Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Autobuze din Cluj...
Page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Autobuze
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Please Register and Login to this forum to stop seeing this advertising.






Posted:     Post subject:

Back to top
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1582


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Tue Aug 12, 2008 9:34 pm    Post subject: Autobuze din Cluj...  Reply with quote

Dat fiindcă nu există topic despre autobuzele din Cluj, discuţiile pe marginea acestui subiect ar putea Óncepe.

Autobuze europene pentru clujeni
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Wed Aug 13, 2008 12:11 pm    Post subject: Reply with quote

Sa vedem si cateva fotografii cu masinile RATUCului:
Saviem/Renault V.I. SC10U (SC10R)

Renault R312

Irisbus Agora

DAC 112


Mai multe poze despre acestea, dar si cu masinile cu care nu am poze (Rocar De Simon, Ikarus, Grivbus, etc), gasiti pe
http://cluj.stfp.net
Back to top
View user's profile Send private message
OAB



Joined: 24 Aug 2007
Posts: 85


Location: Cluj Napoca

PostPosted: Mon Aug 25, 2008 3:03 pm    Post subject: Reply with quote

La Cluj, ca si in alte orase ale tarii, autobuzele articulae sunt de domeniul trecutului. Circulau trei asemenea vehicule pe liniile preorasenesti, dar, odata cu trecerea rutelor respective de la RATUC la FANY, ma asteptam sa vad macar un astfel de autobuz. Pana in prezent, nu am vazut niciunul.
Si totusi, autobuzele clujene nu sunt foarte aglomerate (exceptand, in unele cazuri, 30-ul) deoarece frecventa autobuzelor este buna. Ba mai mult, sunt trasee unde, la anumite ore, s-ar descurca foarte bine si midibuzele. Dau ca exemplu linia 41 cand, din Piata Mihai Viteazul si pana la Clujana am fost 3 pasageri iar apoi am ramas singur.

In concluzie, s-ar putea diversifica parcul auto in sensul existentai mai multor categorii de autobuze, incepand cu midibuzele si terminand cu autobuzele articulate, baza constituind-o, insa, autobuzele standard. Concernul Irisbus (care a inglobat Heuliez) fabrica atat autobuze standard cat si midibuze si autobuze articulate. Deci, s-ar putea merge pe ideea unui parc auto alcatuit preponderent din Irisbusuri. De exemplu, midibuzele ar putea fi Heuliez GX 127, care e un Citelis in miniatura si putin mai elegant decat Citelisul cunoscut de noi

Legat de fotografii. DAC-ul 112 UDM din mesajul de mai sus este 581, dar, de o buna bucata de vreme, acesta nu este prezent pe caroseria vehiculului, desi regulamentul RATUC spune clar ca numerele de parc trebuiesc scrise, in cazul autobuzelor,  in fata, pe laterale si in spate.
Ceea ce este de apreciat este prezenta numerelor de traseu atat in fata, cat si pe laterala dreapta si in spate, fapt prevazut de regulament. Mai demult (chiar si pe vremea cand eram student) numarul de linie nu era afisat in spate ci doar in fata si pe lateral.

Un aspect mai putin placut il constituie claxoanele autobuzelor si troleibuzelor Irisbus chiar daca soferii nu abuzeaza de acestea. Nu este normal ca un autobuz urban sa fi dotat cu un asemenea avertizor sonor care, atentie, e din fabrica , nu montat de sofer. Cand am fost la garaj (in cadrul unei intalniri cu Transira), mi s-a spus ca trebuie discutat cu "francezul" (cu producatorul) deoarece vehiculul este omologat cu claxonul respectiv si ca  trebuie lucrat cu soferii in sensul ca sa nu foloseasca excesiv goarna.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Tue Oct 07, 2008 3:30 pm    Post subject: Reply with quote

Doua autocare Setra S415GT-HD(dupa parerea mea, cele mai frumoase din oras )

si

_________________
"There's no heart in motorways. You won't see kids on the bridges taking car numbres, will you." (Ian McEwan)
Back to top
View user's profile Send private message
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Thu Oct 30, 2008 6:40 pm    Post subject: Reply with quote

CJ53LIG Ikarus 280 care face Cluj-Gilau, tras pe dreapta pe strada Dragalina, probabil s-a defectat.

-

-
CJ66SDA de la Crisanda, fost MS07BWI de la Rocada (cum imi place sa zic: de pe vremea cand Mercedesul era fabricat de nemti)

-
CJ76FNY un alt clasic, probabil cea mai veche masina dintre Setrele aduse in ultima perioada de Fany

Restul sunt din generatia asta:

Sper ca nu ma repet cu poza asta. Stiu ca am mai aratat-o undeva, dar cred ca nu pe acest forum. CJ87FAO

_________________
"There's no heart in motorways. You won't see kids on the bridges taking car numbres, will you." (Ian McEwan)
Back to top
View user's profile Send private message
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Wed Nov 12, 2008 3:14 pm    Post subject: Reply with quote

Masina 215, un model de Ikarus mai rar intalnit la noi: 266. (Acum are grila de 255, dar mai demult scria 266 pe el, si cautand pe net m-am convins ca acela e modelul corect).

La prima vedere, dupa dimensiunea usilor, tipul scaunelor si existenta locurilor in picioare ai spune ca e masina urbana, dar are motorul amplasat in spate, cutie cu 6 trepte, si plase pentru bagaje. Conducta prin care trage aer de pe plafon e o dovada ca la un moment dat umbla pe dumuri de tara cu mult praf.
Pana nu demult facea o cursa care leaga orasul de o localitate limitrofa, dar cum RATUC a pierdut unele din aceste linii, a ajuns pe 28B, linie care dupa parerea mea nu prea ii convine, pentru ca timpul de parcurs e calculat dupa Saviem, si aceasta nu e o masina cu care sa mergi toata ziua cu 30 la ora.

p.s. arata mai bine fara autocolant:
http://cluj.stfp.net/index.cgi?ttx=Ai&veh=215&all=Y
_________________
"There's no heart in motorways. You won't see kids on the bridges taking car numbres, will you." (Ian McEwan)
Back to top
View user's profile Send private message
OAB



Joined: 24 Aug 2007
Posts: 85


Location: Cluj Napoca

PostPosted: Wed Nov 12, 2008 4:31 pm    Post subject: Reply with quote

1. Autobuzul 215 (Ikarus seria 266) este, fapt, un hibrid intre:
-modelul 255 (tavolsagi autobusz)
-modelul 260 (varosi autobusz)
2. Cutia de viteze nu e cea originala. Apartine unui autobuz romanesc.
3. Suspensia osiei din spate e pe arcuri foi. Daca vreunul dintre voi a calatorit cu 215-le nu cred ca nu a remarcat faptul ca scutura serios; calatoria cu autobuzul respectiv (mai ales daca stai in spate) nu e chiar o placere
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Wed Nov 12, 2008 5:21 pm    Post subject: Reply with quote

Am calatorit de doua ori cu 215, odata in fata si odata in spate. Dar cand am stat in spate mergea incet si pe asfalt bun, asa ca nu stiu cum se comporta pe drumuri denivelate. In fata suspensia mi s-a parut destul de moale, denivelarile mici nu se simteau, iar diferentele de nivel (trecerea de la o portiune decopertata pe asfalt, de exemplu) nu se resimt ca lovituri. Tot din cauza asta si senzatia de viteza e destul de interesanta, stand in fata, la 45-50 km/h aveam impresia ca mergem foarte repede
Am observat ca cutia difera de "hartile" de viteze vazute in autocarele Ikarus mai vechi (255 de exemplu) si care erau destul de complicate. Vitezele pe care le-am vazut eu la 215 erau: 2 stanga spate, 3 mijloc fata, 4 mijloc spate, 5 dreapta fata, de aici am dedus ca ar putea fi vorba de schema standard de 6 viteze in H.
_________________
"There's no heart in motorways. You won't see kids on the bridges taking car numbres, will you." (Ian McEwan)
Back to top
View user's profile Send private message
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Tue Nov 18, 2008 3:21 pm    Post subject: Reply with quote

Inca un DAC 112: masina 645. Chiar daca prin aceste reclame se poate vedea de inauntru spre afara, tot nu mi se pare corect sa acoperi toate geamurile masinii.

Nu stiu precis daca janta rotii din fata a fost schimbata sau doar "tunata" cu elemente de la altele.
_________________
"There's no heart in motorways. You won't see kids on the bridges taking car numbres, will you." (Ian McEwan)
Back to top
View user's profile Send private message
pmndaniel



Joined: 27 Nov 2008
Posts: 8



PostPosted: Fri Nov 28, 2008 8:28 pm    Post subject: Reply with quote

[quote="tomi_ms"]CJ53LIG Ikarus 280 care face Cluj-Gilau, tras pe dreapta pe strada Dragalina, probabil s-a defectat.

-

-

Da... intr-adevar se defectase.
Povestea cu acest Ikarus 280 (singurul functional din cate am vazut eu prin Cluj) este ceva mai lunga. Fiind autobuz articulat, este foarte des intalnit pe traseul Cluj-Gilau.
In aceeasi saptamana in care aceste poze au fost facute, Ikarus-ul in cauza se mai defectase o data vis-a-vis de Metro, in Floresti. Intamplarea a facut sa ma aflu chiar in interiorul sau. Soferul a deschis toate usile si nu ne-a zis nimic. A inceput sa miste ceva (incerca, evident, sa il repare). Am asteptat pana ce a aparut un alt autobuz, moment in care soferul ne-a facut semn sa urcam in acela care tocmai aparuse. Era vorba de un Yutong alb, micut, in care evident, am stat ca intr-o conserva.
Intamplarea a fost precedata de "stationarea" lui pe Dragalina, loc in care l-am vazut, cred, timp de 2 zile. Mai apoi, l-am reperat din nou pe traseu, facand cursele obisnuite.
Deasemenea, l-am zarit de cateva ori prin oras cu tablita Cluj-Luna de Sus.
            Autobuzistul DanyPMN

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Autobuze All times are GMT + 2 Hours
Page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 1 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR