Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

M517 - Pustiu prin Gara Targu Neamt [2008]

 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1582


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Sat Dec 22, 2012 2:07 pm    Post subject: M517 - Pustiu prin Gara Targu Neamt [2008]  Reply with quote

29 noiembrie 2008 -=- Vizită în Gara Târgu Neamț

Calea ferată Pașcani – Târgu Neamț a fost dată în exploatare pe 28 decembrie 1986 în prezența constructorilor și a oficialilor vremii. Construcția de 32 de kilometri a fost una dintre cele mai tinere realizări în materie de transport feroviar în România. Datorită reliefului, au fost necesare construcția de lucrări de artă, dintre care amintim Tunelul de la Herești – Cristești, pasaje denivelate și poduri de aproape 300 de metri peste râul Moldova și Drumul European 85.

Din bunăvoința prietenului pasionat de trenuri, Robert M., după ce ne-am plimbat cu Mocănița, am făcut un drum de aproape 80 de kilometri între Suceava și Târgu Neamț. Destinația noastră nu a fost Cetatea Neamțului, Casa din Humulești a lui Ion  Creangă sau Mănăstirile din zonă, ci vizitarea gării și a liniilor care deservesc tânăra stație din Târgu Neamț.


Gara Târgu Neamț



15:00

În mica prezentare de față mă voi axa pe stația Târgu Neamț pentru că, până la ora realizării vizitei  de la fața locului, nu am reușit a cunoaște și explora linia în cauză. Totuși, amintesc despre traseul feroviar Pașcani – Târgu Neamț că se întinde pe o lungime de 31,8 km și are 5 stații. Câteva dintre superlativele liniei sunt: Tunelul Herești (840 m lungime), 28 de poduri și podețe dintre care podul peste râul Moldova de 287 m și podul peste E85 cu o înălțime de 16 m, declivitate maximă a liniei – 18 mm/m. Electrificarea secției de cale ferată a avut loc în 1989. Clădirea gării din Târgu Neamț a fost proiectată de Cornelia Neagu.

Spre Pașcani


Linia 2 a Gării Târgu Neamț


Vegetație între liniile de cale ferată


Robert ia la pas linia ferată de lângă ”Ozana cea frumos curgătoare”


Locul unde rebrusează locomotivele electrice


Spre Gara Târgu Neamț


Capătul liniei electrificate 517


Ultimul macaz de pe Magistrala 517


Linie industrială din Târgu Neamț


Cândva, aici era activitate FeRoviaRă



15:10

”Ozana cea frumoasă și ușor curgătoare” a lui Creangă se zărea în față. Lunca Ozanei era mărginită de un baraj consolidat, iar lumina de afară ne permitea încă să înaintăm de-a lungul drumului industrial.

Râul Ozana


Macara din Zona Industrială Târgu Neamț



15:20

Tot mergând, am zărit o locomotivă ascunsă de vegetație uscată și sârmă ghimpată. Era LDH70-800 a UFET Târgu Neamț, avea capotele nedeformate, însă ușile deschise dădeau de înțeles că a fost devastată la interior.

Locomotiva diesel-hidraulică LDH70-800 a UFET Târgu Neamț


O locomotivă roșie, părăsită, în Zona Industrială Târgu Neamț



15:30

Ne întoarcem de la locul descoperirii locomotivei industriale, singurul vehicul feroviar întâlnit în acea zi pe linia 517.

Cândva, aici era un Punct Termic


Peroanele Stației Târgu Neamț



15:40

Ne-am oprit câteva momente în Gară pentru a citi anunțurile și tabela Mersului de Tren. Pe aceasta figurau 7 trenuri Personale.

Mersul Trenurilor în Târgu Neamț în noiembrie 2008


Semnificația unui bilet de tren


Placă ceramică inaugurală



17:00

Povestea construcției acestei linii care face legătură între Bazinul Siretului și Bazinul Moldovei începe tocmai din 1891, când funcționarii vremii au realizat propuneri de ”legare” a orașului Târgu Neamț de Piatra, Bacău și Fălticeni. Atât lipsa banilor, cât și cele două Războaie Mondiale au oprit demararea lucrărilor. După mai multe planuri și variante, la 15 iulie 1981 începe construcția căii ferate Târgu Neamț - Pașcani.

Kilometrul 30 pe linia 517


Spre Pașcani


Spre Târgu Neamț


Vagon platformă uitat de CFR


Spre Pașcani



17:10

A fost interesant să observăm că acest capăt de linie, deși electrificat, avea încă instalație clasică cu semafoare mecanice.

Levierele de comanda a instalației de semnalizare mecanică, sigilate


Semafor mecanic desființat în Stația Târgu Neamț


Spre Pașcani


Macaz în capătul X




Ne-am încheiat periplul turistic în spiritul FeRoviaR, care, prezent în sângele care curgea prin trupurile noastre răcorite în ajunul iernii 2008-2009, ne încălzea totuși mintea nesătulă de trenuri, căi ferate, povești feroviare. Alături de Robert și al său Opel Astra Coupe, am pornit din Târgu Neamț spre Suceava în compania unui CD cu Katy Perry care se auzea excelent în boxele mașinii germane. Cu ocazia scrierii acestui blog doresc să-i mulțumesc pentru excursie!
_________________


Last edited by mishu88 on Mon Jan 14, 2013 8:36 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
LDE2100EGM
FV Administrator


Joined: 12 Aug 2010
Posts: 667


Location: Oradea

PostPosted: Sat Dec 22, 2012 2:30 pm    Post subject: Reply with quote

Foarte frumos reportajul, felicitari inca o data !

Desi, acest reportaj demonstreaza inca o data nepasarea si nesimtirea care s-au facut prezente in CFR si, mai ales, in Romania dupa 1989.
Lucrarile comunismului, batjocura "democratilor".
_________________
Filmarile mele
Fotografiile mele
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1582


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Sat Dec 22, 2012 4:48 pm    Post subject: Reply with quote

LDE2100EGM wrote:
Foarte frumos reportajul, felicitari inca o data !

Desi, acest reportaj demonstreaza inca o data nepasarea si nesimtirea care s-au facut prezente in CFR si, mai ales, in Romania dupa 1989.
Lucrarile comunismului, batjocura "democratilor".


Mulțumesc frumos! Întru totul de acord cu tine!! Economia ”capitalistă” și după profit umblătoare - dușmanul căilor ferate de pretutindeni!


_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR