Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Privatizarea CFR Marfa
Page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Please Register and Login to this forum to stop seeing this advertising.






Posted:     Post subject:

Back to top
shoppy



Joined: 18 Nov 2007
Posts: 3019


Location: Bucuresti, s. 1

PostPosted: Sun Dec 28, 2008 12:49 am    Post subject:  Reply with quote

Electrica675 wrote:
Sper sa nu ajunga, mai bine sa se descompuna decat la orice privat


Aici nu ai dreptate.

Adica daca incompetentii - dezinteresatii de la Calatori nu au chef sa faca profit dintr-o linie secundara, atunci trebuie taiat / demolat totul, numai ca sa nu vina privatu, sa faca profit si sa aduca confort acolo unde era normal sa aduca Calatori! ?! ?! ?! ? !

Sau daca incompetentii - dezinteresatii de la Marfa nu au nici o urma de obiectiv real si s-au purtat cu toti clientii ca niste samsari de cea mai joasa speta aparati de o lege a monopolului, acum e mai bine sa moara transportul de marfa pe cf decat sa se dea la privati !?!?!? ! !?

Voi nu va dati nici acum seama ca elvetienii, suedezii si cu ei toata Europa de est, si-au smuls parul si s-au dat cu capul de pereti cand au vazut ca noi am luat PE GRATIS proiectele lor si am produs cele mai de succes LE si LDE din Europa? Ce conteaza ale cui sunt, poate sa scrie cu litere de-o schioapa si "Locomotiva lu Salam-Minune" ca doar stiti cum e cu gardu si leopardu, pentru cunoscatori conteaza ce scrie pe placa, adica ELECTROPUTERE CRAIOVA ROMANIA. Si acuma ei sa ne arunce gunoaiele lor, ei sa se bata cu pumnu in piept ca fac gesturi umanitare, ca sa vedeti ce locomotive bune a facut neica-nimeni in-mijlocu-campului FRANTA ca in loc sa fie lafier vechi ea merge si acum in Romania, iar noi sa le taiem pe ale noastre si sa ne mai si bucuram ca nu le taiem oricum ci le taiem degeaba, si de bune, da cu scrisu Cfr pe ele !

(tiii, greu de inteles capitalismu asta, ne meritam soarta...)
_________________
So high, so low, so many things to know...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
tiberio



Joined: 19 Oct 2008
Posts: 224


Location: slatina

PostPosted: Sun Dec 28, 2008 1:31 am    Post subject: Privatizarea CFR Marfa Reply with quote

Eu zic ca pana la urma trebuie privatizat. Va aduce mai multe beneficii tarii noastre.
Back to top
View user's profile Send private message
Electrica335



Joined: 31 Oct 2007
Posts: 427



PostPosted: Sun Dec 28, 2008 2:20 am    Post subject: Reply with quote

Pai da, capitalismul romanesc este in esenta unul dintre cele mai unice din lume si se rezuma prin lozinca : "taiem, furam, stricam, ne dam cu barda in cap unul altuia, dupa aia stam in birt, bem de rupem si povestim ce bine era inainte" .

Chestia cu taierile a fost doar o introducere in ceea ce va urma. 2009 privatizare la marfa = aducerea de locomotive straine => EA + DA la gunoi...Nu vreau sa mentionez insa cine o va cumpara pentru a nu se naste discutii de tot felul. Calatorii ureaza in 2010 cu acelasi rezultat. Ambele sunt batute in cuie.

In caz ca nu crede cineva ca CFR nu va mai exista, il invit cu respect sa se documenteze despre ceea ce a insemnat privatizare BR ( Marea Britanie ) ori DB ( Germania ) , care dupa 2 ani au revenit la stat. Binenteles ca au revenit la stat sub incidenta unor clauze clare mentionate in contractele de privatizare precum si sub incidenta unor legi bine definite scrise negru pe alb si batute in cuie. La noi astfel de legi nu exista iar clauze de contract mai mult ca sigur nu vor exista.

Dar nu va mirati : Petromul + rezervele s-au dat pe doua lazi de bere de catre nea Basel la austrieci. Tot el a spart SNCFR-ul in 98 . Asadar nu va ganditi ca acum situatia va fi cu ceva mai diferita.

Asa cum la infrastructura exista un fel de situatie Bechtel 2, doar cu alte nume, doar n-o fi vreunul nebun sa creaza ca magistrala 4 va fi vreodata in acest secol modernizata.Campina s-a finalizat in 2002 si deja e varza pe jumatate ( cel putin macazele si inimile sunt terminate ).Iar acea idiotenie numita TMV se numeste bani publici aruncati pe fereastra.

Sa nu credeti ca pe Constanta ori pe Brasov va fi altfel decat cum a fost pe Campina. In 2-3 ani dupa reabilitare, vor arata exact asa cum arata acum pe Campina.

Dupa toate acestea sa mai zica vreunul ca nu era mai bine pe vremea lui Ceausescu....
Back to top
View user's profile Send private message
Electrica675
FV Administrator


Joined: 27 Oct 2007
Posts: 4615


Location: Pascani

PostPosted: Sun Dec 28, 2008 2:32 am    Post subject: Reply with quote

Stii sigur ca se vor privatiza in 2009 si 2010? sau sunt doar zvonuri...ca in vara se auzea ca marfa v-a fi cumparata de un german...dar nu s-a mai intamplat asta
_________________


https://www.youtube.com/channel/UC0KhVr81rUnry1sHvqNADxg ........... Canal Youtube Electrica675

https://www.flickr.com/photos/58990993@N02/ ....................................... Photostream Electrica675
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Electrica335



Joined: 31 Oct 2007
Posts: 427



PostPosted: Sun Dec 28, 2008 2:38 am    Post subject: Reply with quote

Da, e batut in cuie...din pacate.
Back to top
View user's profile Send private message
Dr2005



Joined: 22 Nov 2007
Posts: 2433


Location: Bucuresti, sector 6, Drumul Taberei

PostPosted: Sun Dec 28, 2008 4:03 am    Post subject: Reply with quote

Marfa sunt aproape sigur că o va lua GFR-ul... acelaşi GFR a cărui filială bulgărească, Rolling Stock, a luat gratis o groază de locomotive ,,reci" de la CFR Marfă.
De vreo 2 ani se ştia că prima etapă a privatizării o să fie formarea unei noi companii īn colaborare paremi-se cu Raiffeisen Leasing, companie ce ar urma să preia GRATIS cāteva zeci de locomotive şi vreo 1000 de vagoane nefolosite de CFR Marfă (deci ce mai aveau ei prin parcurile reci), cu condiţia să nu le folsească īn Romānia. Sunt gata să pun pariu că, odată finalizată toată ,,tranzacţia", contractul va fi atacat la Consiliul Concurenţei şi Rolling Stock, pardon GFR că al lor e Rolling Stock-ul, va lua toată ,,felia" pecare o are CFR Marfă din transportul de marfă romānesc.

----

EA-urile şi DA-urile, deşi locomotive bune, au vreo 30 de ani de exploatare... suficienţi pentru o administraţie feroviară dintr-o ţară civilizată (deci nu din republica noastră bananieră), unde respectivele modele ar fi fost de mult la muzeu...
Tocmai īncăpăţānarea CFR de a nu vinde ,,concurenţei" a făcut să fie ţara plină de toate vechiturile aruncate de SNCF... unele au fost bune (vezi X4500) altele, īnsă...

Sunt curios dacă şi cānd se vor aduce locomotive noi... cel puţin pe Diesel ar fi mare nevoie, Sulzerele şi LDH-urile şi-au cam făcut treaba.
Sau, dacă tot nu vor să ia maşini noi, mai bine să le repare pe cele existente (au devenit deja obişnuite īntārzierile de cāteva ore pe motiv că ,,s-a stricat locomotiva") decāt să ne umplem de gunoaiele altora. E valabil şi pentru vagoane, unde īn afară de noile vagoane făcute de Astra Arad şi de vechile vagoane făcute acolo + TE, Y şi 26-26 avem toate jegurile aruncate de DB şi vopsite frumos şi puse pe R şi IC.
_________________
www.transport-in-comun.ro/trenuri
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
Electrica335



Joined: 31 Oct 2007
Posts: 427



PostPosted: Sun Dec 28, 2008 4:35 am    Post subject: Reply with quote

Da, intr-adevar, Dragos, GFR-ul o ia.

Desi ne dam de ceasul mortii ca pleaca la privati, cealalta posibilitate, si anume de a ramane la stat este mult mai sumbra. Se poate intampla ca sindicatele sa se impotriveasca ( ele avanad drept de veto in astfel de situatii ) tranzactiei, si compania sa ramana la stat.

O situatie identica a fost la Roman Brasov, unde in momentul in care compania MAN a vrut sa achizitioneze pachetul majoritar de actiuni, sindicatele s-au impotrivt si au spus "Noooo, noi nu ne vindem tara" . Nu ne-am vandut "tara" iar Roman Brasov a ajuns ceea ce stim cu totii astazi.

Daca ne gandim ca in momentul de fata la MArfa, si asa nu sunt comenzi , mai mult de jumatate din materialul rulant este "pe bara" ,principalii beneficiari precum AZO Mures, ALRO, Portul Constanta, Oltchim-ul si altii inchizandu-se sau avand activitate zero, iar privatii continuand oricum sa acapareze din ce in ce mai multe trase, CFR Marfa se indreapta incet dar sigur spre prabusire.

Este normal ca din punctul de vedere al noastru, al pasionatilor si al disparitiei parcului este ceva nasol, insa in momentul de fata eu nu vad o solutie mai viabila decat asta...Parcul oricum va disparea mai repede sau mai tarziu.Daca vrem sa visam, da, o putem face si spunem ca ar fi fost o salvare daca ar fi existat si azi SNCFR. Din pacate SNCFR nu mai exista, multumita tovarasului Basel...deci mai bine rau decat mai rau...

Din pacate orice inceput are si un sfarsit.
Back to top
View user's profile Send private message
shoppy



Joined: 18 Nov 2007
Posts: 3019


Location: Bucuresti, s. 1

PostPosted: Sun Dec 28, 2008 9:43 am    Post subject: Reply with quote

Nu e vina lui Basescu, in toate tarile calatorii sunt separati de marfa si de infrastructura.
Ca exemplu, si privatizarea Romtelecom a parut un dezastru, dar in momentul cand au avut o concurenta reala, au facut treaba buna.
Foarte bun exemplul cu Roman Brasov, oamenii nu si-au vandut tara, au zis ca mai bine sa se topeasca decat sa fie privata, si s-a topit, si nu a deranjat pe nimeni altcineva. Dar cu educatia generatiei urmatoare, copii disponibilizatilor, ce s-a intamplat?

Cat despre infrastructura, pe vremea lui Ceasca practic nu exista infrastructura rutiera (drumurile erau, da erau dezastruoase si inguste) si practic nici camioane care sa o foloseasca (o alta aberatie rezultata din conducerea comunista). Se stia ca fara cf tara s-ar fi oprit, asa ca nu aveau de ales si o intretineau. Acum e democratie, avem drumuri, avem camioane, si in loc sa iesim in strada sa zicem sa se duca toate pe cf, acolo unde le e locu, stam blocati in trafic si ne luam la bataie intre noi pentru cativa metrii de asfalt. Daca atat ne duce capu, atat facem.

Sigur ati observat, cand deraiaza un marfar, atunci vin aia de la Infra si muncesc ca dracii, cand deraiaza un tren de persoane... Lafel si cu liniile, daca e afectat o linie folosita de marfare, imediat se rezolva, apar utilaje, se gasesc solutii, cand e o linie folosita doar de Calatori, ori trece la privati ori asa ramane...
Deci cand o sa zica privatii "ba dobitocilor, io platesc TUI si-mi deraiaza vagoanele, ia puneti osu la treaba ca altfel am grija sa zburati din functie" atunci o sa se faca lucrari de infrastructura, altfel nu.
_________________
So high, so low, so many things to know...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
carelia



Joined: 09 Dec 2008
Posts: 159



PostPosted: Sun Dec 28, 2008 12:00 pm    Post subject: Reply with quote

Rolling Stock nu este filiala bulgareasca a GFR, ci este o societate mixta, infiintata in Romania, care are drept actionari CFR Marfa, Raiffeisen si GFR. CFR a venit cu aport in natura, 6400 de vagoane si 100 de locomotive, Raiffeisen asigura finantarea reparatiei acestora iar GFR a venit cu cash. Daca nu ma insel, capitalul social este undeva la 245 milioane euro, dar nu sunt sigur de acest lucru, nu am la indemana datele exacte. Din declaratiile din presa ale celor de la GFR am inteles ca doresc sa devina cel mai important jucator regional pe transporturile feroviare de marfa, motiv pentru care au si avut aceasta extindere in aceasta parte a Europei. Din cate stiu e batuta in cuie privatizarea CFR Marfa in 2009 si se spera obtinerea unei sume de minim 1000000000 de euro.
Back to top
View user's profile Send private message
Electrica335



Joined: 31 Oct 2007
Posts: 427



PostPosted: Sun Dec 28, 2008 6:44 pm    Post subject: Reply with quote

shoppy wrote:

Cat despre infrastructura, pe vremea lui Ceasca practic nu exista infrastructura rutiera (drumurile erau, da erau dezastruoase si inguste) si practic nici camioane care sa o foloseasca (o alta aberatie rezultata din conducerea comunista). Se stia ca fara cf tara s-ar fi oprit, asa ca nu aveau de ales si o intretineau. Acum e democratie, avem drumuri, avem camioane, si in loc sa iesim in strada sa zicem sa se duca toate pe cf, acolo unde le e locu, stam blocati in trafic si ne luam la bataie intre noi pentru cativa metrii de asfalt. Daca atat ne duce capu, atat facem.


In sfarsit cineva care gandeste cum trebuie !! DA, intr-o tara civilizata asa ar fi trebuit sa se intample. Daca ne uitam de exemplu la Austrieci, inclusiv camioanele care tranziteaza tara, sunt transbordate frumos intr-un tren, soferilor li se pune la dispozitie vagoane cuseta, si astfel pot tranzita fara grija traficului, controlalelor, ambuteiajelor, hotilor taietori de prelate si asa mai departe. La noi insa ...nu. Desi acum de cand cu UE-ul se are tot mai des in vedere aceasta problema, iar Berceanu din cate am vazut vrea sa introduca acest sistem din 2010. Ar fi super.

Principalul impediment este infrastructura feroviara : pentru ca un sistem Ro-Ro sa fie rentabil ai nevoie sa asiguri o viteza comerciala a acestor trenuri mai mare cu ceva km/h in plus fata de rutier. Tinand cont ca legile permit circulatia cu viteze maxime de 90 km/h a camioanelor, viteza comerciala la camioane bate undeva in jurul la 50 KM/h. Sa nu uitam ca mai ai si dezavantajul stationarilor de 9+4 ore pe zi pentru odihna. Deci chiar si la noi, trenul ar fi muult mai rentabil. Daca reusim mai reparam si linia de la Arad la Brasov, suntem tari...pentru ca sigur, autostrada de la Oradea la Bucuresti, nu va fi construita vreodata in aceasta viata.

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania All times are GMT + 2 Hours
Page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR