Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Prezentarea oraselor
Page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Impresii in poze
View previous topic :: View next topic  
Author Message
lde 2100
FV V.I.P.


Joined: 14 Apr 2009
Posts: 362


Location: slanic prahova

PostPosted: Sun Sep 19, 2010 8:30 pm    Post subject:  Reply with quote

O parte din Hunedoara vazuta de sus.
Industria este ruina in Hunedoara.Mare pacat de acest oras superb. Nu stim sa valorificam nimic in tara asta.







Castelul Huniazilor.

Back to top
View user's profile Send private message
vrabieionutz



Joined: 15 Sep 2010
Posts: 96


Location: Bucuresti

PostPosted: Wed Sep 29, 2010 6:04 pm    Post subject: Reply with quote

Orasul Brasov 12.09.2010


xxx

xxx

xxx

xxx

xxx

xxx

xxx

xxx

xxx

xxx

xxx

xxx
_________________

http://plaiuriromanesti.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
lde 2100
FV V.I.P.


Joined: 14 Apr 2009
Posts: 362


Location: slanic prahova

PostPosted: Wed Sep 29, 2010 6:26 pm    Post subject: Reply with quote

De unde ai facut penultima poza?
Back to top
View user's profile Send private message
lde 2100
FV V.I.P.


Joined: 14 Apr 2009
Posts: 362


Location: slanic prahova

PostPosted: Sat Oct 16, 2010 3:49 pm    Post subject: Reply with quote

Cateva poze de prin Orastie





Catedrala Sf.Mihail si Gavril







Back to top
View user's profile Send private message
vrabieionutz



Joined: 15 Sep 2010
Posts: 96


Location: Bucuresti

PostPosted: Wed Oct 20, 2010 6:01 pm    Post subject: Reply with quote

PITESTI 13.10.2010


XXX

XXX

XXX

XXX

XXX

XXX

XXX

XXX

XXX

XXX

XXX

XXX

XXX

XXX

XXX

XXX

XXX


MALL-UL DIN PITESTI


XXX

XXX

_________________

http://plaiuriromanesti.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Tue Dec 14, 2010 1:03 pm    Post subject: Reply with quote

10 august 2008 –=– Scurtă plimbare prin Iaşi, capitala Moldovei

“Cu toată permanenţa zăbrelită a ploii, începură să facă lungi plimbări pe jos, vizitând zi cu zi cartierele mai puţin oficiale şi convenţionale decât Strada Lăpuşneanu, cu anexele ei arhitecturale şi umane. Târgul Cucului le apăru galiţian prin evreimea de acolo, pitorească şi necăjită în desimea ei încâlcită, cu glasuri pasionate şi mereu interogative în jurul samovarului un ceai sau cu păpuşoi fierţi. Ajunseră din sărăcime în sărăcime, din dugheană în dugheană şi din magherniţă în magherniţă, până în Podul-Roşu. Se opriră pe Pod, privind Bahluiul, care dă impresia că se isprăveşte la marginea oraşului cu rât grohăitor de scroafă trândavă. Suiră dealul Sărăriei, atât de demodat provincial, parcă locuit numai de pensionari cu papuci şi hulubi, cu prezenţa de broască ţestoasă electrificată a unui tramvai de pe vremea războiului ruso-japonez. Escaladară şi înălţimea verde a Tătăraşului, adevărat Rădăşăni al Iaşului, cu casele lui de sat de munte voinic şi chiaburi şi livezile lui rurale, colindară şi prin Beilic, găsind pe o străduţă numai bună pentru săniuş, de lângă Zlataust, un felinar cu gaz de pe vremea fanaragiilor, şi-n fundul zării – un deal singuratic care părea un bloc predestinat pentru sculptarea capului lui Isus. Intrară la Golia, unde vremea a rămas în cetate, pe iarbă verde şi între ziduri care amintesc cele Şapte Turnuri constantinopolitane, unde a pătimit Brîncoveanu Constantin. Descoperiră farmecul de străveche mănăstire al bisericii Bărboi, unde o sărutare e atât de aproape de îngerii naivi şi de Scaraoschi cel cu ţeapă şi coadă înfurcată. Văzură aspectul de şa de elefant de procesiune indică al acoperişului bisericei Barnoschi.”

Aşa scria Ionel Teodoreanu acum 80 de ani despre plimbările celor doi îndrăgostiţi din romanul de dragoste „Lorelei”, Lili şi Catul Bogdan. Ei bine, vă reamintesc că în ziua de 10 august 2008 am făcut o excursie FeRoviaRă pe ruta Fălticeni – Dolhasca – Paşcani – Iaşi. Ce legătură are scriitorul Ionel Teodoreanu cu excursia mea FeRoviaRă? Ei bine… Iaşiul! Vă invit să vedeţi un succint colaj fotografic cu capitala Moldovei.


Râpa Galbenă cu flori roşii, drum între Gară şi Universitate



11:20

Traseul pe care voiam să-l parcurg era de la Gară spre Râpa Galbenă şi până la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”. Pe aici am trecut şi în 2005, când am participat alături de formaţia de cântece şi dansuri lipoveneşti din Fălticeni. Dar despre asta voi vorbi cu altă ocazie. Deci… eram în Iaşi, oraşul lui Eminescu, a lui Creangă, a lui Teodoreanu, a lui Sadoveanu şi a multor altor artişti de renume. Fiind un centru cultural, economic şi academic, Iaşiul reprezintă urbea celor 7 coline: Cetăţuia, Galata, Copou, Bucium-Păun, Şorogari, Repedea şi Breazu.

Gara Iaşi, văzută din oraş


Aripa stângă a Gării Iaşi


Turnul sau Vama Veche, în prezent punct de reper pentru Autogara Iaşi


Edificii din zona Piaţa Gării


Fast-food-ul McDonald`s din faţa Gării Iaşi



În ceea ce priveşte transportul electric, putem spune că tramvaiele ieşene circulă pe ecartament metric. Aici există una dintre cele mai întinse reţele de infrastructură pentru tramvaie din România şi printre ultimele cu ecartament de acest tip.

Tramvai din Iaşi model BE4/4, cu lozinca „Elveţia şi Oraşul Berna salută oraşul Iaşi!”


Taxiuri în parcarea din faţa Gării Iaşi


Tramvaiele 310 şi 308 salutându-se în curbă




Şi iată Gara Iaşi, văzută de pe Strada Gării



11:30

Lângă Gara Iaşi se află o intersecţie mare care oferă variante de transport spre centru sau spre localităţile limitrofe. Un lucru bun la transportul feroviar spre Iaşi este că Gara nu este departe de centru (1-2 kilometri). Am optat atunci să merg pe propriile picioare până aproape de Parcul Copou, să-mi reîmprospătez amintirile avute în acest oraş cunoscut recent de către mine.

Tramvaiul no. 451 urcând Strada Arcu


Linia de tramvai pe strada Arcu, în lucrări de reabilitare




Strada Gării, vedere spre clădirea Gării Iaşi


Spre Râpa Galbenă


Râpa Galbenă




Flori roşii de vară în zona Râpii Galbene


Scări decorate artistic


Sensul giratoriu dintre Strada Gării si A. Fatu



11:40

După parcurgerea străzii care leagă Gara de Râpa Galbenă, am ajuns în faţa Casei de Cultură a Studenţilor. De aici am urcat agale pe Bulevardul Carol I, care era în veghea statuii Luceafărului poeziei româneşti, Mihai Eminescu. Pe acest bulevard se regăsesc multe dintre obiectivele turistice, culturale şi educative ale Iaşilor, printre care amintesc: Parcul Copou, Casa Pogor, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Palatul Copiilor şi multe altele.

Biblioteca Centrală Universitară


Casa de Cultură a Studenţilor


Platoul din faţa Casei de Cultură a Studenţilor


Bulevardul Carol I, vegheat de statuia lui Mihai Eminescu


Un mic parc de lângă Palatul Copiilor din Iaşi


Palatul Copiilor din Iaşi


Un tramvai GT4 urcând pe Bulevardul Carol I


Spre Parcul Copou


My favorite car... Honda Accord



12:00

Am făcut un popas scurt în care am savurat o băutură răcoritoare şi am privit cu nesaţ maşina mea favorită pe una dintre străzile Iaşilor. Apoi am mai urcat câteva sute de metri pentru a sta două clipe sub umbra Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”.

Sediul Societăţii Junimea


Şcoala de Fii de Militari


Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi



12:10

Deşi trenul care avea să mă aducă acasă în ziua de 10 august 2008 pleca la 17:10 din Iaşi, deci mai aveam timp teoretic să mai zăbovesc pe străzile Iaşiului, totuşi am dorit să mă întorc la Gară şi să vizitez Gara Nicolina şi Triajul Socola. Şi uite aşa am coborât Bulevardul Carol I…

În umbra copacilor de pe Bulevardul Carol I


O succintă hartă culturală a „Ieşilor”


Fundaţia Universitară „Regele Ferdinand I”



12:20

… Şi am ajuns la Râpa Galbenă. Am lăsat centrul urbei maşinilor, oamenilor şi tramvaielor şi mă întorceam către Gara Iaşi. Închei aici această scurtă incursiune din zona centrală a Iaşilor, mulţumindu-vă pentru atenţie!

Vedere de pe Râpa Galbenă


Gara şi strada-i dedicată

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
TaurusFan



Joined: 27 Jun 2007
Posts: 642


Location: Oradea/Cluj Napoca

PostPosted: Thu Dec 23, 2010 10:23 pm    Post subject: Reply with quote

Oradea

_________________
Clubul Feroviar CRISANA
    ----http://rail-crisana.uv.ro/----
--- http://atelieruldevagoane.wordpress.com/---
--http://paulcoste.photoshop.com--
-http://www.youtube.com/sulzer780-
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
lde 2100
FV V.I.P.


Joined: 14 Apr 2009
Posts: 362


Location: slanic prahova

PostPosted: Mon Jan 10, 2011 12:07 am    Post subject: Reply with quote

Catedrala de la Alba Iulia-august 2010










Back to top
View user's profile Send private message
sergiu



Joined: 13 May 2009
Posts: 126


Location: Bucea (Piatra Craiului)

PostPosted: Sun Mar 13, 2011 7:39 pm    Post subject: Reply with quote

Sper ca nu e problema daca pun o poza cu Biserica Ortodoxa din satul meu.
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Thu Apr 14, 2011 10:04 am    Post subject: Reply with quote

În ce sat e această biserică frumoasă, Sergiu?

12 septembrie 2008 -=- Scurtă plimbare prin Vatra Dornei, judeţul Suceava

Eram în Vatra Dornei dintr-o dorinţă mai veche de-a mea de a admira veveriţele din Parcul Dendrologic. Cu un timp disponibil de doar câteva zeci de minute pentru plimbare, am luat la pas câteva străzi din Vatra Dornei, am traversat podul peste râul Dorna şi am inspirat aer curat la umbra copacilor din parcul cu veveriţe.

Am recunoscut, atât cu ajutorul hărţii, cât şi cu participarea lui Dan din Vatra Dornei, câteva clădiri interesante şi frumoase din această urbe. Până a ajunge la vizionarea fotografiilor, amintesc, pe scurt, decât de Gara Vatra Dornei Băi, Clădirea Primăriei, Hotelul Maestro, Biserica „Sfânta Treime”, Turnul izvorului, Clădirea Cazinoului, Pârtia PARC şi nu în ultmul rând, veveriţele din Parcul Verde. Pentru informaţii detaliate despre acest colţ de rai împrejmuit de munţi şi coline vă invit să accesaţi wikipedia aici.


Castelul FeRoviaR cu rol de vamă pentru trenurile care trec din Moldova spre Transilvania şi viceversa



09:10

Punctul de plecare a fost chiar gara unde am ajuns cu Trenul Personal Suceava – Vatra Dornei. Clădirea gării se descrie printr-o statură modestă şi cu un interior călduros. A fost ridicată la începutul secolului al XX-lea, fiind dată în exploatare odată cu linia cu ecartament normal Dărmăneşti – Câmpulung Moldovenesc – Vatra Dornei la 28 octombrie 1902.

Tot de aici mi-am luat un bilet spre Beclean pe Someş şi un altul de la Beclean pe Someş la Suceava. Realizând această tranzacţie, după care am rămas cu doar 5 lei la mine, am pornit apoi spre centrul oraşului. În drumul meu am fost oprit de semnalele acustice şi luminoase de la trecerea la nivel cu calea ferată.

Gara Vatra Dornei


Calea ferată vs. drumul rutier din Vatra Dornei


Atenţie! Urmează o trecere la nivel cu calea ferată


Semnalizare acustică, luminoasă şi crucea Sfantului Andrei în Vatra Dornei



09:20

După ce am fotografiat manevra LDH-ului care tracta rama electrică pe canalul de revizie, o maşină de poliţie a parcat pe trotuar tăindu-mi calea. Şoferul poliţist mi-a cerut actul de identitate, precum şi alte informaţii despre ocupaţia mea, despre scopul şi durata vizitei în Vatra Dornei. I-am răspuns sincer că sunt pasionat de calea ferată şi am venit în vizită în această staţiune frumoasă. Oamenii legii mi-au notat, totuşi, datele mele în agenda lor zilnică, urându-mi... o zi bună. Şi uite aşa am jucat primul meu rol de „suspect” în oraşul Vatra Dornei.

Strada Mihai Eminescu, Vatra Dornei


Un orologiu, un turn şi un muzeu de etnografie - toate fac parte din Clădirea Primăriei


Primăria Municipiului Vatra Dornei


Strada Luceafărului, o esplanadă renumită din Vatra Dornei



09:30

În nici 15 minute am ajuns în faţa Gării Vatra Dornei Băi. Aşa cum scrie în „Enciclopedia Gărilor din România”, gările de pe linia Vatra Dornei – Dornişoara se caracterizează prin clădiri de mici dimensiuni, cu o cameră de serviciu, o mică sală de aşteptare şi un birou al şefului de staţie. Dar nu aceleaşi lucruri se pot spune despre „mini-palatul” Gara Vatra Dornei Băi... Asemeni unui castel de boier cochet muntean, clădirea se înalţă brusc printr-o turlă înaltă, având ca bază două aripi laterale şi un etaj între ele.

Gara Vatra Dornei Bai


Linia ferată spre Ilva Mică, spre Cluj-Napoca


Castelul feroviar din Vatra Dornei



Mi-am îndreptat paşii către podul peste râul Dorna, al cărui curs susura gălăgios şi curgea năvalnic spre confluenţa cu Bistriţa Aurie. Podul leagă Parcul Vatra Dornei cu ale sale veveriţe de oraşul propriu-zis. Aleile parcului începeau să prindă contur, aşa cum se poate observa şi în imaginile de mai jos...

Râul Dorna, trecând pe sub podul din Vatra Dornei


Verdeaţă şi curăţenie în faţa mea şi-a colinelor din jurul staţiunii Vatra Dornei


Hotelul Maestro văzut de pe un pod pietonal peste Dorna


Parcul natural cu veveriţe din Vatra Dornei


Biserica Sfânta Treime din Parcul Vatra Dornei



09:40

Ei bine, dragii mei cititori, vă invit să vă încântaţi ochii cu veveriţele din Parcul din Vatra Dornei. Dacă în toate celelalte oraşe sau păduri din ţară te aştepţi să apară câte una, câte două, aici la Vatra Dornei te aştepţi să vezi şi câte 9. Ba chiar şi 99! Şi nu glumesc, numai 20 am văzut cât am stat în 10 minute pe teritoriul acela magic.

Statuia lui Mihai Eminescu veghind mândră deasupra aleei acestui frumos parc


Statuia lui Mihai Eminescu din Vatra Dornei


Sciurus vulgaris în parcul de lângă Dorna


Veveriţe în Vatra Dornei


Alee care invită la calm şi la plimbare


Falnici arbori care apară de soare şi de poluare


Micile rozătoare alergând voioase prin verdeaţă


Un torent care susura liniştit


Turnul izvorului Sentinela, izvor cu apă minerală acidulată din Vatra Dornei



09:50

Multe hoteluri cu clădiri de nuanţă modernistă sau clasicistă îşi duc veacul prin jurul parcului. Câteva exemple ar fi Hotelul Carol sau Hotelul Călimani, locuri numai bune de petrecut câteva nopţi. Pârtiile de aici sunt renumite, iar dacă sunteţi din zonă nu aţi avut cum să nu auziţi de Serbările Zăpezii ce se organizează în fiecare an.

Până una-alta, „ruina de mai jos este celebrul Cazino, construit la sfârşitul secolului al XIX-lea, despre a cărui reabilitare se tot vorbeşte, se tot vorbeste şi...cam atat. Rămân doar vorbele” spune localnicul pasionat de trenuri şi de frumos din Vatra Dornei, danutzvd.

Clădirea Cazinoului, în veşnica atenţie a autorităţilor


Hotelul Carol oferă cazare de 3 stele pentru turiştii veniţi în staţiune


Pârtia PARC şi Hotelul Călimani


Strada Republicii şi o colină ce se înalţă deasupra oraşului Vatra Dornei


Strada Republicii şi o altă colină...


Râul Dorna



10:00

Am trecut în partea „urbană” a oraşului, unde modernizarea şoselelor era în plină desfăşurare, în timp ce oameni frumoşi şi vânjoşi mergeau de colo-colo: doamna voioasă de la magazinul de ziare, muncitorii fistichii de pe maşinile de asfaltat, domnii poliţişti în căutare de posibili rău-făptaşi, elevi care-şi cumpărau caiete pentru anul şcolar ce avea să înceapă, bătrânei cu sacoşile cu pâine şi ouă sau domnişoare cochete şi cu pas grăbit.

Strada Dornei




Grupul Şcolar Vasile Deac din Vatra Dornei


Strada Mihai Eminescu, în renovare


Utilaje folosite la asfaltarea străzii


Biblioteca municipală G.T. Kirileanu şi sediul PNL


Biserica Adormirea Maicii Domnului din Vatra Dornei



10:10

Ajuns la capătul străzi… mi-am învârtit privirea şi am decis să mă întorc, trenul spre Ilva Mică / Beclean pe Someş avea să sosească în 20 de minute. Norii ascundeau colinele şi munţii moldo-transilvăneni din vecinătatea depresiunii Vatra Dornei, inspirând totodată frică în mintea mea. O ploaie zdravănă mi-ar fi putut nărui dorinţa de a fotografia peisajele liniei 502, Vatra Dornei – Ilva Mică. Dacă visul meu s-a împlinit sau nu, veţi vedea în blogurile următoare...

Trecere la nivel cu calea ferată


Norii se izbeau de colinele Dornei


Dorna cea limpede şi... rapid curgătoare


Calea Transilvaniei ce duce spre Bistriţa



10:30

Revenind în domeniul FeRoviaR şi pe infrastructura FeRoviaRă, am dat ochii cu un utilaj automotor UAM 215 E. Pleca în direcţia Ilva Mică, mecanicul de pe el oferind semnale acustice. În mers grăbit am ajuns şi în Gara Vatra Dornei, unde am găsit câteva noutăţi. Locomotivele 60-1065 şi 60-0939 staţionau ţinându-se „de mână” pe o linie îndepărtată a staţiei.

Utilajul automotor (UAM 215E) trecând prin Gara Vatra Dornei Băi


Dealuri golaşe însorite de seninul cerului


Gara Vatra Dornei şi strada Mihai Eminescu


Două locomotive diesel-electrice, DA-1065 şi DA-939, în Gara Vatra Dornei


Vedere laterală cu locomotiva LDE 2100 cu motor Sulzer



10:40

În timp ce aşteptam Trenul Accelerat, programat să sosească în gară la ora 11 fără câteva minute, tocmai venise un mărfar cu vagoane ruseşti tras de puternica locomotivă clasică de 5100kW, 40-0894.

EA-894 la cârma unui tren mărfar


Vagoane speciale ruseşti pe boghiuri Diamond şi cu descărcare în axul căii


Gara Vatra Dornei



Dragii mei cititori, aşa a trecut ora matinală petrecută la poalele munţilor Carpaţi şi în calea Dornei, lângă veveriţele care se zbânţuiau dintr-un copac în altul, lângă casele şi oamenii care îşi vedeau fiecare de treabă. Trenurile, şi ele elemente de decor active în viaţa dornenilor, vin şi pleacă din frumoasa Gara Vatra Dornei Băi, coborând din ele turişti dornici de aer curat, distracţie şi mâncare bună.

Tot aşa am coborât şi eu dintr-un tren, iar după câteva clipe am urcat în altul, care avea să mă ducă tot mai departe, în inima dealurilor şi-a munţilor, acolo unde spiritul şi hărnicia celor care au lucrat la construcţia căii ferate au putut realiza prima legătură inter-carpatică între Moldova şi Transilvania.



_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Impresii in poze All times are GMT + 2 Hours
Page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 8 of 9

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR