Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Trenuletul din Platoul Cornesti (Tg Mures)
Page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> CFI & CFF
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sulzerul1175
FV Administrator


Joined: 29 Jun 2007
Posts: 4312


Location: Oradea

PostPosted: Sat Jul 04, 2009 7:28 pm    Post subject:  Reply with quote

cortexedge wrote:
sulzerul1175 wrote:
Thomas?   Adica albastru cu 3 osii?  



Uita-te la poze


Bine, cand am postat mesajul, inca nu era nicio poza

Multumim pentru poze!
_________________
www.vehicule.uv.ro

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Sat Jul 04, 2009 8:20 pm    Post subject: Reply with quote

Am mers si eu pana acolo, si, desi era sambata seara, baietii inca mai lucrau la vagoane, si vopseaua de pe sasiul locomotivei era proaspata. Se pare insa, ca transformareaa fost numai exterioara, sub "hainele" lui Thomas se gaseste acelasi locotractor minier ca inainte, singura diferenta fiind ca nu va mai avea suficienta racire pentru ca a pierdut grilele laterale, iar in fata va avea probabil "fat(z)a" lui Thomas. Sau daca o sa-i puna grila in fata, o sa bage toata caldura la mecanic. Cred ca in ziar era o confuzie: pe baza unui alt articol tind sa cred ca ziaristul e convins ca inainte trenul avea locomotiva cu abur. Mai demult scria ca la modernizare trenuletul va fi dotat cu motor cu ardere interna (ceea ce are de minim 15 ani), iar acum a scris ca i s-a montat un motor diesel. De fapt cred ca a ramas neschimbata.
Sa vedem ceva poze.
Remiza a fost demolata:

Tot trenuletul a fost decorat pe tema "Thomas si prietenii"

Un vagon

Detaliu cu o osie

Se vopseste masina

Vedere din fata, se observa elementele locomotivei miniere

De dincolo

Postul de conducere

Nici nu e atat de usor de condus: 3 pedale, vreo 5 manete, plus butoane

Si un detaliu tehnic...Vad bine, e un lant??? (intre sina si sasiu). Are si instalatie pentru nisip?

Linia a fost curatata frumos, dar cu soferii va fi mai greu, obiceiurile proaste se prind repede:

_________________
"There's no heart in motorways. You won't see kids on the bridges taking car numbres, will you." (Ian McEwan)
Back to top
View user's profile Send private message
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Thu Jul 09, 2009 7:06 pm    Post subject: Reply with quote

Revin cu noutati.
Thomas a primit si fat(z)a, si a inceput sa transporte copiii.
Dupa cum banuiam, motorul nu are suficienta racire prin noua caroserie, asa ca se circula cu o trapa deschisa. Am profitat de ocazie, si am pozat motorul. E acelasi ca inainte:

Am realizat si cateva filmulete:
Cateva momente din cursa "dus":
http://www.youtube.com/watch?v=OVdK0l1LL_s
O scurta parte a cursei de intoarcere:
http://www.youtube.com/watch?v=b46rPGJhfQs
Manevra: partea 1:
mecanicul tanar mai trebuie sa se obisnuiasca, dar in linii mari se descurca
http://www.youtube.com/watch?v=czAPIDRjeaM
Manevra, partea 2:
http://www.youtube.com/watch?v=RDix5R6QXYQ

Motorul e uzat si arde un pic de ulei, dar in rest merge bine, zgomotele ciudate vin de la transmisie, dar asa face de cand o stiu.
Daca tin bine minte, vechiul echipaj folosea si franele ultimului vagon pentru a incetini si a opri; acum vad ca pentru oprire se bazeaza numai pe locomotiva, franele vagonului fiind folosite numai pentru asigurarea garniturii cand este decuplata de la locomotiva.
Cert e ca, asa cum e, batran si obosit, trenuletul are foarte mare succes la copii.
_________________
"There's no heart in motorways. You won't see kids on the bridges taking car numbres, will you." (Ian McEwan)
Back to top
View user's profile Send private message
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Sun Feb 28, 2010 4:50 pm    Post subject: Reply with quote

Am mai facut o plimbare, sa vad cum arata trenuletul dupa o iarna petrecuta in aer liber (pana acum macar locomotiva statea sub un acoperis).
In general arata bine, locomotiva se pare ca a fost avariata un pic la sfarsitul sezonului, iar iarna i-au vandalizat o usa (nu trebuia decat sa bage mana pe fereastra si sa desfaca incuietoarea si sa deschida usa, dar asa a fost mai interesant ...oricum nu aveau nimic de furat de inauntru)


Am mai fotografiat cateva detalii:

1. Din locomotiva:
Inca o poza cu postul de conducere, se observa ca dintre instrumente a supravietuit un singur "ceas", nu stiu ce indica; contactele cutiei de sigurante au fost legate pe direct cu sarma...

Asa arata o parte a transmisiei privind prin usa din stanga:


2. Detalii ale vagoanelor:
Frana: exista doar la cate un capat al vagoanelor 1 si 3, inseamna ca asa a fost gandita garnitura, sa circule mereu in aceeasi configuratie.

O roata si tot ce tine de ea:

Cuple ( /tampoane, 2 in 1 ca de obicei la cale ingusta)
 

3. Macaz
       

Intr-un capat al statiei pe inima macazului (daca asa se numeste ) scrie Ganz es T.sa BPest (adica Ganz&Co Budapesta) iar in celalalt, piesa a fost fabricata la Resita in 1895  
 

Sper sa va placa pozele, si scuzati-ma ca tot "resuscitez" topicul...
_________________
"There's no heart in motorways. You won't see kids on the bridges taking car numbres, will you." (Ian McEwan)
Back to top
View user's profile Send private message
dan tm



Joined: 21 Aug 2008
Posts: 671


Location: Sag /Timiseni CFR

PostPosted: Mon Mar 01, 2010 12:06 pm    Post subject: Reply with quote

Ganz &Tarsa Budapest
Back to top
View user's profile Send private message
cortexedge
FV V.I.P.


Joined: 03 May 2008
Posts: 1021


Location: Mures

PostPosted: Sun May 23, 2010 6:31 pm    Post subject: Reply with quote

2 poze de azi. Trenuletul era plin


_________________
La tăţi ni-i greu…
Back to top
View user's profile Send private message
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Sun Aug 08, 2010 8:52 pm    Post subject: Reply with quote

(Sh)it happens:

Se intampla si la case mai mari
Nu stiu cand a deraiat, dar astazi era totul in regula, trenul circula, era plin, atata tot ca mergea un pic mai incet.
_________________
"There's no heart in motorways. You won't see kids on the bridges taking car numbres, will you." (Ian McEwan)
Back to top
View user's profile Send private message
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Sat Apr 30, 2011 1:40 pm    Post subject: Reply with quote

Ca si in ultimii ani, 30 aprilie este prima zi cu calatori a sezonului.
S-a curatat frumos linia, la una dintre curbe s-a prelungit contrasina,
iar pista de alergat a fost prelungita si ea pana la statia din padure.
Cu V pe frunte

Soseste inapoi:


_________________
"There's no heart in motorways. You won't see kids on the bridges taking car numbres, will you." (Ian McEwan)
Back to top
View user's profile Send private message
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Sun Feb 26, 2012 5:52 pm    Post subject: Reply with quote

Cateva poze de astazi: trenuletul mai are cam doua luni de odihna de iarna. Se tot vorbeste despre prelungirea traseului si despre modernizare, dar dupa cum arata lucrurile, tot tractorasul satmarean il vedem si sezonul urmator pe clasicii 800m de cale ferata.

Cum garnitura sta in aer liber, in vagoane au cazut frunze si a nins:

Din pacate toate crucile Sf. Andrei si/sau tablitele de la treceri au fost vandalizate:

_________________
"There's no heart in motorways. You won't see kids on the bridges taking car numbres, will you." (Ian McEwan)
Back to top
View user's profile Send private message
tomi_ms
FV Administrator


Joined: 26 Jun 2008
Posts: 972


Location: Tg Mures

PostPosted: Tue May 01, 2012 3:03 pm    Post subject: Reply with quote

De 3 zile a inceput sezonul.
Cu ocazia reviziei de primavara asta, acoperisul vagoanelor a fost vopsit in albastru.
Nu am poze cu garnitura pentru ca m-a pacalit aparatul, dar va aduc doua detalii.
"Canal de revizie":

Si o harta (cam aproximativa) pe care este marcat si traseul trenului raportat la celelalte puncte de interes de pe Platou:



_________________
"There's no heart in motorways. You won't see kids on the bridges taking car numbres, will you." (Ian McEwan)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> CFI & CFF All times are GMT + 2 Hours
Page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR