Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Impresii in poze
shoppy

Teleleu prin Franta

Valenciennes
___________________________
Monument


shoppy

Turn aparare




Peisaj parc
shoppy

lete-late-mac-mac-mac




shoppy

Curs de apa prin parc






shoppy

Fantana arteziana


Castel de apa
shoppy

Parcul de activitati Raismes
__________________________

Monument dedicat minerilor, fostul Chevalet Raismes, pastrat
(cu greu incape in cadru)






shoppy

Vedere panoramica de pe unul din muntii de steril
(dealurile care se vad sunt alte halde de steril)














shoppy

Lacul parcului






















shoppy

Alte poze de prin parc














shoppy

Casa fostului "proprietar"


shoppy

Inca 3 poze, pierdute prin evidenta




sulzerul1175

Deja te simti ca acasa in Franta Ai facut fotografii foarte frumoase, bravo Shoppy!
Electrica675

Felicitari pentru fotografii Shoppy! Am ramas uimit de ce frumuseti sunt si pe acolo
shoppy

Nazistii si armele razbunarii
_________________________________

La Coupolle ( http://www.lacoupole-france.com/ )

Aceasta era un buncar subteran in forma de cupola, se vroia a fii o baza de asamblare si lansare a rachetelor V2, inainte de a fi terminata nazistii si-au dat seama (sau mai bine zis au fost convinsi de bombardierele Lancaster inarmate cu bombe TallBoy) ca rachetele V1 ai V2 nu se pot lansa decat de la baze mobile, asa ca proiectul a fost abandonat.

Exteriorul si tunelul de acces (cu diferite exponate si monument pentru prizionierii morti in timpul constructiei)

















shoppy

Diverse exponate (si 2 mini-cinematografe) in interiorul cupolei




















Planul complexului subteran (noi am intrat prin tunelul din stanga jos)


Macheta cu complexul




Macheta cu Buncarul Éperlecques


Macheta cu proiectul V3, Canon for London


Galerie prin care ar fi trebuit sa treaca rachetele V2 gata de lansare


O ultima poza la iesire
shoppy

Buncarul Eperlecques ( http://www.leblockhaus.com/modulosite2/welcome-gb.htm )

Nu departe de Coupole nazistii incep construirea unui nou buncar de suprafata pentru asamblarea si lansarea rachetelor V2 insa constructile sunt reperate de catre Aliati si distruse. Astfel se incep lucrarile subterane de la Coupole, intre timp un arhitect reuseste sa-l convinga pe Hitler ca poate construii un buncar indistructibil, ce va servii ca loc de asamblare/lansare a rachetelor V2 si fabrica de oxigen lichid pentru cele 2 siteuri.
Se foloseste o metoda revolutionara de constructie, numita "testoasa", adica intai se construieste acoperisul, apoi se ridica pe cricuri, se construieste un nivel din pereti, iar se ridica pe cricuri si tot asa. Proiectul reuseste, buncarul este lovit de mai multe bombe TallBoy fara producerea de avarii notabile. Totusi nazistii deja s-au convins ca rachetele V2 trebuie lansate de pe rampe mobile, ramanand in plan fabrica de oxigen lichid; productia de oxigen lichid va fi si ea abandonata, bombele TallBoy ce cadeau in vecinatatea cladirii creau adevarate cutremure locale, despre care se credea ca vor duce la explozia compresoarelor/rezervoarelor sub presiune.

Imprejurimile




















































shoppy

Dupa ultimul colt apare si monstrul, dupa 5min rezulta 2 chestii:
- de 5min sunt  
- prosteala nu incape in cadru  




































shoppy

Din interior














shoppy

Rampa de lansare V1 si alte chestii de pe afara


















shoppy

V3 - Cannon for London, la Mimoyecques ( http://www.basev3-mimoyecques.com )

Nazistii au fost si ei prins de vraja super-tunurilor, rezultand proiectul V3, mai multe baterii de super-tunuri indreptate spre Londra, construite in subteran. Desi numarul tunurilor a fost redus constant, atat de inginerii germani cat si de bombardamentele Aliatilor, pana la urma s-a hotarat ca proiectul nu ar fi functionat niciodata. Cam in acelasi timp baza a fost cucerita de Aliati care au dinamitat galeriile tunurilor, astazi nemairamanand decat o galerie de acces feroviar.
Daca ne-am fi uitat calumea pe site am fi vazut ca e inchis, dar am fi trecut si asa ca doar eram in zona, oricum eu vanam mai mult adresa ca sa am ce sa bag in GPS, lucru aproape imposibil de obtinut de la un website frantuzesc.




shoppy

Brocanta Maubeje

In Franta exista fenomenul de brocanta, adica un fel de targ cu mai multe feluri de expozanti
- antichitati (mobila si obiecte antice)
- colectionari (timbre, monezi, vederi, insigne)
- marche-a-puces (echivalent flea market sau garage saile, adica oamenii isi vand vechiturile si lucrurile inutile de prin casa, la preturi de nimic, nu ca sa se imbogateasca ci ca sa scape de ele si ca sa aiba un motiv de a socializa)
- vide-grenier (producatori de legume cu tarabe)
- rusi (oameni cu haine, tot felul de nimucuri, blanc-uri, teoretic foarte ieftine)
- caruseluri, jocuri pentru copii

Cum sezonul frumos a cam trecut si organizatorii au avut buna idee de a organiza brocanta intr-o hala acoperita(pastrata de catre oras fix pentru evenimente de acest tip), nu au fost prezente decat primele 3 tipuri de expozanti.




















Colegu' romanu' pitesteanu'
shoppy

Un alt parc in Valenciennes, aici s-a pastrat o parte din structura de aparare a orasului, probabil punctul ce mai important, adica locul in care cursul de apa local era deviat in santurile de aparare












Spre gara


Fosta gara


Un liceu, alte peisaje










shoppy

Weekend-ul asta am stat prin imprejurimi
____________________________________

Lac de agrement






shoppy

Pod cf, pod autostrada, canal navigabil, ditai escavatoarele si o barja, ce poti sa mai ceri...


...pai bineinteles ca sa vina trenu, da nu cand sunt cu ditai timpu de expunere pentru fotografiat pe sub autostrada    ...


Alte poze din aceeasi zona






shoppy

Duminica a urmat parcul pereche, de pe partea cealalta a autostrazii


























shoppy

Hmm....gues this means no more pedigree cat food for me   ...


Railwayfan at work, asa da
shoppy

La Dutemple o constructie foarte interesanta, un chevalet din beton armat, arcadele si garduletele ii dau un farmec aparte








shoppy

La Arenberg a fost exploatare la un nivel foarte inalt, s-a plecat cu un chevalet mic, a urmat unul obisnuit si apoi un monstru dublu (prezentati in ordine inversa)




shoppy

De obicei sterilul este transportat pe halda cu un conveior sau cu basculante, aici au avut atat de mult steril incat s-a folosit direct calea ferata.
Halda de steril rezultata intersecta "Transeea Arenberg", pe unde trece vestita cursa de ciclism Paris - Roubaix, nu si-au permis sa intrerupa transea asa ca au construit un pod (a mai existat un pod peste magistrala cf dar acesta a fost daramat)












shoppy

Ecologistii credeau ca, la inchiderea minelor, aceste halde de steril vor ramene pentru totdeauna ca niste rani supurande pe suprafata peisajului francez dar nu a fost asa, natura si-a reintrat in drepturi, aceasi ecologisti au descoperit ecosisteme unice si majoritatea au fost transformate in rezervatii naturale, in acest caz mare parte din halda este ingradita.
Urcat pe pod, merg de-a lungul liniei pana ajung la gardul rezervatiei.










shoppy

Arunc o privire spre lacul ascuns de copaci si iau drumul inapoi dar pe poteca, rambleul ramane pe partea dreapta.




shoppy

Cateva poze la cf.
Un automotor electric pe o cursa regionala, mecanicul se bucura de poza, semnalizeaza cu farurile


Magistrala




Monument ridicat unuia dintre modestii mineri de la Arenberg, ajuns probabil cel mai mare campion al ciclismului frantuzesc
shoppy

Cateva imagini nocturne, piata centrala din Valenciennes
Targul craciunului


Primaria in haine de sarbatoare


Brad flancat de arteziene








Exista si aici o "tzapusha", doar ca mai finuta, nu cu simbolul flamandului infipt pe la mijloc




O biserica
shoppy

Chevalet la Conde-sur-l'Escaut, cineva a avut geniala idee de a nu demonta maruntaiele acestui chevalet, mai ales scara, fiti foarte atenti la limita dreapta-sus a structurii, de data asta ploua si a scapat, dar saptamana urmatoare vremea a fost buna, vor urma poze de acolo de sus






Traseul coliviei, observati ghidajele construite direct din sina cf


Monument ridicat minerilor pieriti in maruntaiele pamantului, in spatele lui se afla o gura de canal ce marcheaza putul. Ii vom omagia si noi excaladandu-le atat sterilul, cat si chevaletul.


De data asta a trebuit sa ma multumesc cu ascensiunea pe steril
shoppy

Alte poze din varful sterilului










shoppy

Ascensiunea pe chevalet

Am facut poze mai mult la coborare

Ultima bucata


Sus de tot




Peisajul








In jos


shoppy

La coborare


















shoppy

La despartire




shoppy

Arboretum-ul Qesnoy

Intr-o padure, langa un lac, cineva a avut geniala idee de a organiza o pepiniera (padure botanica) cu copaci din toata lumea

Lacul David


Intrarea


Sequoia Giganteea


Sequoia Redwood


Alte poze












shoppy

Un targ al colectionarilor, in stanga-jos se vede un vanzator de trenulete, la H0 avea foarte multe Jouef si Lima, am luat un Laekks Stiva facut de Roco, similar cu modelul romanesc, 39euro
shoppy

Le Quesnoy, cyte fortifie

In epoca artileriei, zidurile de piatra au devenit inutile, asa ca s-a trecut la maluri de pamant(captusit cu caramida pentru a nu se eroda), ce absorbeau impactul proiectilelor. Fortaretele rezultate urmareau 2 idei principale:
- zidurile sa nu poate fi bombardate perpendicular
- orice bucata de zid ar fi fost luata cu asalt, aparatorii sa poata riposta in flancul aparatorilor
Invariabil, fortaretele rezultate aveau forma de stea.
Am facut turul fortificatiilor pentru o asemenea locatie

Aparatoarea orasului, alaturi de nelipsitul catel


Incepem turul










Monumentul Neo Zeelandezilor, care se pare ca nu aveau destule razboaie pe la ei, asa ca au tinut mortis sa participe la ale noastre


Mai departe




shoppy

continuare




Unul dintre multele tuneluri "secrete", prin care aparatorii puteau hartui eventualii atacatori


Ne apropiem de final






"Rezerva" de apa, foarte importanta in caz de asediu (si crescatorie de broaste dpa unii, lafel de importanta)




Ultimele poze




shoppy

Fortareata din satelit
shoppy

Iarna in Belgia, pod basculant nou si vechi peste Tamse
Podul (partea basculanta e in stanga imaginii)




De pe pod, trotuarul pietonal si malul apei




Inca 2 poze de pe mal


shoppy

Zaventem inzapezit




shoppy

Plan inclinat Nivelles, Belgia

In lupta cu dealurile, belgienii au trebuit sa apeleze si ei la solutia planurilor inlcinate. Singura diferenta fata de noi este ca nu le-au facut pentru vagoane de cale ingusta, ci pentru vapoare

Incepem cu partea de sus unde panta nu a mai cooperat si a trebuit sa se construiasca "la inaltime"










shoppy

Cum in acea superba zi de iarna (cum rar se intampla in Belgia) nu prea era lumea pe strada iar poarta era larg deschisa, am decis sa facem o incursiune rapida pe planul inclinat



Deci avem un sant strajuit de cat 2 sine cf pe fiecare parte, principiul de functionare aveam sa-l descifram mai tarziu, incursiunea a durat vreo 20sec si a fost oprita brusc de un puhoi de proteste provenit din megafoanele turnului de control, ceva de genul "Va rog frumos ******(mai multe cuvinte intr-o varianta (evident ca) indescifrabila a (evident ca) indescifrabilului dialect flamand), multumesc!".
shoppy

Buuun, mergem si in partea de jos, sa vedem acolo ce se intampla.

In primul rand avem un pod, in partea dreapta se pot vedea cateva dintre ecluzele vechiului canal care aici facea o curba stransa


Terminalul din partea de jos, punctul de transformare si o cascada ce controla nivelul apei din vechiul canal






Ne arpopiem de terminal, aici vedem si unul dintre vehiculele planului inclinat




shoppy

Si cum stateam eu in mijlocul acelui chei si ma benoclam in aparat mesterind pe la setari, ca omul prevazator care inainte sa scoata dslr-ul se uita in sus ca sa se asigure ca nu e sub nici un copac / stalp / altceva de pe care sa curga / pice ceva, simt o lovitura pe umar...
Banc sec: de ce si-a luat inginerul roman geaca O'neill, ghiozdanul Samsonite si a iesit la vanat infrastructura belgiana?
Nu se stie sigur, da' se pare ca marcile de mai sus nu sunt pe placul pescarusilor flamanzi, care au tinut mortis sa-si aduca "contributia"...

Ce sa facem, vad imediat partea pozitiva a lucrurilor(adica bine ca nu a nimerit aparatul) si sunt absolut sigur ca e cu noroc(ca doar optimismul nu costa bani).
shoppy

Gps-ul ne scoate pe partea cealalta spre urmatorul obiectiv si aici avem primul noroc al zilei, descoperim promenada pietonala de-a lungul planului inclinat, mai oprim la poze:


Si ce sa vezi, vine un vapor, o sa vedem fieratania in actiune, asta da noroc, traiasca pescarusii flamanzi!




Cunoscand principiul mecanic de la Comadau si de la telecabine, o luam la pas vioi(ca intre timp fieratania castiga usor viteza) pentru a vedea locul in care cele doua chestii se vor intersecta, stupoare, doar acest cehicul s-a clintit

Intre timp am aflat ca saracul supraveghetor a avut dreptate sa ne usuiasca rapid de pe plan, dupa cum a observat corect dar in acelasi timp foarte nostim colegul meu, "era sa ne calce cu baraju..."

Inca o poza spre finalul cursei
shoppy

In lungul drum inapoi (cam 1km, lungimea planului incliant este de vreo 1,4km la o panta de 6%(din amintiri)), descifram si principiul de functionare / misterul cel mai mare si anume rolul santului. In sant se afla contragreutatile, deci vehiculele functioneaza independent, iar sistemul este foarte bine echilibrat, greutatea vehiculului este aceeasi fie ca este gol, fie ca este incarcat cu cea mai mare barja posibila, deoarece barja inlocuieste o cantitate de apa egala cu greutatea ei, conform principiului lui Arhimede.
Poze cu ambele seturi de greutati, aflate acum la baza planului.


shoppy

Problemele belgienilor nu s-au terminat aici, dupa clasicul "what goes up must come down", era nevoie si de o instalatie geamana. Doar ca terenul nu a permis acest lucru, asa ca problema a trebuit sa fie rezolvata astfel, s-a construit un ascensor. Da, de vapoare, ascensorul de vapoare Thieu


Aici lucrurile sunt mai simple, contragreutatile sunt sus, in timp ce barajul este jos...






Si avem si aici un pod rutier
shoppy

Dupa atata alergatura in nelipsita briza oceanica, frigul incepuse sa intre bine in noi, asa ca am decis sa mergem repede sa vedem si pe partea cealalta dupa care sa ne retragem acasa.

Stupoare, cealalta ecluza contine deja un vapor, deci din moment in moment trebuie sa o vedem si pe aceasta in functionare, deja ma simt foarte foarte vinovat pentru gandurile cu privire la antiaeriana nemteasca de mai devreme... Traiasca pescarusii flamanzi si toate celelalte neamuri de ciori din toata lumea!!


Deci repede, mai mult in 3 labe(ca a 4-a tinea aparatul), urc dealul alaturat ca sa fac niste poze, pompele mai au un pic de lucru la corectat nivelul apei asa ca fac o poza la "podul" din spatele ascensorului


Si toata fieratania se pune in miscare...




shoppy

Deci recapitulare, tot fierul ala de acolo de sus...


...era acu 5min aicea jos...

(scuzati incadrarea la aceste ultime 2 poze, degetele(chiar protejate de manusile de ski) isi strigau cu vehementa refuzul de a mai continua operarea aparatului)

Au urmat solemne promisiuni de a ne intoarce ca sa ne dam cu vaporul in ascensor / plan inclinat si pentru a vizita salile masinilor la reluarea sezonului turisti, adica peste vreo 2 luni, dupa care ne-am retras rapid.
Ne puteam doar imagina discutiile de pe canalul radio ala . . . canalului, declansate de 2 nebuni care, inarmati cu aparatele foto, au iesit pe ceea ce orice flamand cu capul pe umeri ar fi descris ca "cea mai geroasa sambata a anului" si au consemnat functionarea ambelor instalatii, simtindu-se minutat.

Intr-un cuvant: traiasca infrastructura regalisto-capitalista, ciorile din toata lumea si viitori ingineri romani!
shoppy

Vapoare






shoppy

Mic chevalet de beton armat


shoppy

Chevalet din caramida cu sala masinilor montata in varf, este cel mai chevalet pastrat






shoppy

Traseu de cale ferata, transformat in drum de promenada, are o lungime de mai multi kilometrii si trece prin mai multe localitati








shoppy

Podul






shoppy

Urme feroviare




shoppy

Alte poze de prin zona
(parca nu au nici un farmec podurile din grinzi sau corpuri de beton armat comprimat)








shoppy

Barajul Plate Taille








shoppy

5 generatoare, la datorie


La vale


Sina pod rulant, pasarela, turn control


Turnul


Macara manipulat ecluze


Structura podului rulant, dedesubt, la mijloc, sunt ecluzele generatoarelor


Ecluza deschisa


Transformatoarele
shoppy

La mijloc generatoarele, pe laterale prea-plinul


Alte imagini de pe lac






Panou prezentare
shoppy

Un rau curgea lang-o padure, mai ceva ca-ntr-o poveste...












shoppy

In the end, the forest surrenders it's secret...


Este un viaduct de cale ferata dubla... ajungem intai la rambleu...




Pe viaduct




'34


Peisaj


shoppy

Pe langa picioarele viaductului












shoppy

Cateva date mai seci

Este cunoscut ca Le grand Pont du Blaimond sau du Ballant.

http://bikeline.skyrock.com/ wrote:
Le pont de l'ancienne voies de chemin fer (ligne 156) de la Cie Chimay  qui arrêta son activité en 1948...
Le grand pont a été construit dès 1856. Il devait être fonctionnel dès 1860. Il posséde 8 arches pour une longueur de 140 mètres, 27 mètres de haut et construit par les frères Ballant originaire de la région. Le coût de construction fut de 3.417.726 frs époque.
Accèssible par Lompret ou Virelles en empruntant le sentier balisé "promenade de blaimont".
Merci à Mr. Y. Cassart pour les infos


Deci tocmai a implinit respectabila varsta de 150 de ani...
shoppy

Un pic de zapada


Fog
shoppy

Strasbourg

Zona canalelor



(scuzati cioara din mijlocul pozei)











Pod rotativ, din pacate nefunctional si inchis publicului
shoppy

Catedrala din Strasbourg

Ploua si batea vantul, imposibil de ridicat obiectivul in sus




shoppy

Interior
(nu am luat trepiedul ca sa nu zica cineva ca fac poze profesioniste, si eram si pe fuga)

















shoppy

Pod Pietonal Franta - Germania




In amonte, un pod feroviar in spatele unui pod rutier


In aval o barja amarata, un turn(centru) si un observator(dreapta, ajungem imediat si acolo)
shoppy

Elemente structurale ale podului

Zona centrala, marcheaza granita


Spre partea franceza




Spre partea germana


Alte elemente de structura










shoppy

Observator in Germania

Este plasat intr-un parc foarte reusit




Observatorul


Imagini de sus








Platforma de observatie


Structura alcatuita din trunchiuri de copaci
shoppy

Dunkerque
By day
Plaja














shoppy

Dig, port






















shoppy

Parcul muzeului




















shoppy

By night (iar pe fuga, iar fara trepied)
Portul


















shoppy

Prin oras










shoppy

Lac de acumulare si baza agrement Val Joly
Baraj si lac














shoppy

Pod si fantani arteziene










shoppy

Pod Aulnoy-Emrie










Turn
shoppy

Jeumont by night


shoppy

Aulnoy-Emrie by night












shoppy

By day




shoppy

Maubege








Dr2005

shoppy wrote:
By day

Par jour ...   Că eşti în Franţa   (sau erai când ai făcut pozele, că Erdeesh n-are filială în Franţa).
shoppy

Fortificatii












Colt


In jos de pe colt


Tunel acces bastion(tunurile erau trase pe lateralele inclinate)
shoppy

Lasa sa nu zic vreo doua fata de ce se vorbeste in Franta pe post de franceza   .
shoppy

Bruxelles, Atomium (de 3 ori am fost aici si de fiecare data a fost noapte, frig si ploaie   )


Pavilionul 5


Nod intermodal Tramvai-metrou pentru Atomium, Centru Expozitii si mall


shoppy

Pont de Normandie la gura de varsare a Senei, un vant sa ma dea jos pe mine dapai trepiedul, totusi, sa stai la mijlocul deschideri de 850m dintre piloni inconjurat din toate directiile  de un hau negru... a meritat o plimbare de vreo 2km dus-intors.
De aici a pornit plimbarea




Sub pilon


shoppy

Ertre, se spune ca aici ar fi cea mai inalta si spectaculoasa faleza din Franta








shoppy

Le Havre

Centrul cultural, Vulcanii


Pod pietonal


Pe plaja




shoppy

Statie de tramvai subterana la Rouen




Si obiectul muncii(observati oglinda care se pliaza in timpul mersului)
shoppy

Pe malul Senei la Rouen




Observati tramvaiul si pe fundal pilonii podului mobil


Podul mobil




In sfarsit iese si soarele


Doi prieteni

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Impresii in poze
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR