Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
Silver

Trenul prezidential

Salutari,

(Mai) stie cineva ceva de trenul prezidential? Nu l-am vazut decat odata in viata mea, si anume prin 2002-2003 cand venise in Eforie Nord dupa presedintele de pe-atunci, Iliescu. Trenul avea in compunere 6 vagoane AVA 200, mi se pare, care (din ce mi-a povestit un revizor de ace care lucra in noaptea in care a venit) era, evident, la nivelul unui sef de stat - covoare rosii, matase, lux.. Pe vremea aceea eram mic, nu aveam aparat foto si nu am nicio "amintire" cu acel tren, decat o poveste din partea revizorilor de ace. In acea noapte ploioasa a venit trenul cu multi SPP-isti cu AK-47 pe dedesuptul paltoanelor. I-au invitat pe impegat si pe revizoare inauntru ca "sa nu puna intrebari". In ziua in care trebuia sa plece, trecuse un marfar spre Mangalia, iar DA-ul trenului prezidential ramasese defect. Operatorul a cerut mecanicului marfarului care tocmai trecuse sa se intoarca dar acesta a refuzat. Dupa ce SPP-istii au dat cateva telefoane, in 10 minute diesel-ul era deja cuplat la trenul special

In concluzie, nu mai stiu nimic legat de acest tren, decat ca ar fi "ascuns" undeva intr-un triaj secret din padurea Baneasa. Daca stiti ceva mai mult ca mine va rog sa spuneti.
Dr2005

Triajul secret din pădurea Băneasa probabil e remiza MApN-ului din pădurea Mogoşoaia.

Trenul prezidenţial ştiam că e un automotor Malaxa 700 modificat, care stă la Bucureşti Triaj.
sulzerul1175

Acel motor Malaxa 700 modificat e la Infrastructura si e de Timisoara
Silver

Malaxa la care te referi e 792 (care e pe stfp) si mai era una 749. Au fost si alea odata, dar doar pentru a-l plimba pe ministrul de atunci. Am fost pe ele si am poze, dar ma refer la trenul prezidential nu la automotoarele de protocol. Apropo, stiati ca 792-ul a fost folosit de Anna Pauker?
cristi CFR

Stati asa.
Exista 1 garnitura prezidentiala blindata trenu lui Ceausescu.
Iata un mic fragment dintr-un articol :

Quote:
"Intre anii 1973 si 1975, Ceausescu ordona construirea la Uzinele de Vagoane Arad a actualului tren prezidential si guvernamental. Pe 6 august 1975, intr-una dintre primele calatorii ale noului tren, pe ruta Bucuresti/Baneasa-Sinaia, in vagonul-salon, Nicolae Ceausescu, Gerald Ford si Henry Kissinger au servit micul dejun, pentru ca la pranzul servit la Castelul Peles Romaniei sa ii fie acordata “clauza natiunii celei mai favorizate”…

Drumetiile prin tara catre locatiile unde se putea vana in cele mai bune conditii s-au realizat la bordul aceluiasi tren (cu care in epoca postdecembrista aveau sa calatoreasca si Ion Iliescu, Emil Constantinescu sau Adrian Nastase). Astfel, in octombrie 1976 Ceausescu il invita pe Todor Jivkov la o partida de vanatoare, pentru ca o luna mai tarziu sa il aiba ca partener pe Leonid Brejnev, iar in luna februarie 1977 pe liderul est-german Erik Honnecker. O data cu evenimentele din decembrie 1989, trenul avea sa fie mostenit de Ion Iliescu si, ulterior, de Emil Constantinescu.

Actualul tren prezidential seamana cu un tren obisnuit, are in compozitie 14 vagoane ornate cu destul bun-gust, cu un mobilier din lemn de nuc si capitonate cu plus. Pastrand nota de distinctie clasica, vagoanele sunt totusi inzestrate cu aer conditionat, incalzire electrica, sistem automat de franare si, in general, toate dotarile tehnice menite sa anuleze complet ideea unei simple calatorii cu trenul. In compunerea noului tren prezidential intra vagoane pregatite sa ofere cele mai diverse servicii in conditii de maxima siguranta. Astfel, exista un vagon-salon care are un compartiment special pentru insotitor, mai multe vagoane-dormitor, cu diferite aranjamente interioare si numar diferit de compartimente, vagon-sufragerie, bucatarie, restaurant, dotat cu un bar luxos, un vagon pentru bagaje si vagoane pentru transportarea masinilor delegatiei prezidentiale.

De Ziua Nationala a Romaniei, in 1996, Emil Constantinescu urca in trenul prezidential pentru a participa la festivitatile de la Alba Iulia. El este primul presedinte postrevolutionar care inaugureaza aceasta garnitura de tren modernizata. In luna ianuarie 2003, Ion Iliescu se deplaseaza atat la Cluj, cat si la Iasi la bordul aceluiasi tren"

http://www.punctecardinale.ro/iul_2006/iul_2006_03.html

S-a mai discutat pe aici despre el http://www.phpbbplanet.com/forum/...c.php?t=252&mforum=mirceacool

La Mogosoaia stiu ca se afla 3 motoare : 761, 792 si 793 acestea stau la dispozitia Sefilor CFR, Ministerului Transporturilor si presedentiei.
Mai este un automotor la Bucuresti 773, stiu ca este de marfa, locatia exacta nu o cunosc.
dan tm

Trenul prezidential a fost la actiunea organizata la Jimbolia la 150 de ani de la deschiderea liniei.
Silver

Aveti fotografii, va rog?
Stratan

Ca tren prezidential s-a folosit in 2004 , cand Presedintele de atunci Ion Iliescu a calatorit la Iasi cu ocazia a 150 de ani de la Unirea Moldovei cu Tara Romaneasca , automotor Siemens Desiro . Stiu asta deoarece Varul Meu avea multa treaba in Gara Nicolina la indepartat zapada .

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR