Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Bucuresti: Plimbari FeRoviaRe prin Garile bucurestene[2008]
Page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1582


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Sun Aug 11, 2013 2:46 pm    Post subject:  Reply with quote

Plimbare de dimineață prin Gara de Nord
8 iulie 2009 -=- Activitate FeRoviaRă în Gara de Nord

După câteva ore petrecute la Grivița București, am venit în gară împreună cu doi colegi de-ai mei, pasionaţi şi ei la fel ca mine, să admirăm bestiile feroviare de 2.100, peste 6.000 sau 8.000 de cai.

Locomotiva EA-881 cu stemă


Vagon de călători venit din Turcia, 50-40 002 Bcm



11:20

Nu era încă ora amiezii, dar în Gara de Nord erau sosite deja trenuri din Transilvania și Moldova. Locomotivele aflate la tracțiune erau îngrijite și dovedeau cu succes traseul lung dintre orașele României și București.

Clădirea Gării de Nord din București


40-0881-9 în toată splendoarea ei


Locomotiva electrică EA1-926


Locomotiva EA1-209 sosită de la Brașov cu Trenul Personal 3002



11:30

Am surprins vagoane străine, ca de exemplu 51 52 60 80 619 – 2. Acesta a fost un vagon de dormit cu clasa I și a II-a, având viteza maximă de 160 km/h, el venind de pe tărâmuri bulgăreşti. Ceea ce m-a surprins a fost numărul de serie al vagonului, care a ajuns la 619. În rest, am remarcat cuşete, vagoane salon de clasa a II-a şi de clasa I.

EA1-717 cu Trenul InterCity Ștefan cel Mare de la Suceava, IC 552


Vagon de clasa a II-a 21-76 în compunerea Trenului Intercity


Locomotivă diesel-electrică 60-1523-4 care circula și pe la bulgari


Vagon din Bulgaria 60-80 619


Vagon de dormit 71-31 039


Vagon cușetă 40-70 003


Vagon de călători clasa a II-a 21-86 042


Vagon de călători clasa a II-a 21-76 024


Vagon cușetă 44-31 026


Generator de curent de tip ”poli în gheară” pus pe boghiu Minden-Deutz



11:40

O diferenţă, destul de mare, a fost aceea că în Revizie am putut urca pe vagoanele în cauză, în timp ce aici abia le-am putut vedea în defilare. Tot în gară am observat şi un vagon venit din Istanbul, care avea următorul cod: 51 75 50 40 002 – 5. Stăteam în faţa unui vagon venit de pe căile ferate turceşti TCDD, avea 10 compartimente de clasa a II-a şi circula cu o viteză maximă de 140 km/h.

Vagon de călători venit din Turcia, 50-40 002 Bcm


Locomotiva diesel-electrică LDE EGM venită de la Iași cu Intercity 562



Vă mulțumesc pentru atenție și vă invit pe blog la episodul III al Jurnalului de Student de la Facultatea de Transporturi, specializarea ”Vehicule pentru Transport Feroviar”.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1582


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Wed Jan 08, 2014 7:43 pm    Post subject: Reply with quote

Început de zi într-un început de toamnă în București
septembrie 2009 -=- Activitate FeRoviaRă Gara de Nord București


Eram la București pentru a resusține un examen la Mecanică pentru mărire de notă și cu această ocazie am avut șansa de a fotografia vagoanele Trenului Orient Express. Am dedicat un spațiu mai amplu în reportajul special realizat, fotografiile fiind realizate cu un Canon A550.

De dimineață, de la 7, până la amiază, la 12, am urmărit cu atenție manevrele care se desfășurau în Gara de Nord, pe toate cele 14 linii ale sale. Locomotive electrice, modernizate sau nu cu Siemens sau Softronic, locomotive diesel-electrice, clasice sau modernizate cu General Motors, dar și automotoare Săgeata Albastră sunt personajele principale din imaginile din acest reportaj. În plus, apare și ”locomotiva Generalul”, cea care poate să circule cu peste 200 km/h fără probleme pe Căile Ferate Române.



7:10

Dimineața sosește trenul Internațional de la Sofia care intră prin țară la Videle și este tractat de o locomotivă diesel-electrică ”Jimmy”, clasa 65 sau 63. Trenul pleacă spre Suceava și mai departe spre Moscova.

Trenul Internațional / Rapid 382 Sofia – Moscova


Vagon de clasa a II-a sosit de la bulgari


Garnitura de vagoane rusești din trenul Sofia – Moscova



7:20

Se atașa un vagon suplimentar rusesc la Trenul Internațional de Moscova


Trenul Internațional Sofia - Moscova plecând din București cu EA 5100 kW 40-0800-9



7:30

Pleca din Nord o locomotivă electrică modernizată de Softronic 821



08:00

Interesantă tracțiunea trenului de la Urziceni la București, cu locomotivă diesel-electrică și locomotivă diesel-hidraulică. Le-am fotografiat cu bucurie că văd ”tracțiune” dublă pentru un tren personal.

80-0163-8 venită de la Urziceni


Vagoanele decuplate de la locomotivele diesel


Două locomotive diesel


LDE 907 se pregătea sa plece spre Slobozia Veche cu Personalul 8121



08:10

Cum spuneam, reportajul dedicat Orientului Express poate fi citit aici, însă nu m-am putut abține să nu includ și aici câteva fotografii cu celebrul tren transeuropean.

Rama electrică 58-3002-1 ieșea din Gara de Nord spre Depou


Două locomotive LDE-EGM. Ce să tracteze ele oare?


Rezervorul de motorină al locomotivei diesel-electrice


Locomotiva LDE EGM 1326 pregătită să plece într-o cursă până la Videle


Orient Express la linia 14 în București Nord



08:20

Liniile începeau să fie ocupate, lumea să urce, să coboare, revizorii fiind solicitați la maximum în această perioadă, în timp ce însoțitorii de vagoane răsuflau ușurați că după încă o noapte de muncă au ajuns la destinație.

Un revizor de cale și un însoțitor de vagon


Locomotiva electrică modernizată Softronic 703 la acțiune


Trenul Rapid 632 de la Oradea sosea în Gara de Nord


Pasarela Basarab, când era în picioare


Frumoasa locomotivă electrică EA1-105 ducea din Nord câteva vagoane de călători



08:30

Plecarea Trenului Orient Express am filmat-o din halta București Basarab, așa că am mers cam 2 kilometri de la Gara de Nord.

Tracțiune dubla pentru Orient Express


Locomotiva modernizată cu Siemens no. 324


Locomotivele CFR Călători merg la remizat



08:40

”Tărâmul” reviziei și haltei Basarab avea să fie vizitat foarte des de atunci încolo… Aici poți surprinde trenurile prinzând viteză, imaginile și sunetele percepute fiind ca o hrană pentru sufletul nostru de pasionați feroviari.

Generator cu poli în gheară KS 4.5 kW


Harnica locomotivă LDH125 de la Revizia de Vagoane Basarab



09:20

Si s-a dus Orient Express-ul spre Istanbul


Liniile Reviziei Bucuresti Grivita



10:30

După plecarea Trenului Orient Express, am urcat pe pasarela Grivița și pe lângă Muzeul CFR de pe Calea Griviței am intrat din nou pe peroanele Gării de Nord.

Clădirea Muzeului CFR


Muzeul Căilor Ferate Române de pe Calea Griviței


Locomotiva modernizată cu Siemens no. 340 cu Rapidul 680 de la Constanța



10:40

Forfota de dimineață s-a mai diminuat, orele 10-12 fiind mai degrabă ore dedicate sosirii trenurilor de prin țară.

Boghiu Goerlitz V la vagonul 21-31 de la Constanța


Suspensia osiei vagonului de călători de clasa a II-a 21-31


Vagoanele Trenului Rapid de Botoșani



10:50

Primind alb lunar, convoaiele de călători dau în ”marșarier” spre Revizia Grivița, iar locomotivele de tracțiune se împart fiecare pe canalele de revizie din Depoul București Nord.

Vagon cușetă 44-31 de la Rapidul 742 venit de la Satu Mare


Locomotiva EA-78 pleca spre Grivița cu trenul de la Satu Mare



11:00

Trenul Rapid de Botoșani/Suceava își făcea loc printre Săgețile Albastre care aduceau călători de prin orașele din Câmpia Română.

Șosea de la aeroport Express-ul de Otopeni


Se gara Trenul Accelerat 1893 spre Craiova


Săgeți albastre venite din Depoul de Automotoare


Spre Botoșani, pleca Rapidul 751


Locomotiva electrică 41-0567-2 intra în Nord cu un Rapid



11:10

Plecau spre Craiova două automotoare Siemens



11:30

Apariția plăcută a Generalului la Trenul Rapid de Iași (locomotiva făcea serviciu doar până la Mărășești) avea să fie printre ultimele momente petrecute în acea zi în Gara de Nord.

Locomotiva Generalul gara Trenul Rapid de Iași


Una dintre locomotivele românești capabile să atingă 200 km/h


Locomotiva Trenului Intercity 552 de la Suceava



11:40

Locomotiva diesel-electrică 63-1002 cu Trenul Intercity 562 de la Iași


Locomotiva electrică 41-0804-9



Dragii mei, ați remarcat până la final peste 20 de locomotive venite din toată țara (Suceava, Constanța, Cluj-Napoca, Brașov) și de aceea, vă mulțumesc pentru parcurgerea reportajului și vă mai aștept pe blog!


_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje All times are GMT + 2 Hours
Page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR