Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Prin ce pasi trece un tren de la formare la sosire?

 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Please Register and Login to this forum to stop seeing this advertising.






Posted:     Post subject:

Back to top
Tyco



Joined: 11 May 2009
Posts: 18


Location: Arad, Timisoara

PostPosted: Fri Aug 31, 2012 11:17 am    Post subject: Prin ce pasi trece un tren de la formare la sosire?  Reply with quote

Sper că am postat bine aici, însă nu prea știu cum să explic ce vreau eu. Eu sunt mai mult interesat de modelismul feroviar, trenurile reale ocupând un loc secundar. Însă aveam tot timpul o nedumerire, poate mă lămuriți voi.
Prin ce pași trece un tren de călători/marfă, de la formarea lui până la destinație. Ce Hârtii deține mecanicul/impegatul/nașul. Pe scurt...cum se realizează mișcarea trenurilor mai în detaliu? Care sunt acțiunile, ce foi completează mecanicul(livretul de mers tot am auzit discutându-se, însă nu am înțeles exact ce e), etc. Niște poze cu acele documente mi-ar fi de folos.
Încerc o reproducere cât mai fidelă a activității trenului la scară și de aceea am nevoie de ajutor!
Sper că s-a înțeles ce doresc.
Mulțumesc și toate cele bune!
_________________

Back to top
View user's profile Send private message
Nicu



Joined: 22 Jul 2010
Posts: 93



PostPosted: Fri Aug 31, 2012 12:15 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
În planul de mers 2011/2012 livretele de mers de călători se prezintă astfel:

1.1.  Livretul central care cuprinde trenurile de călători internaţionale, intercity şi interregio (rang II şi III).

1.2. Livretele regionale, care cuprind trenurile regio ( rangul IV), de pe secţiile de circulaţie aferente fiecărei S.C.R.E.I.R. CF: Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Galaţi şi Constanţa.

          2. În livretele de mers sunt prevăzute mersurile trenurilor de călători, vitezele de circulaţie, timpii de mers inclusiv adaosurile de timpi de mers datorate restricţiilor de viteză planificate prevăzute în graficul de circulaţie.

3.1. Tonajele maxime ale trenurilor de călători sunt stabilite conform prevederilor instrucţiilor de serviciu, avându-se în vedere caracteristicile liniei şi ale materialului rulant.    
Aceste tonaje maxime s-au utilizat la calculul timpilor de mers folosiţi la trasarea trenurilor din livrete şi sunt trecute la fiecare tren.
Modul de remorcare în vederea respectării tonajului maxim este prezentat în Anexa 1 (excepţie făcând trenurile formate din automotoare Desiro sau RIO-RIB).
Depăşirea acestor tonaje se poate face numai cu acordul CNCF,,CFR” – SA  care va stabili modul şi condiţiile suplimentare de circulaţie ce se impun.

Asemanator exista livret si pentru trenurile de marfa.

Fiecare tren care circula pe liniile din Romania (fie el si privat) are cate un tabel in livretul corespunzator(trenurile marfare in livretul de marfa, trenurile regio in livretul regionalei aferente si trenurile interregio si intercity in livretul central). Ai sa gasesti aici informatii despre: numarul de tren, statiile pe care le tranziteaza (chiar si cele fara oprire), timpii de mers, vitezele stabilite intre statii, orele de sosire/plecare, minutele de stationare, distantele simplificate si cumulate(intre statiile mai importante), procentajul de franare si tonajul maxim pe sectii. La unele trenuri mai gasesti si alte precizari ca zilele in care circula, sau daca circula cu ordin special. In anexa de la final gasesti si informatii cu privire la modul de remorcare.

Fiecare tren trebuie sa fie insotit de urmatoarele documente: Foaie de parcurs, Aratarea vagoanelor trenului, Nota de repartizare a franelor de mana(doar la trenurile de marfa) si documentele de transport ale vehiculelor feroviare din compunerea trenului. In anumite cazuri, mecanicul poate primi de la IDM si Ordin de Circulatie. In postul de conducere al locomotivei/automotorului se afla si Caietul de Bord al locomotivei/automotorului respectiv.

Pentru informatii mai detaliate poti consulta "Instructia 201 pentru activitatea personalului de locomotiva in transportul feroviar" (gasesti pe fml.ro).

Pasii prin care trece trenul de la formare pana la remizarea locomotivei sunt multi si dureaza pana i-an explica pe toti, plus ca sunt mai multe cazuri. Pentru asta citeste "Instructiia 006 pentru remorcare si franare".

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR