Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

CFI Fieni-Moroieni
Page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> CFI & CFF
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Please Register and Login to this forum to stop seeing this advertising.






Posted:     Post subject:

Back to top
didi



Joined: 25 Jul 2010
Posts: 362



PostPosted: Wed May 23, 2012 12:37 pm    Post subject: CFI Fieni-Moroieni  Reply with quote

Povestea liniei CFF  incepe in anii 1940 .Linia are in total 14 km si traverseaza raul Ialomita de  5 ori.Initial ea era folosita ca o linie forestiera.De la Moroieni plecau trenuri, tractate de locomotive cu abur, incarcate cu busteni care mergeau la fabrica de cherestea din Fieni.Lemnul incepuse sa fie exploatat in cantitati uriase asa ca ulterior s-a renuntat la transportarea lui  pe calea ferata ingusta  datorita construirii unui depozit de lemn in Pietrosita .Din amonte erau incarcati bustenii pe raul Ialomita si transportati pina in Pietrosita ,de unde erau incarcati in vagoanele CFR-ului si transportati pe calea ferata

In prezent
Linia de CFF merge aproape paralel cu cea de cale normala pe distanta Fieni- Pietrosita.De la Pietrosita linia de CFF mai merge cativa Km pina la cariera din Moroieni de unde e adusa piatra ,calcarul, din munti.


 Astazi linia ferata ce ducea la acel depozit a fost demontata si cu greu poti sa iti dai seama ca in acea zona candva se facea manevra cu vagoanele CFR ului.

Din gara linia CFR ului se continua pe linga un castel de apa, trecea pe sub un pod si ajungea la depozitul construit.Linia CfFR  ului se observa ca merge sub pod si de acolo  a fost scoasa








In zona betonului turnat erau liniile CFR ului , si rampa de incarcat bustenii


 Cum industria a cunoscut o inflorire, fabrica de cherestea din Fieni a fost demolata la fel si vechea gara din Fieni(demolata in 1970) iar fabrica de ciment din Fieni s-a extins. Istoria Fabricii de ciment a inceput la inceputul aniilor 1900 mai exact in 1914.De atuncea si pina in prezent ea s-a extins de 3 ori .Vizavi a aparut o intreprindere care colecteaza resturile produse prin arderea cimentului.Cei de la fabrica de ciment au vazut beneficiul transportului pe cale ferata a materiei prime( cu camioanele era foarte greu datorita terenului muntos si albiei raului Ialomita si cantitatea transportata era limitata.Se dorea un transport eficient si mai putin costisitor.Astfel ei au preluat mocanita care functioneaza aproape non-stop mai putin duminica.Garnitura are 11 vagoane iar un vagon are cam 30 de tone.Se circula si noaptea iarpersonalul de locomotiva face serviciu 12 cu 24 de ore.


O parte din Fabrica de ciment Fieni in 1978.  Sursa Foto www.comunismulinromania.ro



Am stabilit sa fac o deplasare sa revad mocanita , nu mai fusesem din 2010 acolo.Cu aceasta ocazie am aflat ca nu circula duminica , asa ca a trebuit sa revin peste o saptamana.
In gara la iesirea spre Moroieni am  constatat ca a existat si o placa rotativa, azi acoperita cu vegetatie, nu numai o coloana hidraulica



Am stat  cam o jumatate de ora si numai ce vad ca venea mocanita .Mecanicii sunt foarte amabili si saluta orice turist care le face fotografii.






Mocanita traverseaza drumul si merge apoi prin spatele caselor oamenilor

In directia Fieni








                                    PARTEA  1
Back to top
View user's profile Send private message
didi



Joined: 25 Jul 2010
Posts: 362



PostPosted: Wed May 23, 2012 1:50 pm    Post subject: Reply with quote

Cum trenuletu a plecat ,noi am pornit pe linie spre  cariera din Moroieni .
Primul pod peste raul Ialomita





Linia continua prin tufisuri si prin spatele curtilor


Un podet




Ne-am intalnit si cu cativa oameni care isi scosesera animalele la pascut pe terasamentul caii ferate.Vegetatia a crescut asa mult incat s-au format adevarate tunele verzi .




Ajungem la un punct de oprire cu un macaz manual.Acolo dam de un acar foarte de treaba care ne saluta si ne spune cat de apreciata este mocanita de turisti .Ne lasa sa pozam tot ce vrem.





Un semnal dezafectat si un fost canton.





Aici asteptam sa vina 2 trenulete.Acaru ne-a spus ca trenurile se intersecteaza de 2 ori pe traseu , odata aici in pietrosita si odata in  Vlad Tepes.

Apare si trenuletu dinspre Fieni


Cum trenuletul este o atractie si este folosit atit de localnici cat si de turisti am profitat si noi de ocazie si ne-am urcat
De atita entuziasm am uitat ca mai venea o garnitura de sus.Am apucat sa ii pozez doar spatele.

Plecam spre Moroșeni.Peisajele sunt superbe iar vizibilitatea din micuta locomotiva este foarte buna.



Plecam




Peisajele sunt mirifice. Nu stiam la ce sa ma uit.La peisaje , la tren, la locomotiva,sau la frumoasele si ineditele case de vacanta construite .













Garnitura noastra ce mergea la incarcat.In unele locuri trenul trece la milimetru pe linga casele oamenilor.






Ajungem si la cariera , eu eram tare entuziasmata ca merg cu asa o locomotiva(L45H urile fiind printre preferatele mele).

Pentru ca ne-am luat de vorba cu cei de la intrare , paznici , mecanici nu am mai ajuns sa pozam in interior .
Asa ca am sa postez cateva poze din anul 2010







Aici am avut timp sa studiez si traversele si boghiu vagoanelor.Boghiu este un diamond.







Am plecat spre Fieni,garnitura noastra e plina cu pietre






                                     Partea a-2-a
Back to top
View user's profile Send private message
Alex-DP001
FV V.I.P.


Joined: 15 Sep 2008
Posts: 2006


Location: Razboieni-Cāmpia Turzii-Boju-Cluj Napoca

PostPosted: Wed May 23, 2012 3:13 pm    Post subject: Reply with quote

Foarte frumos reportajul Diana, felicitari pentru excursia facuta.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
didi



Joined: 25 Jul 2010
Posts: 362



PostPosted: Wed May 23, 2012 3:46 pm    Post subject: Reply with quote

Multumesc mult.Am fost nitel plecata .Mai am de postat inca pe atit.
Back to top
View user's profile Send private message
didi



Joined: 25 Jul 2010
Posts: 362



PostPosted: Wed May 23, 2012 4:33 pm    Post subject: Reply with quote

Echipa de pe L 45H era formata dintr-un mecanic si un ajutor.Cat ne-am plimbat cu ei ne-au povestit despre mocanita, despre turistii ce vin dn toate colturile lumii confirmandu-ne ce ne spusese si acaru.Am aflat ca anul trecut special pentru niste turisti din Belgia directorii fabrici de ciment au pus la dispozitia turistilor un vagon de calatori.De altfel se pare ca si conducerea cunoaste ce valoare are mocanita si ce turism s-ar putea face in zona.Tot mecanicii ne-au spus stiu de existenta multor fotografii pe diverse forumuri.
Cea mai mare problema o constituie animalele nesupravegheate si au fost deseori accidente cu animale .Spre surprinderea mea ne-au spus ca au probleme si cu ursii care coboara noaptea pe la cariera(in zona e o pastravarie), si intr-o noapte o locomotiva a lovit un urs si a deraiat de primul boghiu .

Nici nu stiu cum a trecut timpul ca ne-am trezit la loc de unde ne luase trenuletu.Am profitat ca stam la cruce sa asteptam un alt tren ce urca , si am coborat sa fac cateva poze







Apare si trenul pe care il asteptam









Dupa ce trece trenul noi ne continuam drumul.Trecem peste Ialomita cea involburata dupa atita ploaie si ne apropiem de gara CFR ului






Niste cai foarte incapatanati pe care era sa ii lovim.



Trecem pe sub podul auto.In stinga se vede  sfirsitul liniei CFR ului



Traversam soseaua si o luam prin spatele garii Pietrosita








Din cand in cand se zarea calea ferata normala.Pacat nu am prins si un tren pe ea.











Ce ne-a mirat foarte tare si ne-a amuzat faptul ca terenul dintre calea ferata ingusta si cea normala erea ingradit.Nu conta ca era abrupt sau avea si un parau.De altfel cam tot terenul din zona e vandut sau concesionat.

Trecem si pe primul pod de cale ingusta paralel cu cel de cale normala.




Din cand in cand mai trageam cu ochiul la garnitura noastra






                                   Partea a- 3-a
Back to top
View user's profile Send private message
didi



Joined: 25 Jul 2010
Posts: 362



PostPosted: Wed May 23, 2012 5:17 pm    Post subject: Reply with quote




Ne apropiem de Vlad Tepes unde facem cruce cu un tren ce vine dinspre Fieni.









Aici mai exista si o a 3-a linie ,acuma acoperita cu vegetatie.Pe ea stationa un vagon  incarcat cu piatra despre care crezusem ca a deraiat.Cei din locomotiva m-au lamurit ca acel vagon este al muncitoriilor ce lucreaza la intretinerea liniei .




Si aici am profitat ca am oprit si m-am dat jos sa fac poze la tren.



Apare in viteza trenul ce urca dinspre Fieni .Ne depaseste fara oprire.


Plecam si noi imediat


Trecem peste prima sosea dotata cu bariera.





Mai e putin si ajungem in Fieni






Intram in Fieni.In fata se poate vedea fabrica de ciment.





                                        Partea a-4-a
Back to top
View user's profile Send private message
Alex-DP001
FV V.I.P.


Joined: 15 Sep 2008
Posts: 2006


Location: Razboieni-Cāmpia Turzii-Boju-Cluj Napoca

PostPosted: Wed May 23, 2012 6:22 pm    Post subject: Reply with quote

Cam care era viteza de deplasare a convoiului?
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
didi



Joined: 25 Jul 2010
Posts: 362



PostPosted: Wed May 23, 2012 7:45 pm    Post subject: Reply with quote

20 de km la ora era viteza maxima.In unele locuri se circula si cu 5 la ora din cauza terasamentului .Atit  calea ferata normala cat si cea ingusta au avut de suferit .Ialomita a sapat mult in terasament .Urma sa scriu si despre acest detaliu in ultima parte care o voi lasa pentru maine .Momentan ma dor ochii de la calculator.Dar promit ca revin maine cu fotografii cu fabrica de ciment , si locomotivele de acolo.Plus detalii.
Back to top
View user's profile Send private message
paall



Joined: 05 Oct 2008
Posts: 673


Location: Ploiesti.Vest, Targoviste, Pietrosita

PostPosted: Wed May 23, 2012 7:48 pm    Post subject: Reply with quote

maxim 20 km/h.

Un mic video de vara trecuta din trenul P 9101 Buc.Nord-Pietrosita intre statiile Tepes.Voda si Pietrosita.


http://www.youtube.com/watch?v=Bq...GPzA&index=9&feature=plcp

Video imi apartine si este pus la vremea aceea pe contul de youtube al lui fratemiu mai mic.

Trenul 9101 este pe bucata cu restrictie de 15 km/h, restrictie de cand ma stiu eu, am 27 de ani si de cand ma stiu era restrictia acolo, la un moment dat mocanita "ai da talpa" si lasa trenul CFR in urma.
_________________
O zi la munte se incepe vara cu R 3023 si iarna cu R 3001 si se incheie numai cu R 3024.

Brasov, probalby the best city in the world. Adevarata vorba.
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
Alex-DP001
FV V.I.P.


Joined: 15 Sep 2008
Posts: 2006


Location: Razboieni-Cāmpia Turzii-Boju-Cluj Napoca

PostPosted: Wed May 23, 2012 9:25 pm    Post subject: Reply with quote

Multumesc pentru raspunsuri!


_________________
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> CFI & CFF All times are GMT + 2 Hours
Page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR