Forumul Vehiculelor Forum Index Forumul Vehiculelor
Forumul pasionatilor de trenuri, de masini si de alte vehicule!
 
FAQFAQ  SearchSearch   MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Join! (free) Join! (free)  
ProfileProfile  Log in to check your private messagesLog in to check your private messages  Log inLog in 

Linia 513: Excursie FeRoviaRa Cacica

 
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Please Register and Login to this forum to stop seeing this advertising.






Posted:     Post subject:

Back to top
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Sat Jan 04, 2014 7:22 pm    Post subject: Linia 513: Excursie FeRoviaRa Cacica  Reply with quote

De la Rădăuți la Cacica
23 august 2009 -=- Cacica și căile ei ferate electrificate

Am fost invitat într-o zi ”specială” de august, 23, la ziua de naștere a unui bun prieten ”feroviar”, care locuia la Rădăuți. De la Fălticeni la Rădăuți am călătorit 106 kilometri cu trenul (Personalul Fălticeni – Dolhasca, iar apoi Personalul Iași – Putna). Pe atunci el îmi spunea că un oficial al urbei Rădăuți a afirmat că ”Nu este nevoie de cale ferată în Rădăuți!” Ei bine… după vreo 3 ani, așa a fost.

În fine, al meu prieten mi-a propus o călătorie până la Cacica, unde pe lângă vizitarea Salinei, a băilor sărate și a bisericii catolice (pe la exterior…), am poposit câteva momente și în stația Cacica. Aceasta este o gară din traseul căii ferate Dărmănești – Câmpulung Moldovenesc, aflată în partea de sud a Bucovinei, pe văile râurilor Soloneț și Moldova.

O cale ferată construită chiar la ordinul împăratului Franz Joseph I al Austro-Ungariei. De la cca. 300 de metri altitudine (din Dărămănești), linia urcă și coboară și iar urcă până la Cacica, unde ajunge la altitudinea de aproximativ 400 de metri.





Intrare în Rădăuți cu trenul


Un tren personal intra în stația Cacica



08:00 – 10:00

Somnoroși, duminică de dimineață ne-am lăsat cuprinși de muzica roților de tren. Aveam aparatul foto la îndemână și am mai fotografiat, pe ici, pe colo, vehiculele feroviare românești.

În gara Suceava Nord – Ițcani


82-0452-1 ieșind din Depoul Suceava Nord


Intrare în remiza de locomotive Dornești


Locomotive LDE pe liniile remizei de la Dornești


Locomotiva LDE 60-1029-2 a Depoului Pașcani


Aceeași locomotivă, vedere laterală


Locomotiva LDE 60-0939-3 la intrare în Egger


Statuia lui Bogdan I, întemeietorul Moldovei


Intrare în Rădăuți cu trenul tras de o locomotivă modernizată



13:00

Porțiunea de 22 de kilometri de la Dărmănești la Cacica face parte din calea ferată inaugurată la 1 mai 1888, Hatna (Dărmănești) altitudine 294 metri – Capu Satului (Câmpulung Est), altitudine 637 metri. Construcția ei a fost motivată de exploatarea bogățiilor din teritoriu și transportarea acestora spre beneficiul Imperiului Austro-Ungar.

În drum spre Cacica


Biserica romano-catolică din Cacica


Mina Cacica


Gara din Cacica


Peronul stației Cacica și linia 1 - vedere spre Suceava


Vedere spre Păltinoasa


Vedere spre Suceava cu vagoane părăsite


Fusul unei osii de vagon de marfă



Aici, la Cacica, stație premergătoare vârfului de pantă de la Capu Codrului, de la inaugurarea ei și până când au apărut primele locomotive cu aburi cu autonomie mai mare pentru apă și cărbune (gen seria 140.100), exista o instalație de  alimentare cu apă și cărbune.

Stația Cacica


Ramificație linie ferată neelectrificată


Cele trei linii electrificate din stația Cacica


Macazul 7 din stația Cacica


Macazul 5 și un semafor mecanic


Se arăta la față Trenul Personal 5737, Suceava - Ilva Mică


Locomotiva electrică 40-0139-2 intrând în Cacica


Vagoane 20-59 la Personal


Apariție aparent surprinzătoare a vagonului cușetă 50-30 pentru un tren Personal



Cacica, fiind stația situată la piciorul rampei dintre Cacica și Strigoaia, pentru remorcarea trenurilor de marfă și de călători, se folosea multipla tracțiune. Astfel, erau necesare construcții specifice, de exemplu o remiză pentru locomotive, un castel pentru apă, un canal de revizie.

Mersul trenurilor din stația Cacica


Semafor mecanic de intrare în stația Cacica dinspre Păltinoasa


Calea ferată Cacica – Păltinoasa



După ce circulația trenurilor de călători și de marfă a fost mutată din 1966 pe noua linie Suceava – Stroiești – Păltinoasa, dar mai ales după electrificarea liniei Suceava – Cacica – Păltinoasa din 1994, interesul pentru instalația de apă a scăzut.


Tortul cu căpșuni pentru Robert


Vă mulțumesc pentru atenție! Urmează în articolul viitor să vă prezint despre o călătorie cu trenul între Suceava și Cacica!

Bibliografie:
1. Timu George, ”Haizerii din Țara de Sus”, Editura AXA, 2009
2. Mărgineanu Gabriel, Lacrițeanu Șerban, ”Tracțiunea feroviară pe Regionala Căi Ferate Iași 1869-1995”, București, Editura AGIR, 2010
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
redeme



Joined: 10 Aug 2011
Posts: 242



PostPosted: Sat Jan 04, 2014 8:46 pm    Post subject: Reply with quote

Frumos reportajul! Cum ți s-a părut salina? Am vizitat-o acum 3 ani, a fost ceva inedit coborâtul și urcatul pe treptele acelea...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Sat Jan 04, 2014 9:28 pm    Post subject: Reply with quote

Mulțumesc! Salina n-am vizitat-o pe la interior în 2009, ci în 2000 când am fost în excursie cu ”școala”. Foarte interesant a fost, teren de sport la subsol, scări neiluminate...
_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
mishu88
FV Moderator


Joined: 17 Mar 2008
Posts: 1585


Location: Falticeni, jud. Suceava

PostPosted: Thu Jan 09, 2014 10:03 am    Post subject: Reply with quote

Plimbare cu Trenul de la Dolhasca la Cacica
8 septembrie 2009 -=- Excursie FeRoviaRă Dolhasca – Dărmănești – Cacica

Porneam de la Fălticeni cu un automotor Siemens spre Dolhasca, continuam călătoria spre Suceava cu o locomotivă electrică Electroputere și ajungeam în Cacica cu o ramă electrică Alstom. Era 8 septembrie, Ziua Nașterii Domnului, Sfânta Maria Mică.

Linia 513, Suceava – Cacica – Gura Humorului, este cuprinsă între Dărmănești (km 458 de pe Magistrala 500) și Păltinoasa (km 34 de pe linia 513) și a fost inaugurată la 1 iunie 1888. Motivele pentru care s-au demarat lucrările la această linie au fost atât exploatarea resurselor minerale și forestiere, cât și pentru colonizarea austriecilor, polonezilor, ungurilor în teritoriul deținut de Austro-Ungaria.

De fapt și de drept, construcția liniei a vizat conectarea zonei Câmpulungului cu magistrala Lemberg – Suceava (Ițcani), astfel ca bogățiile Munților să fie trimise direct către Viena.



3 trenuri Personale în Gara Burdujeni - spre Cacica, spre Putna si spre Câmpulung-Moldovenesc


Gara Cacica și rama electrică Z6300


Sursă hartă călătorie


Pentru mai multe fotografii de pe traseu, vă invit aici.


_________________
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forumul Vehiculelor Forum Index -> Calatorii si Reportaje All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Card File  Gallery  Forum Archive
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Style created by Mirzanet
Create your own free forum | Buy a domain to use with your forum
SITE-UL FORUMULUI VEHICULELOR