Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Privatizarea CFR Marfa
Page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Dr2005



Joined: 22 Nov 2007
Posts: 2433


Location: Bucuresti, sector 6, Drumul Taberei

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 1:11 am    Post subject:  Reply with quote

Electrica335 wrote:
Se poate intampla ca sindicatele sa se impotriveasca ( ele avanad drept de veto in astfel de situatii ) tranzactiei, si compania sa ramana la stat


Fără intenţia de a jigni, sindicatele astea nu prea reprezintă pe nimeni, sunt o adunătură de şmecheri şi hoţi care-i manipulează pe muncitorii de rând...
Desigur, acestor lideri de sindicat le-ar conveni ca CFR Marfă să rămână de stat şi ei să stea bine mersi în vilele lor luate din modestul salariu de bugetar şi să îşi conducă Jeep-urile şi Mertzanele luate din acelaşi salariu modest. Şi altor personaje din CFR Marfă le-ar conveni să rămână situaţia aşa... gândiţi-vă că, de multe ori, dacă locomotiva are probleme, mecanicul se duce cu plicul la maistru să i-o repare, că altfel ajunge să conducă cine ştie ce jeg luat din parcul rece. Ori, dacă vine un privat, fiecare o să ia banii după cât munceşte şi nea' Ion din depoul X şi nea' Gicu din depoul Y nu o să mai poa' să ia ciubuce de la mecanici să facă munca pe care oricum sunt plătiţi de companie să o facă. Ori se pun pe muncă, ori îşi caută de lucru în altă parte. Şi tot dacă se privatizează CFR Marfă nu o să se mai poată ,,mulge" în voie Sulzerele şi LDH-urile.

Situaţia asta e valabilă pentru toate societăţile de stat, indiferent de profilul lor. Ca să fac o comparaţie... la RATB ca să ţi se vopsească un autobuz trebuia să dai minim 300.000 lei vechi la maistru să facă raport că trebuie vopsit... la fel pentru orice fel de reparaţie (altfel stăteai cu lunile căba nu sunt piese, ba sunt muncitorii în concediu). Chiar şi pentru un geam spart trebuia să dai măcar 2l de vin sau o navetă de bere.
Exista şi soluţia să te duci la şef să dai în gât... da' atunci, pe lângă ,,atributul" de ,,sifonu' garajului" muncitorul îţi făcea reparaţia în bătaie de joc. De exemplu, la Ikarusul #65 i-au stricat motorul la o revizie pentru că şoferul nu a vrut să cotizeze. După aia săracul şofer a stat vreo 2 luni pe toate jegurile garajului până s-a găsit un motor (şi ăla luat de la casări) la care mai mult stătea să repare la cap de linie decât să circule.

Quote:
Tinand cont ca legile permit circulatia cu viteze maxime de 90 km/h a camioanelor, viteza comerciala la camioane bate undeva in jurul la 50 KM/h.

Tahografele se ,,mânăresc", valabil şi la TIRuri şi la autobuze...
_________________
www.transport-in-comun.ro/trenuri
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
Electrica335



Joined: 31 Oct 2007
Posts: 427



PostPosted: Mon Dec 29, 2008 4:36 am    Post subject: Reply with quote

Nu toate sindicatele sunt asa ! Cunosc lideri de sindicat mult mai cinstiti si care si-au facut si isi fac treaba cu mult mai multa onestitate chiar si decat un muncitor de rand. Ca exista si golani, sunt de acord, insa sa nu generalizam.

De muls se mulge si la privati, numai ca acolo nu sunt multi care se risca deoarece colectivul nu este atat de stabil si de bine relationat precum la stat. LA stat fiind multi mana in mana, altfel sta treaba.

Quote:
Tahografele se ,,mânăresc", valabil şi la TIRuri şi la autobuze...


De acord ca se manaresc, insa viteza comerciala in fapt, oricum nu va fi cu mult mai mare pentru ca n-ai sosele de asa natura. Ar fi fost rentabil sa manaresti tahograful daca ai fi avut o autobanda de la Giurgiu la Nadlac si ai fi mers cu 130 pe ea ( cu tahograful manarit ). Pe soselele care sunt acum n-ai cum sa scoti timpi mai buni, doar sa "scutesti" prin manarirea tahografului, niste ore de odihna pe care oricum va trebui sa le faci din motive fizico-naturale la un moment dat.
Back to top
View user's profile Send private message
Dr2005



Joined: 22 Nov 2007
Posts: 2433


Location: Bucuresti, sector 6, Drumul Taberei

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 9:01 pm    Post subject: Reply with quote

Într-adevăr, nu toate sindicatele sunt aşa... dar alea care sunt au mai mută influenţă pe lângă CFR şi Minister decât cele ,,cinstite".

De acord că şi la privat se fură... însă acolo dacă te prinde şeful că furi te zboară imediat cu un ditai I-ul pe cartea de muncă.
_________________
www.transport-in-comun.ro/trenuri
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
shoppy



Joined: 18 Nov 2007
Posts: 3019


Location: Bucuresti, s. 1

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 9:54 pm    Post subject: Reply with quote

Sau iti mai pune si Politia in carca.
_________________
So high, so low, so many things to know...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger
Electrica675
FV Administrator


Joined: 27 Oct 2007
Posts: 4615


Location: Pascani

PostPosted: Sat Feb 07, 2009 4:41 pm    Post subject: Reply with quote

Azi am primit o veste foarte proasta!!!

Pe 1 martie cica marfa se duce          
_________________


https://www.youtube.com/channel/UC0KhVr81rUnry1sHvqNADxg ........... Canal Youtube Electrica675

https://www.flickr.com/photos/58990993@N02/ ....................................... Photostream Electrica675
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
cristi CFR



Joined: 27 Sep 2007
Posts: 2743


Location: Timisoara, Beius

PostPosted: Sat Aug 29, 2009 3:19 pm    Post subject: Reply with quote

http://crisana.ro/stiri/actualita...n-ceferisti-dati-afara-83257.html

Privatizarea CFR Marfă se face fără anestezie - Jumătate din ceferişti, daţi afară

27.08.2009, 00:00
Autor: Daniel MAN

 

Divizia de marfă a Căilor Ferate Române pregăteşte cel mai mare număr de disponibilizări în vederea privatizării. CFR Marfă va renunţa la 50% dintre angajaţi, probabil, începând de anul viitor. La nivelul Regionalei CFR Cluj, în care este inclus şi Bihorul, vor fi date afară în jur de 1.000 de persoane. Reducerea pierderilor este cuvântul de ordine care ţăcăne pe şine, restructurările atingând inclusiv structura organizatorică a CFR, cele şapte Regionale de la nivel naţional urmând a fi restrânse la patru.



Operatorul naţional de transport marfă pe căile ferate se pregăteşte de privatizare. Pentru a-şi echilibra bugetul de venituri şi cheltuieli, conducerea CFR Marfă se pregăteşte să renunţe la jumătate dintre angajaţi. În prezent compania are pe statele de plată 17.400 de angajaţi şi pentru a construi un buget echilibrat conducerea apreciază că numărul lor trebuie să rămână în jurul a 8.500 de salariaţi.

Vicepreşedinte al Sindicatului L. 4 CFR Oradea, Ioan Marfici, confirmă că între conducerea companiei şi sindicate se poartă negocieri privind restructurarea personalului şi că ele vor începe abia anul viitor. Până atunci, prin rotaţie, jumătate dintre angajaţi se află în şomaj tehnic.

„Jumătate din angajaţii CFR Marfă din Regionala CFR Cluj sunt în şomaj tehnic, primind doar 75% din salariul tarifar. Cum personalul beneficiază, atunci când lucrează, de o seamă de sporuri, acestea nu se mai acordă acum, rezultând o economie importantă de fonduri. E adevărat că la nivel de companie se poartă negocieri între conducere şi sindicate, dar în mod sigur anul acesta nu se vor face niciun fel de disponibilizări. Urmează campania electorală şi în fruntea statului este un fost ministru al Transporturilor, iar miza politică este foarte mare, nimeni nu riscă să piardă voturi", ne-a declarat liderul de sindicat. El susţine că în jur de 3.000 de angajaţi vor ieşi la pensie în acest an şi anul viitor, degrevând compania de un consistent efort financiar.

Reducerea cu 50% a numărului de angajaţi din toate sectoarele de activitate a CFR Marfă nu este însă şi singura măsură care va fi luată la nivel naţional. La CFR Călători vor fi disponibilizate în jur de 2.300-2.500 de persoane, iar la CFR Infra, aproximativ 2.000 de angajaţi.

Liderul sindical Voicu Sala, vicepreşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, le-a comunicat deja angajaţilor că în toate cazurile sindicatele vor solicita plata salariilor compensatorii. În condiţiile respectării contractului colectiv de muncă la nivel naţional, un angajat ar putea primi cel puţin 6.000 de lei plăţi compensatorii, valoare calculată la un salariu mediu net de 1.000 lei. Sindicaliştii vor solicita, de asemenea, şi implementarea unor programe de reconversie profesională pentru cei care nu au împlinit 45 de ani.

Conform declaraţiilor lui Ioan Marfici, anul viitor se va proceda şi la o altă operaţie de amploare la nivelul căilor ferate, cele şapte regionale existente la nivel naţional urmând a fi reduse la patru, de aici urmând a fi redus personalul administrativ.



Pierderi, datorii şi măsuri anticriză



CFR Marfă înregistra la finele anului 2008 pierderi de 170 milioane de lei, la venituri totale de circa 1,77 miliarde lei, în timp ce în primul semestru al acestui an pierderile au însemnat 200 milioane lei. Una din măsurile impuse de conducere pentru a nu se adânci pierderile a fost intrarea în şomaj tehnic, prin rotaţie, pentru o parte din personal. De asemenea, s-a redus numărul de ore festive (ture festive -n.r.) şi al orelor de noapte, care aveau sporuri de cel puţin 25%, iar primele de sărbători au fost sistate.

Cele mai mari datorii ale CFR Marfă sunt către CFR Infra, peste 400 milioane de lei, care, la rândul ei, este datoare către Electrica. Compania mai are de încasat însă 250 de milioane de lei de la agenţii economici, dar criza financiară determină o achitare anevoioasă a debitelor.
_________________
Via Terra Grup
Transport Feroviar de Marfa, Gestionar de Infrastructura, Transport Public de Calatori

http://tren.transira.ro/
http://www.panoramio.com/user/2236391
http://www.youtube.com/user/cristiCFR
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1582


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Wed Jun 19, 2013 6:06 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
Gruia Stoica (GFR): Suntem pregătiţi să depunem mâine o ofertă pentru CFR Marfă

Grup Feroviar Român este pregătit să depună, miercuri, o ofertă pentru compania CFR Marfă, aflată în proces de privatizare, a declarat, marţi, proprietarul companiei Grup Feroviar Român (GFR), Gruia Stoica.

"Deocamdată, ne concentrăm pe tot ceea ce înseamnă material rulant şi transporturi. Suntem deja în nouă ţări europene. De asemenea, sunt destul de emoţionat în săptămâna aceasta, pentru că depunem mâine, în Bucureşti, o ofertă pentru CFR Marfă, joi, pe 20 (iunie - n.r.), se va da câştigătorul, pe 21 (iunie - n.r.) depunem în Bulgaria şi tot pe 21 (iunie - n .r.) depunem în Croaţia. Este destul de greu', a subliniat Gruia.

http://www.economica.net/gruia-st...ferta-pentru-cfr-marfa_55284.html

_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1582


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Thu Jun 20, 2013 6:06 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Grupul Feroviar Roman a castigat privatizarea pentru CFR Marfa. Suma oferita - 202 milioane euro plus angajamente de investitii de 900 mil lei

Grupul Feroviar Roman este noul actionar majoritar al CFR Marfa, pentru care a oferit suma de 202 milioane euro si s-a angajat sa investeasca alte 900 milioane lei, la capatul a sapte ore de negocieri in care ofertantul a renuntat la conditia de a plati in rate pretul angajat, a anuntat joi ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

http://economie.hotnews.ro/stiri-...-conditii-negociem-continuare.htm



_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Caile Ferate din Romania All times are GMT + 2 Hours
Page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR