Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Clipuri video zona Brasov
Page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Fri Dec 16, 2011 1:37 pm    Post subject:  Reply with quote

Heavy Freight Trains @ 1000 meters altitude in Predeal [December, 2011]

Compresoare de aer, roți scrâșninde, osii solicitate la maximum, goarne, zăpadă și sute de vagoane de marfă. Aceste sunt doar câteva "lucruri" pe care le puteți urmări în montajul următor!

Predealul, cel mai înalt punct unde trenul poate ajunge în România, reprezintă -- firește -- vârf de pantă. Aici trenurile de marfă se descompun și se recompun, primind sau cedând locomotive împingătoare/de tracțiune. Compresoarele de aer sunt solicitate intens, dat fiind lungimile extreme ale trenurilor și necesarul de suplinire a defectelor inerente ale instalației de frânare. Aparatele de tracțiune, de legare și de ciocnire suferă cele mai urâte evenimente, erorile de fabricație nefiind permise aici.

Deloc cu o caroserie aerodinamică, ASEA 060-EA totuși reușește să urce de peste 40 de ani Predealul, singură, în dublă sau în triplă tracțiune sute de vagoane zilnic, coborând cu ele în același timp pe panta către Sinaia. Sau invers. Iar acest drum este realizat oră de oră, zi de zi, an de an, astfel transportul feroviar de marfă face parte cu succes din veriga economiei!

Fie că mii de vagoane cu produse petroliere sunt transportate de GFR, fie că sute de containere sau vagoane cu cărbune aparțin CFR Marfă, jucătorul momentului o reprezintă locomotiva electrică românească Seria 40. Sau 47, dacă ne referim la variantele modernizate cu IGBT. Sau cea mai puternică locomotivă din Europa, 6600 kW!

Vizionare plăcută!



///

Modern Passenger Trains @ 1000 meters altitude in Predeal [December, 2011]

Cota de 1057 metri a Predealului presupune pante și rampe periculoase, grele, solicitante (Predeal -- Câmpina, 20 la mie; Predeal -- Brașov, 26 la mie), iar sutele sau miile de tone sunt la mâna deciziei mecaniculului/mecanicilor de locomotivă care dețin autorizație specială pentru a putea circula pe acest tronson.

Probabil că nici într-un alt loc în țară nu se poate observa mai bine puterea de tracțiune de care dă dovadă locomotiva electrică ASEA 060-EA construită de Electroputere Craiova. Sigur că performanțele acestui model sunt acum întrecute cu brio de Taurus sau de alte locomotive de ultimă generație, dar istoria scrisă de 060-EA-001 și cele peste 1000 de surori ale ei este un fapt cu care ne putem mândri!

Cele 13 trenuri fotografiate în intervalul orar, 09:45 -- 17:15, pot fi observate în filmul de mai jos atât la intrare în Predeal dinspre Câmpina, cât și la intrarea abruptă dinspre Brașov. Fie că a fost Internaționalul de Viena, fie că a fost InterRegio de Brașov -- Galați sau Brașov -- Iași, vedeta principală de tracțiune este modelul 060-EA. Cele câteva sute de tone reprezentate de vagoane moderne și oferind confort sporit călătorilor sunt tractate fără probleme de combinația mecanic vigilent / locomotivă puternică.

Așadar, vă doresc vizionare plăcută! Lista trenurilor surprinse în cadre motrice este:

Regio Train 3001, București Nord - Brașov
InterRegio Train 1582, Constanța - Brașov
InterRegio Train 1732, Galați - Brașov
InterRegio Train 1763, Brașov - Iași
International Train 347, Wien Westbahnhof - București Nord
InterRegio Train 1645, București Nord - Târgu Mureș
InterRegio Train 1636, Brașov - București Nord
InterCity Train 531, București Nord - Oradea
InterRegio Train 14004, Brașov - Constanța
InterCity Train 346, București Nord - Wien Westbahnhof
InterRegio Train 1731, Brașov - Galați
Regio Train 3008, Brașov - București Nord
InterRegio Train 1746, Satu Mare - București Nord


_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Elful
FV V.I.P.


Joined: 28 Aug 2009
Posts: 1287


Location: Bucuresti

PostPosted: Fri Dec 16, 2011 6:30 pm    Post subject: Reply with quote

Frumoase filmari Mishule. Vin si eu cu doua facute cu un week-end inainte.

Marfa



Calatori


_________________
My youtube channel: http://www.youtube.com/user/Bucifuinezu

My photos: http://www.flickr.com/photos/68371171@N06/sets
Back to top
View user's profile Send private message
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Fri Dec 16, 2011 6:33 pm    Post subject: Reply with quote

Elful wrote:
Frumoase filmari Mishule. Vin si eu cu doua facute cu un week-end inainte.


Mersi, mersi; și ale tale sunt faine, le-am văzut încă de când le-ai publicat! Go, go Predeal!  
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Tue Mar 13, 2012 12:40 am    Post subject: Reply with quote

Periplu FeRoviaR de iarnă între București, Brașov și Sibiu, [Februarie, 2012]



Prima oară când mi-am făcut curaj în 2012 pentru un periplu de un week-end prin stațiile și pe Căile Ferate Române a fost în mijlocul lui februarie, când zăpada de la Predeal depășea lejer 1 metru, iar în Sibiu... 1 centimetru. Însă mantaua cu iz istoric din Capitala Europeană din 2007, Hermannstadt, era mult mai însemnată decât mantaua de nea datorită exponatelor Muzeului de Locomotive cu Aburi din Depoul de Locomotive și Automotoare de aici.

Dar nici Brașovul nu este mai prejos, mai ales dacă ne gândim la miile de feroviari care au ieșit de pe băncile școlilor de profil de pe lângă Depoul Brașov, printre care și tatăl meu. Tot de aici de sub Tâmpa a luat ființă prima companie de transport privat de călători din România, Regiotrans, ale cărei automotoare le puteți urmări în câteva momente din videoclip.

Așadar, invitat de prietenii mei pasionați de trenuri, Vasy din Brașov și Andrei din Sibiu, am făcut drum de la București până la Sibiu și cale întoarsă în capitală în decursul a 48 de ore trăite dens, cu trenuri frumoase, dar care s-au lăsat așteptate atât la Dârste, cât și la Sibiu sau în incredibil de bine luminată pe timp de noapte gară a Brașovului.

De asemenea, traseul Brașov - Sibiu, parte a Magistralei 200, pregătește călătorilor câteva stații cu o arhitectură aparte: Perșani sau Brădet, în timp ce decorul natural al râului Olt și al Țării Făgărașului închide în mintea privitorului relieful calm, dar ferm, al Câmpiei Transilvaniei. Totodată, pentru pasionații de trenuri, numeroasele locomotive diesel, 060-DA cu motor Sulzer sau 060-EGM cu motor și generator GeneralMotors, acompaniate de automotoare Siemens Desiro sau cele ex-DB VT 614 modernizate atractiv de Remarul 16 Februarie reprezintă un mediu propice pentru cât mai multe declanșări ale aparatelor de fotografiat sau ale butoanelor roșii de RECORD ale camerelor video.

În fine, nu-mi rămâne decât să vă doresc vizionare plăcută la o prezentare video redusă la extrem și care vizează principalele momente ale călătoriei, în curând urmând să apară și edițiile desfășurate ale reportajului. Toate cele bune vă doresc!


_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Thu Mar 15, 2012 10:38 pm    Post subject: Reply with quote

Trenuri de noapte în Brașov și Bartolomeu, [Februarie, 2012]



Încă din 2001 de când am călcat prima dată în Gara Brașov alături de tatăl meu, am fost fascinat de locomotivele electrice, de vagoanele înșiruite unele după altele, de sunetele care mai de care mai exotice și mai puternice scoase din sufletele vehiculelor feroviare. Stăteam pe o bancă acolo la peronul liniei 1, în timp ce tata îmi povestea despre câte roți și osii are o locomotivă de 5.100 de kW sau despre câte și mai câte. Uite-așa se învârte roata-n viața că la mine sintagma ”ce naște din pisică, șoareci mănâncă” s-a potrivit și se potrivește de minune cu relația tată-fiu.

Dăm paginile timpului înainte și ajungem la sfârșitul iernii 2011-2012, când am fost invitat de Vasy - http://www.youtube.com/user/Wassy21Bv la Brașov să petrecem timp așteptând și fotografiind trenuri. Așadar, în videoclipul de mai jos apar ca decoruri principale Gara Brașov și Gara Bartolomeu. Trenul cu care am plecat din București Basarab, Regio 3007, avea să ajungă în Brașov la 22 fără câteva minute. Surprins de lumina albă și atât de benefică pentru înregistrări video, am profitat de aceasta și am transpus pe format digital manevrele care se efectuau pe liniile stației. Mai mult decât atât, Trenul InterRegio 375, PANNONIA, venit tocmai de la Budapesta sosea la destinație în timp util tractat de locomotiva modernizată de Softronic, Clasa 47 no. 798.

Apoi, am hotărât să vizităm și Gara Bartolomeu, situată la 3 kilometri de gara centrală. Călătoria a fost făcut cu Trenul Regiotrans Regio 14727, Brașov - Zărnești, ultimul din acea zi de 17 februarie. A doua zi, dis-de-dimineață, ne întâlneam cu primul tren venit de la Zărnești, nr. 14700. Dar nu acesta era cel pe care îl așteptam noi, ci pe Regio 2101. Și așa, o locomotivă diesel-electrică de 2100 de cai putere avea în spate cuplul etajat no. 44, care urma să ne ducă la Sibiu.

Vizionare plăcută și mulțumesc pentru atenție!


_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Fri Mar 16, 2012 8:37 pm    Post subject: Reply with quote

Excursie FeRoviaRă Brașov – Făgăraș - Sibiu, [Februarie, 2012]



Fiind date condițiile atmosferice specifice iernii, orice persoană care îndrăgește călătoria cu trenul și căreia îi place să transpună peisajele observate în imagini statice și motrice, va întâlni un mare impediment. De fapt, dacă ne gândim mai bine, chiar două: o dată înfruntarea frigului de către propriile mâini, ochi, urechi, degete ș.a.m.d., iar a doua oară – scandalul pe care îl provoacă ceilalți călători în compartiment.

În consecință, momentele următoare prezintă Magistrala 200, parcursă de la Brașov la Sibiu, din perspectiva pasionatului care ”stă cuminte”, la locul lui. Cei 149 de kilometri îmbracă în ochii privitorului peisajul Țării Făgărașului dacă ne referim la localitatea de mijloc dintre cele două centre urbane, sau a Țării Oltului, dacă vrem să evidențiem cursul apei față de care circulă trenurile în paralel de peste 110 ani.

Dacă la începutul secolului XX erau în vogă locomotivele cu aburi, la începutul secolului XXI, tracțiunea diesel este ”regină” pe această linie încă neelectrificată. Așadar, întâlnim locomotive diesel 060-DA cu motor Sulzer, automotoare Desiro Siemens ”Săgeata Albastră” sau chiar automotoarele modernizate ADH 11 la Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca.

Stațiile de cale ferată se încadrează într-o ținută modestă, chiar cochetă dacă ne referim la cele care reprezintă așezările Brădet, Perșani, Șercaia, Ucea sau Avrig. Vitezele de mers sunt și ele modeste, nu se depășește 80 km/h, iar în zona Valea Homorod – Perșani, sunt amplasate restricții de sub 15 km/h.

După ce trecem Oltul, intrăm în Zona Sibiului, care ne așteaptă cu o sumedenie de locuri cu tradiție și farmec autohton, pregătite să fie vizitate. Însă reportajul se termină aici, cu promisiunea că prezentarea Magistralei 200 va continua până la Curtici și, de ce nu, până mai departe!


_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Sat Jul 05, 2014 8:17 pm    Post subject: Reply with quote

Tren cu cisterne pentru Râșnov/Zărnești plecând din Gara Bartolomeu, [Mai, 2013]



Salba de semnale luminoase de ieșire din stația Bartolomeu creează o imagine aparte, mai ales în contextul în care un singur semnal din toate cele opt era pe LIBER. Se întâmpla să fiu la cumpărături în zona de Vest a Brașovului și traversam liniile stației Bartolomeu. Pe o linie staționa un mărfar de la Constantin Grup care pleca spre Râșnov sau Zărnești cu 16 cisterne de-ale Grupului Feroviar Român. Însă, în același timp, o goarnă de automotor Regiotrans se auzea venind dinspre Râșnov. Momentul întâlnirii celor două trenuri a fost înregistrat în filmul de mai jos.

Și pentru că tot eram în săptă”luna” de miere, soția mea a simțit faptul că întârziam de la magazinul de pâine, o să vă rog să înțelegeți scurtul apel telefonic de ”chemare acasă” a pasionatului feroviar rătăcit printre liniile stației Bartolomeu. )


_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Sun Jul 13, 2014 8:22 am    Post subject: Reply with quote

Trenuri de călători în Gara Bartolomeu - Brașov, [Mai, 2013]



Căutam, alături de vărul meu, Vasile, trenurile printre acoperișurile din șindrilă ale cartierului Bartolomeu. Panorama de început de vară ne-a încântat privirea și, în pofida vântului care sufla puternic, am filmat timp de o oră cinci trenuri care tranzitau Gara Bartolomeu. Orele serii, anunțate fără greș de orologiul Bisericii Bartolomeu, aduceau în Brașov trenuri de la Timișoara, Sibiu, București și Zărnești.

Fie că erau Săgeți Albastre, automotoare Regiotrans Caravelle sau vagoane moderne de călători tractate de locomotive puternice diesel-electrice EGM, trenurile se vedeau excelent de pe stâncile pe care ne cocoțasem cu aparatele noastre de fotografiat.

Vizionare plăcută!

Regio Private Train 14720, Zărnești - Brașov
Saint Bartolomeu Church built in 1260
InterRegio Train 1622, Timișoara Nord - București Nord
Regio Private Train 14723, Brașov - Zărnești
Regio Train 2104, Sibiu - Brașov
InterRegio Train 1527, București Nord - Sibiu


_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Thu Jul 17, 2014 8:26 pm    Post subject: Reply with quote

Tren militar în Brașov la Gara Bartolomeu, [Mai, 2013]



Un tren militar scurt tractat de o locomotivă diesel-electrică intra în Gara Bartolomeu în ceas de seară. Acest convoi a fost tractat de DA-836 aparținând CFR Marfă. Vagoanele platformă erau încărcate cu 9 autocamioane DAC 665 T. Aceste camioane sunt 6x6, au un motor diesel în 6 cilindri de 10 litri și dezvoltă o putere de 215 cai putere.

Vizionare placuta!


_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Sat Jul 19, 2014 11:41 am    Post subject: Reply with quote

Automotorul Caravelle modernizat de Marub Brașov - ARHIVA, [Mai, 2013]



Regiotrans, cel mai mare operator privat de transport călători din România, transportă anual peste 2 milioane de pasageri. La un asemenea trafic de călători, se cuvine ca o cotă parte a cifrei de afaceri să fie îndreptată spre modernizarea parcului de material rulant. Unul dintre automotoarele Caravelle X4500, cu numărul de înmatriculare 4511, a fost modernizat și poate fi admirat în imaginile videoclipului de mai jos.

Automotorul a primit o nouă schemă de vopsire, capetele cu posturile de conducere fiind modificate complet, primind blocuri optice noi, parbrize noi cu display de informare pentru călători, plug de animale și nu în ultimul rând un pupitru de comandă nou-nouț, oferind mecanicului în acest fel confort sporit. De asemenea, nici spațiul pentru călători nu a fost neglijat, primind scaune noi, sistem de iluminat nou, ferestre termopan lipite, podea nouă și pereți interiori noi.

Vizionare plăcută!




_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri All times are GMT + 2 Hours
Page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR