Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Mesajul pasionatilor catre lucratorii feroviari
Page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Please Register and Login to this forum to stop seeing this advertising.






Posted:     Post subject:

Back to top
shoppy



Joined: 18 Nov 2007
Posts: 3019


Location: Bucuresti, s. 1

PostPosted: Tue Oct 13, 2009 11:13 pm    Post subject:  Reply with quote

In sfarsit am reusit sa ordonez ideile:

Activitatile Pasionatiilor

Pentru a descoperi incotro trebuie sa ne indraptam, intai trebuie sa vedem de unde venim si unde ne aflam. Initial caile ferate au fost principalul sistem de transport din regimul comunist si acum ne aflam in plin proces de reorganizare a cailor ferate romane.
Propaganda comunista, desi pe de-o parte ne agasa cu ideea de pace, pe de alta parte ne invata ca peste tot in jurul nostru colcaie dusmani de clasa, sabotori capitalisti si agitatori chiaburisti sau ca vom fi invadati de catre puterile capitaliste. Drept consecinta tot ceea ce tinea de sistemul feroviar era considerat secret de stat si oricine manifesta prea mult interes risca sa fie "umflat" rapid de militie si interogat de securitate. O alta consecinta a fost numarul mic de articole si carti publicate despre domeniul feroviar.
Situatia actuala nu este nici ea roza. O combinatie intre realitatile economiei de piata si neputinta guvernului de a oprii coruptia la toate nivelurile duc la distrugerea rapida a cailor ferate romane.
Aici incearca sa intervina activitatile pasionatiilor.

Descoperirea infrastructurii

In aceasta perioada nefericita, singurele evenimente din domeniul infrastructurii sunt cele legate de abandonarea liniior secundare, urmata de demontarea si sustragerea acestora. Astfel, zecide kilometrii de sina si zeci de tabliere metalice de la poduri si viaducte sunt pierdute pentru totdeauna. O soarta asemanatoare o au garile si constructiile auxiliare. De aceea pasionatii incearca sa le documenteze.
O problema pe care o au pasionatii este ca multi lucratori din domeniul feroviar inteleg gresit legea celor 20 de metrii. Aceasta lege nu interzice fotografiatul ci accesul, mai mult, cum calea ferata nu este marginita de un teren viran lat de 20m aflat in posesia SNCFR, legea se anuleaza singura din cauza ca nu se poate aplica pe un drumul public sau proprietatea particulara ce margineste calea ferata, si pe care se afla in general pasionatul. De asemenea, nu se stipuleaza nicaieri ca lucratorii de la caile ferate(acari, manevranti, mecanici de locomotiva, sefi de gara sau de tren, etc) trebuie sa-si paraseasca locul de munca(lucru interzis de alfel prin regulamentele de munca) si sa incerce sa intrerupa actiunile de fotografiere si documentare ale pasionatilor. Practic, scopul acestei legi este de a stabili ca, in caz de accidentare a pietonilor, lafel cum in cazul accidentelor auto de la trecerea la nivel reglementate prin codul rutier, vina nu este a trenului sau a personalului de cale ferata, ci a pietonului. Astfel, ne aliniem la legislatia UE, unde accesul pe calea ferata este interzis, insa nu sta nimeni sa pazeasca zona caii ferate.

Urmarirea materialului rulant

Aceasta perioada nefericita prin care trecem nu are efecte daunatoare doar asupra infrastructurii, ci si asupra materialului rulant. Multe locomotive sunt casate sau ajung laprivati. Lafel de multe ajung in parcurile reci sau in conservare, pa cand noile loocmotive din tara se pot numara pe degete. In aceasta situatie imaginea unei locomotive stralucind de curatenie, proaspat iesita dintr-un RK sau chiar dintr-o spalare, este foarte apreciata de pasionati. De asemenea, atunci cand trec la privati, inexplicabil, la multe locomotive li se da un nou numar, practic distrugand istoria si realizarile acelui vehicul. De aceea pasionatii sunt urmaresc starea si desfasurarea materialului rulant.
Si aici apar probleme, multi lucratori ai cailor ferate considerand ca aceste informatii, precum apartenenta unei locomotive la un depou, ca fiind secrete. Este o greseala, cum pot fi secrete numarul si depoul de domiciliu al unei locomotive secrete, cand sunt scrise mare si clar chiar pe lateralele locomotivei?

Modelismul feroviar

in lucru, in acelasi gen,primul aliniat descrisa problema, al doilea impotriva secretomaniei peniste vehicule vechi de 60 de ani
_________________
So high, so low, so many things to know...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
cristi CFR



Joined: 27 Sep 2007
Posts: 2743


Location: Timisoara, Beius

PostPosted: Tue Oct 13, 2009 11:36 pm    Post subject: Reply with quote

Legat de partea a doua, legea este pentru prevenirea furturilor de la infrastructura.
Cat despre parasirea postului, aici e de discutat, impiegatul acarul are locul de munca gara, deci se pot plimba pe acolo cat doresc.
Cat despre mecanic, el se poate da jos de pe locomotiva, nu ii interzice nimeni acest lucru.

Pe undeva pe acolo trebuie sa scriem ca nu urmarim sa facem rau cuiva.
Multi sunt paranoici ca suntem pusi de cineva sa ii urmareasca si vrem sa le facem cine stie ce rau.
_________________
Via Terra Grup
Transport Feroviar de Marfa, Gestionar de Infrastructura, Transport Public de Calatori

http://tren.transira.ro/
http://www.panoramio.com/user/2236391
http://www.youtube.com/user/cristiCFR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
shoppy



Joined: 18 Nov 2007
Posts: 3019


Location: Bucuresti, s. 1

PostPosted: Tue Oct 13, 2009 11:44 pm    Post subject: Reply with quote

Despre furt e o lege clara care zice ca nu e voie sa furi. Altfel am avea legi ca nu e voie sa te aproprii de stalpi electrici, conducte de benzina si asa mai departe, ca si de acolo se fura.
O sa zicem ca sa nu paraseasca locul de munca sau atributiile de serviciu.
Am zis pe prima pagina ca nu urmarim oamenii ca sa raportam abateri.
_________________
So high, so low, so many things to know...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
stakee
FV V.I.P.


Joined: 04 Jan 2008
Posts: 1716


Location: Constanta si Romania SE

PostPosted: Wed Oct 14, 2009 9:53 am    Post subject: Reply with quote

cristi CFR wrote:
Legat de partea a doua, legea este pentru prevenirea furturilor de la infrastructura.
Cat despre parasirea postului, aici e de discutat, impiegatul acarul are locul de munca gara, deci se pot plimba pe acolo cat doresc.
Cat despre mecanic, el se poate da jos de pe locomotiva, nu ii interzice nimeni acest lucru.

Pe undeva pe acolo trebuie sa scriem ca nu urmarim sa facem rau cuiva.
Multi sunt paranoici ca suntem pusi de cineva sa ii urmareasca si vrem sa le facem cine stie ce rau.



Aceasi paranoia am intalnito si la regiile de transport in comun mai ales la soferii de pe troleibuze, pe scurt pana nu gasim o solutie pentru a arata angajatilor rat-urilor si cfr-istilor cel mai bine este sa pozam/filmam pe ascuns

In orice caz despre asa zisa lege ce interzice fotografiatul in gara va zic din surse sigure ca a fost abrogata acum mai bine de 15 ani! Si daca va i-au pe sus angajatii cu politia asteptati sa vina si discutati civilizat sa inteleaga capcaunii astia odata care este rostul nostru REAL, cel putin sa se obisnuiasca personalul paranoica, ca deja se stie ca sunt unii angajati ce ne cunosc si s-au obisnuit cu noi si cu activitatile noastre
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
shoppy



Joined: 18 Nov 2007
Posts: 3019


Location: Bucuresti, s. 1

PostPosted: Sun Oct 18, 2009 1:42 am    Post subject: Reply with quote

Modelismul feroviar

Modelismul este o afacere de succes in multe tari de pe toate continentele. Principalele domenii de activitate sunt cel aeronautic, naval, de razboi si bineinteles feroviar. Astfel, firme de renume raporteaza un important succes in vinderea de modele sau sau scule si materiale necesare pentru modelism. Trebuie precizat ca un model nu este o jucarie(confuzie facuta de multi oameni). Un model constituie o reprezentare cat mai exacta si cat mai detaliata a unui vehicul real la o anume scara(in Europa, la modelismul feroviar cele mai utilizate scari sunt 1:87(Scara H0) si 1:120(Scara N), atat Amercia de Nord cat si Asia folosesc alte scari specifice).
Problema in acest domeniu, ca in multe altele de la noi, este ca in tara noastra nu exista industrie modelistica, de aceea modelistii romani sunt obligati sa-si construiasca modelele de material rulant romanesc de la zero sau modificand alte modele asemanatoare. Pentru ca rezultatul sa fie unul de calitate, modelistul are nevoie de cat mai multe informatii, cote si poze amanuntite cu modelul real. Pe langa protestele nefondate ale lucratorilor de la caile ferate in legatura cu fotografiatul, modelistul roman este interpelat si cu alt fel de proteste, lafel de nefondate si chiar hilare, conform carora materialul rulant este secret(bineinteles, fara sa se cunoasca daca secretul este de stat, militar, industrial sau de alt fel). De acord ca acest lucru era valabil in timpul regimului comunist(impreuna cu o mare suma de alte contradictii), insa, avand in vedere ca la caderea regimului comunist proiectul loocmotivelor diesel deja avea o vechime de 30 de ani(ce bate in 50 la momentul curent), iar toate noutatile in materia de material rulant sunt prezentate in cadrul unor evenimente la care intrarea publicului larg nu este doar libera, ci publicul este si invitat sa intre in sala masinilor si sa faca poze dupa placul inimii, este evident ca nu poate fi forba de nici un secret la calea ferata.
_________________
So high, so low, so many things to know...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
shoppy



Joined: 18 Nov 2007
Posts: 3019


Location: Bucuresti, s. 1

PostPosted: Thu Nov 19, 2009 3:53 pm    Post subject: Reply with quote

Aproape am terminat, mai sunt de pus diacriticile si sa fac niste probe de printare(mai greu acum ca momentan nu am imprimanta, dati si voi un print).

http://www.filefront.com/14953271/pliant.rar
_________________
So high, so low, so many things to know...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
shoppy



Joined: 18 Nov 2007
Posts: 3019


Location: Bucuresti, s. 1

PostPosted: Mon Nov 23, 2009 6:25 pm    Post subject: Reply with quote

Pai daca nu zice nimeni nimic, atunci lansam versiunea 1.0

...updating...

Deci spor la printat si distribuit .

O sa mai pun anuntul pe lokomotiv si transira (dupa ce adaug intr-un fisier separat instructiunile postate mai devreme aici).
_________________
So high, so low, so many things to know...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
shoppy



Joined: 18 Nov 2007
Posts: 3019


Location: Bucuresti, s. 1

PostPosted: Mon Nov 23, 2009 10:17 pm    Post subject: Reply with quote

V1.01
- corectat autorul pozei cu marfarul combinat
- adaugat fisierul .doc cu instructiuni

http://www.filefront.com/14982829/pliant-v1.01.rar/
_________________
So high, so low, so many things to know...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
shoppy



Joined: 18 Nov 2007
Posts: 3019


Location: Bucuresti, s. 1

PostPosted: Mon Nov 23, 2009 10:22 pm    Post subject: Reply with quote

Fisierul este gazduit pe un site gratuit, deci daca apar mesaje de genul: fisierul a fost sters, este in curs de procesare, e protejat de o parola, trebuie platit, sau orice altceva, este o eroare interna a serverului, incercati din nou mai tarziu.
_________________
So high, so low, so many things to know...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
shoppy



Joined: 18 Nov 2007
Posts: 3019


Location: Bucuresti, s. 1

PostPosted: Thu Nov 26, 2009 11:52 pm    Post subject: Reply with quote

v1.02
- corecat greseli gramaticale descoperite de Dr2005
- adaugat Version History

http://www.filefront.com/15003987/pliant-v1.02.rar/


_________________
So high, so low, so many things to know...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania All times are GMT + 2 Hours
Page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 4 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR