Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania
sulzerul1175

Vagoane de marfa


CR1571













sulzerul1175

Multe multumiri pentru poze, Cristi
Daca stii si seria vagoanelor (de ex: Shimms, Zaes, Uacs, Fals) ai putea scrie pe deasupra pozelor. Tot asa si la locomotive, inafara ca se vede si pe loco.
sulzerul1175

Trenul cu semiremorci:













ldh45

sunt sooper misto vagoanele
sulzerul1175

Gbgs - CFR



Rils - ZSSk



Hillmrrs - MAV


Transwagon - CD

sulzerul1175

Vagon militar facut dintr-un vagon de marfa vechi:



sulzerul1175

60-1175-3 cu garnitura de carbune din Polonia




60-1325-4 cu Touareg Express









CKD

In gara Brasov

In gara Brasov
Electrica675

Vagoane din Pascani Triaj










CsabyRR

Salutare tuturor... Am sa va prezint si eu un vagon de marfa... Pacat ca nu stiu prea multe informatii in legatura....


DonVILLy


Vagoane  de marfa aflate in Targu-Mures
sulzerul1175

Vagonul din poza lui Csaby, este un Habbins, iar pe poza lui DonVilly se afla vagoane Rils.
sulzerul1175

Noua schema de vopsire a vagonul de marfa tip Tadgs de la GySev:







Electrica675





srazvi

vagoane frigorifice:
http://www.youtube.com/watch?v=GysOpV2VVY0
Electrica675

Am observat ca acest tren al privatului CTF la ultimul vagon nu avea disc rosu


sulzerul1175

Un Zagkks al Conpet-ului din Ploiesti, venind de la sucursala din Salonta:
Arhitekt

Postez si eu cateva poze facute in Gara Lugoj.
















sulzerul1175

Pare ca e Gags, desi e un Gas din Cehia:

Arhitekt

CFR Marfa.






Electrica675

Un vagon Rils cu graffitti
Electrica675

Un vagon in curtea depoului Pascani.

Niste boghiuri de LDH.
sulzerul1175

Vagoane Uwman in marfar:



shoppy

Manevra in Baneasa


Doua garnituri ale Rompetrol












sulzerul1175

Un marfar tras de 60-1259-5:




shoppy

Super acest marfar de Gbs-uri, are cevadeosebit, aproape arhaic.
Interesant si vagonul Uw de la Cfr Marfa.
sulzerul1175

Rar mai vezi asa ceva...desi azi a mai venit o garnitura dar asta a avut mai multe frigorifice in compunere, cam 25, si in capat 10 Gbs-uri. Iar in Uwman-ul ala chiar sunt transportati militari!

Inca ceva, azi dimineata m-a trezit un marfar... cand ies la geam sa vad care e, am vazut doar cisternase Rompetrol. Astept sa vad si locomotivele, erau doua bucati de LDH1250 de culoare albastra.
mishu88

pisti91 wrote:
Inca ceva, azi dimineata m-a trezit un marfar...


So beautiful.... Abia aştept să stau într-un cămin studenţesc şi să aud trenurile care intră în Gara de Nord...

ONTOPIC:



Oare ce conţinea acest vagon?
shoppy

Pai transporta orice se poate baga pe usa in vagon . Daca nu e insotit, atunci nu cred ca sunt arme sau munitii.
sulzerul1175

Ori erau militari in ea....
Cand am venit de la Stana de vale - hc pe data de 17 iulie, la Bratca ne-a asteptat un marfar tras de 1086. Marfarul avea in compunere si un Uwman. Dupa ce trenul nostru s-a oprit in gara, din Uwman-ul au coborat 5 persoane.

OFF:

@Mishu: din pacate sunt de multe ori trezit de trenuri. Nu locuiesc departe de calea ferata iar eu locuiesc pe etajul 8 al blocului...

ON
DonVILLy

Un GABS daca nu ma insel al OBB-ului






Zaes Uran

shoppy

Zaes Gfr proaspat iesit din revizie


Restul garniturii


shoppy

Garnitura de Eacs-uri
Dr2005

mishu88 wrote:
So beautiful.... Abia aştept să stau într-un cămin studenţesc şi să aud trenurile care intră în Gara de Nord...

Off-topic: Nu o sa le auzi, fiind cam 1,5 - 2 km intre camine si Gara de Nord. Daca adaugam si zgomotul normal din Bucuresti, combinat cu zgomotul santierului la Podul Basarab... pai cred ca nici cei din blocurile de langa Gara de Nord nu aud trenurile.
shoppy

Ai uitat de zgomotul din Regie. Eu le aud seara pe Mihalache.

Garnitura de Rils:


Electrica675

Primile vagoane scoase azi de la Pascani in numar de 50 Rolling Stock + 3 Petrom + 1 GFR.
shoppy

Parca am mai vazut culorile astea, dar pe niste automotoare, nu pe Eacs-uri:
sulzerul1175

Pe automotoare???
Mai degraba pe locomotivele Servtrans  
Electrica675

Poate shoppy se referea la automotoarele in schema aceasta de vopsire.

Poza ii apartine domnului Andrei Barsan.

Locomotive in schema aceasta am vazut doar una pe siteul acesta pozata de domnul Catalin Ghita http://cfr.stfp.net/Pic/60/60-1643-0DWOS:1.jpg
shoppy

Da, pe vagoane e mai aproape de albastru decat de verde.
Si mai era si poza aceea cu doua DA-uri, unul mai lung, parca erau in aceeasi schema.
sulzerul1175

shoppy wrote:
Da, pe vagoane e mai aproape de albastru decat de verde.
Si mai era si poza aceea cu doua DA-uri, unul mai lung, parca erau in aceeasi schema.


Da, acele locomotive erau locomotivele Servtrans, dar in schema de vopsire noua.

Dar aceste vagoane nu sunt cumva al Unifer-ului?
shoppy

Pai Eacs-urile de la Unifer sunt albastre, lafel ca Fals-urile, oare sa-si schimbe Unifer schema?

(poza de pe site-ul lor)
sulzerul1175

Am intrebat si eu daca nu cumva sunt ale Unifer-ului, ca nu stiu nici eu.

Unifer mai are si Fals-uri verzi
mureseanu_976

Mai multe vagoane straine din Tirgu Mures...


OBB Gabs:







CD Himrrs29:





GySEV Hirrs,Ex-Transwaggon (fara poza la detaliile vagonului ) :



PKP CARGO(!) Gbs:



cortexedge













mishu88

Dragii mei, fotografiile cu vagoanele d-voastră sunt foarte frumoase, mai mare dragul să reiei... şi să reiei... şi să reiei topicul de la început şi să urmăreşti... ce aţi urmărit voi pe calea ferată. Trenul cu semiremorci, naveta de cărbune sau chiar şi Eacs-urile aşa de cărămizii de prin Bucureşti dau o notorietate aparte printre noi.

Cât despre trapezul acela galben întors de pe vagoanele Eacs, îmi aminteşte de locomotiva DA 1643, deci s-ar putea că naveta de Eacs-uri galbeno-verzui să aparţină de Servtrans.

Într-o mică plimbare, duminică, la Suceava, pleca un mărfar tras de EA 900. Pe lângă des-întâlnitele vagoane cu boghiuri "Capul lui Stalin", am observat şi un vagon cu 9+1 geamuri (pe o parte), ce semăna a fi de pasageri. Din păcate, nu am putut remarca ce scrie pe vagon:



Trenul se termina cu câteva vagoane Gbys CFR şi pleca, încetişor, spre Paşcani.

Electrica675

Vagonul acesta l-am mai vazut acum 1-2 ani tras de EA 707 si luni dimineata era cu EA 886 cu directia Iasi. Am inteles ca saptamana trecuta si saptamana asta este control de fond si ma gandesc ca se transporta cei de sus...
shoppy

Acela e un vagon de insotire al trenurilor RO-LA, acolo stau soferii, are bucatarie, salon si cusete. Fiind al Marfii, nu e neobisnuit sa apara la mijlocul unui marfar amestecat de-al lor.

Eacs-urile erau la capatul marfarului amestecat ce trece zilnic pe la ora 10 prin Baneasa spre Constanta.
sulzerul1175

De cand nu mai circula trenurile Ro-La, aceste vagoane ocupa functia, cum a zis si Gaby, de-a transporta sefii de la Marfa.

Felicitari Mishu pentru poze
shoppy

Chiar asa ?!? Nu mai circula Ro-La? Si cu vagoanele ce au facut, le-au vandut in Iran si p-astea?!?
Electrica675

Si azi acelasi vagon a plecat iar inspre suceava imprena cu un EA si un DA (tren 52531) . Cred ca se va mai plimba prin zona mea pana vineri caci controlul de fond se tine pana vineri...asa se aude...incerc sa vin cu detalii
sulzerul1175

@Shoppy:

http://pisti91.myfreeforum.org/ftopic52-130.php

pisti91 wrote:

1008 are INDA din cauza ca era titularizata pe trenurile Ro-La pe vremurile cand inca circulau aceste trenuri. Daca tineti minte, trenul avea in compunere si un vagon pentru transportul soferilor de tir. Acest vagon pe timpul iernii a trebuit sa fie incalzita cumva. Asa au rezolvat cei de la CFR Marfa, au modernizat-o pe 60-1008-6 cu INDA.


Arhitekt wrote:
trenul Ro-La a fost desfiintat la 1.01.2007 conform unor surse din cfr marfa.
sulzerul1175

Gbs-uri
dan tm

Intotdeauna primul vagon dupa DA de la Ro-La era un Gbs in care era instalat un generator electric, apoi urma cuseta din poza.
G -ul era vopsit tot rosu ca si cuseta.
Multa vrele vagoanele ro-la au stat in Arad pe liniile de marfa si in Glogovat la terminal.De o vreme nu am amai circulat prin tara si nu stiu pe unde au ajuns.

Ca sa nu mai spun ca de cite ori am vazut Ro-la in Arad DA tragea si un EA.
Electrica335

dan tm wrote:
Intotdeauna primul vagon dupa DA de la Ro-La era un Gbs in care era instalat un generator electric, apoi urma cuseta din poza.


Asta n-as crede-o.

Ro-La-ul mai circula, ba chiar a fost vazut recent pe Bucuresti-Constanta si pe Brasov-Sighisoara  
shoppy

Nu era intotdeauna, l-am vazut de cateva ori remorcat de electrica si generatorul lipsea. Mai am in minte si o poza superba cu garnitura peste granite (cel mai probabil la vecinii unguri), si acolo era remorcat de o electrica si generatorul lipsea.
sulzerul1175

Lucru logic....generatorul este pus pe timp de iarna. Dar daca e 1008 in fata acelui vagon, atunci n-are rost vagonul generator, 1008 fiind locomotiva cu INDA.

Apropo, nu se stie cumva, la Oradea vor veni sefii de la Marfa? Le astept cu drag cu aparatul in mana
shoppy

Zaes-uri










Uagps-uri




Shimmns-uri


dan tm

Quote:
Lucru logic....generatorul este pus pe timp de iarna

Am pozat G-ul numai vara.
O sa caut pozele, nu am vazut niciodata Ro-La iarna.
Mihai-Aurel

Cateva vagoane ale GFR - Zas/Zaes , surprinse pe linia de centura a Capitalei




Toate cele bune
        Mihai
shoppy

Fa si tu pozele orizontale si prinde macar un vagon intreg.
shoppy

Gabry_Mafia wrote:
43-0070-3 in gara arad pregatind sa duca un marfar spre salonta

Acelea nu sunt vagoane pentru camioane? (sau pentru containere?...)
Mihai-Aurel

Dupa garda joasa as zice ca sunt pentru camioanea. Cele pentru containere ( Sgns , Sgnss - sper sa nu gresesc ) sunt putin mai inalte si nu au aceea cavitate pe mijloc ...
Dr2005

Sunt vagoane pentru containere.
sulzerul1175

Atunci vagoanele mergeau la Beius! Ieri acolo am vazut vagoane pentru containere. Si in plus ca, acolo opereaza Servtrans-ul cu vagoanele lor frigorifice!
shoppy

Da, containere, se vad punctele de fixare ale containerelor.
Sigur avem Sgs in seria S pentru containere (nu mai apare odata noul compendium   ...)
Arhitekt

Shoppy si eu il astept de cand. Lasa... dupa viteza celor de la ASAB o sa apara prin 2088. x( x(
mishu88

pisti91 wrote:

@Gabi:

EA-704 si EA-553 au fost locomotive de Simeria. Ambele stateau conservate. Tu nu ai alte informatii legate de locomotivele Rolling Stock?


Despre locomotivele Rolling Stock nu ştiu, dar în ultima plimbare "efectuată" la Paşcani pe 1 septembrie, am zărit vagoane Eacs având inscripţia ROLLING STOCK (dreptunghiul alb şi cu figurile geometrice albastre de la interior).



Conform wikipedia:

Quote:

Rolling stock is the collective term that describes all the vehicles that move on a railway. It usually includes both powered and unpowered vehicles, for example locomotives, railroad cars, coaches and wagons. However, the term is sometimes used to refer only to non-powered vehicles; specifically, excluding locomotives.


Bănuiesc că în urma unor directive venite de la Uniunea Europeană, tot ce este vehicul feroviar fără mijloace de propulsie proprie, este marcat cu "Rolling Stock", conform wikipedia. Cel mai sigur e să trimitem un e-mail la Remarul Paşcani.
silviu_alex

Un tren plin cu masini. Doar Dacia Sandero si Logan MCV. Trenul se afla in gara Chitila. Si era tras de o locomotiva GFR.





shoppy

Multumesc de poza Silviu.
Si asa mai adaugam un rand la istoria vagoanelor de marfa din Romania.
Fiind o tara in care se produceau de toate, a aparut ca logica ideea de a se produce si vagoane pentru transportul autoturismelor, astfel se produc intre anii 83 si 85, la UV Arad, vagoanele Laekks (adica vagon platforma articulat, cu etaje pentru transportul vehiculelor, apt pentru 100km/h (nu stiu ce inseamna k )), inregistrate apoi in seria 4253. Dupa 2000, Uzinele Dacia au ramas singurii care ar putea avea nevoie de astfel de vagoane, din nefericire Cfr Marfa a luat decizia de a vinde vagoanele, cumparatorul s-a gasit in Iran, vagoanele au facut RK la Grivita si duse au fost. Au mai ramas cateva poze:

(poze facute de mine, din galeria rfr, mai aveam una cu unul descarcat dar a disparut)

Intre timp, Uzinele Dacia au apelat la serviciile Gfr care s-a conformat rapid, aducand vagoane din Franta, acestae sunt de model Laaers (adica vagon multiplu cu etaj pentru transportul automobilelor, apt pentru 100km/h incarcat si 120km/h descarcat (nu stiu ce inseamna r )). Se pare ca este prima garnitura de marfa specializata din Romania apta la 120km/h in stare descarcata, si cum Gfr se distreaza pe banii proprii si nu-si permite sa piarda timpul cu prostii, am toate motivele sa cred ca si circula cu aceasta viteza, acolo unde linia permite. Bravo Gfr!
Multumesc mult Silviu pentru pozele in detaliu.
shoppy

Uagps-uri reconditionate:


dan tm

Sa inteleg ca CFR a vindut Laekksurile alea care ocupau liniile de la Curtea de Arges?Si cine stie mai pe unde?
Baieti fini! la creier
Observ ca Uagpsuri sint atit cu cutie nervurata cit si dreapta.
Intrebarea mea e alta:pina acum citiva ani nu am mai vazut vagoanele astea de cereale si acum apar nu stiu de unde, plus ca mai au si privatii(cargil  parca are unele albe)Unde au fost garate?
Pentru cereale se mai foloseau si Gags urile, care este motivul ,,oficial" al renuntarii la Gags?Anul trecut mai erau unele garate in Oradea Vest pe linia de linga sosea, dar nu am putut sa oprim sa le pozam.
Dr2005

dan tm wrote:
Sa inteleg ca CFR a vindut Laekksurile alea care ocupau liniile de la Curtea de Arges?Si cine stie mai pe unde?


Alea au dispărut la puţin timp după ,,expediţia" noastră pe Topolog.
Electrica335

Nu s-a renuntat la Gags. Cel putin prin zona Brasovului trec zilnic 3-4 garnituri cu o multime de rase de G-uri, printre care si Gags. O sa caut ceva poze.
shoppy

Gags si Ggs au fost niste improvizatii pentru transportu de cereale intr-o era cand cerealele se incarcau si descrcau cu hei-rupul cu banite, galeti, lopeti, cazmale si orice altceva ce mai pica in mana si se potrivea cat de cat. E adevarat ca Gags avea guri de descarcare pentru cereale, dar erau pe lateral, deci cred ca un sfert din incarcatura tot la lopata o descarcau. Daca va intereaseaza transportul de cereale cu vagoane seria G atunci spune-ti si mai caut informatii prin compendium.

Cat despre Uagps, este un vagon contemporan si dedicat tranportului de cereale ce apare si peste hotare, uneori ca Tagps. Acest vagon are incarcare prin trape pe acoperis, descarcare axiala fie direct in buncare fie pe benzi transportoare, intreaga capacitate este ocupata de incarcatura, peretii se trateaza cu dezinfectant alimentar, structura complet metalica, etc.
Electrica675

Uagps

Zas

Zaes


Eacs Rolling Stock



Daca nu va suparati imi puteti spune si mie care e diferenta dintre vagoanele Zas si Zaes...nu ma prea pricep mai deloc la vagoane.
VA MULTUMESC!
i29

Singura diferenta e ca Zaes'urile au la capatul opus balconului o instalatie pt. incalzirea lichidului ce se afla in interior.Zaxx/Zaxxx pot varia de la 12,16m pana la 15,54m
mishu88

Electrica675 wrote:

Eacs Rolling Stock




Mereu m-am bucurat când am văzut vagoane pentru transport auto + locomotivă GFR, vagoane Rolling Stock făcute-n Remarul Paşcani + locomotivă GFR şi o să mă bucur mereu când o să văd vagoane private cu locomotive private!

Bineînţeles că nu o să mă supăr când voi vedea locomotive CFR şi vagoane CFR, însă decât să văd o locomotivă pe care abia se mai vede că-i locomotivă şi vagoane care au, în loc de boghiuri -> rugină en-gros, mai bine... văd ceva de la GFR.
Electrica675

iubitzel29 wrote:
Singura diferenta e ca Zaes'urile au la capatul opus balconului o instalatie pt. incalzirea lichidului ce se afla in interior.Zaxx/Zaxxx pot varia de la 12,16m pana la 15,54m


Multumesc mult Iubitzel pentru raspuns
TOATE CELE BUNE!
shoppy

Chiar asta inseamna e : "instalatie pentru incalzire cu abur".
CsabyRR

Buna day tuturor. Am fost la Cluj Napoca (iarasi) intre septembrie 4 si 7. Am fost la pozat in gara, si am observat ceva neobisnuit. Primadata vagoane GFR:




Dupa aceea:








Aceste vagoane erau garate pe linia 4A din gara de scurt parcurs. Nu stiu nimic concret despre ele... Numai bine
Mihai-Aurel

Intradevar , neobisnuite.
Prima  poza este un Fals ... in a doua un Fabls si se folosesc pentru transportul de carbune. Despre Fas - uri nu stiu nici eu nimic ...
Numai bine
         Mihai
sulzerul1175

GFR-ul a inceput sa achizitioneze din ce in ce mai multe vagoane din seria F si E. Ieri la Satu Mare am vazut vreo 20-25 de vagoane Eas-uri ex-SZ de culoare maro si albastru. Pe cele albastre mai scria si VADS.
shoppy

Aceasta este noua fata a vagoanelor din seria E si F. Astea inca au usi mari, in Franta, (de unde vin aceste vagoane), am vazut si cu o singura usa pe parte (acestea au o singura usa dubla). S-a observat ca aceste usi sunt inutile, nu mai sta nimeni sa incarce vagonul pe usa cu sacul, ci pe deasupra, cu macaraua sau escavatorul (echipat cu o ghiara sau magnet potrivit). Observati si capacitatea de a circula la 120km/h in stare descarcata. Dupa cum scrie pe cutie, cu Fas-urile se tranposrta fier vechi, cred ca asta o sa se transporte si la noi.
Mersi de poze .
lokbob

Acele Fas de la SNCF le vad trecand de doua - trei ori pe saptamana intre Vintu de Jos si Alba - Iulia tractate de locomotivelke CTF.
Electrica675

Vagoane de astea maro si albastre au fost si la pascani...erau tarctate de 425 106.
Alex-DP001

Acele vagoane gri apartin de TRANSFEROVIAR GRUP Cluj Napoca cu sediul in incinta Remarul 16 Februarie, iar cele ale GFR vazute la Satu Mare au intrat sau au iesit din tara pe la Halmeu cu tagle(materia prima pentru sarma) pentru combinatul Mechel Campia Turzii. Ei au renuntat sa lucreze cu CFR Marfa. La Campia Turzii trenul vine cu electrica in fata si diesel in spate care introduce vagoanele pe linia industriala de unde sunt preluate de locomotivele industriale. Cand merg spre Halmeu electrica ramane in depoul Dej iar dieselul trage pana la Halmeu.


Iar cele din Cluj ale GFR sunt penru transportul carbunilor cam o data pe luna vine acesta naveta, cea pentru Campia Turzii nu este trecuta in livretul cu mersul trenurilor de marfa pe Regionala Cluj.
shoppy

Multumim de informatii Alex.

Seria F - vagon descoperit de tip special, pe 4 osii cu limita de incarcare >=50t / <= 60t
a - cu 4 osii
b - de mare capacitate pe osii (volum  > 45m3)
l - cu descarcare masiva prin gravitatie, bilateral simultan sus
s - apt de 100km/h in stareincarcata
Electrica675

Un fel de mini-cisterna in Pascani Triaj.
shoppy

Avem si noi Zs si Zes-uri dar sunt foarte rare.
Electrica675

Dar asta de unde provine? Nu scria nici o companie pe el...doar Hg.
Arhitekt

Pe la FS sunt foarte raspandite aceste cisterne,din ce am vazut eu.Sunt desoeri inscriptionate cu Agip,Shell etc.
shoppy

Hg inseamna mercur si nu se poate deslusi nici codul nici numele tarii in care e inregistrat.
Dr2005

Mă îndoiesc că transportă mercur la cisternă...
shoppy

Dar altfel cum sa-l transporte?

Iata si un Zes autohton pe care l-am prins in Bucuresti Calatori, cam de vreo 2 ani il tot muta prin curte:


Inca si un Zs pe care l-am prins in ultimele marfare din Baneasa inainte de lucrari, (copiat fara acord sau multumiri de "colegii" din "comunitatea" "profesionista" de Trainz din Romania)
Electrica335

shoppy wrote:
Iata si un Zes autohton pe care l-am prins in Bucuresti Calatori, cam de vreo 2 ani il tot muta prin curte:


In ala am senzatia ca tin ulei pentru diesele si il plimba cand e vorba sa alimenteze vreu diesel sau sa-l umple pe el.
cristi CFR

Electrica335 wrote:
shoppy wrote:
Iata si un Zes autohton pe care l-am prins in Bucuresti Calatori, cam de vreo 2 ani il tot muta prin curte:


In ala am senzatia ca tin ulei pentru diesele si il plimba cand e vorba sa alimenteze vreu diesel sau sa-l umple pe el.


Exact , asta scrie si pe ciserna :"Ulei CFR"  
myster2008

Poze din gara Simeria....

~~~~~~~

~~~~~~~~
Alex-DP001


Vagon de ciment al HOLCIM retras pe linia moarta in Turda in apropriere de punctul de lucru SERVTRANS INVEST singurul lor pc de lucru din Transilvania.

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Materialul Rulant din Romania Page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 1 of 10
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR