Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Ecartament sine Iasi-Ungheni (MD)
Page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate in general
View previous topic :: View next topic  
Author Message
George M.



Joined: 01 Apr 2009
Posts: 4


Location: Iasi

PostPosted: Sun Apr 05, 2009 5:58 pm    Post subject: Ecartament sine Iasi-Ungheni (MD)  Reply with quote

Salutare!
Imi spunea cineva ca ecartamentul sinelor din Moldova e mai mare decat cel al sinelor din Romania, dar eu cred ca sunt la fel. El imi spunea ca la granita se schimba boghiurile sau li se mareste ecartamentul, iar eu am incercat sa-l conving ca asemenea operatiuni sunt imposibile in conditiile in care niste calatori asteapta sa ajunga la destinatie; ar putea sa faca schimb de garnituri, dar eu tot cred ca ecartamentele sunt aceleasi. Pana la urma cum e? Numai bine!
Back to top
View user's profile Send private message
shoppy



Joined: 18 Nov 2007
Posts: 3019


Location: Bucuresti, s. 1

PostPosted: Sun Apr 05, 2009 6:14 pm    Post subject: Reply with quote

De multe ori logica sau modul pe care-l consideram noi normal nu se potriveste cu realitatea. In Moldova (lafel ca in Ucraina, Rusia, etc) este alt ecartament, mai larg.
La trecerea granitei, Rapidul Prieteniei pierde cateva ore timp in care fiecare vagon este ridicat pe cricuri si i se schimba (sau ajusteaza) boghiurile.
_________________
So high, so low, so many things to know...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
George M.



Joined: 01 Apr 2009
Posts: 4


Location: Iasi

PostPosted: Mon Apr 06, 2009 11:35 pm    Post subject: Reply with quote

n-am crezut ca poate fi posibil asa ceva, dupa mine e mult mai practic sa muti calatorii in alta garnitura fiindca nu dureaza atat.
si cu cat e mai mare ecartamentul lor?
Back to top
View user's profile Send private message
cristi CFR



Joined: 27 Sep 2007
Posts: 2743


Location: Timisoara, Beius

PostPosted: Tue Apr 07, 2009 12:25 am    Post subject: Reply with quote

George M. wrote:
n-am crezut ca poate fi posibil asa ceva, dupa mine e mult mai practic sa muti calatorii in alta garnitura fiindca nu dureaza atat.
si cu cat e mai mare ecartamentul lor?


Ecartamentul Rusiei si al statelor din fosta URSS este de 1520 mm
_________________
Via Terra Grup
Transport Feroviar de Marfa, Gestionar de Infrastructura, Transport Public de Calatori

http://tren.transira.ro/
http://www.panoramio.com/user/2236391
http://www.youtube.com/user/cristiCFR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
@ndrey
FV V.I.P.


Joined: 11 Sep 2008
Posts: 172


Location: Iasi

PostPosted: Tue Apr 07, 2009 9:28 am    Post subject: Re: Ecartament sine Iasi-Ungheni (MD) Reply with quote

George M. wrote:
Salutare!
Imi spunea cineva ca ecartamentul sinelor din Moldova e mai mare decat cel al sinelor din Romania, dar eu cred ca sunt la fel. El imi spunea ca la granita se schimba boghiurile sau li se mareste ecartamentul, iar eu am incercat sa-l conving ca asemenea operatiuni sunt imposibile in conditiile in care niste calatori asteapta sa ajunga la destinatie; ar putea sa faca schimb de garnituri, dar eu tot cred ca ecartamentele sunt aceleasi. Pana la urma cum e? Numai bine!

 Ca sa nu se piarda timp , toat vagoanele sunt ridicate odata pe vinciuri, se scot boghiuriel de cale normala si pe partea cealalta sunt impine boghiurile de cale larga, se fixeaza  sub cutiil vagoanelor ,se coaboare cutiile , se fac legaturiel si trenul pleaca ...  totul in apriximativ o ora, o ora jumatate
_________________
DA1-998
Back to top
View user's profile Send private message
dan tm



Joined: 21 Aug 2008
Posts: 671


Location: Sag /Timiseni CFR

PostPosted: Tue Apr 07, 2009 1:19 pm    Post subject: Re: Ecartament sine Iasi-Ungheni (MD) Reply with quote

George M. wrote:
Salutare!
Imi spunea cineva ca ecartamentul sinelor din Moldova e mai mare decat cel al sinelor din Romania, dar eu cred ca sunt la fel. El imi spunea ca la granita se schimba boghiurile sau li se mareste ecartamentul, iar eu am incercat sa-l conving ca asemenea operatiuni sunt imposibile in conditiile in care niste calatori asteapta sa ajunga la destinatie; ar putea sa faca schimb de garnituri, dar eu tot cred ca ecartamentele sunt aceleasi. Pana la urma cum e? Numai bine!


Mda, e bine uneori sa te lamuresti daca poti inainte de a arunca un subiect.
Ai fi gasit chiar poze cu linii incalecate si chiar cu schimbarea boghiurilor.
Chiar aici pe acest forum este un asemenea reportaj.
Back to top
View user's profile Send private message
George M.



Joined: 01 Apr 2009
Posts: 4


Location: Iasi

PostPosted: Tue Apr 07, 2009 3:40 pm    Post subject: Reply with quote

multumesc de raspunsuri !

Quote:
Chiar aici pe acest forum este un asemenea reportaj.

este? o sa caut

am vazut pana la urma
Back to top
View user's profile Send private message
Dr2005



Joined: 22 Nov 2007
Posts: 2433


Location: Bucuresti, sector 6, Drumul Taberei

PostPosted: Tue Apr 07, 2009 6:47 pm    Post subject: Reply with quote

Eşti din Iaşi... nu cred că ţi-e greu să faci un drum pānă la Socola săvezi acolo şi linie īncălecată şi DA de cale largă (mă rog, cutia lui):



In aceasta fotografie a lui Silviu Sīntea se observa linia incalecata la Galati:

_________________
www.transport-in-comun.ro/trenuri
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
robypedia



Joined: 11 Feb 2009
Posts: 2


Location: Iasi

PostPosted: Thu Apr 09, 2009 3:40 pm    Post subject: Reply with quote

Aici poti vedea clar liniile incalecate.

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger
@ndrey
FV V.I.P.


Joined: 11 Sep 2008
Posts: 172


Location: Iasi

PostPosted: Thu Apr 09, 2009 3:46 pm    Post subject: Reply with quote

De fapt  locomotiva aceea 060-DA descompletata  este pe cale normala, in schimb LDH este transferat pe boghiuri de cale larga, la fel cum mai erau,in acel moment canda fost facut poza inca doua locomotive, una deja pregatea convoiu spre Cristesti Jijia, iar alta era in remiza..


_________________
DA1-998
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate in general All times are GMT + 2 Hours
Page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR