Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Regulamente feroviare - discutii diverse
Page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dan tm



Joined: 21 Aug 2008
Posts: 671


Location: Sag /Timiseni CFR

PostPosted: Tue May 18, 2010 9:33 am    Post subject:  Reply with quote

Nohabul si Taurusul vor tracta singure aceste trenuri pe intreaga distanta?

Daca da, atunci ce fel de mecanici le conduc?

In mod normal trebuie sa fie mecanici autorizati pe aceste locomotive, sa aiba recunoasterea sectiei facuta, locomotivele sa fie autorizte AFER sa circule in Romania?

Acuma Taurus sint citeva autorizate pentru Romania si implicit mecanici, locomotivele privatilor circula pe toata reteaua cu aceeasi mecanici, a cam cazut si recunoasterea sectiei, stiu ca Nohabul a mai fost si singur si la roata dar asta nu ma impiedica sa pun intrebarile de mai sus.

Stiu ca o sa dati cu pietre din diverse motive....
Back to top
View user's profile Send private message
sulzerul1175
FV Administrator


Joined: 29 Jun 2007
Posts: 4308


Location: Oradea

PostPosted: Tue May 18, 2010 1:22 pm    Post subject: Reply with quote

Anul trecut Rapidul Secuiesc a necesitat dubla tractiune fiindca erau 13 vagoane. Cel mai mult probabil si anul acesta va fi GM si EA in fata Nohabului. Insa nu stiu exact daca va fi sau nu EA in fata Taurusului.
_________________
www.vehicule.uv.ro

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
shoppy



Joined: 18 Nov 2007
Posts: 3019


Location: Bucuresti, s. 1

PostPosted: Tue May 18, 2010 1:50 pm    Post subject: Reply with quote

Asta cu recunoasterea sectiei mi se pare exagerat, doar semnalizarea este absolut suficienta pentru deplasarea in siguranta a trenului, exista semnale repetoare, indicatoare de inclinatie si panouri prevestitoare, mai exista si statia de emisie-receptie(care nici ea nu e obligatorie).
Nu inteleg de unde atata isterie ca privatii merg "dupa semnale", poate ca tocmai de aia nici nu au atatea accidente privatii, ca merg dupa semnale, Marfa si Calatori pe de alta parte cred ca merg dupa recunoastere, dupa statie, dupa experienta si dupa auzite, deci ar trebuii ca cei de la Marfa si Calatori sa redescopere semnalele, ca accidente cat cuprinde, culmea din nerespectarea semnalelor.
_________________
So high, so low, so many things to know...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
dan tm



Joined: 21 Aug 2008
Posts: 671


Location: Sag /Timiseni CFR

PostPosted: Tue May 18, 2010 2:23 pm    Post subject: Reply with quote

shoppy unde vezi tu isterie?

este trecuta in instructii si chiar in livretele de mers precizarea cu recunoasterea ce te supara asa de tare?

Hai sa trec peste astea, inteleg ca in tren sint mai multi mecanici ca sa poata respecta normele orare impuse nu-i asa? sau hai sa trecem si peste isteria asta, ca doar si ei trec peste normele astea orare in ceea ce priveste soferii romani, ca  de mecanici de locomotiva e mai greu de discutat.

Taurusul Gysev, deci nu MAV care are legaturi mai strinse cu CFR, are sisteme de siguranta de tip CFR cum locomotivele romanesti seria 47 au de tip MAV.

Dar ne mai uitam la mizilicuri, ne cramponam in detalii, cind putem vedea o diversitate de locomotive pe liniile noastre?

Mi s-a parut firesc sa intreb daca sint autorizate sa circule pe reteaua noastra, pentru ca am impresia ca un DA care sa circule pina in Budapesta nu vad prea des.

Si parca mai erau diverse norme la caile ferate care se respecta cel putin in Ungaria unde circula locomotive ale diverselor administratii mai putin CFR.

Dar ma asteptam la polemici, cum spunea un prieten pe alt forum, poate le da prin cap la ai nostri sa puna Phonixul asta nou, cu tricolorul in fata unuia dintre trenuri.
Back to top
View user's profile Send private message
Dr2005



Joined: 22 Nov 2007
Posts: 2433


Location: Bucuresti, sector 6, Drumul Taberei

PostPosted: Tue May 18, 2010 2:54 pm    Post subject: Reply with quote

Într-adevăr, pe secţii există semnale şi semnale repetitoare. Însă... e de preferat ca mecanicul să ştie din'ainte poziţia lor, să nu ne trezim că merge trenul cu 100 km/h şi după aia brusc vede prevestitorul unei staţii unde trebuie să intre în abatere cu 30 km/h şi dă-i după aia frânare rapidă şi roagă-te să încetinească trenul mai repede să nu sari de pe linie.

Problema cu MAV şi CFR s-a mai discutat... pe reţeaua MAV intră toate jegurile din Cehia şi Slovacia, însă EA-urile noastre NU. Trenurile româneşti, dacă întârzie şi 2 minute, sunt postate la Lokoshaza lângă garniturile MAV la care ar fi trebuit ataşate, iar cei grăbiţi au opţiunea să cumpere alte bilete pentru a le folosi sau să stea 5 ore în plus pentru că ,,trenul CFR a ajuns întârziat şi nu ne permitem să întârziem garnitura noastră", deşi timpul de staţionare în staţia respectivă este de vreo 25 de minute, suficient să faci 10 manevrede ataşare şi detaşare de vagoane.

Şi pe mine mă bucură diversitatea de locomotive pe reţeaua noastră (chiar dacă lamomentul acela probabil voi fi acasă făcându-mi proiectul la Strcuturi Portante ale Vehiculelor de Cale Ferată). Dar oare nu ar merita cei de la MAV să fie trataţi aşa cum ne tratează şi ei pe noi? Mă uitam ce hârburi de vagoane trimiteau ei pe rapidele internaţionale spre România acum câţiva ani (20-47-urile noastre erau lux pe lângă ele), în vreme ce noi le trimiteam AVA200 şi tot făceau mutre la ele. Şi noi tăceam şi înghiţeam.
_________________
www.transport-in-comun.ro/trenuri
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
shoppy



Joined: 18 Nov 2007
Posts: 3019


Location: Bucuresti, s. 1

PostPosted: Tue May 18, 2010 5:16 pm    Post subject: Reply with quote

Dan eu am auzit multe declaratii ce la Calatori si Marfa care se agatau de chestia asta ca de ultimul pai, doar asa, ca sa se declare ceva, cand mecanicii lor trec pe rosu si merg dupa ureche ca stiu ei cam pe unde trebuie sa faca cruce si pe unde nu, dar eu cred ca nu despre asta e vorba.

La unguri circula bine mersi si EA si DA, atat la aia care au luat Pheonix-ul cat si mai nou la reprezentanta GFR de acolo, ca sa nu-mi mai amintesc de EA-ul de la Softrans care a mers si ala mult si bine pe acolo. Deci daca dai banu atunci circuli fara problema.

Nu inteleg totusi dorinta asta arzatoare de a circula locomotivele noastre de la Calatori acolo prin conventie. Daca CFR Calatori are bani atunci sa intre ca operator in Ungaria si sa cumpere trasa, si o sa mearga, mi se pare o prostie sa facem niste locomotive doar ca sa ne caciulim la altii sa ni le primeasca in conventie, vorba cea, decat codas la oras mai bine-n satul tau fruntas.

Daca defapt vrei sa discuti despre stegulete si alte chestii dinastea atunci vezi ca pe forum ne ferim sa facem politica (sau patriotism cu bata in mana daca o sa zici ca asta nu-i politica), sunt destule locuri pe net pentru asta.

Dr2005, semnalizarea aia e si ea studiata, nu se da VN si dupaia dupa curba ai prevestotitorul in buza macazului fara distanta de franare, se baga un prepetitor, se baga o restrictie, sau se da in livret o viteza mai mica, asa care-i faza, ala are 100 in livret da merge totimpu cu 60 ca poate odata pe luna il baga ala pe abatuta si el stie ca nu se vede prevestitorul?
_________________
So high, so low, so many things to know...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
Dr2005



Joined: 22 Nov 2007
Posts: 2433


Location: Bucuresti, sector 6, Drumul Taberei

PostPosted: Tue May 18, 2010 6:56 pm    Post subject: Reply with quote

shoppy wrote:
Dr2005, semnalizarea aia e si ea studiata, nu se da VN si dupaia dupa curba ai prevestotitorul in buza macazului fara distanta de franare, se baga un prepetitor, se baga o restrictie, sau se da in livret o viteza mai mica, asa care-i faza, ala are 100 in livret da merge totimpu cu 60 ca poate odata pe luna il baga ala pe abatuta si el stie ca nu se vede prevestitorul?


Cel puţin la Nădejdea ştiu că e semnalizare mecanică, deci nu ai cum să îi pui galben intermitent cu un bloc de linie în faţă să ştie că intră în abatere. Deci singura soluţie e ca mecanicul, mergând cu VN (65 parcă e pe acolo), la apropierea de semnalul de intrare în gară să fie pregătit să reducă viteza la 30 km/h şi să poată face asta până la macaz. Ori dacă el e pentru prima oară pe secţie şi habar nu are unde e semnalul, cum face?
_________________
www.transport-in-comun.ro/trenuri
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
cristi CFR



Joined: 27 Sep 2007
Posts: 2743


Location: Timisoara, Beius

PostPosted: Tue May 18, 2010 7:33 pm    Post subject: Reply with quote

Va rog nu mai aberati.
Recunoasterea trebuie facuta, cum te-ai simti sa mergi pe o sectie pe care nu ai mai fost nicio data ?
Sunt limitari de viteaza permanente trebuie sa stii unde sunt acele limitari.
Mergi cu 100 si iti da o limitare la un pasaj de 50, indicatorul poate fi furat sau ascuns dupa un boschet am vazut asa ceva.
Este o masura de siguranta.

Si acum dragos sa te lamuresc cum e cu Veurile

La trecerea unui tren  peste un inductor activ de 1000 Hz.
Se se actioneaza atentie si se aprinde lampa galbena a instalatiei Indusi, care indica mecanicului ca urmeaza un control al vitezei V1.
- Optiunea tren rapid, V1 = sub 90 km/h (trenuri care circula cu viteza peste 100 km/h)
- optiunea tren persoane, V1 = sub 65 km/h
- optiunea tren de marfa, V1= sub 50 km/h

Inductorul de 1000 este activ la culoarea galbena a prevestitorului, si la semnalul de intrare prevazut cu semnal prevestitor pentru semnalul de iesire.

La trecerea unui tren  peste un inductor activ de 500 Hz (aflat la 250 m fata de inductorul de 1000/2000Hz al semnalului de intrare) se face un control al vitezei V 2 care trebuie sa fie dupa cum urmeaza :
- Optiunea tren rapid, V2 = sub 65 km/h
- optiunea tren persoane, V2 = sub 50 km/h
- - optiunea tren marfa, V2 = sub 40 km/h.

Inductorul este activ atunci cand semnalul de intrare este pe rosu, si cand indica intrarea in abatere.
_________________
Via Terra Grup
Transport Feroviar de Marfa, Gestionar de Infrastructura, Transport Public de Calatori

http://tren.transira.ro/
http://www.panoramio.com/user/2236391
http://www.youtube.com/user/cristiCFR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Dr2005



Joined: 22 Nov 2007
Posts: 2433


Location: Bucuresti, sector 6, Drumul Taberei

PostPosted: Tue May 18, 2010 8:06 pm    Post subject: Reply with quote

cristi CFR wrote:
Inductorul de 1000 este activ la culoarea galbena a prevestitorului, si la semnalul de intrare prevazut cu semnal prevestitor pentru semnalul de iesire.


Prevestitorul ştiam că e semnalul aflat înainte de cel de intrare. De semnal prevestitor pentru semnal de ieşire nu am auzit până acum
Oricum, nu m-ai lămuri cum poate arăta galben un semnal mecanic.
_________________
www.transport-in-comun.ro/trenuri
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
cristi CFR



Joined: 27 Sep 2007
Posts: 2743


Location: Timisoara, Beius

PostPosted: Tue May 18, 2010 8:09 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
De semnal prevestitor pentru semnal de ieşire nu am auzit până acum


http://www.railwayfan.ro/semnalizare/eps%20mecanic/1d.gif

Quote:
Oricum, nu m-ai lămuri cum poate arăta galben un semnal mecanic.


http://www.railwayfan.ro/semnalizare/eps%20mecanic/2d.gif


_________________
Via Terra Grup
Transport Feroviar de Marfa, Gestionar de Infrastructura, Transport Public de Calatori

http://tren.transira.ro/
http://www.panoramio.com/user/2236391
http://www.youtube.com/user/cristiCFR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania All times are GMT + 2 Hours
Page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR