Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Cum viseaza tinerii europeni viitorul in Transporturi?

 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate in general
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Thu Apr 30, 2009 10:12 am    Post subject: Cum viseaza tinerii europeni viitorul in Transporturi?  Reply with quote

In cadrul concursului “2008 VDA Design Awards”, organizat de Asociatia Germana a Industriei Auto, in cooperare cu German Design Council, au participat studenti la design ce au propus proiecte pe tema “Transport Efficiency 2020”.

In articolul din continuare, gasit pe site-ul Carbodydesign, va prezint cateva dintre solutiile castigatoare propuse de studenti in vederea mijloacelor de transport din 2020. Imaginile si informatiile sunt preluate din site-ul precizat mai sus, traducerea apartinand subsemnatului. Am tinut sa va prezint proiectele observate pe site-ul strain, considerand ca informatiile selectate sa va incante ochiul orientat spre transportul FeRoviaR.

Au participat 35 de studenti din tari ca Austria, Marea Britania, Japonia, India, Germania si chiar Serbia, care studiaza la un profil de design in transporturi. Premiile au constat in bani (2.000 de Euro – premiul I, 1.000 de Euro – premiul II, 500 de Euro – premiul III) si in internshipuri la companii mari in domeniu: Opel, Man, Daimler, Volkswagen etc.

Trecand peste chestiunile de ordin administrativ, hai sa vedem cum isi imagineaza tinerii viitorul in transporturi. Merita de mentionat ca din membrii juriului au facut parte personalitati din industria de masini din Germania. Evenimentul a avut loc pe 26 septembrie 2008, in Hanovra, Germania.




Windcatcher – premiul I
Castigatorul premiului I a fost Abhinandan Saini, un american student la Creative Studies, Detroit, Statele Unite. A capatat 2.000 de Euro si un internship la Opel. Numit Windcather, proiectul a fost gandit sa inlocuiasca folosirea de camioane grele in orase. Destinat exclusiv pentru parcurgerea de distante mari, metoda de propulsie este bazata pe o tehnologie hibrida, combinandu-se avantajele folosirii hidrogenului cu electricitatea nepoluanta a bateriilor.

Cum functioneaza aceasta bestie? Are cinci compartimente care transporta alte camioane “slave”, camioane care urca in compartimentul de transport al autotrenului din mers, viteza limita de incarcare fiind de cca 65 km/h. Dupa cum se vede si in imagini, constructia mega-tirului permite strecurarea de masini printre rotile sale, acest lucru ducand la fluidizarea traficului.

Windcatcher poate sa-si modifice volumele compartimentelor in functie de necesitati: oprire, croaziera sau incarcare. Totodata, inventia isi regleaza parametrii de mers in functie de autostrada, astfel daca senzorii camionului percep un drum lin, carcasa lui va avea un coeficient de aerodinamica foarte bun, iar daca drumul va fi cu multe cotituri, compartimentele vor fi foarte flexibile.

De ce prezint solutii auto intr-un forum cu trenuri? Eu cred ca pentru a realiza vehicule FeRoviaRe eficiente, trebuie si niscaiva informatie automobilistica. Ca sa fii mai bun decat adversarul tau, trebuie sa-i stii metodele pe care el se bazeaza, corect?








R9 Turbosteamer – premiul II
Premiul II a fost acordat unui student de la Universitatea de Arta si Design din Coventry, Marea Britanie, Nathan Lee. A castigat 1.000 de Euro si un internship la Krone (producatorul nr. 2 in Europa de remorci si semiremorci). Proiectul imparte aspectul cu cel al unui TIR obisnuit din zilele noastre. Ceea ce l-a facut castigator a fost propunerea folosirii unui motor hibrid (diesel + (atentie!) aburi) in 6 timpi, a unui sistem de recuperare a energiei, a unui sistem de franare suplimentar, a unui sistem video care inlocuieste oglinzile retrovizoare, precum si integrarea unui dus, a unei toalete si chiuvete in cadrul cabinei.

Air Drive System permite traversarea a 40 de km fara sa emita noxe, deci permite survolarea centurilor si centrelor  urbane intr-un mod ecologic. Aburul permite recuperarea a 220 de CP din puterea produsa de motorul unde se introduce bio-diesel. R9 transporta acelasi volum de marfa pe care il face un TIR obisnuit, diferenta constand in reducerea cu 40% a costurilor combustibililor si a impactului fata de mediu.

O inventie interesanta o reprezeinta panourile foto-voltaice care pastreaza energia in timpul stationarii TIR-ului. In apropierea rotilor exista filtre de acaparare a prafului si a particulelor toxice. Cabina soferului poate servi multiple functii: Croaziera, Viata sau Somn. Astfel ca, in R9 Turbosteamer, pe langa condus, se poate dormi, se poate face dus sau se poate gati mancare.








Duality – premiul III
500 de Euro si un internship la MAN au castigat Jacob Muller si Andre Kieschnik, doi studenti la Hochschule für Wirtschaft und Technik din Dresden, Germania. M-a bucurat ca in mintea studentilor a stat posibilitatea transferului vehiculului pe calea ferata. Mai mult, proiectul permite rularea pe diferite tipuri de ecartamente uzuale din Europa.

Duality este un Euro-Combi-Vehicle si scopul sau e sa combine avantajele folosirii infrastructurii rutiere, cat si infrastructurii feroviare. Usurinta comutarii de pe un sistem pe altul si siguranta oferita marfii transportate sunt cateva dintre avantaje.

Conceptul “duality” atinge doua mari probleme: protectia oferita de container si utilizarea eficienta a strazilor si a cailor ferate. Modularitatea este absolut esentiala in transportul de containere. Mai mult, peretii containerelui se adapteaza in functie de volumul marfii, oferindu-se, totodata, o aerisire eficienta. Marfa nu suporta pierderi calitative in urma transportului, astfel ca Duality merita sa intre sub vizorul mai marilor companii producatoare de material rulant pentru calea ferata (ce frumos suna).  Studentii au realizat chiar si o posibila metoda de amenajare a infrastructurii hibride auto/tren.

Atasarea containerului in cadrul sinelor trenului/rotilor de tir se realizeaza prin mecanic, prin GPS. Sistemul de prindere a containerului in scheletul vehiculului este sigura si punctele de prindere sunt in numar de 12. Articulatia dintre containere – in cazul transportului a mai multe incarcaturi – permite legarea a maxim 3 containere.

Avantajele folosirii unui transport intermodal in viitor sunt urmatoarele:
--- evitarea unui blocaj general al traficului in anii urmatori daca nu se recurge rapid la o reforma in acest sens;
--- sosele cu un grad sporit de scadere a accidentelor, a poluarii sonore si a aerului;
--- siguranta in transportul pe calea ferata;
--- strazile raman mai aerisite din punct de vedere al densitatii vehiculelor, in timp ce cantitati --- importante de marfuri sunt transportate pe calea ferata;
--- livrari rapide;
--- eficienta energetica exceptionala;

Infrastructura propusa de cei doi studenti permite interschimbarea modalitatilor de transport intr-un mod facil. Iata cum: Euro-Combi-Vehicle vine dinspre oras sau autostrada, se indreapta spre terminalul de transbordare. Soferul vehicului anunta prin radio cate module/containere transporta, pregatindu-se, astfel, rampa de calea ferata.
Imaginile de pe site sunt foarte concludente si reprezinta solutii reale in vederea haosului care are loc pe strazi.








Felidae
Ramandeep Singh este autorul proiectului “Felidae”, el fiind student in India la Institutul de Design din Pune. Designer-ul a castigat un internship la Daimler pentru realizarea unui camion creat special pentru a transporta... sticla. Vehiculul are o capacitate extensibila de incarcare. Felidae in mod extins poate transporta sticla din fabrica direct catre clienti acasa datorita compresarii capacitatii de incarcare. Daca pentru trailerele obisnuite era necesar ca incarcatura sa fie ridicata la nivelul TIRului, Felidae permite introducerea sticlei de la nivelul solului, dat fiindca semi-remorca lui se poate cobora la nivelul solului.

Autotrenul este propulsat de catre o sursa de putere ecologica, compusa dintr-un motor hibrid ce ruleaza pe bio-diesel si baterie electrica. Celulele solare situate deasupra vehiculului incarca bateria, in timp ce fiecare roata este propulsata de un motor electric individual.




Chiron
Austriecii Benjamin Cselley, Jupin Ghanbari, Jessica Covi si Erol Kursani, studenti la Universität für Angewandte Kunst din Viena au castigat un internship la Volkswagen cu proiectul Chiron, care nu e altceva decat un hibrid locomotiva/camion, propulsat de motoare individuale plasate pe fiecare roata, avand ca si combustibil algele.

Ideea propusa de studentii mentionati mai sus este geniala, dat fiind faptul ca alaturi de cauciucurile necesare rularii pe sosea se afla roti de tren care permit tirului sa ruleze pe calea ferata.

320 de milioane de tone de CO2 este cantitatea emisa de traficul compus din camioane, in timp ce trenurile polueaza doar cu 7 milioane de tone. In acelasi timp, daca in 1970, transportul auto avea o portie de cca 150 de tone/kilometru, calea ferata se bucura cu doar 50 de tone/kilometru. In ciuda faptului ca trenul este net si absolut superior transportului auto in termeni de economie, conservarea mediului, rapiditate si siguranta, in 2005 calea ferata transporta cca 60 de tone/kilometru, in timp ce tirurile transporta peste 450 de tone/kilometru.



Halal protectie naturala a asigurat Europa globului!


_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate in general All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR