Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
Baiazid

Trenul Prezidential Gheorghiu Dej

Trenul Prezidential Gheorghiu Dej a fost fabricat in 1950 si a fost in serviciu ca tren prezidential pana in 1972, cand a fost inlocuit de actuala garnitura, comandata de Ceausescu. In vreme ce garnitura prezidentiala actuala este foarte bine conservata, fiind activa, chiar daca nu a mai fost folosita de un Presedinte in functie din 2004, garnitura Gheorghiu Dej se degradeaza din lipsa de fonduri.

Impreuna cu Societatea de Turism Feroviar care detine garnitura in acest moment, lansam o campanie pentru reconditionarea garniturii si expunerea ei publica. Este prima dintr-o serie speram lunga de astfel de campanii prin care garniturile istorice sa fie repuse in valoare prin efortul comunitatii.

Detaliile campaniei pentru inscrieri ca voluntari si donatii sunt publicate pe Portalul Construim-Romania

Sunt multi ani de cand multi membri ai comunitatii sustin ca doresc sa salveze trenurile istorice. Acum avem ocazia sa facem ceva concret. Va astept!
edward_w92

Wooow, 150.025 inca mai traieste:X, aia ar merita expusa la Dej in parcul de aburoase, inca mai functiona in 2004.
Pacat de vagoane, eu is cam departe sa pot veni la vopsire, daca eram din zona imi permitea timpul, dar asa....
Baiazid

150.025 e la o revizie distanta de a fi activa. O sa ajungem si la ea. Deocamdata ne "incalzim" cu o garnitura istorica.
Florin

Pacat ca fostul vagon sufragerie din trenul prezidential care a stat la Iasi ani buni nu a fost dus la Mogosoaia. Am sperat ca va ajunge acolo atunci cand a disparut din depoul Iasi in 2008.
Este vorba despre vagonul sufragerie care a facut parte din trenul de ajutor cu macara din depoul Iasi.



Din pacate daca la vagoanele salon stim numerele, respectiv CFR 111 si CFR 112 la fostul vagon sufragerie nu stiu numarul.

Inainte sa ma inscriu ca voluntar si ca unul care a muncit la reconditionarea locomotivei  N3 – 404  din gara Sfantu Gheorghe si stiu ce probleme am intampinat acolo as dori sa aflu mai multe amanunte. Cum distanta ma omoara, cand si cum se va lucra? Vom avea o persoana care stie istoria vagoanelor? Trebuie reconditionate si la interior? Cum aveti de gand sa vopsiti vagoanele? Doar nu o sa dam la pensula.
Baiazid

Florin, de lucrat se va lucra in remiza. Nu o sa dam cu pensula Din contra, vopseaua coapta trebuie data jos, dat un grund si apoi revopsit. Ceea ce va presupune foarte multa munca. Sunt multe locuri unde lipseste si vopseaua si grundul, asa ca rugina a atacat tabla. O sa fie deci mult de slefuit in primul rand. Operatiunea va fi coordonata de un vopsitor.

Interioarele sunt in stare rezonabila, dar trebuie facut curat.

Programul de lucru va fi in functie de disponibilitatea voluntarilor. Probabil ca va fi preponderent in week-end, dar nu e nici o problema sa fie si in cursul saptamanii. Detaliile exacte le stabilim dupa ce stim numarul voluntarilor si posibilitatile lor, ceea ce ne poate permite sa stabilim un program concret.

Cat despre vagonul sufragerie, daca aflam ce-i cu el si pe unde este, poate-l recuperam. Asta, desigur, daca nu s-a taiat.
shoppy

Stati usor, SFT nu a fost declarata falimentara / scoasa la licitatie de catre stat? Cum poate sa mai intreprinda actiuni?
Baiazid

Stam foarte usor  

SFT nu este nici in faliment, nici scoasa la licitatie, nici total, nici partial. SFT este in procedura de insolventa, care este o procedura de protectie fata de creditori in perioada reorganizarii unei companii. Hidroelectrica tocmai ce-a terminat procedura de insolventa, fara sa se desfiinteze.

Orice companie aflata in procedura de insolventa isi continua activitatea normala, in paralel cu restructurarea, sub conducerea unui Administrator Judiciar. Scopul acestei proceduri nu este falimentul, ci redresarea companiei. Asa ca este crucial pentru orice firma in insolventa sa-si continue activitatea. Acesta este si cazul SFT.

Insa independent de viitorul SFT, trenurile istorice nu au cum, nu trebuie si nici nu vor ajunge vreodata in domeniul privat, ele constituind patrimoniul istoric national, care este si va ramane in proprietatea statului, indiferent sub numele carei companii.

Grija noastra sunt trenurile care se degradeaza. Si SFT ne-a oferit toata sustinerea pentru aceasta actiune. De altfel este o actiune test pentru comunitatea iubitorilor de trenuri din Romania. Am putea sa facem extrem de mult si mult mai amplu, daca incepem cu un prim pas.
shoppy

Da, actiunea e laudabila si asi vrea sa particip, doar ca stii cum e, atunci cand e prea frumos sa fie adevarat, de obicei nu este.
A fost un episod destul de mediatizat cand oamenii de la trenulete.ro, sotii Craciun, au obtinut aprobare pentru o vizita la remiza Mogosoaia cu grupul de copii de la cercul lor de modelism, si cu hartia in mana paznicul nu i-a lasat sa intre. Lafel si cu niste ziaristi, a fost si la tv, la poarta erau 2 paznici de la 2 firme diferite, unul in uniforma neagra si unul in maro, ala in maro era de acord, ala in neagra tipa ca el e sef si ca nu intra nimeni, si nu au intrat.
Acuma ca dau si eu 50ron la niste vopsea care o dam pe un vagon si dupaia vine paznicu si zice ca nu mai intram aia e, nu plang dupa ei, dar totusi, poate ne dai mai multe detalii despre starea SFT, cine e de acord, cine ne baga in curte, chestii dinastea...
Sau poate sa stbilim o intalnire in weekend acolo.
Dr2005

Intenţia e lăudabilă, dar birocraţia e foarte mare (nu poţi să te duci tu din proprie iniţiativă să vopseşti vagonul/vagoanele SFT-ului). Ar trebui făcute demersuri mai sus de SFT.
Baiazid

@shoppy, @dr2005, cred ca nu m-am facut bine inteles: actiunea se desfasoara cu acordul si cu sprijinul nemijlocit al conducerii executive a SFT. In acest week-end va aparea acelasi comunicat si pe site-ul SFT.

Saptamana viitoare vom anunta o alta actiune comuna, toate avand ca scop popularizarea trenurilor istorice si sprijinirea reconditionarii treptate a lor.

Nu se pune problema sa dam buzna in Remiza Mogosoaia cu o galeata si un trafalet
shoppy

Ok, hai sa asteptam comunicatul oficial ca sa avem ce analiza.

Am vazut ca ai pus anuntul pe mai multe forumuri dar nu ai pus si pe forumul unde stau specialistii nostrii in vagoane istorice, totusi articolul a fost preluat acolo pentru poze. Recomand sa pui si acolo un mesaj, userii de acolo (Catalin Pavel, Horia Radulescu, etc.) ne pot ajuta foarte mult pe partea de documentare, documentare care trebuie facuta ireprosabil, altfel o sa avem discutii la nesfarsit.

http://forum.lokomotiv.ro/modules...ms&file=viewtopic&t=11270
Baiazid

@shoppy e clar ca nu m-am facut inteles. Anuntul oficial e cel de pe Construim Romania, care a initiat campania.

Documentarea este foarte utila in general, insa acum nu documentarea e cea necesara. E nevoie de bani si de oameni dispusi sa munceasca la smirghel. Nu e nimic "prea frumos ca sa fie adevarat", ci doar cateva mii de ore de munca de prestat. O seara buna!
shoppy

Decat sa o spuna altcineva mai urat mai bine o spun eu, Construim Romania e un site anonim cu o pagina de contact goala, atat, asta pot sa urc si eu pe net in jumatate de ora si sa dau in exclusivitate ce comunicate imi trec prin cap.
Singura adevarata valoare de acolo sunt pozele din incinta remizei Mogosoaia (facute pe automat in cele mai slabe conditii de lumina si incadrate lafel de slab).

Nu vreau sa ma iau de tine, dar oamenii de cultura si de adevarata valoare din cadrul pasionatilor, adica cei de care este nevoie, asa te vad. Din nefericire e plin internetul de tot felul de pusti de 16 ani care repeta fraze sforaitoare auzite de la tot felul de electricieni si lacatusi pe la marginea depoului, care isi fac site-uri si forumuri si se balacaresc intre ei, totul zgomot de fond.

Hai sa avem la mana ceva cu mai multa substanta, ceva semnat de un director macar. Apoi baga si tu la contact numele tau, o adresa de mail mai serioasa, si un numar de telefon la care sa raspunzi; apoi sa te apuci si de un cv, ca nu o sa vina nici un om serios sa colaboreze cu Baiazid de pe forum.
Baiazid

Ok
Dr2005

Nu calitatea pozelor e problema (am văzut acte oficiale cu poze mult mai slabe, cu Soarele-n faţă, cu umbra fotografului ş.a.m.d.), ci fix lipsa detaliilor despre cine e în spatele site-ului. Mai ales că se cer şi bani, care se donează într-un mod destul de anonim (PayPal). De unde ştim noi că Baiazid (sau Bayazid) nu fuge cu banii după aia? De fapt, nici nu ştim cine e Baiazid ( o fi Baiazid I sau Baiazid al Doilea ).

Revenind la topic, va trebui ceva hârţogărie, probabil multă (că aşa se lucrează în România).
Florin

Dragos, si cu acea hartogarie de la minister tot ai sanse sa ti se puna bete in roate, ca doar la remiza e un sef si stie el mai bine situatia decat "aia din minister".

Nu s-a scris, ce se intampla dupa ce vagoanele sunt reconditionate? Unde vor fi expuse? Pentru ca daca vor ramane in continuare la Mogosoaia e destul de aiurea. Ca doar se doreste "si expunerea ei publica".

Baiazid wrote:
...
Documentarea este foarte utila in general, insa acum nu documentarea e cea necesara. ...

In cazul asta chiar vreau sa vad cum o sa fie vopsit si inscriptionat vagonul auto. Ce RAL o sa fie folosit la vopsea si inscriptii.
Baiazid

@Dr2005 ce noroc pe mine sa nimeresc pe un forum de specialisti in fotografie. Astept mesaje despre motul de la basca.

@Florin, problema RAL-ului este atat de indepartata, incat vorbim de pusul carului inaintea boilor. Inteleg ca tu ai mai fost implicat intr-un astfel de proiect la Brasov. Deci tu mai mult decat toti ar trebui sa intelegi ce inseamna fizic si concret revopsirea unui vagon. Volumul de munca fizica este urias. Sunt cateva sute de ore de munca per vagon numai ca sa dai jos vopseaua, grundul (unde e cazul) si rugina. Si sunt trei vagoane, nu unul.

Chiar mi-as dori ca problema noastra sa fie ca nu putem avansa pentru ca nu stim culorile. Desi, in caz particular, vagonul auto de la Regal va trebui vopsit ca restul garniturii. Intr-un caz optimist insa, vom avea aceasta problema la toamna sau poate la anul. Sigur ca va fi important sa nu repetam varza de vopsire din proasta documentare de la DA001, revopsita pe baza celebrei poze ORWO, virata in verde. Insa, precum se vede treaba, oamenii se bucura de faptul ca DA001 a fost repusa in circulatie, chiar si in culorile alea bizare.

Asa ca problema noastra de azi sunt cele cateva sute de ore de munca / vagon pe care niste adevarati pasionati trebuie sa le faca voluntar. Pe guralivii care daca ar avea ocazia ar salva singuri toate trenurile din Romania, dar care sunt mereu ghinionisti si ba nu-i lasa serviciul, ba nu-i lasa nevasta, ba au treaba in ziua aia, ba stiu ei ca trebuie nu stiu ce hartie care sigur nu se da, deci nu se poate etc. ii stiu bine si sunt satul de ei pana peste cap.

In schimb am toata stima si aprecierea pentru cei care mai putin cu gura si mai mult cu carca au pus mana pe carpa, smirghel si ciocan si-au trecut la treaba, asa cum zici ca ai facut si tu la Brasov. Sunt chiar aici pe forum exemple cu locomotiva 142.044 de la Oradea sau cu vagonul muzeu al Depoului Dej. Jos palaria pentru toti!

Asadar, ceea ce cautam noi acum sunt mana aia de oameni hotarati, capabili sa puna osul la munca. Si mai ales, care sa nu dea bir cu fugitii dupa prima zi de munca. Cine isi inchipuie ca va fi usor, mai bine sa se lase pagubas de pe acum.

In schimb da, daca e sa lucram la documentare, e foarte interesant de aflat unde sunt, daca mai sunt, alte vagoane ale garniturii. Daca le gasim, desi nu e simplu, se pot face demersuri de recuperare a lor.
shoppy

Eu cred ca scheme/poze se mai gasesc, dar la sertar. Problema e ca un pasionat cu o asemenea colectie nu o sa caute prin ea si o sa dea pe net un material probabil unicat pe care probabil l-a cumparat cu multi bani doar asa, ca zice Baiazid pe net ca face drege rupe fiare. Trebuie castigata increderea intai, si asta se face greu si numai prin fapte concrete, de aceea ziceam de un comunicat oficial de la SFT. Apoi mai avem si noi lista de oameni pe care ii consideram niste nulitati (ca sa nu zic mai mult), poate esti unul dintre ei undercover.

Vopsirea o fii ea departe, dar oare are rost sa dai jos vopsea-grund-rugina si sa te trezesti ca etapa urmatoare nu e pregatita, si pana te organizezi iti rugineste la loc?
nan_florin

In sfarsit se pare ca se misca ceva. In primul rand trebuie neaparat sa rezolvati problema accesului in remiza, asta presupunand un acord scris al tuturor celor implicati. Va doresc succes cu regretul ca sunt prea departe pentru a putea participa la actiune. Oricum si la noi e inca mult de lucru. Avem de terminat vagonul-muzeu si cel de zgura pentru care sunt asigurate resursele materiale. Nu stim insa cum ne vom descurca cu G-ul fabricat la Budapesta. Nu uitati: faceti cat mai multe poze in toate etapele restaurarii. Este foarte important. G-ul nostru se prezinta cam asa:




Partea cea buna este ca are toate elementele de caroserie.
Baiazid

@nan_florin, profit de ocazie sa te / sa va felicit si personal pentru efortul si rezultatele voastre. Urmaresc cu mare interes derularea acestor proiecte si, asa cum ziceam, ma bucur ca exista si oameni pasionati cu munca, nu doar cu vorba.

In cazul nostru, accesul in remiza este asigurata deja. Pentru cei care cunosc sistemul este clar ca aceasta actiune nu putea demara fara nu doar acordul, ci si implicarea conducerii SFT. Chiar ieri am avut o intalnire pe aceasta tema, dupa ce am publicat anunturile pe Construim Romania si pe forumuri.

In Remiza Mogosoaia accesul este exclusiv pe baza de hartii scrise si aprobate, cu nume, serie de buletin si CNP validate de SPP, tocmai datorita caracterului ei special. Este exclusa orice posibilitate de a intra in remiza pe baza de intelegeri cu paznicii sau mai stiu eu cum altfel.

Saptamana viitoare se trece la comunicarea publica despre aceasta campanie. A fost ideea mea ca in semn de apreciere fata de comunitatea de pasionati sa incepem comunicarea cu o saptamana mai devreme pe forumurile comunitatii. Sper insa sa nu ajung sa-mi para rau, pentru ca vad ca dau peste mai multi punatori de talpi in comunitate decat in sistemul feroviar.

Multumesc pentru sugestii. La momentul oportun chiar voi face apel la voi sa ne impartasiti din experienta voastra pe aceasta tema. Ori va vizitam noi, ori poate ne vizitati voi.

In privinta documentarii pe parcursul lucrarilor, suntem in discutii cu un regizor pentru realizarea unui documentar de tip "the making of". Dar si aici, cantitatea de filmare bruta, implicit costul realizarii documentarului, depinde foarte mult de numarul si determinarea voluntarilor.

Asadar, marele semn de intrebare este cati oameni vor fi concret la poarta remizei in ziua de start a lucrarilor si cati vor mai ramane dupa prima saptamana. Trei cu siguranta. Mai departe ramane de vazut.
adyy

Salut,

Din pacate eu nu sunt un membru foarte activ al acestui forum insa de aceasta data doresc sa felicit si sa urez mult succes initiativei.
Insa parerea mea pentru a avea succes in strangerea de fonduri si pentru a se inscrie cati mai multi voluntari sunt nevoie de mai multe informatii:

1. in primul rand ar fi bine sa te prezinti si sa spui tuturor cine esti cu ce te ocupi etc.

2. ar fi bine de stiut cum se doreste aceasta restaurare: doar vopsire?
Nu de alta dar sunt multi interesati de cum pot fi de folos.

3. cu siguranta exista un buget care trebue atins, deci care este acesta

4. odata restaurat trenul respectiv ce se va intampla cu acesta: mie personal mi-ar place sa merg cu prietenii odata sa il vedem si banuesc ca la Mogosoaie nu este permis accesul publicului.

5. presupun ca in acest moment trenul se afla in proprietatea STF, dupa restaurare cine garanteaza ca nu va fi ascuns din nou de ochii publicului sau mai rau instrainat in scopuri comerciale cum s-a mai intamplat cu alte locomotive sau vagoane.

6. intrucat suntem cu totii obisnuiti cu marile anunturi dar cu micile realizari ne poti prezenta o conventie, o intelegere, contract sau orice forma legala intre STF si portalul care il reprezinti.

Sper sa nu fiu considerat carcotas insa sa ne gandim ca sunt foarte multi pasionati care sunt dispusi sa doneze timp sau bani pentru astfel de acctiuni si ar trebui sa fim foarte atenti la cum gestionam aceasta actiune intrucat daca se va dovedi o acctiune de succes vom putea spera in sfarsit la o viata mai bune pentru istoria noastra feroviara

O zi buna
shoppy

Daca stam sa ne gandim ce se intampla cu vagoanele dupaia sau ca sa ne dea garantii ca se intampla nustiuce mai bine nu ne mai apucam. (La toate companiile de stat se schimba directorul la 6 luni pe criterii strict politice, ce garantii iti imaginezi ca o sa primesti?, si daca le primesti chiar crezi ca valoreaza ceva?)

Important e sa ne apucam de treaba, facem poze pe parcurs, le punem pe net si ramanem cu ele, ca doar nu are cum sa ni le mai ia inapoi.

Eu zic ca mai bine lasam omul cateva zile sa faca si aia de la SFT anuntul si sa se mai linisteasca apele, ca asa parca el vrea sa dea detalii dar nu poate, nici nu e obisnuit cu problemele noastre, noi intelegem ca defapt nu vrea, el intelege ca noi defapt vrem sa punem talpa, oricum nu se intampla nimic weekendu asta si pana la viitorul mai e timp.

(Daca vroiam sa punem talpa ma luam mai tare de tine, tu imi ziceai vreo 2, motiv pentru care te banam si gata, se mai si duceam vorba ca te-au banat aia de pe Vehicule.)
Baiazid

A fost publicat si anuntul SFT privind campania de reconditionare a Trenului Prezidential Gheorghe Gheorghiu Dej.
shoppy

Oho, a aparut anuntul, nu e semnat de nimeni da marge si asa.
Felicitari!
Baiazid

Numarul voluntarilor a ajuns la 9.
Baiazid

Ieri a avut loc prima intalnire a voluntarilor la Mogosoaia.

http://www.construim-romania.ro/trenul-prezidential-dej/
didi

M-ar interesa si pe mine sa fac voluntariat dar am si eu o intrebare.Cum este cu transportul?Este asigurat cumva de catre ei sau cum .Avand in vedere ca  probabil multi suntem din Bucuresti si remiza e tocmai in padure la Mogosoaia ?
Baiazid

@didi, transportul ni-l asiguram singuri cu masinile personale. Ca backup exista linia de autobuz 460 care ajunge exact pana in capatul drumului de acces spre remiza. Oricum, accesul nu este si nu va fi o problema. Ne organizam si gasim solutii.

Daca vrei sa te inscrii, trimite un mail cu datele personale la prezidentialdej@construim-romania.ro si tinem legatura.
nan_florin

Parerea mea este ca ar trebui introdus inapoi in remiza.Altfel cam greu se va putea lucra .
Baiazid

Salut Florin. Ar fi ideal sa lucram in remiza. Insa situatia e complicata acolo din cauza prezidentialului. In plus remiza e plina la propriu si nu e a SFT. Cel mai probabil vom lucra afara, pe liniile nefolosite ale remizei. Ulterior vom vedea. Cel mai usor pare sa-i construim o copertina pe linia unde va fi garat.
MarianD

Titlul topicului e gresit? "Gehorghiu Dej"?
tomi_ms

Rezolvat, multumim pentru atentionare. Toti citiseram ceea ce stiam ca trebuie sa scrie acolo

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR