mai veche din 14 Martie 2008 unde printre altele se specifica si faptul ca cei 28 de operatori privati existenti in Romania acopera doar 25% din transportul feroviar de marfa,restul fiind acoperit de catre C.F.R. Marfa.
Iata si linkul:
http://www.tmctv.ro/articol_34440...parea_privatizarii_cfr_marfa.html
shoppy

Pai nu fac sponsorizari ci cumpara spatiu publicitar, ca doar apare numele lor la televizor. Ei nu intretin echipa, ci cumpara un serviciu.
Ahaa, da, era cu un mesaj mai jos, acum am inteles .
myster2008

S-au apucat sa revopseasca locomotivele de la muzeul din Resita..iata pozele proaspete ca si vopseaua de pe locomotive...
http://trenuletz.myfreeforum.ro/r...motivelor-din-resita-t124.htm#180
Arhitekt

Tragedie la Fetesti, unde cinci tineri au murit, iar alti patru au fost raniti, dupa ce s-au rasturnat cu autoturism 4x4 pe calea ferata. Apoi, ca intr-un film de groaza, au fost loviti si de tren.

Cei noua se inghesuisera in masina, ca sa testeze puterea motorului. Cu totii petrecusera la Fetesti, dar inainte sa mearga la culcare, au hotarat sa faca o plimbare cu masina unui prieten, care avea permis doar de doua luni. Acesta a apasat mult prea tare pe acceleratie.

Masina a intrat sub locomotiva si a fost tarata apoi cateva sute de metri.

Cele cinci familii se pregatesc acumde inmormantare.sursa: http://www.protv.ro/stiri/evenime...ta-pe-calea-ferata-si-lovita.html
shoppy

In Reviziza Basarab se mai construieste ceva:
mishu88

Arhitekt wrote:
Tragedie la Fetesti, unde cinci tineri au murit, iar alti patru au fost raniti, dupa ce s-au rasturnat cu autoturism 4x4 pe calea ferata. Apoi, ca intr-un film de groaza, au fost loviti si de tren.


Deşi nu sunt de acord cu publicarea de astfel de ştiri din partea agenţiilor de presă, această ştire m-a frapat pur-şi-simplu. Tineri până în 25 de ani... şi-au găsit sfârşitul într-un accident rutier de proporţii... Cineva zicea să învăţăm din greşelile făcute de alţii... Dar nu, frate, nu, pentru că atunci când prindem pedala de acceleraţie, o apăsăm până ne ies ochii la propriu. Până când, Doamne, până când?

Locomotiva cu pricina este EC 105. O altă clasică implicată în accident rutier, dar vă daţi seama pentru mecanicul de locomotiva ce-a însemnat această tragedie? Pentru ce este el vinovat? În fine...

Shoppy, să ne ţii la curent cu noutăţile din Basarab!  
Arhitekt

Sunt curios care e numaru locomotivei
shoppy

Fiecare cat il duce capul...
Mecanicul de locomotiva nu e sofer, mecanicul stie sigur ca nu e vina lui, el trebuie sa conduca locomotiva in niste parmetrii impusi, el stie sigur cat e distanta de franare si stie sigur ca daca apare cineva in acea distanta pe sina, din prostie sau din alte motive, nu are cum sa-l evite.

Cel mai bine pentru astfel de stiri facem subiectele "Accidente Feroviare"(cand trenurile se busesc intre ele, deraiaza, iau foc) si "Alte Accidente pe CF"(pentru accidente la trecerea la nivel cu masini, oameni, etc).
cristi CFR

Quote:
Alte linii neinteroperabile închiriate de CFR SA

28.08.2008 17:09


Bursa Română de Mărfuri (BRM) a finalizat procedura prin care CNCF CFR S.A. a închiriat 13 din cele 45 de secţii de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile scose la licitaţie.
Potrivit anunţului de participare la  procedura de licitaţie deschisă, urmată de strigarea liberă a preţului, CNCF CFR S.A, a oferit preluarea prin închiriere a 38 de secţii cu transport feroviar de marfă şi călători şi 7 de secţii cu transport de marfă.
În cadrul procedurii organizate la 27 august, de Bursa Română de Mărfuri, au depus oferte patru societăţi: VIA TERRA SPEDITION SRL, SC SERVTRANS INVEST SA, SC TRANSFEROVIAR GRUP SA şi RC-CF TRANS SRL.


Mai multe detalii aici -> http://rinsider.club-feroviar.ro/ro/afiseaza_stire.php?id=1985
Si aici -> http://www.brm.ro/root/index.php?...search=CFR%20S.A.%20a%20inchiriat
mishu88

Arhitekt wrote:
Sunt curios care e numarul locomotivei


Păi am scris:

Quote:

Locomotiva cu pricina este EC 105. O altă clasică implicată în accident rutier.
silviu_alex

A ajuns Orient Expresul in Romania.
http://www.protv.ro/stiri/social/...it-in-gara-regala-din-sinaia.html
cristi CFR

No Comment

27 de locomotive si 15 vagoane de calatori vandute prin BRM
Societatea Feroviara de Turism ''S.F.T. - C.F.R.'' S.A a vandut prin Bursa Romana de Marfuri 27 de locomotive de cale ingusta, cu preturi adjudecate intre 6.100 euro si 10.210 euro, 15 vagoane de calatori de cale ingusta de diverse tipuri, cu preturi adjudecate cuprinse intre 2.180 euro si 6.070 euro, precum si un tren PSI (2 vagoane cisterna si un vagon acoperit tip G), adjudecat la pretul de 9.150 euro. Materialul rulant era retras din exploatare.
Dintre cele 5 societati care au depus oferte pentru procedura de achizitie, S.C. REMATINVEST SRL a cumparat 20 de locomotive si cele 15 vagoane de calatori, platind in total un pret de 198.465 euro; S.C. DIZEL & COMPANY S.A. a cumparat 2 locomotive si trenul PSI, pentru care a oferit in total 25.250 euro; S.C. R.G.HOLZ COMPANY SRL a cumparat 2 locomotive la pretul de 16.300 euro; S.C. CALEA FERATA INGUSTA SRL a cumparat 2 locomotive, oferind in total 17.750 euro, iar S.C. JUDETUL COVASNA a cumparat o locomotiva, pentru care a oferit 10.600 euro. Preturile sunt fara TVA.
Societatea Feroviara de Turism ''S.F.T. - C.F.R.'' S.A a obtinut, in urma procedurii de licitatie deschisa organizate joi, 5 iunie 2008, de Bursa Romana de Marfuri un pret final de 268.365 euro, cu 32.888 euro plus TVA mai mult decat pretul total de pornire.

Biroul de Presa
Bursa Romana de Marfuri

http://www.brm.ro/root/index.php?...oane-de-calatori-vandute-prin-brm
cristi CFR

No comment....


http://www.antena1.ro/index.php?p...=1&id=28692&currentPage=3
cristi CFR

O completare a stirii aici: http://www.lok-report.de/news/news_europa_rumaenien.html
Gasiti si o lista cu locomotivele taiate...pina si capul de serie s-a taiat.
cristi CFR

http://www.sibianulonline.ro/ulti...-trecut-prin-prima-statie-3036253

http://www.sibiustandard.ro/16524...canitei-salvate-de-la-taiere.html
myster2008

Aici puteti vedea cateva poze cu tunelul de la Petrila...
http://trenuletz.myfreeforum.ro/m...argu-jiu-petrosani-simeria-t5.htm
scorpion

Stalp de inalta tensiune, prabusit peste acceleratul Timisoara-Iasi.

Detalii si video aici: http://www.protv.ro/stiri/evenime...-peste-acceleratul-timisoara.html
mishu88

Oare despre ce locomotivă este vorba în accidentul în care a fost implicat trenul accelerat Timişoara - Iaşi?

Trenurile mortii. Calea ferata Predeal - Brasov nu respecta conditiile de siguranta

Un articol pompieristic, în care se foloseşte cuvântul "moarte", în timp ce în textul ştirii apar... "elemente componente prinderii Pandrol FastClip".

Să tot mergi cu CFR-ul... ca nu cumva vreo componentă din aceasta să pună piedică la tren. Dar se-ntâmplă, mai ştii?
Electrica675

Locomotiva este 40-0799-3 apartine depoului Suceava Nord.
mishu88

Electrica675 wrote:
Locomotiva este 40-0799-3 apartine depoului Suceava Nord.


Păcat de ea, am văzut-o de nenumărate ori prin Suceava... OF!

////////////////

Tren de epocă în Covasna

O locomotivă de epocă, veche de aproape o sută de ani, a fost expusă în scop decorativ în faţa Gării din Sfântu Gheorghe. Clădirea gării este însă degradată, multă vreme nu a avut ceasuri pe peron, sala de aşteptare este frecventată de persoanele fără adăpost, iar biroul pentru bagaje de mână nu funcţionează. (NewsIn)

/////////

Iar aici ştirea dezvoltată:

Locomotiva de epoca, la Sfantu Gheorghe

O locomotiva de epoca, realizata in urma cu aproape 100 de ani de un renumit constructor german, a fost amplasata in fata Garii CFR din Sfantu Gheorghe.

Vicepresedintele Consiliului Judetean Covasna, Tamas Sandor, a declarat ca locomotiva are un rol decorativ si va compensa ''lipsa de stralucire'' a garii, care nu a mai beneficiat de ani intregi de investitii.

Locomotiva, construita in 1909, a fost luata in custodie de la S.C.Brafor Brasov, iar intentia autoritatilor locale este de a o cumpara in momentul in care proprietarul va decide sa o vanda.

///////////////

Aici o fotografie: http://www.covasnamedia.ro/news/?p=169

/////////////

Cine ar putea să ne ofere mai multe informaţii despre această locomotivă?
Arhitekt

Spiritele s-au incins la periferia capitalei argentinine, Buenos Aires, din cauza ca trenurile aveau intarzieri mari.
Furiosi ca nu mai vine trenul, sute de navetisti au dat foc altor garnituri, oprite in statii. Apoi au devastat birourile companiei de cai ferate si au vandalizat automatele de bilete.

Protestatarii au fost potoliti cu greu de sute de scutieri, care i-au snopit cu bastoanele si i-au impuscat cu gloante de cauciuc. Mai multi turbulenti au ajuns dupa gratii.
sursa:http://www.protv.ro/stiri/international/razmerita-in-doua-gari-din-argentina-mai-multe-trenuri-au-fost.html
mishu88

Foarte "caraghioasă" întâmplarea precedentă, îmi imaginez ce s-ar fi putut întâmpla în timpul grevei din 2008, martie, când sute de pasageri stăteau pe peron şi nu prea li se explica nimic. În fine...

Air France va incepe să producă... trenuri
Incepand cu 2010 calatorii francezi vor putea sa mearga cu o cursa Air France pana in Amsterdam sau Londra. Insa nu este vorba de o cursa cu avionul, ci una cu trenul.

Compania franceza Air France va incepe o colaborare cu cei de la Veolia pentru un proiect ce vizeaza producerea de trenuri de mare viteza, care vor constiu un concurent pentru cele produse de SNCF.

Conform informatiilor aparute in presa franceza, noua societate va lua nastere pe 15 septembrie. Air France avea in plan de mai mult timp infiintarea unui nou actor in ceea ce priveste caile feroviare din Europa.

/////////

Iar acum vă propun o ştire care ne priveşte şi pe noi, pasionaţii "creatori" de fotoreportaje:

Fotografii de mii de euro

Daca, in marea lor majoritate, fotografiile nu ne spun mai mult decit ceea ce putem observa si noi cu ochiul liber, exista unele care dovedesc cit de putin ne este totusi ingaduit sa vedem. De la aceasta premisa au pornit, in urma cu patru ani, redactorii revistei Descopera, in momentul in care au imaginat un concurs national de fotoreportaje deschis tuturor cititorilor sai. La cele trei editii desfasurate pina in prezent, au participat si s-au numarat printre cistigatori atit fotografi profesionisti, cit si foarte multi amatori.

Valoarea competitiei a crescut considerabil de la an la an, iar in prezent Fotoreportajul meu, ajuns la cea de-a IV-a editie, este considerat cel mai prestigios concurs de fotoreportaj din Romania.

Pentru detalii: www.descopera.ro



////////////////

Se reiau lucrările la podul de la Grădiştea

Ministerul Transporturilor a avizat indicatorii tehnico-economici pentru reluarea lucrările la podul neterminat de cale ferată peste râul Argeş, în dreptul staţiei Grădiştea, pentru a redeschide circulaţia pe linia Bucureşti - Giurgiu, întreruptă în 2005 din cauza inundaţiilor care au afectat structura podului vechi.
Astfel vor fi executate lucrări, precum realizarea şi finalizarea terasamentelor aflate în diferite stadii de execuţie, racordarea traseului liniei noi la linia existentă, apărări de maluri în albia râului Argeş pe zona podului, reabilitarea infrastructurii şi suprastructurii podului şi realizarea de viaducte noi, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, elaborat de Ministerul Transporturilor.

//////////////

[b]Prioritate pentru transportul feroviar de mărfuri


Conform Raportului Cramer, adoptat de către Parlamentul European (PE) la data de 4 septembrie, Comisia Europeană ar trebui să aloce căilor ferate 40% din fondurile pentru infrastructura de transport a UE şi totodată să acorde prioritate transportului feroviar de mărfuri. Raportul a fost adoptat cu 541 voturi pentru, 6 împotrivă şi 15 abţineri. Membrii PE cer Comisiei Europene să dispună de fondurile de co-finanţare din UE pentru îmbunătăţirea eficienţei, interoperabilităţii şi pentru modernizarea infrastructurii feroviare, a centrelor intermodale şi a altor modalităţi de transport de mărfuri.

///
Dr2005

De vreo 25 minute, 60-0757-9 arde pe macazul de intrare în gara Podoleni, ataşată la trenul P5453 Bacău-Bicaz, blocând astfel toată secţia (inclusiv un tren P Piatra Neamţ-Bacău, care staţionează în gară). Nici vorbă de Miliţie sau pompieri în zonă sau, din întâmplare, de o locomotivă de ajutor.
mishu88

Dr2005 wrote:
De vreo 25 minute, 60-0757-9 arde pe macazul de intrare în gara Podoleni, ataşată la trenul P5453 Bacău-Bicaz, blocând astfel toată secţia (inclusiv un tren P Piatra Neamţ-Bacău, care staţionează în gară). Nici vorbă de Miliţie sau pompieri în zonă sau, din întâmplare, de o locomotivă de ajutor.


Mulţumim pentru ştire, Dr2005. Se pare că ruta 509 este urmărită de ghinioane, deoarece acum 3 săptămâni, mai exact pe 19 august, am vrut să ajung până la Bicaz cu trenul... (ca orice pasionat), şi nu ca să mă duc la distracţii.

Staţiile Trenului Personal 5453 sunt: Bacău [14:08], Hemeiuş Hm, Gîrleni, Lespezi Bacău Hc, Racova Hm, Buhuşi, Costişa Hm, Podoleni, Zăneşti Neamţ Hc, Zăneşti Neamţ, Roznov, Săvineşti Hc, Dumbrava Hm, Piatra Neamţ [15:40], Bistriţa Neamţ, Vaduri H, Pîngărati, Stejaru Hc, Tarcău Neamţ Hc şi Bicaz [16:26].

Iată că pe 19 august 2008, Trenul Personal 5453, Bacău - Bicaz, a plecat în compoziţie cu Locomotiva Diesel-Electrică 60-1291-8 (cu fluier) şi o garnitură de vagoane TE.


La ora 14:47, cu 5 minute întârziere faţă de momentul când trenul ar fi trebuit să intre în Staţia Buhuşi, se aude un scârţâit la cele patru vagoane, care vor fi însemnat... o oprire de durată... nelimitată. Abia după 50 de minute, după ce Sulzerul 60-0294-3 trece prin gară uitându-se chiorâş la noi, un pasager revoltat din ultimul vagon în care mă aflam, ne anunţă că s-a stricat locomotiva, aşteptăm să vină alta de la Bacău.

De la Bacău, după 100 de minute de aşteptare, soseşte Sulzerul 60-0877-5 care va trage trenul până la Bicaz. Am avut noroc că problema a fost depistată de mecanic în staţie şi nu am fost nevoiţi să oprim în câmp.




Aşteptăm detalii cu incidentul de astăzi, 9 septembrie 2008!

Intrare în Staţia Podoleni
mishu88

Se pare că nu am mai primit nicio informaţie cu privire la incidentul de pe 509, Bacău - Bicaz. Vom verifica Revista Presei de mâine dimineaţă din judeţul Neamţ.

//////////////////////

Rail Freight Group - Expediţie de recunoaştere în România

În urma privatizării, activitatea de transport feroviar de mărfuri s-a dovedit în Marea Britanie un real succes. În ultimii zece ani acesta a crescut cu peste 50%, intensificând cota de piaţă a transportului terestru cu 11,5% şi contribuind totodată la „eliberarea” drumurilor britanice de camioanele de mare tonaj. Exemple din experienţa britanică au fost împărtăşite celor din sectorul românesc al transporturilor feroviare de mărfuri de către delegaţia britanică condusă de către Rail Freight Group.

„Şi noi am regretat faptul că în UK, aproximativ pe la mijlocul anilor ’60, au fost închise multe din liniile feroviare, pe locul acestora construindu-se ulterior case. Aceasta nu reprezintă sub nicio formă o soluţie, pentru că acum ne confruntăm cu aglomerarea majorităţii căilor ferate rămase şi bineînţeles cu aglomerarea autostrăzilor. Un lucru bun se întâmplă totuşi şi anume acela că Parlamentul britanic este hotărât să revitalizeze transportul feroviare, însă capacitatea  infrastructurii feroviare nu este un lucru simplu de obţinut, de aceea este important să nu renunţaţi la căile ferate deja existente”, ne-a împărtăşit într-un interviu în exclusivitate, Lord Tony Berkeley.

„Autostrăzile sunt din ce în ce mai aglomerate iar calea ferată se pare, este singura soluţie pentru acestei probleme, nu numai în UK sau România, dar şi în toată Europa. Un plus pentru calea ferată sunt factorii de mediu şi siguranţă, pe care transportul feroviar, îi îndeplinesc cu siguranţă, nu trebuie să renunţăm la calea ferată”,Lord Tony Berkeley.

„Clienţii cer şi vor ca mărfurile să le fie transportate pe calea ferată dar pentru asta standardele de interoperabilitate din transportul feroviar de mărfuri trebuie să fie conforme cu normele europene în vigoare. Cu mai multă voinţă din partea tuturor, transportul feroviar de mărfuri din România, poate fi competitiv şi atractiv”, a conchis Lord Berkeley.

Un reportaj de Elena Ilie, http://rinsider.clubferoviar.ro/ro/afiseaza_articol.php?id=45

Cât de frumos le mai zice Lord Berkeley...

/////////////

Rail Freight Group - Expediţie de recunoaştere în România

Comisia Europeană a lansat recent, în luna august, o consultare publică pe tema progresului în ceea ce priveşte dezvoltarea unei zone feroviare europene integrată, sigură şi interoperabilă. Consultare se adresează tuturor celor a căror activitate este direct relaţionată cu sectorul feroviar dar şi celor interesaţi de acest domeniu. În acest sens, cei vizaţi sunt cetăţenii Uniunii Europene, organizaţiile din sfera feroviarului inclusiv producătorii de material rulant, administratorii de infrastructură, operatorii feroviari de transport mărfuri şi călători, cei ce beneficiază de servicii feroviare cum ar fi transportatorii navali, sau cei ce se ocupă cu depozitarea mărfurilor.

//////////////

98 milioane de euro pentru infrastructura de acces de la podul Calafat – Vidin

Ministerul Transporturilor va aloca 97,95 milioane de euro pentru construcţia infrastructurii rutiere şi feroviare de acces la podul peste Dunăre de la Calafat-Vidin, contractul având o perioadă de derulare de doi ani. Lucrările vor fi finanţate din fonduri comunitare şi de la bugetul de stat.
Pentru a participa la licitaţie firmele interesate trebuie să depună o garanţie de un milion de euro şi să demonstreze că au acces la lichidităţi, linii de credit sau alte măsuri financiare necesare derulării lucrărilor pe o perioada de şase luni, de minim 18,8 milioane euro.

////////

Sursa articolelor: WWW.RINSIDER.RO
Dr2005

mishu88 wrote:
Se pare că nu am mai primit nicio informaţie cu privire la incidentul de pe 509, Bacău - Bicaz. Vom verifica Revista Presei de mâine dimineaţă din judeţul Neamţ.


Dacă nu apare... nu o să fie mare pagubă, că în câteva zile se întoarce colegul meu care a fost în tren şi a făcut şi poze.
mishu88

Dr2005 wrote:
mishu88 wrote:
Se pare că nu am mai primit nicio informaţie cu privire la incidentul de pe 509, Bacău - Bicaz. Vom verifica Revista Presei de mâine dimineaţă din judeţul Neamţ.


Dacă nu apare... nu o să fie mare pagubă, că în câteva zile se întoarce colegul meu care a fost în tren şi a făcut şi poze.


Aşteptăm!    Ar trebui făcut un topic cu locomotivele care ard/se lovesc/se împiedică în fiecare lună, că văd că din ce în ce mai des se întâmplă câte ceva în care să fie implicată câte-o locomotivă, din păcate!
mishu88

Mai mult fum decît foc în personalul Bacău-Bicaz

Locomotiva trenului personal Bacău-Bicaz n-a rezistat ,ieri, la cei aproximativ 80 de kilometri ce-i avea de parcurs şi, în jurul orei 15, la cîţiva metri înaintea staţiei din Podoleni, a început să fumege. Mecanicul a sunat la pompieri, iar în zonă au ajuns în scurt timp trei autospeciale. Nici nu a fost nevoie de interveţia tuturora, fiindcă alarma s-a concretizat în "mai mult fum decît foc". La apariţia militarilor personalul feroviar era pregătit deja să îndepărteze locomotiva de restul vagoanelor. Lucrătorii ISU Neamţ au constatat, însă, că nu există mari probleme şi de vină ar fi, cel mai probabil, un scurtcircuit la unul dintre motoare. Cauzele exacte vor fi stabilite după efectuarea verificărilor de rigoare.

Deşi situaţia nu a fost gravă, toţi călătorii au fost evacuaţi. Şi pentru că România este ţara tuturor "posibilităţilor", aveau două variante pentru a-şi continua drumul. Să aştepte venirea unei alte locomotive, "sănătoase", (conform regulamentului cea "încinsă" trebuia schimbată) sau să-şi găsească alt mijloc de transport. Norocoşi au fost doar călătorii ce cumpăraseră bilet pînă la Podoleni, fiindcă puteau să o ia la pas şi în cîteva minute ajungeau la destinaţie. Apoi se mai şi lăudau că au plecat odată cu trenul, dar l-au întrecut.
Andreea DASCĂLU

Sursa: Ziarul Ceahlău

////////////

////////////

România şi Ungaria cer fonduri UE pentru linia ferată Budapesta-Constanţa

România şi Ungaria intenţionează să solicite, cu sprijinul Austriei, finanţare comunitară pentru studiul de prefezabilitate aferent construcţiei liniei feroviare de mare viteză pe ruta Budapesta-Bucureşti-Constanţa, costul proiectului, cu termen de finalizare în 2015, fiind de câteva miliarde euro.

Subiectul va fi discutat la a treia şedinţa comună a Guvernelor României şi Ungariei, programată pentru 21 octombrie 2008.

Sursa: MEDIAFAX

///////

CFR se zbate in saracie


De cativa ani buni compania nationala de cai ferate are din ce in ce mai mari probleme. Mistuita de probleme interne, greve, lipsa unui management sanatos, dar si de forta de munca redusa si cu pregatire ce lasa de dorit, serviciile CFR nu au condus decat la multumiri mereu crescande ale populatiei. Ratingul acordat CFR, companie detinuta in intregime de statul roman, este constrans de profilul financiar slab al companiei si fluxul negativ de lichiditati, rezultat de pe urma profitabilitatii scazute si necesitatilor semnificative de investitii. Alti factori negativi includ scaderea continua a traficului feroviar si expunerea la situatia financiara slaba a transportatorilor feroviari. Aceste puncte slabe sunt contracarate de sprijinul financiar, actual si potential, de care beneficiaza CFR din partea statului roman (valuta BBB minus/Negativ/A-3; moneda locala BBB/Negativ/A-3), riscul scazut de privatizare si importanta strategica a operatiunilor CFR.

Sursa: Cronica Romana

///////////

Preferam clasa a II-a la tren

Peste 95% dintre romanii care calatoresc cu trenul prefera sa-si cumpere bilete la clasa a doua, arata o statistica a Ministerului Transporturilor. Situatia se schimba radical atunci cand vine vorba de calatoriile in afara, majoritatea romanilor, respectiv 185.000 de calatori, alegand serviciile de la clasa I.

Sursa: Libertatea

/////////////
shoppy

Zi trista

Doi angajati ai firmei Unicom Tranzit au murit dupa ce trenul pe care il conduceau a ramas fara frane si s-a ciocnit cu alta garnitura de marfa.
http://www.realitatea.net/doua-pe...en-a-ramas-fara-frane_346546.html

Trei locomotive au luat foc intre Dragasani si Zavideni
http://www.realitatea.net/trei-lo...dragasani-si-zavideni_346571.html
mureseanu_976

shoppy wrote:
Zi trista

Doi angajati ai firmei Unicom Tranzit au murit dupa ce trenul pe care il conduceau a ramas fara frane si s-a ciocnit cu alta garnitura de marfa.
http://www.realitatea.net/doua-pe...n-a-ramas-fara-frane_346546.htmll


Stire prezenta si aici : http://www.protv.ro/stiri/evenime...eamt-doi-morti-si-doi-raniti.html

Off-topic : Poate cineva sa-mi spuna ce cauta poza cu DA-ul 1161 de la Marfa in stirea de la Realitatea? Din cate am vazut la Prima TV (din pacate n-a aparut stirea pe site-ul lor),DA-ul avariat era nervurat,deci nu avea cum 1161 sa fie implicata in accidentul din Neamt.  
Electrica335

mureseanu_976 wrote:

Off-topic : Poate cineva sa-mi spuna ce cauta DA-ul 1161 de la Marfa in stirea de la Realitatea? Din cate am vazut la Prima TV,DA-ul avariat era nervurat,deci nu avea cum 1161 sa fie implicata in accidentul din Neamt.  


Nu intotdeauna in stiri apar materiale cu vehiculele implicate in accident, desi asa ar fi normal. Insa la cat profesionalism exista in mass media, nu ar trebui sa ne mai miram.
mureseanu_976

Electrica335 wrote:
mureseanu_976 wrote:

Off-topic : Poate cineva sa-mi spuna ce cauta DA-ul 1161 de la Marfa in stirea de la Realitatea? Din cate am vazut la Prima TV,DA-ul avariat era nervurat,deci nu avea cum 1161 sa fie implicata in accidentul din Neamt.  


Nu intotdeauna in stiri apar materiale cu vehiculele implicate in accident, desi asa ar fi normal. Insa la cat profesionalism exista in mass media, nu ar trebui sa ne mai miram.


Sa speram ca viitoarele posturi de televiziune pentru pasionatii de trenuri vor difuza si stiri amanuntite (in care sa se precizeze tipul si numerele locomotivelor implicate in diverse accidente/evenimente).Dar momentan,vise...

Eu revin la topic.Cine vrea sa mai discute despre mass-media aici,e treaba lui.
Electrica335

Numerele locomotivelor nu sunt niste aspecte care sa fie facute publice. Ele teoretic sunt secrete de servici si sunt utilizate pentru identificarea masinilor din parc, asadar pentru uz intern.
shoppy

Poza este pusa acolo ca sa vada lumea cum arata o locomotiva, nu cumva sa confunde locomotiva cu vaporul sau avionul. Din fericire, in acest caz este de acelasi model (in mare) cu cea din accident, insa puteau lafel de bine sa puna poza cu o electrica sau o hidraulica.
Cat despre numarul locomotivei, e mult mai interesant de prezentat cifre cu morti, zeci de km/h, mii de tone etc decat cele 7 cifre ale locomotivei din care 99% din audienta nu o sa inteleaga absolut nimic.
shoppy

Electroputere reincepe peste 2 ani productia de locomotive
http://www.gds.ro/Actualitate/200...mp;hl=electroputere&tip=toate

Romtrans a fost cumparata de DB
http://www.evz.ro/articole/detali...mtrans-preluata-de-Deutsche-Bahn/
shoppy

In Bucuresti a aparut o noua meserie : "tinatorul de loc in tren".
Chiar daca te urci primul in vagon pe acceleratele / personalele de noapte, te trezesti ca in fiecare compartiment e postat cate un individ (urcat din revizie) care a "ocupat" toate locurile cu file de ziar; in timp ce pe peron, alti indivizi vand locurile pe cativa lei.

Sursa : City FM, Baghera

(nu stiu daca a vorbit serios, da la noi se poate orice)
florin.mihai

V-ati pregatit aparatele foto??
Urmeaza Zilele Feroviare 2008

http://summit.clubferoviar.ro/program.html
shoppy

Am retinut, miercuri, 8 octombrie, ora 16.

Din seria "mare ti-e gradina, si multi sar gardul, da' sa vezi ce e-n piscina !..."
http://www.ziua.ro/news.php?data=2008-09-30&id=13605
cristi CFR

Din seria "Eu sunt mai tare ca automotorul"

http://www.ziarultop.ro/vizionare_articol.php?id_articol=8883
19jimmy84

Datorita unor lucrari luni 6.10.2008 vor fi anulate mai multe trenuri pe ruta Bucuresti-Constanta.

Mai multe detalii vedeti pe - http://www.ziare.com/Trenuri_anul...a_Bucuresti_Constanta-427322.html
florin.mihai

Sub înaltul patronaj al Ministerului Transporturilor, Asociaţia Industriei Feroviare din România (AIF) organizează în perioada 7 - 9 octombrie Summit-ul Zilelor Feroviare 2008 cu ocazia împlinirii a zece ani de la liberalizarea sistemului feroviar românesc. Jurnaliştii interesaţi sunt invitaţi să participe la acest eveniment care va avea loc la Hotel Ramada Nord Bucureşti (Satul Francez), începând cu ziua de marţi, 7 octombrie, ora 9.00.
Printre invitaţii care vor vorbi în cadrul conferinţei “Zilele Feroviare” pe tema “Liberalizarea Pieţei de Transport Feroviar în Europa Centrală şi de Est” se numără Ludovic Orban, Ministrul  Transporturilor, Iulian Iancu, Preşedinte al Comisiei pentru Industrii şi Servicii, Bogdan Focşa, Preşedinte AIF, Constantin Zaharia, Director General AFER, Constantin Manea, Director General CFR S.A., Alexandru Noapteş, Director General CFR Călători şi Liviu Bobar, Director General CFR Marfă. Cauzele restructurării şi efectele acesteia vor mai fi analizate de Ray Chambers (consultantul din 1998 al Ministerului Transporturilor în problema restructurării SNCFR), Viorel Simuţ, preşedintele din 1998 al SNCFR, Michael Clausecker, Directorul General UNIFE etc. Cea de-a treia zi va fi dedicată, în schimb, transportului public pe şină. Proiectele de modernizare a reţelei de metrou şi a celor de tramvai din cele 13 oraşe care operează acest mijloc de transport în România vor fi prezentate şi analizate din perspectiva eficienţei economice şi atractivităţii pentru publicul călător.
Două expoziţii vor fi dedicate cu această ocazie tehnologiilor feroviare destinate lucrărilor de infrastructură şi modernizării parcului de material rulant, acestea fiind organizate, prima, în holul Hotelului Ramada Nord, iar a doua în Gara de Nord. Expoziţia de material rulant din Gara de Nord va aduce câteva premiere pentru piaţa românească, printre care prima ramă de tip push-pull supraetajată şi un prototip de locomotivă electrică românească. De asemenea,  vor fi prezente în cadrul expoziţiei utilaje destinate creşterii vitezei de întreţinere şi modernizare a infrastructurii feroviare.
Mai multe detalii pot fi aflate accesând adresa de internet: www.summit.clubferoviar.ro
cristi CFR

http://www.hotnews.ro/stiri-inter...ul-transporturilor-demisionat.htm
19jimmy84

Liberalizarea transportului pe calea ferata se va face in 2012.
http://www.financiarul.com/artico...ea-ferata-se-va-face-in-2012.html
CsabyRR

Ce ziceti de asta: (adica ce ziceti si ce stiti?)

http://www.zf.ro/companii/siemens...aurus-noi-afaceri-cu-cfr-2899263/
http://www.9am.ro/stiri-revista-p...-Romania-locomotivele-Taurus.html
i29

Citez : "CFR Marfa a achizitionat 40 de bucati pentru 98 de milioane de euro. Valoarea unei locomotive Hercules este de circa 2,6 mil. euro."

CFR parca a mai testat Hercules'ul si Taurus'ul prin 2000-2003.Acuma vad ca le-a testat din nou

Daca a achizionat cu adevarat 40 de Hercules'uri...ma intreb oare cand vor ajunge in Romania,ce serie vor primi?
Electrica335

LoL    Ambele articole sunt din 2004      
CsabyRR

OOps.... Nu am gasit data... SORRY...    Dar totusi... Locomotivele ajung cam incet  
Electrica335

Quote:
Dar totusi... Locomotivele ajung cam incet  


Cam incet, chiar spre deloc ...
cristi CFR

Buna dimineata,
Iata ce mai scriu ziarele de Sibiu :

http://www.sibiustandard.ro/18326/pasiunea-mea-trenul-si-vagonul.html
( lasati si voi un comentariu   )
http://www.tribuna.ro/stiri/actua...rijina-trenul-regional-27298.html
(poate, poate...)

http://www.sibiustandard.ro/18333...ba-traseu-orbital-de-tramvai.html
(suna interesant)

http://www.sibiustandard.ro/18246/vindem-si-cfr-marfa.html
(vad ca "desteptii" nu se lasa )
i29

Si iata ce scrie RInsider :
http://rinsider.clubferoviar.ro/ro/afiseaza_stire.php?id=2407
Asadar...pe 25 oct. se aniverseaza 150 de ani de la plecarea primului tren din Arad.Tot prin perioada asta parca se anunta si o expozitie tot la Arad.
19jimmy84

Circulatia feroviara pe valea Prahovei, blocata din cauza unui incendiu

cristi CFR

Ca de obicei in asemenea cazuri toata lumea tace  
cristi CFR

Iata si stirea zilei

http://www.sibiustandard.ro/18540...urban-mai-rapid-decat-masina.html

http://sibiu7.com/social/trenul-u...t-ieri-intr-o-calatorie-de-proba/

http://www.tribuna.ro/stiri/eveni...facut-ieri-prima-cursa-27557.html

http://www.sibianulonline.ro/sibi...-cisnadie-cu-trenul-urban-3314705

http://www.sibianulonline.ro/sibi...a-cursa-merge-la-cisnadie-3310309

Galerie Video-Foto
http://www.sibianulonline.ro/gale...die-cu-trenul-urban-3314705#video

sibiustandard wrote:
Primii privati
Calea ferata ce leaga Sibiul de Cisnadie a fost concesionata de societatea CCF SA. Directorul general, Jozsef Kolozsi, spune ca a investit, pana acum, 500.000 de lei in reabilitarea infrastructurii. "Anul acesta vrem sa cumparam un automotor, cu care sa facem transport de persoane intre Cisnadie si Turnisor", spune Kolozsi.


Si un pdf legat de proiect
http://www.dws.ro/portal/dws/port...fezabilitate%20S-Bahn%20Sibiu.pdf
Dr2005

Sa speram ca se va face ceva, cu sprijinul CFR-ului, ca din partea autoritatilor locale... NU SE DORESTE ca acest proiect sa se puna in practica, deci ma indoiesc ca vor da macar o autorizatie de contruire pentru un banal peron de 3m latime si 20m lungime.

http://www.sibianulonline.ro/ulti...ocna-si-aeroport-o-utopie-3168212 , 11.09.2008

Johannis: Trenul dedicat către Cisnădie, Ocna şi Aeroport - o utopie

De la jumătatea lunii viitoare, sibienii care locuiesc în Cisnădie, Ocna Sibiului ori lucrează în zona industrială Vest sau vor să călătorească cu avionul, ar putea avea la dispoziţie un nou mijloc de transport, rapid şi modern. Clubul Economic German Transilvania a decis să investească în primul tren regional, realizat cu investiţie privată, care să lege puncte importante din Sibiu între ele. Trenul particular va lega aeroportul şi Zona Industrială Vest de gara oraşului, dar şi Sibiul de Cisnădie şi Ocna Sibiului. „Prin punerea în practică a acestui proiect, regiunea Sibiu poate fi dată ca un exemplu de transport regional modern şi atractiv. Avem nevoie de un mijloc de transport fiabil şi independent de traficul stradal, cu care angajaţii să ajungă punctual şi în siguranţă la locul de muncă. Atât Zonele Industriale Vest şi Est, cât şi zona industrială ZIOS şi Zona Industrială Cisndie se află în vecinătatea căii ferate existente", spun promotorii ideii. Prima cursă, care va fi de prezentare, va avea loc în 15 octombrie, odată cu inaugurarea parcului Industrial ZIOS din Ocna Sibiului. În tren se vor afla, la prima cursă, preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu, Martin Bottesch, dar şi Consulul General al Germaniei, Jean Pierre Rollin.

UPDATE 18.09. - Johannis crede că e o utopie

Primarul Sibiului crede că introducerea unui tren interurban la Sibiu nu este o afacere prea bună, din cauza costurilor prea mari şi a lipsei de potenţial în privinţa călătorilor, dar şi din cauza infrastructurii precare.

Intenţia Clubului Economic German de a introduce la Sibiu un tren interurban care să lege gara oraşului de Aeroport, Zona Industrială Vest, Ocna Sibiului, Şelimbăr şi Cisnădie este văzut de primarul Klaus Johannis ca un proiect ce, în acest moment, nu are nicio şansă să se realizeze. Primarul a mărturisit că s-a comandat cu ceva timp în urmă un studiu de fezabilitate pentru Tursib, care să analizeze oportunitatea introducerii unui astfel de traseu şi concluzia la care s-a ajuns a fost tranşant negativă. „Este o utopie, în opinia mea. Noi am făcut chiar o cursă de probă cu TURSIB-ul pentru un astfel de proiect, pe ruta Vasile Aaron – Gară – Zona Industrială Vest. Din păcate, am constatat că nu ar fi fezabil un astfel de tip de transport. Investiţia ar fi prea mare şi subvenţia mult prea ridicată. Este o problemă economică şi apoi la Sibiu nu există număr de călători care să folosească acest tip de transport în acest moment”, a spus Johannis.

Primarul a mai spus că întreţinerea trenului, costurile pentru reabilitarea infrastructurii, a punctelor de oprire, fac ca în Sibiu să fie inutilă introducerea acestui tip de transport. „În alte părţi, soluţia este probabil una reală. Pentru Sibiu, după calculele noastre, este complet nefavorabil”, a conchis Johannis.

----------

Pana acum, nemtii s-au tinut de cuvant (ieri a fost exact jumatatea lui octombrie). Ramane de vazut ce va face neamtul de la Primarie... sau al trebui sa zic Scripcarie pentru ca, asemeni lui George Scripcaru (primarul Brasovului) si sub ,,domnia" lu Klaus Johannis s-a eliminat 90% din transportul cu troleibuze (tramvaiul inca supravietuieste, cu cateva curse pe zi; la Brasov n-a avut acelasi noroc) si s-a creat un parc de autobuze Diesel, fara podea joasa, in care jumate din autobuze stau in garaj (intervalele de succedare sar de 20 de minute chiar si la orele de varf).
cristi CFR

Quote:
deci ma indoiesc ca vor da macar o autorizatie de contruire pentru un banal peron de 3m latime si 20m lungime.


Peronu intra in zona de siguranta feroviara ,deci in proprietatea CFR, primaria nu are ce cauta acolo.
Dr2005

Da, însă ca să aduci modificări unei construcţii, fie ea un banal peron, trebuie să ai autorizaţie de contruire de la primăriei, pe care primăria poate să ţi-o dea sau nu (să te amâne la nesfârşit). La fel şi pentru contruirea unei construcţii, fie că e vorba de un banal peron sau de un bloc cu 50 de etaje. Desigur, e vorba de primăria localităţii de care aparţine terenul (cum în Sibiu sunt gări, iar aeroportul nu cred să aparţină administrativ de Sibiu... mai e o speranţă).
cristi CFR

Trenul Sibiu-Cisnadie ar fi o idee foarte buna ca si celelalte rute , eu sper ca se va concretiza.
Dr2005

Având în vedere că cei care au promis acest tren sunt oameni de cuvânt, probabil că vom vedea şi trenurile promise. Rămâne de văzut cine le va exploata:

-Clubul Economic German, care a închiriat trenul pentru călătoria demonstrativă de acum 2 zile şi care ar putea închiria trenuri pentru rutele ce se doresc a fi deservite?
-CFR Călători, prin crearea unei noi secţii şi introucerea ei în mers (caz în care vor fi 3-4 perechi pe zi - maxim - care, în stilul ceferistic, vor fi puse la ore total aiurea)
-Regiotrans (care probabil atât aşteaptă), care ar putea oferi un serviciu mai de calitate (orare făcute cum trebuie, mai multe perechi de trenuri etc.).

Oricum ar fi, va trebui achitat TUI cel putin pentru intrarea in gara Sibiu (presupunând că restul de linie va fi concesionat către un privat)... şi cum orarul pentru trecerea prin Gara Sibiu îl va face CFR Infrastructură...
cristi CFR

Din ce scria in ziar linia este concesionata de SC.CCCF.SA.
Care urmeaza sa cumpere anul acesta un automotor.
myster2008

Un articol interesant...

http://www.evz.ro/articole/detali...25862/Chirias-in-garile-CFR-ului/
florin.lifticariu

Ludmilla...foste DB 232 in drum spre Romania ???? http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,4025300 http://www.bahnnews-austria.at/forum/viewtopic.php?t=8565
oreste

Linia 921 Jebel - Giera este deservita de la 1 noiembrie de Regiotrans
cristi CFR

La fel si linia Magherus Sieu – Lechinita – Michesul de Campie – Ludus

Ca de obicei la regio trans o uriasa lipsa de informatii atat pe site care nu a fost actualizat cat si in gara unde duminica , a doua zi , nu scria nimic...
tomi_ms

cristi CFR wrote:
La fel si linia Magherus Sieu – Lechinita – Michesul de Campie – Ludus

In gara Razboieni am gasit un afis mic, pe care scria ca Regiotrans are patru trenuri pe linia respectiva, prelungite pana la Razboieni. In Tg Mures inca n-am avut timp sa ma uit.
Din pacate nu va pot oferi informatii foarte precise, pentru ca telefonul nu avea chef de poze pe intuneric, pot doar sa descifrez statiile intre care circula: Tagu - Razboieni, Bistrita Nord - Razboieni, Razboieni - Bistrita Nord, Razboieni - Sarmasel (?)
19jimmy84

Sindicalistii de la CFR intra in greva vineri, 7.11.2008, timp de 6 ore.

http://www.mediafax.ro/social/sin...in-greva-vineri.html?1688;3424856

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Stiri si evenimente cu trenuri Page 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Next
Page 1 of 21
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR