Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Clipuri din Judetul Ialomita

 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Tue Nov 29, 2011 6:46 pm    Post subject: Clipuri din Judetul Ialomita  Reply with quote

M701: Ploiești Sud - Urziceni - Slobozia Veche, 26 august 2011

Venind din "deal" de la Mina de Sare de la Slănic către Gara Ploiești Sud, m-am oprit la Revizie pentru a discuta ultimele concluzii cu privire la practica TRIPOD din vara lui 2011 efectuată la Revizia de Vagoane "Ploiești Sud", alături de d-nul instructor Alexandru Gheorghe.

Ca o ultimă temă și o temă de studiu individual a fost recunoașterea secției sau, mai puțin pretențios spus, plimbarea și recunoașterea liniilor pe care circulă trenuri pregătite de Revizia Ploiești Sud. S-a întâmplat ca Trenul Personal 8131 să fie compus tot din cuplul etajat TE80 și locomotiva diesel-hidraulică de 1250 cai putere modernizată de Remarul 16 Februarie Cluj-Napoca cu seria 82-0370-5.

Așadar, am pornit la drum pe o linie care se întinde de la Vest la Est, unind întru unitate complexul petrolier Ploiești, Urziceni, Slobozia și Țândărei. Această cale ferată specifică zonei de câmpie, deci cu rezistente specifice mici (5 kg/t), declivități la fel de mici (5 la mie) și raze largi de curbură - 600 metri. Cei 117 kilometri i-am parcurs în aproape 3 ore, reieșind o viteză comercială de 42 km/h.

Traseul căii ferate urmărește salba de așezări de-a lungul cursului meandrat ale râurilor Teleajen și Ialomița, iar dintre acestea amintesc de Corlățești, Zănoaga, Drăgănești Prahova, Ciorani, Fulga, Ialomița, Armășești, Alexeni, Broșteni, Sărățica, Căzănești sau Andrășești. De asemenea, linia este mărginită de lacul Fundata de lângă Slobozia.

Și dacă despre geografie am amintit, spunem și despre istoricul acestei căi ferate. Apariția acesteia pe traseul Ploiești - Urziceni - Slobozia - Țândărei - Fetești a avut ca principal motiv realizarea unui traseu paralel cu linia suprasolicitată București - Fetești. Dat fiind volumul imens de petrol, cereale și lemn care erau transportate către Portul Constanța, între 1906 și 1910 se construiește linia Ploiești - Urziceni - Slobozia Veche (117 km), data inaugurală fiind 14 aprilie 1910.

Un aspect foarte interesant întâlnit îl reprezintă clădirile stațiilor întâlnite, iar aici nominalizez: Corlățești, Drăgănești Prahova, Ciorani, Ialomița, Armășești, Urziceni, Broșteni, Sărățuica, Căzănești și Andrășești. Fiecare dintre gările amintite au fost construite după un tipar asemănător, iar ca element comun și definitoriu amintim de cărămida roșie de Ciurea.

Imaginile pe care vi le prezint în continuare descriu în detaliu și concludent specificul submagistralei neelectrificată și parțial dublată, 701, Ploiești Sud - Urziceni - Slobozia Veche - Țândărei.

Vă mulțumesc pentru vizionare!





///...<<<CFR>>>...\\\

M701&M702: Slobozia Veche - Țândărei - Fetești, 26 august 2011

După o vizită de 3 ore în municipiul Slobozia, unde am parcurs în lung și în lat așezarea de pe râul Ialomița, mi-am îndreptat pașii către gară. Aici aveam de gând să parcurg cu Trenul Personal 8577, Slobozia Veche - Fetești, un număr de 59 de kilometri și parcurgând segmente din liniile secundare 701 și 702 din Câmpia Română.

Așadar, locomotiva diesel-hidraulică de clasă 89 alături de cele două vagoane 20-54 au compus trenul care avea să transporte călători către Bucu, Țândărei, Movila și Fetești. Condițiile de confort au fost excepționale, mai ales dacă ne gândim că un vagon 20-54 oferă 6 locuri în compartiment. Pe de altă parte, viteza comercială a acestui tren este de 47 km/h. Timpii de mers ar fi putut rezulta mai buni dacă s-ar fi eliminat restricțiile de 5 km/h de la cele câteva treceri la nivel nesemnalizate. După ce trenul ajunge în stația Țândărei, acesta parcurge 31 de kilometri în 37 de minute, rezultând o viteză medie de 50 km/h, spre deosebire de porțiunea Slobozia Veche - Țândărei de 28 de kilometri, parcursă în 39 de minute -- viteză medie de 43 km/h.

Trecând peste aceste date statistice, din imaginile clipului se observă relieful de câmpie, liniile plane și dealurile de mici dimensiuni caracteristice liniei Slobozia - Țândărei. Chiar și așa, de la Țândărei către Fetești, calea ferată întâlnește un pod de dimensiuni notabile peste râul Ialomița, putându-se observa câteva zone specifice de deal, dar cu altitudini ce nu depășesc 50-60 de metri...

Gările Bucu și Ograda dovedesc apartenența lor la linia arhitecturală a gărilor de pe linia 701, pe când gările Țândărei, Platonești și Movila fac parte din curentul magistralei... electrificate 702, Făurei - Țândărei -- Fetești. Chiar și așa, călătorii coborau și se urcau fiecare câte 10-15 din fiecare stație, alegând să circule cu acest mijloc de transport rapid, sigur și economic.

Sosirea în Fetești amintește că bucla traseului propus pentru ziua de 26 august 2011 se apropia de sfârșit. Ultimul kilometru din cei 466 a fost parcurs la intrarea în Gara de Nord sub celebrul pod suspendat Basarab, iluminat corespunzător orei 23...

Vă mulțumesc pentru vizionare!




_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
edward_w92



Joined: 26 Oct 2011
Posts: 300



PostPosted: Tue Nov 29, 2011 8:19 pm    Post subject: Reply with quote

Mishule, filmuletul de pe bicaz l-ai montat?
Back to top
View user's profile Send private message
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Tue Nov 29, 2011 11:29 pm    Post subject: Reply with quote

edward_w92 wrote:
Mishule, filmuletul de pe bicaz l-ai montat?


După ce termin videoreportajele cu Măneciu, Eforie Nord și Suceava, urmează și cronologic și Bicazul. Și Doamne, abia aștept... dacă mă crezi...!!!
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
edward_w92



Joined: 26 Oct 2011
Posts: 300



PostPosted: Wed Nov 30, 2011 6:49 am    Post subject: Reply with quote

Baga mare ca si eu astept la fel de mult:blushing:

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Filmulete cu trenuri All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR