Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Cluj Napoca
Page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Troleibuze
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Dr2005



Joined: 22 Nov 2007
Posts: 2433


Location: Bucuresti, sector 6, Drumul Taberei

PostPosted: Thu Apr 21, 2011 7:07 pm    Post subject:  Reply with quote

Şi de la CitiyNews.ro:
http://www.citynews.ro/cluj/eveni...pe-o-caroserie-de-autobuz-116648/

Primul troleibuz realizat pe o caroserie de autobuz

Clujenii vor circula in urmatoarele zile pe linia 6 cu primul troleibuz realizat pe o caroserie de autobuz. Reprezentantii municipalitatii sustin ca pretul unui astfel de autovehicul obtinut prin conversie este cu peste 50% mai mic decat pretul unui troleibuz nou

Troleibuzul are 149 de locuri, iar transformarea a costat 230.000 de euro. “Consumul de energie este cu 40% mai redus decat la un troleibuz vechi”, a declarat directorul RATUC, Liviu Neag. Troleibuzul a circulat timp de o luna intr-o perioada de proba. RATUC a semnat un contract cu cei de la Astra Bus Arad pentru a transforma 15 caroserii de autobuz in troleibuze. Toate piesele de pe autobuze vor fi folosite pentru a inlocui sau pentru a repara autobuzele din parcul auto RATUC care necesita reparatii.

Dotari de ultima generatie

Oficialii RATUC au tinut sa mentioneze ca toate dotarile troleibuzului sunt noi, iar durata de exploatare a autovehicului ajunge la 10 -12 ani.

“Are un motor asincron (care utilizeaza curent alternativ – n.red.). Are 149 de locuri, din care 55 pe scaune, cateva locuri in plus fata de vechile troleibuze. E echipat cu trapa de acces pentru persoanele cu dizabilitati si un loc special pentru carucioare in interior. Este dotat cu sapte camere video instalate in interior si exterior, validatoare de bilete electronice, computer de bord cu display pentru ca soferii sa poata vizualiza publicul calator la urcare si coborare, sistem de numarare a calatorilor si un sistem de diagnoza care afiseaza parametrii de functionare a troleibuzelor si localizeaza defectiunile care apar. Este echipat cu echipamente auxiliare de ultima generatie”, a explicat Neag.

El sustine ca varianta trasformarii unor autobuze in troleibuze este fezbaila si ca urmare a costurilor de exploatare mai reduse in cazul acestora din urma.

“Pentru un troleibuz, costurile de exploatare sunt de 0,75 lei pe calator/kilometru, iar la autobuze este de 1,31 lei pe calator/kilometru. Troleibuzul este nepoluant si are un consum energetic redus “, a adaugat seful RATUC.

Trasee verificate prin GPS

Pozitia troleibuzului poate fi verificata, acesta fiind dotat cu sistem GPS. “Ne preocupam de parcul auto al regiei noastre de transport. De data aceasta am incercat sa trasformam cu autobuz importat, o caroserie buna intr-un troliebuz cu un motor nou, performant, cu un consum redus de energie. Ce este important e ca pretul de cost al acestuia, in final, este cu 55% mai mic decat al unui troleibuz cumparat nou. Ne preocupa modul in care cheltuim banii publici si consider ca este aboslut necesar sa dam ocazia celor de la RATUC sa creeze noi posibilitati si in loc de un troleibuz sa cumpere doua. Incet, incet vrem sa schimbam parcul auto si sa imbunatatim conditiile de transport ale cetatenilor din Cluj, sa ne orientam spre ceea ce inseamna consum ecologic”, a declarat primarul Sorin Apostu.

Sefii RATUC sustin ca troleibuzul a dat rezultate bune in perioada de proba, iar pasagerii se vor bucura de mai mult confort.


_________________
www.transport-in-comun.ro/trenuri
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
ikarus



Joined: 20 Apr 2010
Posts: 9



PostPosted: Tue Apr 26, 2011 9:03 pm    Post subject: Reply with quote

[size=180]Felicitari Ratuc!!![/size]
Primul Troleibuz Transformat a ajuns la Cluj!El poarta numarul de parc 002(fost numar de parc al unui Dac).Este Fostul Renault Agora Long cu numarul de parc 462 din Parcul de autobuze al Ratucului.Troleibuzul a Fost Modificat la Astra Bus Arad!Modificarile acestui troleibuz sau fostului autobuz sunt semnificative,are dotari de ultima generatie.Cu acest troleibuz sa ajuns la un demaraj la fel de bun ca la troleibuzele Citelis 12 din Cluj!
Are si un fel de Aer Conditionat!Cea mai tare faza vazuta de mine!Cand se deschide usa aerul conditionat se opreste!Iar cand usile se inchid aerul conditionat porneste din nou!Urmeaza un Set de poze atat din interior cat si din exterior!!!
Incepem cu exteriorul:





Are si Trapa pentru persoanele cu dizabilitati:






Nou si Vechi:



Continuam,interior:







Bordul:






Motorul:






Vreau sa Multumesc in Primul rand bunului meu prieten Rusu Ovidiu,pt ca ma lasat sa fac poze cu aparatul lui.Reprezentantului Astra Bus Arad,un om deosebit,foarte prietenos,un domn care ne-a explicat foarte multe lucruri in troleibuz,un domn foarte glumet,multumiri speciale pt ca ma lasat sa fotografiez bordul in detaliu.Domnului Liviu Neag pt afacerea facuta,mintea deschisa de a investii major in troleibuze si mai ales in transportul nepoluant!
Back to top
View user's profile Send private message
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Tue Apr 26, 2011 10:16 pm    Post subject: Reply with quote

Bine ai venit pe forum, Felix

Multumim pentru poze, sunt foarte interesamte detaliile.
Sa speram ca la urmatoarele vor gasi o solutie mai frumoasa pentru locul unde era capacul rezervorului de motorina. Plasticul ala valurit nituit pe caoserie arata oribil.
Am vazut bine ca in loc de spatar pentru scaunul rulant au pus panou de sticla? Sper ca nu, altfel se cheama ca locul cu tot cu rampa e pus de forma.

Ideea e buna, realizarea e pe drumul cel bun, dar se pare ca mai e un pic de lucru la detalii
_________________
"There's no heart in motorways. You won't see kids on the bridges taking car numbres, will you." (Ian McEwan)
Back to top
View user's profile Send private message
ikarus



Joined: 20 Apr 2010
Posts: 9



PostPosted: Wed Apr 27, 2011 7:27 pm    Post subject: Reply with quote

tomi_ms wrote:

Am vazut bine ca in loc de spatar pentru scaunul rulant au pus panou de sticla? Sper ca nu, altfel se cheama ca locul cu tot cu rampa e pus de forma.


Nu are pus panou de sticla!
Back to top
View user's profile Send private message
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Wed Apr 27, 2011 10:43 pm    Post subject: Reply with quote

Ei nu... (marmota...)
Si atunci cum se face ca in niciuna din zecile de poze postate nu apare locul respectiv?
Uite o poza din presa (am si uitat de ea, altfel nu as fi intrebat, nu pun capcane):
http://www.stiridecluj.ro/files/i...bce7ef7c10c06f1e60e1abf6cac9a.JPG

Mi se pare mult mai constructiv sa recunoastem ca exista imperfectiuni (fiind prima transformare, s-au concentrat pe partea de alimentare si tractiune, ceea ce e si firesc, dar un pic de gandire logica nu ar fi stricat nici in salon) si sa incurajam depasirea lor la urmatoarele unitati, decat sa-i ridicam in slavi pe cei de la RATUC si Astra ascunzandu-ne dupa deget cand vine vorba de greseli.

p.s. nu da quote integral la mesajul imediat precedent, citeaza numai ce e important sau foloseste Post Reply.
_________________
"There's no heart in motorways. You won't see kids on the bridges taking car numbres, will you." (Ian McEwan)
Back to top
View user's profile Send private message
Dr2005



Joined: 22 Nov 2007
Posts: 2433


Location: Bucuresti, sector 6, Drumul Taberei

PostPosted: Wed Apr 27, 2011 11:17 pm    Post subject: Reply with quote

La nevoie, se poate aşeza scaunul cu rotile cu spatele spre geam. Nu văd care e problema.
_________________
www.transport-in-comun.ro/trenuri
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
OAB



Joined: 24 Aug 2007
Posts: 85


Location: Cluj Napoca

PostPosted: Thu Apr 28, 2011 1:21 am    Post subject: Reply with quote

In spatele barei de protectie vad ceva negru de la care pleaca un furtun. E carcasa motorului de tractiune? Daca da, inseamna ca racirea motorului respectiv se face la fel ca si la troleibuzele Agora cu motor de curent continuu
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Thu Apr 28, 2011 9:59 am    Post subject: Reply with quote

Dr2005 wrote:
Nu văd care e problema.


Tocmai asta: "Lasa ca merge si asa".

E drept ca in aproape 5 ani nu am vazut niciun calator cu dizabilitati in troleibuz, dar tot raman de parere ca daca facem o treaba (pe bani multi) atunci sa o facem bine pana la capat, fara jumatati de masura.
(Si 2. sa nu negam ceea ce e evident, doar pentru a mentine o imagine idealizata, ci sa avem o atitudine critica constructiva )

In fine, masina asta e asa, ma bucur ca exista si ca vor exista si altele (si mai reusite, sper).
_________________
"There's no heart in motorways. You won't see kids on the bridges taking car numbres, will you." (Ian McEwan)
Back to top
View user's profile Send private message
ikarus



Joined: 20 Apr 2010
Posts: 9



PostPosted: Thu Apr 28, 2011 2:43 pm    Post subject: Reply with quote

Vezi ce face neatentia si ca is uituc
Back to top
View user's profile Send private message
Zoly87
FV V.I.P.


Joined: 20 Mar 2009
Posts: 1227


Location: Cluj Napoca

PostPosted: Thu May 05, 2011 10:48 am    Post subject: Reply with quote

002 vad ca circula cu precadere pe linia 25.


Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Troleibuze All times are GMT + 2 Hours
Page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 3 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR