Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Boghiuri si roti

 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate in general
View previous topic :: View next topic  
Author Message
paul



Joined: 28 Mar 2009
Posts: 119


Location: Sibiu

PostPosted: Wed Apr 22, 2009 8:10 pm    Post subject: Boghiuri si roti  Reply with quote

Salut la toti!Sper ca postez bine si sper sa fie cu interes topicul.
Cu totii stim de acidentul din Germania, care a fost provocat de rupererea sau desprinderea unei bucati dintr-o roata a vagonului, roata formata din doua elemente nu dintr-o singura bucata asa cum o stim noi.



Bun, revenind la topic, ce observ eu dupa 4 ore de boschetat in Brasov prin gara:




Romanii de ce sunt mai fraieri si folosesc acelasi sistem de roti, la fel ca la Ice in 98 cand s-a produs accidentu?.Bine e drept la noi nu se merge cu 200 se merge cu 140, dar daca s-a intamplat o data la Germani trebuie sa se intample si la noi neaprat?
Poate e cineva de pe forum mai cu experienta in chestiile astea si poate stie mai bine.Dati-va si voi cu parerea poate nu vad eu bine la roti.
O zi buna.
Back to top
View user's profile Send private message
paul



Joined: 28 Mar 2009
Posts: 119


Location: Sibiu

PostPosted: Wed Apr 22, 2009 8:40 pm    Post subject: Reply with quote

Ca sa fie mai explictia chestia:


Back to top
View user's profile Send private message
shoppy



Joined: 18 Nov 2007
Posts: 3019


Location: Bucuresti, s. 1

PostPosted: Wed Apr 22, 2009 8:46 pm    Post subject: Reply with quote

Este vorba despre accidentul de la Eshede.
Germanii s-au trezit ca rotile monobloc (care era normal sa le foloseasca) dadeau nastere unor vibratii suparatoare la viteze ridicate, si, in loc sa umble la ansamblul etaje suspensii - amortizoare, au auzit ca la tramvaie este un model de roata cu bandaj, care intre bandaj si obanda are introduse bucati de cauciuc ce atenueaza vibratiile. Nu s-au gandit nici ca tramvaiul merge de 10 ori mai incet decat Ice-ul, nici ca tramvaiele echipate cu astfel de roti aveau mari probleme in circulatie.
Probabil ca s-au gandit ca o sa bage inspectii mai dese si problema o sa se rezolve.
Si apoi, ca sa vedeti mostra de gandire germana, permit vagonului sa mearga luni bune cu termenul la inspectie depasit. Mai mult, primesc reclamatii de la pasageri ca in vagon apar zgomote si vibratii anormale, si tot nu retrag vagonul.
Restul e istorie. Bandajul cedeaza si se infige in vagon, iesind prin manerul dintre doua scaune ocupate de pasageri iar roata respectiva deraiaza. Din cauza evitarii abuzurilor, nu exista semnale de alarma, asa ca un pasager pleaca sa parcurga intreaga garnitura pentru a ajunge la controlor si a-i relata problema. Intre timp se produce tragedia: bandajul care era in continuare tarat de vagon agata contrasina unui macaz, aceasta patrunde in vagon in zona holului din fata toaletei, boghiul se loveste de contrasina infipta in vagon si deraiaza in intregime, cade peste acul macazului schimbandu-i pozitia de pe directa pe abatuta, restul trenului o ia pe abatuta si e proiectat in pilonii unui pod din localitatea Eshede.

Boghiul fotografiat de tine are roti monobloc care elimina aceasta problema.
_________________
So high, so low, so many things to know...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
paul



Joined: 28 Mar 2009
Posts: 119


Location: Sibiu

PostPosted: Wed Apr 22, 2009 8:49 pm    Post subject: Reply with quote

Mersi de raspuns.
Back to top
View user's profile Send private message
Electrica335



Joined: 31 Oct 2007
Posts: 427



PostPosted: Thu Apr 23, 2009 12:00 am    Post subject: Reply with quote

Roata cu bandaj este o conceptie utilizata pentru prima data la tramvaie, din motive de confort. Tinandu-se cont ca infrastructura publica locala aferenta acestor retele de transport nu permitea circulatia cu viteze ridicate, iar planeitatea si rugozitatea ei erau puse la indoiala, s-a adoptat un sistem obada-pelicula de cauciuc-bandaj+inel de siguranta.

Din motive de siguranta a circulatiei, la calea ferata s-a avut initial in vedere realizarea unei roti similare, dar care sa foloseasca in locul inelului de siguranta, o coroana circulara pentru a permite strangerea prin organe de asamblare mobile (suruburi). Acest sistem mai poate fi inca vazut pe unele tramvaie. Din pacate la calea ferata, acest lucru n-a fost posibil, intrucat face impiedica din start montarea discurilor de frana pe roata.

Accidentul din Germania a avut drept cauza un bandaj slabit. N-am pus la indoiala niciodata capacitatea intelectual-tehnica a nemtilor, insa nu gasesc adecvata folosirea rotii bi-bloc la viteze mari. Tocmai vibratiile de care vorbea si shoppy creeaza tensiuni mari in bandajul care si asa este fretat si tensionat pe roata. Astfel se ajunge la fisuri, crapaturi si in final ruperi sau defretari de bandaje. Chiar si la CFR au fost destule cazuri.

La noi, roata cu bandaj se foloseste la locomotive, la vagoanele clasice pe boghiuri Minden, ORE, Diamond, Y25 precum si la toate vechiculele pe doua osii ( vagoane de marfa Zes, Ggs, Ucs, Ks, s.a.m.d. , automotoare seria 900 ) precum si la automotoarele din seriile 750 si 1000.

Vagoanele mai noi sunt dotate cu roti monobloc.
Back to top
View user's profile Send private message
dan tm



Joined: 21 Aug 2008
Posts: 671


Location: Sag /Timiseni CFR

PostPosted: Mon May 04, 2009 8:20 am    Post subject: Reply with quote

Bun, s-a discutat aici despre roti, dar topicul mai cuprinde si boghiurile.
Poate ar fi bine sa se prezinte tipurile de boghiuri care au fost utilizate in trecut la marfa si calatori precum si ce actuale.
De exemplu eu nu stiu care e boghiul PKP.
Back to top
View user's profile Send private message
Dr2005



Joined: 22 Nov 2007
Posts: 2433


Location: Bucuresti, sector 6, Drumul Taberei

PostPosted: Mon May 04, 2009 10:26 pm    Post subject: Reply with quote

Pānă facem rost de poze şi descrieri ale boghiurilor folosite de CFR de la īnfiinţare şi pānă īn prezent, să vedem o instalaţie de ridicat vagoanele de marfă din mica revizie a Gării Bucureşti Sud:



Mergem apoi īn Revizia Griviţa. Iată un strung pentru bandaje:







Instalaţia de ridicare a vagoanelor de călători:




Sa vedem niste osii cu diverse probleme... iata ce se intampla daca fusul osiei incepe sa se rizeze si nu se observa... defect mai grav decat acesta nu prea exista (poate doar ruperea osiei sau a bandajelor):


O roata cu bandaj privita dispre interior... se observa ca ,,dungile" de vopsea nu sunt continue, ceea ce inseamna ca bandajul s-a rotit fata de roata:


Diverse osii cu diverse defecte. Se observa foarte bine si discurile de frana (majoritatea fiind alcatuite din 2 bucati, pentru a nu fi necesara scoaterea rotii de pe osie la inlocuirea lor), dar si diferenta de forma intre rotile cu bandaj - cele marcate cu cate 4 dungi cu vopsea pentru a putea fi identificata rotirea independenta a bandajului - si cele monobloc:















_________________
www.transport-in-comun.ro/trenuri
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
Electrica675
FV Administrator


Joined: 27 Oct 2007
Posts: 4615


Location: Pascani

PostPosted: Mon May 11, 2009 8:03 am    Post subject: Reply with quote

Mai este o instalatie si in Pascani Triaj.

_________________


https://www.youtube.com/channel/UC0KhVr81rUnry1sHvqNADxg ........... Canal Youtube Electrica675

https://www.flickr.com/photos/58990993@N02/ ....................................... Photostream Electrica675
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
bogdyblack



Joined: 29 Sep 2008
Posts: 24


Location: arad

PostPosted: Sat May 30, 2009 3:23 pm    Post subject: Reply with quote











Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate in general All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR