Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

M606,M500: Excursie FeRoviaRa Iasi - Pascani - Suceava[2008]

 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Wed Dec 29, 2010 9:10 am    Post subject: M606,M500: Excursie FeRoviaRa Iasi - Pascani - Suceava[2008]  Reply with quote

10 august 2008 -=- Excursie FeRoviaRă Iaşi – Paşcani – Suceava

Iată că am ajuns în faţa Trenului Personal 6457, Iaşi – Paşcani, după câteva ore de plimbare pe căile ferate ieşene, ore pe care le-am transpus într-un fotoreportaj dedicat. Mai departe de Paşcani spre Suceava aveam să mă urc în Trenul Personal 5511, Paşcani – Suceava. Până în Suceava, calea FeRoviaRă veche de 138, respectiv 139 de ani purta trenul prin următoarele staţii: Iaşi, Leţcani, Podu Iloaiei, Budăi, Sârca, Târgu Frumos, Pietrişu, Costeşti Iaşi, Ruginoasa, Paşcani, Lunca Siretului, Lespezi, Probota, Dolhasca, Corni, Liteni, Băneşti Suceava, Vereşti, Văratec şi Suceava.

Astfel, în acea după-amiază am parcurs 137 de kilometri în 2 ore şi 36 de minute, deci o viteză comercială de 53 de km/h. Infrastructura de cale ferată a Regionalei Iaşi poate primi un calificativ foarte bun, având în vedere dificultatea traseelor şi vitezele sporite cu care circulă trenurile. Viteza maximă stabilită pe porţiunile de cale ferată Iaşi – Paşcani şi Paşcani – Suceava este de 120 km/h. Acum, că tot am luat la cunoştinţă statisticile acestei călătorii, vă invit să vizionaţi fotografiile de pe traseu. Dintre aspectele cele mai interesante pe care vă propun să le urmăriţi sunt: esplanada şi scările din Paşcani, trenul cu etaj „Acvila” al Remar Paşcani şi apusul de soare de pe Magistrala 500.


Dupa 8 ore, mă întorceam pe Valea Feerică înapoi spre Paşcani



16:50

Spre Paşcani aveam la dispoziţie Trenul Personal 6457, Iaşi – Paşcani. Era garat pe linia 2A şi avea ca locomotivă de tracţiune pe EA1-720. Este una dintre cele două locomotive ale Depoului Iaşi „dotate” cu stema „Roata cu aripi”, ce semnifică unul dintre simbolurile CFR-ului. Cât despre vagoane – erau de tipul 36-17 şi 16-17, cu etaj, cu culoar central de trecere dintr-un vagon într-altul.

Trenul Personal Iaşi – Paşcani


Locomotiva de viteză a Depoului Iaşi, EA1-720



17:00

La ora menţionată eram instalat în vagon cu punguţa de alune lângă mine, urmărind pe geamurile rabatabile activitatea de pe peron. Călătorii se îndreptau şi ei către uşile de acces ale vagoanelor, în timp ce impiegatul de mişcare mergea spre mecanicul de locomotivă pentru a-i da plecarea.

Mişcare in Gara Iaşi


Impiegatul dispozitor de mişcare se pregătea să-i dea plecarea mecanicului



17:10

Trenul a plecat din Gara Iaşi la ora stabilită – 17:10 – accelerând la 100 km/h până la Leţcani.

Trenul a plecat din Gara Iaşi


Trenul lua viteză spre Paşcani




Peisajul Iaşilor îl lăsam în urma...





17:20

După 14 kilometri parcurşi în 14 minute, trenul cu etaj ajunge în Gara Leţcani. Clădirea de aici are o istorie aparte. Construită la sfârşitul secolului al XIX-lea de Concesiunea inginerului Ioan G. Cantacuzino după studiile şi proiectele elaborate sub conducerea inginerului Elie Radu, clădirea gării se descrie prin masivitatea volumului unic parter şi etaj. Totodată, cărămida de Ciurea îşi dovedeşte, mai bine de 110 ani, calităţile fizice de material de construcţie ideal pentru scopul în care a fost produs.

Gara Leţcani reprezintă nodul de legătură dintre linia 606, Iaşi – Paşcani, şi linia 608, Dorohoi – Leţcani. În 1896 s-a inaugurat linia care făcea legătura dintre Nordul Moldovei (Dorohoi) şi Iaşi.

Peronul Gării Leţcani


Liniile Gării Leţcani, cele folosite şi cele înverzite, deopotrivă


La etaj, banchetele confortabile primesc cu încredere călătorii


Spre Podu Iloaiei



17:30

Trenul Personal Iaşi – Paşcani a ajuns după alţi 9 kilometri în Podu Iloaiei. Aici există şi câteva linii industriale dedicate transportului de marfă. Astfel, la câţiva zeci de metri de gară se află curtea unui centru de colectare şi depozitare a fierului vechi. Se puteau observa câteva vagoane Eacs încărcate cu fier vechi, iar printre acestea chiar şi o locomotivă de manevră Malaxa cu seria 20.164. Câteva date caracteristice despre acest tip de locomotivă: viteză maximă - 55 km/h, motor Ganz cu 6 cilindri capabil de 120 CP, lungime – 8,2 metri. Pentru alte detalii şi fotografii despre această locomotivă vă invit să urmaţi acest link.

Tot despre Podu Iloaiei vă pot spune că este un mic nod feroviar. De aici, trenurile pot să circule către Hârlău, iar dacă exista voinţă şi fonduri financiare şi sociale, Botoşaniul putea fi legat feroviar cu Iaşiul.

O locomotivă Malaxa de manevră in curtea Remat Podu Iloaiei


Spre Budăi


Prin satul Budăi


Peronul Haltei Budăi



17:40

Trecând de halta Budăi şi satul cu acelaşi nume, trenul înainta cu o viteză apropiată de 100 km/h printre curbele şi pe declivităţile specifice acestei linii.

Spre Sârca


În apropierea Gării Sârca


Trenul intra în Gara Sârca


Semnalele luminoase de ieşire din Gara Sârca spre direcţia Iaşi



Oprind în Gara Sârca, trenul cu care circulam s-a întâlnit cu Trenul Personal 5602, Putna – Iaşi. Acesta era tractat de o locomotivă electrică vopsită în schemă clasică. Mi s-a părut foarte interesant la aceasta (am accentuat această observaţie prin fotografia de mai jos) nuanţele diferite de gri care au rezistat zeci de ani pe cutia locomotivei.

Trenul Personal Putna - Iaşi tractat de locomotiva EA1-305


Locomotiva electrică EA1-305


Vopsea autentică rezistentă



17:50

Fiind puţin obosit, nu am mai fotografiat fiecare gară prin care treceam. Mă lăsam în voia curentului şi a peisajului înconjurător.

Spre Târgu Frumos





18:10

Trenul a parcurs aproape 50 de kilometri de când a plecat din Iaşi, ajungând la 18:10 în dreptul Văii Feerice. Această formă de relief era foarte bine evidenţiată datorită razelor de soare. Această prăpastie căpăta caracter de canion în ochii mei. De aceea, consider această zonă unul dintre cele mai pitoreşti peisaje oferite de pe calea ferată.

Dupa 8 ore, mă întorceam pe Valea Feerică înapoi spre Paşcani


Viţă de vie cultivată de moldovenii din judeţul Iaşi


Valea Ferică





18:20

Celebrele dealuri de la Ruginoasa au fost abordate de constructorii acestei linii printr-o succesiune de curbe cu declivităţi destul de însemnate (între 10 şi 20 de mm/m). Şi tot aşa, trenul se lăsa purtat pe căile ferate moldoveneşti până aproape de Paşcani…

Spre Paşcani, pe dealurile de la Ruginoasa




Spre Paşcani, ultima staţie a trenului










18:30

La intrarea în Paşcani am surprins o operaţiune interesantă ce se desfăşura în curtea Reviziei de Vagoane Paşcani. O locomotivă diesel-hidraulică manevra cu viteză de ~5 km/h câteva vagoane de călători. Asupra lor erau îndreptate jeturi de apă şi detergent (probabil) cu rol binecunoscut de igienizare.

În apropiere de Gara Paşcani


Obeliscul de la intrarea în Paşcani din direcţia Iaşi


O garnitură de vagoane de persoane efectua o spălare exterioară


Vagoanele etajate 26-26 erau strălucitoare şi proaspăt ieşite de sub jeturile revigorante cu apă şi săpun


Instalaţia de curăţare exterioară a vagoanelor


Liniile Reviziei de vagoane Paşcani



Trenul se apropia de punctul în care mecanicul de locomotivă avea să apese de trei ori pe butonul de semnalizare acustică: Gara Paşcani. Pe linia 1 se afla locomotiva diesel-electrică de 2100 de cai putere, DA-1220. Avea la cuplă un vagon pe 2 osii care semăna cu un vagon de marfă Gbs. Din câte am observat şi în alte dăţi când am admirat activitatea FeRoviaRă din Paşcani, în acel vagon urcau angajaţi ai CFR-ului care trebuiau să ajungă la locul de muncă, fie el Triajul de Marfă, Depoul sau Revizia de Vagoane.

Vedere FeRoviaRă cu Magistrala 500 către direcţia Bucureşti


Trenul intra pe teritoriul staţiei Paşcani


Tot mai aproape de peronul Gării Paşcani




DA-1220 cu un vagon de calatori dedicat lucrătorilor CFR


Gara Paşcani


Trenul Personal Iaşi - Paşcani, sosit pe linia 5



18:40

Intrigat de imaginile neclare de dimineaţă pe care le-am făcut cu vagoanele de la Remarul Paşcani, mi-am luat inima în dinţi şi am urcat pe o pasarelă din apropiere pentru a fotografia mai clar rama de vagoane „Acvila”. Rezultatul îl puteţi observa mai jos.

EA1-720 rebrusa pentru a se deplasa către Depoul de Locomotive Paşcani


Liniile Gării Paşcani, văzute dinspre direcţia Suceava


O pasarelă numai bună pentru a traversa Magistrala 500


Rama de tren etajat ACVILA modernizată de Remarul Paşcani


Curtea Remar Paşcani


Boghiuri şi osii motoare pe un vagon platformă



18:50

Mulţumit de „captura” câştigată, m-am îndreptat spre Gara Paşcani. Surprinsă din partea oraşului, Gara se descrie ca printr-un edificiu de construcţie clasicistă cu elemente neogotice.

Gara Paşcani - vedere dinspre oraş



19:00

Era abia ora 19, iar Trenul meu către Suceava avea să plece la 20:10. Până atunci am ieşit de pe teritoriul gării şi am purces la o plimbare pe esplanadă. Acest bulevard este cochet şi avea scuaruri în care creşteau flori naturale şi arbuşti. Mi-a fost lăsată o impresie şi mai frumoasă după ce am urcat scările din Paşcani… Se putea vedea chiar şi sigla CFR-ului de pe o hală a societăţii Remar Paşcani.

LDH-165 în Gara Paşcani


Esplanada municipiului Paşcani


Celebrele scări păşcănene


Peste 50 de scări aşteptau să fie urcate


Esplanada din Paşcani





19:20

Aşa cum v-am mai obişnuit şi în blogurile anterioare când vă relatam despre momentul 19:22, când se întâlneau trenurile Iaşi – Bicaz şi Vatra Dornei – Iaşi, vă prezint acum câteva fotografii tot cu acelaşi moment, însă cu personaje diferite. Dacă în trecut Trenul Accelerat 10858 Vatra Dornei – Iaşi era deservit de o ramă electrică, iată că în data de 10 august 2008 trenul era un automotor Desiro. Pe lângă aceste două trenuri, pe linia 4 sosise Trenul Personal 5526, Târgu Neamţ – Paşcani, tractat de locomotiva electrică EA1-708.

O locomotivă diesel-hidraulică manevra trenul cu etaj în Revizia Tehnică


Liniile Gării Paşcani ocupate cu locomotive şi automotoare


Trenul abia sosit din Târgu Neamţ versus Automotorul care avea sa plece spre Iaşi


Automotorul Desiro pleca spre Piatra Neamţ


Cele două automotoare Desiro gata de plecare spre Piatra Neamţ/Bicaz



19:30

Iată că locomotiva EA1-708 despre care vă spuneam că sosise cu un tren de la Târgu Neamţ, s-a cuplat la Trenul Personal 5511, Paşcani – Suceava, care staţiona pe linia 4. Aici trebuie să remarcăm operativitatea angajaţilor CFR de a pregăti de dinainte trenul la drum. Şi că tot veni vorba de operativitate, Trenul Rapid 651, Bucureşti Nord – Suceava Nord, sosea în Gara Paşcani cu câteva minute mai devreme.

EA1-708 la cupla Trenului Personal Paşcani – Suceava


EA1-148 cu Trenul Rapid Bucureşti Nord - Suceava Nord


Coloana hidraulică nu se potrivea mai deloc cu cele două locomotive electrice de viteză



19:40

După ce călătorii veniţi de la Bucureşti au coborât pe peronul Gării Paşcani, Trenul Rapid 651 pleca mai departe spre Suceava Nord.

Repetitorul semnalului luminos cu indicaţie permisivă pentru Rapidul de Bucureşti



19:50

Ultimul tren care pleacă din Fălticeni la 18:35 are ca staţie de capăt Paşcaniul, urmând ca trenul să fie remizat în Depoul Paşcani. Dacă acum câţiva ani trenul ce făcea serviciu pe linia 510, Dolhasca – Fălticeni, era deservit de o locomotivă şi câteva vagoane, iată că în 2008 pe această linie au circulat automotoare diesel „Săgeata albastră”. Astfel, la 19:50 oprea pe linia 4 din Gara Paşcani Trenul Personal 5532, Fălticeni – Paşcani.

Trenul Personal Fălticeni – Paşcani





Şi cum tot mai drage îmi erau trenurile compuse din locomotivă şi vagoane, de la Mărăşeşti oprea în Paşcani Trenul Personal 5411, Mărăşeşti – Paşcani, tractat de locomotiva EA1-313. După alte câteva minute, sosea din direcţia Suceava Trenul Personal 5508, Suceava – Iaşi. La cupla acestuia era EA1-755, cea de-a doua locomotivă cu stemă care făcea serviciu pe teritoriul Regionalei Iaşi.

EA1-313 cu Trenul Personal Mărăşeşti – Paşcani


Călătorii care au sosit cu Trenul Personal de Mărăşeşti


Atenţie la Trenul Personal Suceava – Iaşi!


EA1-755, cea de-a doua locomotivă cu stemă a Depoului Iaşi


Trenuri in Gara Paşcani


Locomotiva electrică EA1-313 venită tocmai de la Mărăşeşti



20:00

Ora de plecare a trenului de Suceava era 20:10, astfel că am stat prin preajma vagoanelor albastre care aveau să mă aducă aproape de casă. Urma să parcurg ultimii kilometri din excursia FeRoviaRă din acea zi.

Cele 3 vagoane ale Trenului Personal Paşcani – Suceava



20:10

Şi uite aşa, IDM-ul ridică paleta verde, locomotiva şuieră şi trenul pleca din Gara Paşcani. Către Suceava mai erau 60 de kilometri, nu-mi mai rămâne decât să vă expun fotografiile aferente traseului Paşcani – Dolhasca – Vereşti – Suceava.

Vagoanele albastre venite de la Mărăşeşti


IDM-ul ridicând paleta verde spre mecanicul trenului de Suceava


Soarele şi calea ferată spre Târgu Neamţ


Apus de soare pe Magistrala 500




Halta Lunca Siretului şi călătorul ei vesel


Ultimii nori din acea zi frumoasă de vară


Şi uite aşa îi spuneam „Noapte bună!” Soarelui!



20:20

În acea zi de 10 august 2008 am văzut cum a răsărit Soarele de pe calea ferată, am văzut şi cum a apus tot de pe calea ferată…

Gara Lespezi


Amurgul unei zi de vară pe calea ferată


Cuiva îi era frig…


Imagini mişcătoare într-un tren la fel de mişcător





20:30

Trenul Personal Paşcani – Suceava Nord oprea în Dolhasca, localitate situată la 26 de kilometri de Fălticeni. De ce nu am coborât aici? Pentru că nu aveam legătură la vreun tren spre casa mea, iar calea rutieră nu îmi făcea cu ochiul, aşa că am continuat să merg către Suceava.

În apropiere de Gara Dolhasca


Gara Dolhasca


Semnal luminos de parcurs cu indicaţie permisivă galben-galben


Liber spre Suceava


Ultimii kilometri pe care aveam să îi parcurg în acea zi frumoasă de vară



20:40

Halta Corni



20:50

Podurile feroviare peste Râul Suceava


Un călător în amurg de vară


Spre Suceava



21:20

După 259 de kilometri de mers cu trenul pe calea ferată in acea zi, am coborât din Trenul Personal cu care am venit de la Paşcani în Gara Suceava Burdujeni. Comparabilă ca amploare doar cu marile gări din Transilvania şi Banat, gara Burdujeni este cea mai mare gară din fostele Principate şi se poate mândri că a rămas nealterată până în zilele de astăzi. Dar misiunea feroviarilor nu se termina aici… Un alt tren compus dintr-o locomotivă diesel-hidraulică şi un vagon Dimitrov – Personalul 5625, Suceava Burdujeni – Gura Putnei, avea să plece spre direcţia Dorneşti la ora-i stabilită în Mersul Trenurilor.

EA1-708 în Gara Suceava Burdujeni


Vagonul Dimitrov al Trenului Personal Suceava - Gura Putnei


Locomotiva Trenului Personal de Gura Putnei


Gara Suceava Burdujeni văzută de la nivelul ierbii



Dar părinţii mă aşteptau acasă să le povestesc cum a fost în călătoria mea feroviară, aşa că am luat drumul Fălticeniului pe E85. Imaginile surprinse mai sus, precum şi cuvintele scrise aici sunt dedicate tuturor celor care iubesc calea ferată, tuturor celor care trudesc în buna funcţionare a sistemului de transport FeRoviaR. Vă mulţumesc pentru vizionare şi… fiind sfârşit de an 2010 (data realizării fotoreportajului) vă doresc „La mulţi ani!” şi… tot ce vă doriţi!
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Electrica675
FV Administrator


Joined: 27 Oct 2007
Posts: 4615


Location: Pascani

PostPosted: Fri Jan 14, 2011 2:34 pm    Post subject: Reply with quote

Foarte interesant reportajul! Felicitari!
_________________


https://www.youtube.com/channel/UC0KhVr81rUnry1sHvqNADxg ........... Canal Youtube Electrica675

https://www.flickr.com/photos/58990993@N02/ ....................................... Photostream Electrica675
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Sat Jan 15, 2011 7:43 am    Post subject: Reply with quote

Electrica675 wrote:
Foarte interesant reportajul! Felicitari!


Mă bucur că l-ai înţeles aşa, mulţumesc pentru apreciere! Şi totuşi, prietene, trage cu ochiul aici, ai o mică-mică-mică surpriză din partea mea.  


_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR