Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

SR - Autocamioanele Steagul Rosu

 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Camioane
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Please Register and Login to this forum to stop seeing this advertising.






Posted:     Post subject:

Back to top
MagnuM



Joined: 14 Apr 2010
Posts: 5


Location: Bucuresti / România

PostPosted: Sat Apr 17, 2010 1:45 am    Post subject: SR - Autocamioanele Steagul Rosu  Reply with quote

SR sunt iniţialele de la numele fabricii: Steagul Roşu, din Braşov, devenită ulterior: Intreprinderea de Autocamioane Braşov, Autocamioane Braşov, Roman SA.
Primele camioane produse acolo, au purtat acest nume. Primul model s-a produs începând cu anul 1954 şi s-a numit SR 101 - inspirat dupa modelul sovietic ZiS 150 (ZiS - Zavod imeni Stalina), care, la rândul lui, a fost o copie a camionului american International KR-11.
Camionul avea sarcina utila 4 to, motor cu 6 cilindrii in linie, benzină, 5560 cmc, 95 CP, ambreiaj bidisc uscat, cutie de viteze cu 5 trepte, 4x2, axă spate tip "banjo" (planul de secţiune paralel cu axa), 8 prezoane pe roată, pneuri: 9.00-20. Ampatament: 4000 mm; ecartament faţă/spate: 1700 mm / 1740 mm.
SR 101 a avut câteva modele: SR 104 - 4x4 (din pacate nu sunt poze cu acest model); SR 109 - autobasculantă.


SR 101









SR 109




Modelul SR 101, a fost înlocuit, începând cu anul 1960 (din 1958 a început dezvoltarea noilor modele, inspirate după modelele americane, din aceiaşi clasă - medium-light), de modelul SR 131 Carpaţi. Cabina acestor modele a fost proiectată de francezii de la Chausson Plant, motorul fiind un V8, benzină (dezvoltat la Braşov, pe baza unui motor Ford Y), de 5025 cmc, 140 CP, 32 daNm, ambreiaj monodisc uscat, cutie de viteze cu 4 trepte, treptele 2, 3 şi 4 fiind sincronizate, 4x2, axă spate tip "split" (planul de secţiune perpendicular pe axă), 6 prezoane pe roată, pneuri: 7.50-20. Ampatament: 3400 mm, 4100 mm; ecartament faţă/spate: 1650 mm / 1650 mm.


SR 131 Carpaţi










Din anul 1962, în paralel cu modelul SR 131 Carpaţi, a intrat în fabricaţie şi modelul SR 132 Carpaţi, cu sarcină utilă 2,5 to. Acest model era echipat cu acelaşi motor V8, benzină (dezvoltat la Braşov, pe baza unui motor Ford Y), de 5025 cmc, 140 CP, 32 daNm, ambreiaj monodisc uscat, cutie de viteze cu 4 trepte, treptele 2, 3 şi 4 fiind sincronizate, 4x4, cutie de transfer cu 2 trepte nesincronizate, fără diferenţial central, axe faţă/spate tip "split" (planul de secţiune perpendicular pe axă), axă spate cu roţi simple, 6 prezoane pe roată, pneuri: 9.75-18. Ampatament: 3400 mm; ecartament faţă/spate: 1780 mm / 1750 mm.


SR 132 Carpaţi













Ulterior, sarcina utilă a fost mărită de la 3 to, la 5 to, fapt ce a determinat intrarea în producţie, începând cu anul 1964, a modelului SR 113 Bucegi, cu sarcină utilă 5 to, având la bază aceiaşi cabină, proiectată de francezii de la Chausson Plant şi motorul V8 (dezvoltat la Braşov, pe baza unui motor Ford Y), de 5025 cmc, 140 CP, 32 daNm, ambreiaj monodisc uscat, cutie de viteze cu 5 trepte, treptele 2, 3, 4 si 5 fiind sincronizate (opţional, cutia de viteze putea fi cuplată cu o cutie suplimentară - reductor), 4x2, axă spate tip "banjo" (planul de secţiune paralel cu axa), opţional, axa spate putea fi echipată cu 2 trepte de reducţie, comandate pneumatic, 8 prezoane pe roată, pneuri: 8.25-20, 9.00-20. Ampatament: 3620 mm (autotractor cu şa, autobasculantă), 4000 mm, 4400 mm, 4800 mm; ecartament faţă/spate: 1750 mm / 1750 mm.
SR 113 Bucegi a avut cateva modele: SR 115 Bucegi - autotractor cu şa; SR 116 Bucegi - autobasculantă.


SR 113 Bucegi





















SR 115 Bucegi









SR 116 Bucegi












În acelaşi an, 1964, a intrat în producţie şi modelul SR 114 Bucegi, cu sarcină utilă 4 to, Camionul era echipat cu acelaşi motor V8, benzină, de 5025 cmc, 140 CP, 32 daNm, ambreiaj monodisc uscat, cutie de viteze cu 5 trepte, treptele 2, 3, 4 şi 5 fiind sincronizate, 4x4, cutie de transfer cu 2 trepte nesincronizate, fără diferenţial central, axa faţă tip "split" (planul de secţiune perpendicular pe axă), axă spate tip "banjo" (planul de secţiune paralel cu axa), opţional, diferenţialul spate putea fi echipat cu sistem de blocare, comandat pneumatic, 8 prezoane pe roată, pneuri: 9.00-20. Ampatament: 4000 mm; ecartament faţă/spate: 1780 mm / 1750 mm.


SR 114 Bucegi

















Pe baza şasiului SR 113, s-a fabricat un model de 6 to, cu cabină avansată, numit SR BA-1 Bucegi, folosind mecanica de la SR 113; motor V8, benzină, 5025 cmc, 140 CP, 32 daNm, ambreiaj monodisc uscat, cutie de viteze cu 5 trepte, treptele 2, 3, 4 si 5 fiind sincronizate, 4x2, axă spate tip "banjo" (planul de secţiune paralel cu axa), echipată cu 2 trepte de reducţie, comandate pneumatic, 8 prezoane pe roată, pneuri: 8.25-20. Ampatament: 2500 mm (autotractor cu şa), 3100 mm, 3550 mm; ecartament faţă/spate: 1750 mm / 1750 mm.
SR BA a avut o model 6x4, fabricat în serie redusă: SR 14BA-32S Bucegi.


SR 7BA-1 Bucegi











SR 14BA-32S-40 Bucegi




În anii '70, uzina a păstrat pentru modelul SR 114, cutia de transfer originală, dar, opţional, aceste modele puteau fi echipate şi cu noua cutie de transfer G-450, cu 2 trepte nesincronizate şi diferenţial central asimetric blocabil, controlată pneumatic.
Ulterior, spre sfârşitul anilor '70, motorul V8, benzină, 5025 cmc, 140 CP - cod motor SR-211, a fost înlocuit cu motorul diesel, cu 6 cilindrii in linie, 5491 cmc, 135 CP, licenţa SAVIEM (SAVIEM - Société Anonyme de Véhicules Industriels et d'Equipements Mécaniques) - cod motor 797-05. Odata cu motorul, a fost montată pe maşină şi cutia de viteze AK 5-35, cu 5 trepte nesincronizate. Modelele astfel modificate s-au numit SR 113/114/115/116 D.


SR-211




Ulterior, în anii '80, fabrica a făcut modelelor diesel un "face-lift", care a constat în: înlocuirea grilei şi panoului frontal, cu un panou fără decupare pentru faruri şi înlocuirea barei de protecţie faţă cu un model adaptat de la Roman - din 3 bucaţi şi cu decupare pentru faruri.
Modelele astfel modificate s-au numit Dac 6135 R - 4x2 / Dac 6135 RA - 4x4.


Dac 6.135 R








Dac 6.135 RA




În ultimii ani de fabricaţie, uzina a modificat capotajul motorului, acesta fiind fabricat din fibră, devenind rabatabil.


Dac 6.135 R







Treptat, spre sfârşitul anilor '80, fabricarea modelelor SR a încetat, acestea fiind înlocuite de noile modele din gama medie-grea Roman/Dac - licenţa MAN F8 (MAN - Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg).


Roman-Dac











Cabina tip CN, care echipeaza modelele militare, a fost realizată de români.


Dac CN








Bonus: Autospecială de pompieri, făcută la Timişoara, pe baza unui şasiu SR 114.


SR 114 - UMT





Proiect, pe baza unui şasiu Roman 19.215 DFK, cu cabină SR.


Roman-SR




A rămas la stadiul de proiect, din păcate, nefiind disponibile alte date...
_________________
Chevrolet Suburban V2500 Silverado
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
MagnuM



Joined: 14 Apr 2010
Posts: 5


Location: Bucuresti / România

PostPosted: Sun Apr 18, 2010 1:32 am    Post subject: Reply with quote

Un "SR-Dac"... in Siria!




SR 116 Bucegi 6BR1S, in Mariqita / Columbia.



_________________
Chevrolet Suburban V2500 Silverado
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
MagnuM



Joined: 14 Apr 2010
Posts: 5


Location: Bucuresti / România

PostPosted: Sun Apr 18, 2010 1:38 am    Post subject: Reply with quote

Un SR ex-iugoslav: Torpedo SRT.



_________________
Chevrolet Suburban V2500 Silverado
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
explorator021



Joined: 22 Jul 2009
Posts: 142


Location: Oradea

PostPosted: Sun Aug 15, 2010 7:36 pm    Post subject: Reply with quote

Salut Magnum Mi-a placut sa citesc istoria camioanelor SR si apoi Roman.

Am cateva date de completat

Modelul SR 132, cu sarcina utila de 2 t, putea tracta in teren variat remorci cu greutatea de 2t. Acest camion va inlocui camioanele GAZ 63 si SR 101
In 1965 se construieste SR 114M, derivat din varianta civila SR 113. Acesta putea transporta 4t pe sosea, 3t in teren si putea tracta remorci de de 3t. Motorul era pe benzina si dezvolta 140 CP.






Sursa datelor si a imaginilor : Revista Auto Mondial, nr. 2, februarie 1997


_________________
Pasionaţi feroviari din toată ţara, uniţi-vă
Nu putem lupta pentru o cauză, atâta timp cât formăm grupuri(forumuri) adverse.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Camioane All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR