Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Clipuri din judetul Olt

 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Please Register and Login to this forum to stop seeing this advertising.






Posted:     Post subject:

Back to top
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1582


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Wed Jul 06, 2011 8:44 am    Post subject: Clipuri din judetul Olt  Reply with quote

4 iunie 2011 = Excursie FeRoviaRă pe Valea Oltului. Partea I: București – Caracal

Despre Defileul Oltului am învăţat cu toţii la geografie în clasa a IV-a şi am fost impresionaţi de locurile prin care şi-a făcut drum acest râu lung de 615 kilometri.

În clipul pe care vi-l propun vă invit să vizionaţi câteva secvenţe de pe calea ferată magistrală M900, Bucureşti – Timişoara, pe porţiunea Bucureşti Basarab – Caracal. În cei 155 de kilometri parcurşi, nu există decât câteva curbe, iar în rest doar linie dreaptă. Peisajul însă se schimbă atunci când linia M900 se intersectează cu Râul Olt. Trecând cu viteză peste un pod lung şi maiestuos, trenul în care am fost avea să oprească în Caracal.

Lipsa filmărilor între Bucureşti Basarab – Videle şi Videle – Gălăţeni s-a datorat strict supraaglomerării Trenului Personal 9001, Bucureşti Basarab – Craiova. Condiţiile în care am călătorit sunt greu de descris, însă doar ca să vă faceţi o părere: în holul de intrare în vagonul etajat cu care am călătorit, 26-26, se aflau peste 15 persoane, în timp ce atât la ambele niveluri erau călători în picioare. După Gălăţeni însă, trenul s-a golit în proporţie de 90% şi am putut lua şi eu loc în tren. Nu de alta, dar avusesem un început de excursie feroviară cam urât, ba chiar foarte urât – condiţiile de călătorie au fost de neconceput. Vina este a NOASTRĂ, a călătorilor, care nu-şi cumpără bilet. Regulatorul de Circulaţie pune pe traseu vagoane atât cât să acopere numărul de bilete vândute, corect?

Dintre momentele interesante pe care le puteţi urmări în clip amintesc de: întâlnirea cu Trenul Personal Craiova – Bucureşti Basarab pe o zonă de coastă a M900, între Dăneasa şi Drăgăneşti-Olt, trecerea peste râul Olt, existenţa unei locomotive electrice îmbrăcată în haine de CFR Călători la tracţiunea unui tren de marfă, precum şi specificul staţiilor feroviare prin care am trecut. Vă doresc vizionare plăcută!


_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1582


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Fri Jul 08, 2011 10:04 am    Post subject: Reply with quote

4 iunie 2011 = Excursie FeRoviaRă pe Valea Oltului. Partea a II-a: Piatra Olt - Băbeni

Căldura de afară năucea orice vietate de pe câmpul terestru. După ce am mers la pas 3-4 kilometri de la şoseaua principală ce leagă Slatina de Caracal, am ajuns în faţa Gării Piatra Olt. Aici am fost fascinat de “muzeul” feroviar din curtea depoului de locomotive şi automotoare. Spun muzeu pentru că “exponatele” care încă mai transportă călători ar fi demne de o pensie şi să lase locul la vehicule mai performante, mai confortabile, mai economice.

Un remediu răcoros pentru a întâmpina razele soarelui (dar nu aceleaşi raze de care am învăţat în clasa I că ne dezmierd corpul, ci de acele raze care dau de furcă adulţilor plini de griji şi probleme) era chiar pornirea Trenului Personal Piatra Olt – Râmnicu Vâlcea. Ventilaţia forţată astfel realizată avea să bucure simţurile oricărui călător care accepta să circule cu geamurile deschise. Compus din 2 vagoane şi având la tracţiune 2 locomotive diesel, trenul avea să-mi fie partener de călătorie până la Râmnicu Vâlcea.

Am admirat planeitatea luncii Oltului de la Piatra Olt şi până aproape de Băbeni, când începeau să se întrevadă, în zare, deluşoare, dealuri, munţişori şi munţi. De-a lungul apei Oltului s-au aşezat oameni. Şi tot aşa s-a construit şi calea ferată pe lângă aşezările oamenilor, iar din loc în loc, gările: Piatra Olt, Găneasa, Arceşti, Colibaşi, Strejeşti, Zlătărei, Drăgăşani, Călina, Zăvideni, Orleşti, Fişcălia, Bucşani Vâlcea, Ioneşti, Slăviteşti şi Băbeni.

Dintre momentele interesante care ar merita văzute amintesc: Depoul de Locomotive şi Automotoare Piatra Olt şi întâlnirea cu cele două automotoare modernizate seria 900 în staţia Fişcălia.

Vă doresc vizionare plăcută!




_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR