Archive for Forumul Vehiculelor Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 


       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Stiri si evenimente cu trenuri
mishu88

Zilele FeRoviaRe 2011

Zilele FeRoviaRe 2011



Exponatele în mărime 1:1 prezentate în cadrul Zilelor FeRoviaRe 2011 organizate de Club Feroviar și Romanian Railway Industry Association au fost deopotrivă locomotive noi sau modernizate, vagoane de călători de serie nouă sau ediții modernizate a unor vehicule clasice. Principalii expozanți au fost reprezentați de CFR Marfă, Atelierele CFR Grivița, Mav Tackcio, Cargo Trans Vagon, Siemens, GFR, Remarul Pașcani, Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca, Astra Vagoane Arad și Softronic.

Așadar, la liniile 6, 7 și 8 ale Gării de Nord București, au fost prezente locomotive de ultimă generație, atât de producție externă, cât și de producție internă, și anume: locomotiva diesel-electrică Siemens ER20 BF ce aparține operatorului privat CTV, locomotiva electrică Bombardier Traxx P160 AC2 de serie 480.000 a operatorului privat internațional MAV Trakcio, precum și locomotiva electrică Transmontana cu a sa putere de 6.600 kW și viteză maximă de 160 km/h. Alături de aceste vehicule FeRoviaRe active au mai fost expuse și variantele clasice, dar cu echipamente electrice și electronice îmbunătățite ale locomotivelor electrice și diesel-electrice din parcul CFR, și anume: 060-EA de serie 47 destinată transportului de marfă și cu o putere de 6.600 kW, clasicul model 060-DA de serie 60 și locomotiva recent apărută – Carpathia DE-M - cu o putere de 2.300 de CP, propusă de Remarul 16 Februarie. Totodată, clujenii de la Remarul 16 Februarie s-au gândit să integreze partea activă a unui vehicul motor cu partea pasivă a unui vehicul remorcat și au pregătit pentru Zilele FeRoviaRe automotorul diesel-hidraulic ADH11, provenit din mai-experimentatul model german, DB 614.

În altă ordine de idei, vagoanele expuse în cadrul celei de-a șasea ediții a Zilelor FeRoviaRe au reprezentat o surpriză plăcută. Atelierele CFR Grivița au expus în fața publicului și a oficialităților invitate vagoanele tip clasă și de dormit, 21-96, respectiv 71-70. Aspectul exterior fără de cusur, alături de aparatele de rulare moderne și capabile de viteze de până la 200 km/h au întors privirea multor vizitatori. Astra Vagoane Arad s-au remarcat prin pragmatismul de care au dat dovadă de atâta timp și s-au prezentat cu vagoanele clasă, 21-87 și de dormit, 70-91. Pe de altă parte, Remarul Pașcani și-a concentrat atenția către modernizarea de vagoane clasice etajate, fie în cuplu, fie în vagon de sine-stătător. Astfel, trenul etajat a căpătat o nouă viață cu o perspectivă alb-portocalie sub sloganul ”Acvila”. De asemenea, clasicul vagon de clasă I 19-47 a fost echipat cu boghiuri noi-nouțe capabile de viteze specifice traficului regional și a fost văzut de către cei de la Remarul Pașcani sub o nuanță alb-verde și seria de identificare 10-31. Confortul oferit la interior de către toate vagoanele prezente la Zilele Feroviare au depășit așteptările oricărui privitor, iar în gândul fiecăruia care a testat acest parametru definitoriu al transportului de călători pe calea ferată – confortul - nu s-a regăsit decât dorința de a vedea cât mai multe astfel de vehicule pe Căile Ferate Române!

Nu în cele din urmă, o apariție foarte interesantă a fost și vagonul Saadkms destinat transportului de autotrenuri cu remorcă. Acest tip de transport intermodal, numit în continuare Rollende Landstrasse, are numeroase avantaje, printre care: protejarea mediului înconjurător, decongestionarea traficului rutier, încurajarea transportului feroviar rapid, sigur și economic. Iar dacă autotrenurile sunt transportate pe calea ferată, șoferii care deservesc aceste vehicule se vor urca într-un vagon tip cușetă cu 39 de locuri și cu acces la un spațiu cu bar și bucătărie. Acesta a fost prezentat, de asemenea, având seria 85-30.

În concluzie, ne bucurăm de prezența acestor vehicule noi sau modernizare, aduse cu efort și cu drag în capitala României în cadrul evenimentului organizat de Club Feroviar și Romanian Railway Industry Association. Specialiștii care au însoțit aceste exponate au fost foarte primitori și au oferit informații interesante despre mașinile pe care le deserveau. Sperăm ca, în contextul susținerii transportului feroviar pe calea ferată, modernizarea, proiectarea și construcția de material rulant să redevină o ramură importantă a economiei românești, așa cum ne-a transmis-o Nicolae Malaxa cu a sa uzină autohtonă constructoare de locomotive și automotoare.

shoppy

Am fost la pozat dar sunt foarte prins cu doctoratul, daca ma linistesc atunci poze mai diseara.
mishu88

shoppy wrote:
Am fost la pozat dar sunt foarte prins cu doctoratul, daca ma linistesc atunci poze mai diseara.


Le așteptăm! Până atunci, vă propun câteva:

1. Locomotiva electrică Bombardier TRAXX P160 AC2 @ 160 km/h – Mav Trakcio





2. Locomotiva diesel-electrică Siemens ER20 BF 2016 @ 140 km/h – Cargo Trans Vagon





3. Locomotiva electrică Softronic Transmontana 6600 kW @ 160 km/h – CFR Călători





4. Locomotivă electrică 474 036 – CFR Marfă



5. Locomotiva diesel-electrică Carpathia 630 001 @ 100 km/h – CFR Marfă, by Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca





6. Locomotivă diesel-electrică 060-DA 2100 CP 601 185 @ 100 km/h – CFR Marfă, by IRLU & Promat Craiova





7. Locomotivă diesel-electrică 060-DA 2100 CP 601 501 @ 100 km/h – GFR, by Electroputere Craiova





8. Automotorul diesel-hidraulic ADH11 ex-DB 614 @ 120 km/h – CFR Călători by Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca





9. Vagon de călători salon clasa a II-a 21-87 @ 160 km/h – CFR Călători, by Astra Vagoane Arad



10. Vagon de dormit clasa I și a II-a 70-91 @ 200 km/h – CFR Călători, by Astra Vagoane Arad



11. Vagon de dormit clasa I 71-70 @ 160 km/h – CFR Călători, Atelierele CFR Grivița



12. Vagon de călători salon clasa a II-a 21-96 @ 200 km/h – CFR Călători, by Atelierele CFR Grivița



13. Cuplu etajat TE003 clasa I + clasa a II-a 16/26-05 @ 120 km/h – CFR Călători, by Remarul Pașcani





14. Vagon de călători etajat clasa I + clasa a II-a 36-16 @ 120 km/h – CFR Călători, by Remarul Pașcani





15. Vagon de călători compartimentat clasa I 10-31 @ 140 km/h – CFR Călători, by Remarul Pașcani





16. Vagon de călători clasa a II-a seria 20-68 @ 140 km/h – CFR Călători, by Remarul Pașcani





17. Vagon Saadkms @ 100 km/h – CFR Marfă


18. Vagon cușetă 85-30 @ 120 km/h – CFR Marfă




Ca o impresie personală, m-am bucurat de această dată și o să mă bucur întotdeauna când acest eveniment va avea loc, prilej cu care atât pasionați din toată țara, cât și oficiali cu funcții înalte pot admira, observa sau chiar comanda pentru flota proprie vehicule feroviare motoare sau remorcate. Discuții în contradictoriu vor exista întotdeauna pe tema eficienței, calității, spectaculozității și relevanței exponatelor propuse pentru Zilele FeRoviaRe, dar să nu uităm că toate aceste vehicule încă funcționează pe baza principiului contactului roată-șină, principiu care ne oferă curiozitatea și pasiunea necesară pentru a continua, atât ca hobby și poate ca și profesiune, tradiția transportului feroviar pe șine.
alex65

Mishu poti sa-mi spui te rog ceva date despre interiorul la noul vagon de dormit 71-70 , pe exterior arata tare interesant.
mishu88

alex65 wrote:
Mishu poti sa-mi spui te rog ceva date despre interiorul la noul vagon de dormit 71-70 , pe exterior arata tare interesant.


Salut! Din păcate, nu te pot ajuta. Am vrut a intra, dar nu mi s-a permis pe motiv că are loc vizita oficială ministerială. Dar au fost alți colegi de-ai mei a doua zi (pe 5 octombrie) și te vor ajuta ei cu fotografii.

Numai bine și îmi pare rău.
shoppy

Pai am facut cam aceleasi poze, mai pun cateva cu Traxxul, mi se pare ca e apt pentru sistemul nostru, cu inductor si inscriptii traduse










Ca alte idei, observati foia "circula cu frana izolata" de pe 21-96 de la Grivita, era cate una pe fiecare parte si au disparut imediat dupa manevrare.
La vederea lui ADH11, geniile neintelese care este ciocanarii din Nord nu au rezistat sa nu-si arate masura, "boghiuri din 1900 toamna...", adica frane pe disc mai batrane decat tine care toata viata ai verificat boghiuri cu frana pe saboti, bravo gigel.
mishu88

shoppy wrote:
Ca alte idei, observati foia "circula cu frana izolata" de pe 21-96 de la Grivita, era cate una pe fiecare parte si au disparut imediat dupa manevrare.
La vederea lui ADH11, geniile neintelese care este ciocanarii din Nord nu au rezistat sa nu-si arate masura, "boghiuri din 1900 toamna...", adica frane pe disc mai batrane decat tine care toata viata ai verificat boghiuri cu frana pe saboti, bravo gigel.


Am respect pentru dânșii pentru că am lucrat la același nivel cu ei, dar dacă apar automotoare pe CFR ei nu prea își mai justifică activitatea, de aceea au comentat cu aciditate pe baza lui.

Mulțumim pentru prim-planuri!

       Forumul Vehiculelor Forum Index -> Stiri si evenimente cu trenuri
Page 1 of 1
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR