Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Regulamente feroviare - discutii diverse
Page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dan tm



Joined: 21 Aug 2008
Posts: 671


Location: Sag /Timiseni CFR

PostPosted: Wed May 19, 2010 7:17 am    Post subject:  Reply with quote

Shoppy, mi se pare ca ai inteles cam gresit ce am vrut sa intreb si ai dat-o in stegulete si patriotism.

Exista niste reglementari privind accesul pe reteaua feroviara ungara, da?

Anumite companii le indeplinesc, GySEV, OBB, CD, ZSSK, da?

CFR Marfa sau Calatori nu le indeplinesc, da?
Anumite locomotive ale acestora de mai sus sint dotate cu sisteme compatibile MAV, dar totusi nu circula frecvent in Ungaria.

Exista niste reglementari privind accesul pe reteaua CFR , da?
-orele de servicu ale mecanicilor in sistem simplificat
-orele de serviciu ale mecanicilor in sistem cu asistent
- autorizarea AFER a materialului rulant
-autorizarea mecanicilor pentru diferitele clase de locomotive
- sistemele de siguranta etc.

Intrebarea mea era care din aceste conditii le indeplineste Nohabul si Taurusul Gysev pentru a circula prin Romania. Aaa daca ne luam dupa faptul ca daca tot circula prin Romania, in subsidiar a dovada de bun simt ar fi sa nu aiba stema Ungariei Mari, sa nu fie steaguri unguresti si alte probleme asta e alta discutie.

Tu insa te axezi strict pe eludarea de dragul Nohabului cred, a acestor regulamente si a deschiderii retelei pentru orice locomotiva. Eu insa nu cad in extaz pentru Nohab.

Daca ai fi trecut dincolo de orgolii ai fi inteles ca nu mai departe de Ungaria, tocmai respectarea regulamentelor a facut posibila printre altele, circulatia atitor tipuri de locomotive.

Dar ca sa te informez, am vorbit cu cineva de la CFR si mi-a spus ca aceste locomotive circula fara INDUSI, cu ordin de circulatie, cu limitare de viteza la 70km/h si cu insotitor in cabina locomotivei.

Adica la fiecare reglemetare exista si derogare ceea ce ma face sa cred ca daca secuii ar organiza o calatorie cu un tren spre Ungaria si ar vrea respectivul tren ar putea fi tras de un DA sau de un EA pina la Budapesta de exemplu. Asa pe reciprocitate,,diplomatica"
Back to top
View user's profile Send private message
@ndrey
FV V.I.P.


Joined: 11 Sep 2008
Posts: 172


Location: Iasi

PostPosted: Wed May 19, 2010 8:40 am    Post subject: .. Reply with quote

Neata baieti, de la discutii pe fondul orgoliului si alte chestii puerile,care n-ar trebui sa existe pe u foorum feroviar, vad ca avem si utilizatori care cred ca trenul merge ca o caruta ,shoppy,dr2005,un mesaj pentru voi,lasati-va fratilor de specialitate asta numita cale ferata,veti ramane corigenti la materia asta multi ani in colo daca o tineti asa ,debitati niste dobitocii de crapa sina,cum sa nu fie obligatorie cunoasterea unei sectii de remorcare,pai ce credeti ca trenu merge in aer,sa nu  ai repere?;nu e obligatorie statia RTF,ei bine afla ca este obligatorie existenta sa pe mijlocul de remorcare,indiferent,altfel masina nu este apta de remorcare si se cere masina de ajutor daca nu se face rost de o statie,macar de mana!
Dar de semnal de iesire cu functie de semnal prevestitor pentru semnalul de intrare in statia vecina ai auzit?
Indicatia de galben intermitent inca nu exista in regulamentul de semnalizare nr 004,poate faceti un memoriu la minister/ministru si introduceti si aceasta indicatie,   la cat is aia de dobitoci aveti toate sansele sa va iasa.
De semaforul prevestitor cu 2 sau 3 indicatii ati auzit?e prevazut cu inductor de 1000 Hz de obicei,trebuie tratat cu Atentie,ca altfel iti ia banii .

 Dane calmeazate ca mai urmeaza si altele,  
_________________
DA1-998
Back to top
View user's profile Send private message
cristi CFR



Joined: 27 Sep 2007
Posts: 2743


Location: Timisoara, Beius

PostPosted: Wed May 19, 2010 9:35 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
Dar ca sa te informez, am vorbit cu cineva de la CFR si mi-a spus ca aceste locomotive circula fara INDUSI, cu ordin de circulatie, cu limitare de viteza la 70km/h si cu insotitor in cabina locomotivei.


Pe reteaua CFR pot circula locomotive fara indusi numai in echipa completa (mecanic + meacnic ajutor), nu scrie nicaieri de limitare de viteza.
De asemenea exista sectii unde nu sunt inductoare la unele semnale (vezi Aradu Nou - Periam) si aici este necesara echipa completa.
Pana la RG-ul din 2004 automotoarele seria 900, 700, 1000 nu aveau pe ele instalatie indusi, si mergea seria 1000 si 700 ca Acc Arad-Vascau cu 100 km/h intre Arad si Ciumeghiu in echipa completa.
_________________
Via Terra Grup
Transport Feroviar de Marfa, Gestionar de Infrastructura, Transport Public de Calatori

http://tren.transira.ro/
http://www.panoramio.com/user/2236391
http://www.youtube.com/user/cristiCFR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
shoppy



Joined: 18 Nov 2007
Posts: 3019


Location: Bucuresti, s. 1

PostPosted: Wed May 19, 2010 11:01 am    Post subject: Reply with quote

@andrei, tot respectul pentru mecanicii de locomotiva, dar fii un pic atent la situatia urmatoare: daca de exemplu maine se suspenda traficul CFR Calatori pe Bucuresti - Oltenita si poimaine vrea sa intre Regio(bine-ar fi), si nu se nimereste nici un mecanic cu recunoasterea facuta pe sectia aia in Regio, atunci ce se face? Se poate impune la CFR Calatori ca in ultima zi sa ia un mecanic de la Regio in locomotiva ca sa-i faca recunoasterea? Se asteapta sa se angajeze un mecanic somer sau se asteapta sa-si dea demisia unul de la Calatori ca sa se angajeze la Regio? Si daca nu se poate atunci ce se face? Regio are linia dar nu are voie sa circule pe ea? E cam aiurea.

Daca merge fara recunoastere atunci e normal ca mecanicul sa fie permanent vigilent si cu ochii cat cepele. Iar restrictiile nu sunt trecute si in livret sau in ordinul de circulatie? Nu se poate da alt regulament ca daca nu ai recunoastere sa mergi in echipa completa si cu VN-20 pe prima tura? Nu urmareste bornele de distanta din 100 in 100m ca sa vada unde vine restrictia, cu atat mai mult ca stie ca habar n-are ce urmeaza? Le-au furat tiganii si pe alea, asa cum fura si bucati de sina? Pai atunci mai bine sa nu mai circule deloc trenu, ca poate vin tiganii si fura o bucata de sina, iar de asta sigur nu stiu nici aia cu recunoasterea facuta.

Dan, eu nu sunt cu regulamentul in mana, dar nici nu-i nevoie, ca tu iti raspunzi singur, sau hai sa-ti dau ca exemplu italiencele de pe Bucuresti - Constanta ca sa nu mai ai impresia ca sunt ungurii mai cu mot.

In plus, sunt sigur ca ungurii au luat trasa si au platit-o, si au venit cu prorpiul material(si locomotiva si vagoane), deci, daca regulamentul o permite, asa cum chiar tu ai zis, de ce sa nu circule? Din simplul motiv ca "da de ce aia da si noi nu"? Gandirea asta cum se numeste?, infantilism, inversunare? Cu cate clase este asta deasupra ideilor patriotice cu stegulete?

Acum zici ca avem locomotive apte la unguri dar care nu circula, banuiesc ca prin CFR intelegi CFR Calatori(si faci abstractie de marfare ca altfel nu mai iese socoteala). Acum daca zici ca situatia iti este cunoscuta, zi-mi si mie ce anume a vrut sa faca CFR Calatori si li s-a interzis.
S-a dus CFR Calatori sa plateasca o trasa si li s-a refuzat? Refuz sa cred.
S-a dus CFR Calatori sa circule cu materialul propriu pe trasa cumparata si li s-a refuzat? Si asta refuz sa cred.
Au ungurii pretentia sa traga cu locomotiva lor o garnitura CFR Calatori pe o trasa CFR Calatori? Nu am auzit ca MAV sa aiba locomotive cu INDUSI, deci nu cred ca vor.

Deci ce vrea CFR Calatori sa faca?
_________________
So high, so low, so many things to know...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
@ndrey
FV V.I.P.


Joined: 11 Sep 2008
Posts: 172


Location: Iasi

PostPosted: Wed May 19, 2010 12:20 pm    Post subject: Reply with quote

Mecanicul care urmeaza sa faca servici pe sectia respectiva va face cunoasterea/recunoasterea sectiei conf prevedrilor in vigoare,pe masina operatorului care  exploateaza sectia,sau a doua varianta,la fel prevazuta in instructia 201 intra operatorul iar la primele drumuri pe masina se afla obligatoriu un mecanic care cunoaste sectia de remorcare,de obicei se practica a doua prin prisma faptului ca acela este un pensionar proaspat,care are mai putin de 6 luni de cand a facut ultima remorcare de tren pe sectia respectiva  
 Din capul locului nu exista derogari,completari sua modificari la prevederile existente,decat daca acestea aduc ceva mai "bun" si sunt facute cu acordul si aprobarea organelor competente in domeniu.
Nici nu se pune problema sa circuli cu 20 km/h prima data din cauza ca nu cunosti bine sectia( nu zic ca nu o cunosti deloc),oricum nu va circula singur mecanicul,pentru ca el va fi profesorul altuia,care la randul sau face recunoasterea.
_________________
DA1-998
Back to top
View user's profile Send private message
paul



Joined: 28 Mar 2009
Posts: 119


Location: Sibiu

PostPosted: Wed May 19, 2010 3:52 pm    Post subject: Reply with quote

Din pacate ce scrie pe foaie nu se aplica in realitate.
Anu trecut cand am vrut sa merg la Toplita spre Brasov, am nimerit culmea, chiar in ziua cand podul de la Cairta cazuse, si am zis sa nu mai merg cu CFR-ul pana la Brasov sa merg cu Regio sa am timp de o tigare doua prin Brasov pana la legatura care urma spre Toplita
Ei, mecanicu de Brasov care trebuia sa plece din Sibiu spre Brasov si care cunostea sectia a ramas blocat mi se pare la Arpas. In automotorul cu care plecam eu era mecanic de Alba Iulia daca mai tin minte bine, si vorbind cu el, mi-a spus ca habar nare sectia, si pe buna dreptate ca nu o avea, pentru ca saracu a accelerat pana pe la 60 la iesirea din gara, iar imediat dupa gara e restrictie de viteza de 50 pana in Selimbar dupa care vine un 30...la amandoua a pus frana brusa...deci concluzia o trageti voi..
Back to top
View user's profile Send private message
@ndrey
FV V.I.P.


Joined: 11 Sep 2008
Posts: 172


Location: Iasi

PostPosted: Wed May 19, 2010 8:38 pm    Post subject: Reply with quote

Aai e o situatie asemanatoare cu cea a indrumarii unui tren pe o sectie din cauze de natura meteo care fecteaza circulatia pe o anumita portiune a unei sectii,in cabina fiind obligatoriu pilotarea de catre un agent L care cunoaste sectia/portiunea de sectie, un mecanic/mecanic ajutor/mecanic instructor,picher etc, care e obliggatoriusa fie in cabina de conducere.
In fine, daca nu se poate da,este altceva,   ,ajungem iar la fatalism
_________________
DA1-998
Back to top
View user's profile Send private message
shoppy



Joined: 18 Nov 2007
Posts: 3019


Location: Bucuresti, s. 1

PostPosted: Thu May 20, 2010 12:00 pm    Post subject: Reply with quote

si va dati voi seama ca toata treaba cu pensionarul se face la modul:
- Nene, tu ai fost pe sectia aia, nu?
- Da.
- Pai hai sa dai si matale cu subsemnatu pe foaia asta.
- Cum sa nu, da stiti voi treaba aia...
- Da, sigur, se face, se face...
_________________
So high, so low, so many things to know...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
Dr2005



Joined: 22 Nov 2007
Posts: 2433


Location: Bucuresti, sector 6, Drumul Taberei

PostPosted: Thu May 20, 2010 5:17 pm    Post subject: Reply with quote

Uşurel, shoppy, că iar vene vreun atotştiutor care ne zice nouă să ne lăsm de calea ferată (Ón anul 3 e cam greu să te laşi şi nici nu merită).

Galbenul intermitent există la metrou, iar profesorii noştrii erau oricum convinşi că e şi la calea ferată.
_________________
www.transport-in-comun.ro/trenuri
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
cristi CFR



Joined: 27 Sep 2007
Posts: 2743


Location: Timisoara, Beius

PostPosted: Thu May 20, 2010 7:54 pm    Post subject: Reply with quote

Senmnalele animate se gasesc aici http://www.railwayfan.ro/index.php?ml=17

Iar pe aici pe undeva a pus prognossis instructia de semnalizare.


_________________
Via Terra Grup
Transport Feroviar de Marfa, Gestionar de Infrastructura, Transport Public de Calatori

http://tren.transira.ro/
http://www.panoramio.com/user/2236391
http://www.youtube.com/user/cristiCFR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania All times are GMT + 2 Hours
Page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR