Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Locomotive clasa 87 uitate de lume
Page 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> CFI & CFF
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Please Register and Login to this forum to stop seeing this advertising.






Posted:     Post subject:

Back to top
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Mon Aug 18, 2008 8:19 pm    Post subject: Locomotive clasa 87 uitate de lume  Reply with quote

De la sfarsitul anilor '90 liniile 407 si 408 lipsesc din mersul trenurilor. Ele au fost doua linii cu encartament ingust: una pe valea raului Niraj, pe ruta Tg Mures - Sovata, iar cealalta facea legatura intre Tg Mures si zona de campie (pana la Mihesu de Campie, parca). Au fost inchise pe motiv de nerentabilitate (nu trebuie sa va explic de unde venea problema asta, va puteti imagina   ).
In prezent liniile sunt in stare foarte proasta din cauza hotilor si a vegetatiei, din vagoane nu a ramas mare lucru, au fost pastrate cateva din fiecare tip, iar locomotivele ruginesc incet dar sigur in depou.
Una singura a avut norocul de a fi reconditionata impreuna cu o locomotiva pe abur si cateva vagoane, si a facut vreo 2 excursii cu turisti straini, cu 3-4 ani in urma.
M-am dus sa vad care e situatia la depou, cu gandul sa pregatesc un mic reportaj, dar nu a iesit cum as fi vrut, din cauza unor dificultati. Stiam ca nu-mi va fi permis accesul, asta nici nu m-a surprins, insa problema mai mare este ca toate numerele de inregistrare vizibile dinspre strada au fost demontate de pe locomotive (de pe unele au indepartat si placuta cu viteza maxima, ca sa stie treaba facuta   ). 3 locomotive mai au numerele vizibile, insa cea reconditionata e tinuta intr-o hala cu geamurile de jos vopsite, iar pe celelalte le-am fotografiat dintr-un tren care mergea prea repede si nu se vede clar numarul, voi reface pozele. Cireasa de pe tort a fost un caine mare si deloc prietenos scapat dintr-o curte vecina  
Am decis totusi sa postez cateva din pozele facute.
Daca am numarat corect, sunt 15 locomotive clasa 87 in depou (+/- 1 ).
Exista atat in varianta 23 August (mai putine, cele cu cabina mai inalta) cat si Faur (cu plafonul cabinei in acelasi nivel cu capotele, si cu o extenise gen parasolar a plafonului deasupra geamurilor).
poza 1: imagine de ansamblu a zonei deschise a depoului

poza 2: sirul lung si trist de locomotive care probabil nu vor mai functiona niciodata (daca vreti sa le numarati, prima care se vede, e de fapt a doua, pe cealalta n-am putut s-o incadrez)

poza 3: un detaliu al halei de beton, pe geam se intrevede locomotiva reconditionata, vopsita in albastru cu galben

Poate ca voi mai reveni cu poze, pentru a vedea numarul locomotivelor care mai au asa ceva. Daca cineva detine noutati sau alte informatii, e rugat sa intervina in reportaj.
Back to top
View user's profile Send private message
sulzerul1175
FV Administrator


Joined: 29 Jun 2007
Posts: 4308


Location: Oradea

PostPosted: Tue Aug 19, 2008 1:10 pm    Post subject: Reply with quote

Bine ai venit pe forum Tomi!
Felicitari pentru reportaj si asteptam continuare
_________________
www.vehicule.uv.ro

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
DonVILLy



Joined: 29 Feb 2008
Posts: 371


Location: Targu-Mures

PostPosted: Tue Aug 19, 2008 4:00 pm    Post subject: Reply with quote

Salut interesant reportaj si intradevar mare pacat de ele sper ca intr-un timp scurt sa pot ajunge sa le fotografiez in mai de aproape  (apropo) in depoul accela mai este si o locomotiva cu abur ce urma sa fie reconditionata + inca o locomotiva cu abur intre gardul depoul CFR MARFA si  Silozul Loulis (fosta fabrica de paine ) nu stiu daca mai functioneaza
_________________
CFR 4 viata )
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Tue Aug 19, 2008 9:34 pm    Post subject: Reply with quote

Multumesc, Pisti

DonVilly, imi amintesc si eu de o locomotiva cu abur care era tinuta in depoul mocanitei. Mergand pe poteca aceea paralela cu calea ferata, o puteai vedea prin poarta care vine imediat dupa hala mare. Asta daca nu ma insala memoria (eram mic pe atunci). Credeam ca pe aceea au reconditionat-o.
Mai demult puteai sa te plimbi lejer pe acolo, nimeni nu zicea nimic. Acum au extins zona de siguranta feroviara, ea include acum zona garii mocanitei si linia aceea singuratica in mijlocul pietei, la rampa. Ba mai mult, au pus un indicator, care include in zona de acces interzis si o parte din parcarea garii  
Acum singurul mod in care am putut fotografia locomotivele de pe partea aceea, a fost din tren. M-am dus la combinat si am urcat in personalul care venea de la Razboieni . Numai ca a trecut cu viteza mare pe acolo, si nu m-am putut apropia destul de bine cu zoom-ul. O sa incerc sa merg invers, cred ca la plecare trenul nu prinde viteza foarte mare pana acolo (cu exceptia cazului daca masina 815 repeta performanta asta ) .

Despre cealalta aburoasa nu stiu nimic precis. Am vazut ca este una in depoul mare, dar credeam ca e de cale normala, nu ingusta.
Back to top
View user's profile Send private message
Arhitekt



Joined: 18 Sep 2007
Posts: 232


Location: Luxemburg

PostPosted: Wed Aug 20, 2008 5:52 am    Post subject: Reply with quote

@tomi_ms ai putea sa faci un reportaj despre linia ingusta pozand infrastructura de la iesirea din depou pana undeva dupa halta Azomures,si apoi daca ai drum si prin satele de dupa podu care trece peste un Mures (A se vedea in poza )dc nu este asa va rog sa ma corectati.Oricum a iesit bine pana acuma.

_________________
Jedem das Seine.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Wed Aug 20, 2008 8:59 am    Post subject: Reply with quote

@Arhitekt ar fi frumos daca as putea face asa ceva, dar e cam greu sa intri pe acolo, e zona interzisa (si trece pe langa incinte industriale de unde pot iesi caini ). Am doua posibilitati: sa filmez din tren (linia merge paralel, la distanta mica) sau sa fac fotografii la trecerile la nivel cu strazile din zona.
Ar fi interesant sa vedem infrastructura, sunt multe elemente neobisnuite pe acolo. La o poarta a depoului aferent liniei inguste sinele se pot deschide ca un pod mobil (parca pentru a permite accesul masinilor, care nu stiu insa de unde ar ajunge acolo ), apoi, cand linia ingusta se desparte in cele doua directii, cea care o ia la dreapta catre Berghia (vezi harta) traverseaza mai multe linii cu encartament normal ale garii din Cristesti (Tg Mures Sud). Si acolo ar fi lucruri de pozat, dar gara e folosita atat ca triaj pentru marfarele de la Azomures, cat si de catre cei da la vama (aflata in apropiere) , deci e destul de supravegheata.
Cat despre satele de peste Mures, acolo unde e marcata prima statie (langa Berghia) as putea ajunge. Mai demult parca erau si niste vagoane abandonate acolo.
Back to top
View user's profile Send private message
shoppy



Joined: 18 Nov 2007
Posts: 3019


Location: Bucuresti, s. 1

PostPosted: Wed Aug 20, 2008 10:08 am    Post subject: Reply with quote

De pe acea strada puteai usor sa pui aparatul pe gardul de traverse sau chiar sa-l ridici peste gard. Poate gasesti un copac in care sa te urci. Foarte buna e si o bicicleta, pentru ca parcurgi repede distantele si apoi poti sa dispari repede.
O idee buna este si sa te documentezi cu imaginiea de pe Google Earth pentru a gasi zone interesante si drumuri / poteci ce se aproprie de ele (daca imaginea din acea zona permite).
_________________
So high, so low, so many things to know...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Wed Aug 20, 2008 3:35 pm    Post subject: Reply with quote

shoppy wrote:

O idee buna este si sa te documentezi cu imaginiea de pe Google Earth pentru a gasi zone interesante si drumuri / poteci ce se aproprie de ele (daca imaginea din acea zona permite).

Chiar, hai sa vedem cum arata depoul pe wikimapia:

Am marcat cu verde depoul de cale ingusta, cu un punct albastru locul de unde am facut poza de langa gard, iar cu rosu, pe de o parte sediul SCCF, pe de alta parte depoul "mare". Exista o poteca perfecta paralel cu liniile de c.f., insa nu prea se poate folosi din cauza CFRistilor. Iar la gard nu am insistat sa pozez fiecare locomotiva, pe de o parte pentru ca oricum nu le putem identifica, in lipsa numerelor, pe de alta parte, paznicul si alti baieti de la SCCF se cam uitau la mine
Oricum, acesta e numai "episodul 1" , o sa ma mai duc pe acolo zilele astea.

p.s. daca va intereseaza toata zona, pun doua linkuri:
http://www.wikimapia.org/#lat=46....&z=18&l=0&m=a&v=2
si
http://www.wikimapia.org/#lat=46....&z=18&l=0&m=a&v=2
Back to top
View user's profile Send private message
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Wed Aug 20, 2008 7:39 pm    Post subject: Reply with quote

Prieteni, spunand-o ardeleneste, "i bai" adica avem o problema. M-am dus din nou la depou, cu gandul sa mai incerc sa fac poze. Cand am intrat pe straduta, am ramas masca... locomotivele de langa gard au disparut   . Au ramas doar doua: 87-0012-2 (care alaltaieri nu era acolo) si una fara placuta. M-am gandit ca le-au dus undeva sa le repare sau, mai probabil, se le dezmembreze, si ma consideram norocos ca le-am prins in ultima clipa.
Da' de unde...
Am urcat intr-un tren si m-am dus pana la Azomures sa vad cum arata situatia de pe partea cealalta, si sa fac pozele promise. Trenul a avut ceva problema, a fost oprit imediat dupa ce a plecat, si cand am plecat mai departe, conductorul s-a pus sa se uite afara pe geamul de langa mine, asa ca poze n-am putut face. Insa ajungand langa depou, am avut o surpriza foarte mare: locomotivele care erau langa gard, au fost trase pe o linie pe partea cealalta a vagoanelor si ce mai e acolo.
Au folosit o mica locomotiva de manevra, nu stiu de unde au scos-o, n-am vazut-o in viata mea. E mica de tot, si are teava de esapament ca a unui tractor.


Last edited by tomi_ms on Thu Sep 04, 2008 4:18 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
DonVILLy



Joined: 29 Feb 2008
Posts: 371


Location: Targu-Mures

PostPosted: Wed Aug 20, 2008 8:32 pm    Post subject: Reply with quote

Tomi_MS interesant ce au facut  desi e pacat de mocanite ar putea face un mic muzeu dar asta nu ar depinde de mine. in legatura cu ce a zis si Arhitekt am putea face o mica excursie pe langa calea ferata pe unde trece mocanita odinioara chiar n-ar fi o idee rea deloc .Inlegatura cu  ceea ce ai spus ca le vor duce incerc sa aflu saptamana ce sa intamplat sau ce vor sa faca


_________________
CFR 4 viata )
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> CFI & CFF All times are GMT + 2 Hours
Page 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Next
Page 1 of 12

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR